Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпросчета за 130L


Recommended Posts

Първо искам за започна с лек увод. Първата Шкода в нашето семейство е закупена от дядо ми (бог да го прости) през далечната 19..?г. от ЦУМ доколкото си спомням. Доколкото съм запознат- Фелиция! След няколко години е сменена с друга- пак нова, ама Октавия ли? На тези събития не съм присъствал- даже не ме е имало и в идеен проект. От моя съзнателен живот първата Шкода която помня беше 105L, червена от Мототехника. Трябва да съм бил бая дребен щото си спомням че прага ми идваше над коляното. И така с нея до края на комунизма! Пак с нея първи опити на състезател- зад блока. Резултат: акт на баща ми и замалко отървах боя! Следваща Шкода- някъде около 1992г.- 120L пак червена прекупена от един доктор който я взел от Кореком! Направо страшна! Огин! Това беше и първата ми собствена кола след като взех книжка на 18г. Бащата я ъпгрейдва с 5 скоростна кутия, а аз с музика и много зор! :D И така около 4год. и 80 000км. (ако искате вярвайте бая я покарах). Да е жив и здрав бащата- че ми наливаше бензин и плащаше ремонтите и че не ми даде един Форд XR3, щото щях да се пребия сигурно някъде. Следваше продажба и няколко години без Шкода в семейството. Обаче преди 2 год. реших че ми трябва втора кола- за работа. И каква- еми естествено Шкода. Пак 120L- тоя път синя. Може да сте я засичали из София- яко захабена боя, прилични тасове и тъмно фолио на задните стъкла. :P Резултат- закупена за 500лв; 2год. и 25 000км.; смяна на най-необходими консумативи и нищо друго. Как издържа не знам? Сигурно щото не я подържах- под предишната се висях отдолу и все нещо и имаше! И така дойде мигът в който вече трябваше да я изхвърля, и какво- ами взех друга. Както разбирам от едноседмичните ми наблюдения в сайта- гордостта (и мечтата на някои) на шкодаджиите- 130L! Ао я видите обаче ще разберете защо аз не се гордея особенно с нея. :? Преброихте ли ги колко станаха?

 

И така въпреки първоначалното си намерение отново да не давам и лев реших да я постегна- донякъде и под давление на четенето в сайта, та ПОМООООЩ? Колата е мн. зле.

-Има виене в скоростите(диференциала), което не знам на какво се дължи.

-Един тампон на скоростната кутия липсва;

-бензиномера работи по своя преценка- когато иска;

- пуши яко при запалване на двигателя- после малко изчиства;

- отзад ми се види малко разчекната;

Има и други ядове ама тяхното разрешаване го знам, та затова ако някой е дочел до тук да помага. Благодаря предварително! :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, имаш типичните проблеми на Шкодите и особено 130-ките. Доста е писано из форума и ще намериш интересни неща ако се разровиш. По-конкретно, но набързо за проблемите ти :

-Виенето може да бъде от износване или от неточности в скоростната кутия и диференциала. Доста Шкоди го имат този проблем, но не е фатално.

-Тампона е дефицитна част. Има го само на моделите, като твоя и рапидите (130,135,136). Пробвай с внос от Чехия. Друго не мога да те посъветвам.

-Бензиномера ти е бял кахър. Прегледай жиците, тази неща са лесни за правене, не го мисли на тоя етап.

-Пушенето е кофти ... В какъв цвят пуши ? При всички положения значи ремонт на двигателя :(

-Разчекването също е общ проблем на рапидите и 130L модела. Коригира се донякъде с нови пружини и тампони. За това също е писано доста. Ако не можещ да откриеш нищо пиши ще постна линкове към темите, които може да ти свършат работа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите. За кутията- ще пробвам да шибна някоя добавка. И да няма ефект, поне по-зле няма да стане! За бензиномера- преди да пусна въпроса почистих клемите на поплавъка под задната седалка и ги напръсках със спрей за контакти, а после свалих и таблото и направих същата операция при уреда. резултата го знаете. Вероятно ще сменя уреда, щото имам друг. За разчекването- мисля да пробвам смяна на тампоните и пружините и дотам! А за двигателя- идея нямам. Не ми се впуска в ремонти. Най- вероятно ще е колкото изкара! Ще пиша пак да кажа до къде съм стигнал с проблемите! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На двигателя можеш да му измериш компресията като начало и ако не е съвсем зле сипи му някакво хубаво масло - полусинтетика със спецификация SL по API и ако имаш парички може и една молибденова добавка за масло и ще изкара предполагам още доста. Особено ако регулираш и клапани, запалване и пр.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тва с бензиномера и аз го имам, преебана ти е сондата - 30.30лв на сточна гара. Моето решение на проблема половината поплавък изпуснат в резервоара другата половина смазан с хамалски чук. Сега не си показва където му е кеф а аз съм си по спокоен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен с полусинтетиката. Първо трябва да се диагностицира цвета на пушенето. Ако пуши черно - богата смес, ако пуши със сиво-син отенък - лапа яко масло. Ако пуши бяло - смес на масло и антифриз. Това е само в най-общи линии охарактеризирането на видовете пушилки. Та мисълта ми е, че който и от видовете пушилка да имаш няма да го решиш проблема с наливането на полусинтетика. Напротив. По всяка вероятност колата си похапва масълце. Ако й сипеш полусинтетика, в такъв случай, не литрова, а 4-литрова туба с масло ще трябва да си носиш за доливане :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, ясно че хубаво (и по-скъпо) масло човека ще реши да сипе ако не харчи колата прекалено много. Това е и въпрос на негова преценка, защото си познава по-добре двигателя по всяка вероятност. Ако харчи прекалено много масло и е ниска компресията, нещата са ясни накъде отиват. Но ако пушенето се дължи на недобра горивна смес, нерегулирано запалване и клапани, даже и ако компресията е леко паднала, хубавото масло и някаква добавка по-читава ще му помогнат да отложи с известно време основния ремонт.

Освен това хора продават и цели двигатели Шкодови понякога на символични цени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пуши САМО когато запаля, т.е. изпушва и изчиства! Пушека е сив- като на масло.Учудва ме че след това спира! Мисля да сменя маслото, щото т'ва не се знае на колко км. е. Предишния собственик е бил ТОТАЛЕН МЪРЛЯЧ. М/у другото на два пъти преди да купя колата ми идваше да му набия какската- май само щото беше набор на баща ми не го направих. Та като я взех не пушеше. Ама как да пуши- като долях към 2 литра масло се показа на пръчката. Той човека тамън я научил да работи без масло и аз да взема да и сипя! :o Маслото в скоростите го имаше.Е долях към половин кило, ама на фона на моторното направо беше супер. Доколкото знам нивото в скоростите се мери с пръчката за двигателя- трябва да е 10мм над максимума- нали? Полусинтетика тази кола няма да види- както написах преди имам друга за която да се набутвам като "сцепена тояга" :D Лафа е на мой колега! Мисля да и бутна една добавка с тефлон за 12лв. и т'ва да е. Иначе реглаж на клапани и смес ще има със сигурност! Взел съм и масълце ESSO 15W-40- беше за предишната, ама тази ще намаже. Имам още едно въпросче- откъде да намеря бели предни стъкла за мигачи :?: Мерси предварително!

P.S. Сега се сетих- аз си имам и друга сонда. Ще взема да я сменя! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бели стъкла за предните мигачи има в магазина на Симеоновско шосе- 5 лв.

P.S. между другото там има и бели стъкла за страничните мигачи- 2.50 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото в скоростната кутия се проверява по принцип от една пробка, която е в страни на кутията - развива се и ако прокапе масло - значи всичко е ОК, ако не - долива се, докато прелее малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за мигачите! А реглажа ще го правя или при Геле( в Редута) или при Сашо( на Брегалница). Оставили са у мен впечатление, че разбират от шкоди!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото при Сашо гледай да ти работи по колата самия той или някой от старите майстори, щото се е появил някакъв нов "майстор" - човек на средна възраст. Оня ден висях там 1-2 часа и дойде човек със Шкода 105. Оплаква се, че не върви колата. Оня кретен не му провери нито аванса на запалването, нито хлабините на клапаните, а веднага го прати в магазина да си сменя свещи, чукче и наковалня, въздушен филтър и пр. Аз погледнах старите свещи - можеха още да се използват, също и чукчето и наковалнята. Като го питах "провери ли запалването и клапаните", оня ми отговаря "ти няма да ми се месиш". Помислих си, че сигурно са на процент в тоя магазин. Та на такъв никога не бих си оставил колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се лично сашо да я прави. Познавам го отдавна. М/у другото смених маслото и сложих добавка ROM за 3.65лв. :D ! Лампата угасна! Аааа, имам си и бели мигачи! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стават, шкодата на axl отзад е с предни ладови и се пооправиха нещата с разкрачването. Пружините стават заедно с гумените тампони, върху които лягат. При различните модели Лада са различни (различават се малко по дължина) предните пружини и трябва да избереш, такива каквито ще паснат най-добре при теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.