Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Резултат от дупките в София


Recommended Posts

:)

Това дето го казваш важи за безкамерни джанти. Тия дето са на 100/120 нормално не са за безкамерни гуми. Това едно. Второ залепването се получава от непрекъснатия натиск на гума в/у метал. За да не се получава в някой гумаджийници мажат гумата с талк. Но не навсякъде..

Поздрави

 

PS: И не е конус а е осигурителен ръб като е мека гумата да не се изплъзне в завой. Но това е друга тема...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак ги мажат се нещо като лепило за уплътняване между джантата и гумата. Налягането върши останалото. Проблемъг е като има допуск между джантата и гумата и въздуха излиза. Това се активизира от удар например, който води до изкривяване на джантата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мажат ги с обикновен разтвор на веро и вода , за да се качва по - лесно на борда 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, като ги монтират гумите на джантите слага гумаджията една черна паста. Ще се поинтересувам следващия път какво точно е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналото лято, като бях с белите лети джанти така съм влязал в някоя дупка, че бях кривнал джантата и гумата беше спаднала напълно. Закар я на гумаджия, изправиха ми джантата, сложиха ми от това черното лепило (нмай наистина е лепило и има нещо като смола в него) и си карах после цяло лято без проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:)

Това дето го казваш важи за безкамерни джанти. Тия дето са на 100/120 нормално не са за безкамерни гуми. Това едно. Второ залепването се получава от непрекъснатия натиск на гума в/у метал. За да не се получава в някой гумаджийници мажат гумата с талк. Но не навсякъде..

Поздрави

 

PS: И не е конус а е осигурителен ръб като е мека гумата да не се изплъзне в завой. Но това е друга тема...

Ми аз за това говоря гуми 14ки за 120ка 79та година

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14-те за 120 излизат от завода с вътрешни. Собственикът вече може да махне вътрешните и да ги сложи безкамерни. Аз например си купих допълнително 8 джанти 14-и (4 за зимни и 4 за летни гуми) и от май 2004 г. карам с безкамерни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе хора ЧЕТЕТЕ! И аз съм карал с безкамерни гуми на 120. Никой не казва, че не можеш да сложиш безкамерна гума на джантите на Шкода 100/120. Проблема е, че точно този осигурителен ръб липсва! Пак може да се кара, но при мека гума вероятноста от рязко спадане при остър завой е голяма! Затова трябва по-често да се проверяват.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

'айде и аз да се изкажа :) Не съм съгласен, че разумното помпане е около 2.2-2.3 атм. На повечето от съвременните автомобили като им отворите капака на резервоара, на него има лепенка, на която е описано при какво натоварване на автомобила с колко напомпани гуми да се кара.

От друга страна не съм съгласен с данните, написани в зелената книга (например) за Шкода. При тези данни гумата седи като кифла на асфалта. И като прибавим към това, че те дават да се кара с гума на 80 височина - колата направо си се люлее върху гумите.

Съгласен съм за лятото - когато се нагрее асфалта, особенно на дълъг път - тогава се променя и налягането в гумата, т.е. то се покачва. Ама отдавна по БГ гумаджийниците предлагат помпане с азот, който не се влияе толкова (да не кажа никак) от температурата на асфалта. Друг е въпроса, че на много хора не им се дават по 1.50 лв. на гума :)

Понятието "пренапомпана гума" е доста разтегливо. На Шкодата ги помпам предни и задни на 2.3 и за 30 000 км не съм забелязал неравномерно износване на протектора. Гумата си стъпва идеално на пътя. Същото, само че по-показателно важи за Астрата - нейните летни гуми са на малко повече от 60 000 км. Износени са наполовина и равномерно. А ги помпам на 2.6. Всъщност толкова й дават на натоварена кола. На Шкодата за 3 години съм сменил една кормилна щанга, а на Астрата за 6 години и 110 000 км съм сменил ... едно тампонче. От друга страна нека сметнем едно изправяне на лята джанта - 15-20 кинта + баланс + монтаж/демонтаж = 30 кинта. При тези сметки доста по евтино ми излиза доброто помпане :)

И накрая - съгласен съм с PRR, че всеки трябва да си кара и помпа гумите по свое усмотрение.

 

P.S.: В повечето гуми центрове (не броя кварталните) използват паста на някаква силиконова основа, а не веро и вода :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе хора ЧЕТЕТЕ! И аз съм карал с безкамерни гуми на 120. Никой не казва, че не можеш да сложиш безкамерна гума на джантите на Шкода 100/120. Проблема е, че точно този осигурителен ръб липсва! Пак може да се кара, но при мека гума вероятноста от рязко спадане при остър завой е голяма! Затова трябва по-често да се проверяват.

Поздрави

 

Сигурен ли си, че го няма тоя ръб? Че на мен гумаджията ми каза, че го има. Къде точно се намира и как изглежда?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV, на оригиналните гуми за 100/120 го няма. То не е точно ръб, а една издатина която просто подпира ръба на гумата да не може да влезне навътре. Да го кажем грубо като вътрешен пръстен...

Абе малко ми е трудно да го обясня... Ако някой може да помага...

 

Mishelle, нормално е когато производителя ти пише 2.6 максимум (т.е. на напълно натоварена кола) да можеш да си я караш така напомпана и когато не е натоварена. Това което се опитвам да кажа е, че ако производителя (било то на колата или гумата) казва "при напълно натоварен автомобил 2.6", не е нормално да караш гумите на 3.0 при никакви обстоятелства! Май най-сетне се изразих нормално...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR

Ти като си се хванал за тия 3 атм. и нещеш да я пуснеш тая цифра.

Обяснявам!

3,3атм. бях достигнал с волво - и така цяло лято и по магистралите.

- последния манометър с който съм помпал гумите ми е бил с грешно показание!

На капачката на резервоара ми пише 2,8атм. за пълна кола отвсякъде и с висока скорост!!!!

Никъде непише при колко атм. ще ми гръмне гума!!

При напомпана гума - тя незагрява!

При мека гума и дълъг път - тя загрява.

Гума досега не съм гърмял - щото ползвам нови, а по скоро много гуми съм срезал от малко въздух и лоши пътища с показания м/у 1,8 - 2,1атм.

Талк се слага на гума САМО КОГАТО Е С ВЪТРЕШНА ГУМА!!

На безкамерните слагат (веро с вода или силиконова паста), която да уплътни гумата в началото - като изсъхне да спече или залепне - останалото налягането го държи.

 

Така докараха един чисто нов бус - с нови гуми разбира се, спаднаха му гумите да са му меки доста - при кражба на буса и при тръгване да се отлепят безкамерните гуми и да остане по джанти!

На другия ден напомпаха трите гуми НО четвъртата беше на джанта - явно налягането е било прекалено малко!

Така че ти явно говориш неща за който са ти на теория, а не на практика.

 

п.п.

Ще се радвам да се видим и да поговорим за коли , камиони и ж..и

Наздраве.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За бирата - нямаш грижи :)

За останалото - всеки си решава. Минавам по 30ооо км/годишно с нормално напомпани гуми (2.1-2.2 на Vectra А) и гума от дупка не съм пукал! Но пък на Шкодата (100S-а) съм карал с пренапомпана гума (2.5 предни) и мога да кажа, че колата беше почти неуправляема. Като си ги свалих на 2.0 и колата си заспа...

Толкова по темата. Който квото иска да прави. Негова си работа. Аз мойто мнение си го каза нееднократно...

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога само да разбера за к'во се заяждате по цял ден :) Слагайте по 4 колелета от каруца и край с проблема с налягането в гумите :Р Всеки да си ги помпи колкото си иска ... все пак е демокрация нали :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Айде със здраве ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:? Като гледам тука само PPR има понятие от гуми, тяхната употреба и ПРАВИЛНА експлоатация! За Шкоди по 850 кила може да помпате гумите и на 4,2атм. Така ще сте като жабки- ще поскачате от бабуна на бабуна. Върши работа за дупки до 50см. дълбочина и за каране със скорост до 30км/ч! Шкода съм карал с напомпани предни на 1,8атм. и задни на 2,0атм. Гума не съм рязал! Естествено са били на 70 или 80височина. Пренапомпани гуми гърмят, ама ако са на 4атм. Разликата м/у студена и топла гума в налягането е около 0.3атм. По-горе един колега спомена азот- вярното решение. Мога да продължавам още, но не ми се пише. Ако нчкой иска да поспорим- добре дошъл, само да знае за какво иде реч! Лека и без лоши чувства! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"4,2атм" - е ти колега направо ни надмина с това налягане - никъде не е казана тая цифра!

Ако гумата така лесно гърмеше - това е щото си купил 3то качество или е по стара на години от теб или е имала скъсани елементи вътре.

Неспора с никой.

Изсказаното ми мнение до момента е въз основа на ТЕМАТА.

Джанта се криви и гума се прецаква - от по малко налягане в гумата!

Може и при 1,5 атм. да пострадаш, може и при 2,1атм. да има проблем.

Затова ТУК в тази тема се споделят мнения от разсъждения или от ОПИТ!

Смятам че вече е изчерпана темата. Останалото писъне е суета или просто писаници.

Лека и безавариина от мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.