Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Резултат от дупките в София


Recommended Posts

е колега тава не е нищо сериозно. Не казвам че не е гадно но наистина далеч не е наи страшното. Какво следва акт за несъобразена скорост и за мръсна кола защото цопваики в дупката се нацапваш :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво ми се случи днес в резултат от дуплките в София

http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=632832 :evil:

можеше да бъде и много по-лшо :smt011 :smt012

А колко атмосвери са ти гумите?

Щото аз се напатих на такива изпълнения и вече и двете ми коли са с доста атмосвери!!

Некривя джанти или нережа гуми!

А ги изпусна гумите ми да са с това което го дават като предписание - се нещо става - най вече ми се срязват гумите!

Така че ако искаш ще ти кажа каква е далаверата.

За различните коли е различно наднорменото налягане - зависи и от типа гума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еййй веднага питаш. Аз веднага ще ти отговоря.

Значи на фаворита съм с най ефтините зимни гуми и зиме и лете - още са нови, там атмосверите ми са 2,5.

На голямия ми танк волвото са 2,8, пак със същите гуми.

Преди 2 месеща бях се прецакал и не бях си ги проверил - бяха ми към 2,2атм. , и правех лек завой и с много малка скорост ~25 - 30км, и какво стана, изведнъж волана ми стана твърд и скороста ми почна усилено да пада.

Нямаше удър!

Слезнах и, и двете ми ляви гуми бяха на джанта. Срязани.

ВИНАГИ ТАКА СТАВА - да му е..ш м...та.

Да не говоря че с по голяма скорос или през по голями тряпове съм минавал и нямам никакъв ама никакъв проблем за гумите или джантите.

Това е за волвото.

А шкодето ми през такъв трап ако мина ще откъсна нещо задължително.

Преди като и бяха в норма 2,1 атм. най редовно се кривеха джантите. Сега това вече не се случва.

 

малиии колко изписъх - сори.

Дано съм Ви упътил - избора си остава ваш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам на 2.0 отпред и 2.5 отзад и мога да кажа че това ми е спасимо живота. Веднъж като треснах в една дупка на излизане от околовръсното в 12 вечерта без крик и ключ, претръпнах :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чухте ли за дядото дето катастрофирал заради дупките и е в пирогов, а онея с бурканите го глобили защото не се съобразявал с пътната обстановка, нямам думи аман от идиотщини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, ами аз 195/50 15 ги карам на 2.0 . Тва малко ли е, не знам защо в главата ми е логиката: по-надута гума :arrow: по-лесно пръсване :roll: , не споря, че е правилна даже не го твърдя. А кога се образуват цицини по бордовете на гумите, при по-напомпани или по-изпуснати гуми :?: Знам със сигурност, че по-изпуснатите гуми се нацепват :x ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойте задните ги правя около 2.5-2.6, а отпред около 2.2 най-много.Но все пак доста зависи от самите гуми,аз мойте ги докарвам горе-долу на око,щото не знам по принцип колко точно трябва да са :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ви казах - над 2,5атм. - е безопасно.

Имах и такъв момент 3,3агм. цяло лято и до чужбина и до морето ходих - нямах проблеми.

НО по пътищата имаше много проблеми.

Преди Пирот и по южното черноморие е ужасно.

Но не ми гръмнаха гумите.

 

А жаба на гумата отстрани се получава също - гогато си бил на косъм да я срежеш. Тя на дълъг път и топло време ГЪРМИ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гърми когато е здраво напомпана и задкормилното устроиство кара,все едно е на рали-все пак със 140-160 при около над 25-30градуса асвалт лятото с неподходящи гуми си е самоубииство!А да не говорим за тежкотоварните автомобили които карат с регенерат какво се случва!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми на ченгетата кой им плаща заплатите етествено, че общината ако напишат,че нещо е станало в резултат на дупки те веднага ще му резнат от заплатата.Гадно, но факт :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая тема с помпането на гумите я нищих и в друг форум - Opel.

Колеги, помпайте който колкото си иска, че и повече. Само се замислете защо производителя на гумата/автомобила е казал "помпане с 1.8-2.2 атмосфери". И обяснения от "ама там няма дупки" не мисля, че са обедителни!

И за да не съм съвсем голословен ще изборя няколко минуса на пренапомпването:

1) Опасност от пръскане на гумата - производителя я е изчислил за 2.0-2.5 атмосфери, вие я помпате до 3, а от загряването тя става почти 4...

2) Намалено сцепление с пътя - при препомпване гумата се издува и контактната повърхност намалява

3) Неравномерно износване - виж горната точка.

4) Твърдо возене - понижен комфорт и повишено износване на ходовата част.

Това са основните ми аргументи. Както писах - всеки сам решава.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с ПРР.Гумите,и четирите са ми 2-2,2 атмосфери,а не е имало спукана,нарязана гума или изкривена джанта откакто бях малък.Пък и съм чел,че при 100км/ч частта от гумата,която е в контакт с асфалта е с широчината на палец...представете си какво става при гуми на 3 атмосфери...

Поздрави!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая тема с помпането на гумите я нищих и в друг форум - Opel.

Колеги, помпайте който колкото си иска, че и повече. Само се замислете защо производителя на гумата/автомобила е казал "помпане с 1.8-2.2 атмосфери". И обяснения от "ама там няма дупки" не мисля, че са обедителни!

И за да не съм съвсем голословен ще изборя няколко минуса на пренапомпването:

1) Опасност от пръскане на гумата - производителя я е изчислил за 2.0-2.5 атмосфери, вие я помпате до 3, а от загряването тя става почти 4...

2) Намалено сцепление с пътя - при препомпване гумата се издува и контактната повърхност намалява

3) Неравномерно износване - виж горната точка.

4) Твърдо возене - понижен комфорт и повишено износване на ходовата част.

Това са основните ми аргументи. Както писах - всеки сам решава.

Поздрави

 

Отговори:

1. - за една и съща гума сложена на различен автомобил се помпа с различни атмосвери (погледни първо после пиши). При мен 2,2 за празна кола, 2,8 при пълен автомобил и висока скорос!!!!!!!! - да не говоря че от опит ги пиша тия неща. Даже се изхабяват както си трябва, за 70 000км ми остава 4мм. грайфер- и то с зимни гуми карани целогодишно!!!!

2. - Как ще разбереш кога е намалено сцеплението? - и двете ми коли са с перфектна стъпка и спиране!

3. - Ела да ти покажа такава гума на 70 000км - и я измери грайфера дали е така.

4. - СЪГЛАСЕН. Това е така. Намалява комфорта. По лесно се разбива ходовата - което също е много относително.

Ако с нормално напомпани гуми - ги срежеш за 1 месец - КЪДЕ ти е икономията, но ако тия пари ги спеставяш и ги влагаш за ходовата час - която се прави на ~2 или 3 год.- НО не оставяш на пътя.

 

Аааа да забравих да упомена и тук казаното ми и преди това по горе.

И при нормално напомпани гуми по често кривиш джанти или ги чупиш - за алуминиевите.

плюс за баланси и т.н..

Абе правете каквото искате - аз ви казвам моето мнение.

 

п.п.-Както по горе се изказаха колегите с дв. отзат - предни 2,2 а отзад 2,5 - това е добре - за празен автомобил - все пак са много леки предниците им! Но за дв. отред и за по тежки коли е добре това дето го упоменах с примери по в началото на темата.

Мерси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Black Pearl е камионджия като мен. Гумите на тира ми бяха на 9 атмосвери. Много яко трещят като се пръснат. За секунда оставаш по джанта но това е друг въпрос. Помпенето на гумите е свързано с много компромиси. Определено за родните условия си трябват по твърди гуми от което страда возията но какво да се прави. И е вярно има доста тираджии ползващи регенерати което за мен е глупост имаики напредвид натовареноста на една камионна гума

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да кажа, че откакто направих предните на 2-2,1 а задните на 2,4-2,5 ниамам ниакакви грижи!

Преди това карах на 1,8 навсякъде и хвърлих едни гуми след като паднах в един трап на околовръстното и се изкривиха отдолу.!.А даже бяха Мишелин....

Сега съм с 175/70/13 отпред на 2,1 и с 195/60/15 на 2,5 отзад и колата спи! :mrgreen:

 

П.С много е важно кога се мери налягането - ако ги мерите на студени гуми рано сутрин е едно, а на гореюи гуми в топъл юлски следобед е друго!Освен това на всяка гума си пише колко е максималното налягане и съвсем лесно може да се съобрази доколко е safe да се помпат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... да продължа.

И при удър с напомпана гума 2,5отм. - тя може да изгуби част от въздуха!

Затова също трябва да е по напомпана.

Плюс това за 1 месец, тя - гумата и намалява налягането.

Обикновенно при температурни рязки изменения също става.

Какво имам в предвид.

Че от по студено и после по топло време се получава тая разлика.

съвет.

Мерете си налягането на гумите поне 1 път в месеца, както и преди дълъг път!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при удър с напомпана гума 2,5отм. - тя може да изгуби част от въздуха!

Ако не си забелязъл при смяна на гуми (или други операции) гумата се отлепя на хидравлична преса! Що ли?!?!? Ми щото някакси услужливо залепва. Та ако от удър гумата ти изпуска значи гумата е за боклука!

Що се отнася до изменението на налягането - нормално. Нали има един закон за налягането и температурата....

И пак - всеки има право да прави глупости. Една голяма група инженери си блъскат главите с години да изчислят работното налягане, а в Бг има хора които го смята наум....

Айде стига. И без това бях решил да не пиша по темата ама....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR извинявай много че ти се бъркам но гумите не се залепват, просто джантата е конусна и затягат на конуса. Защо мисля така ? С баща ми като рязахме старата шкода имахме същия спор. Той казваше че са залепнали и се опитваше с търнокопа да ги махне. Аз взех флекса и щом отрязах гумата напряко, до долу заедно с началото на джантата тя падна сама

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.