Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна на полуоска на 120L


jerk0main

Recommended Posts

Skoda-та ми счупи полуоска (за щастие стана по такъв начин, та да не се стига до ПТП и ексцесии)

Моля, някой който е сменял полуоска да каже - може ли що-годе опитен "направи-си-сам" механик (за какъвто се смятам) да си я смени сам?

 

И още - няма ли да е по-лесно да сменям нацялото с тръбата отколкото само полуоската?

 

Оферти за лява полуоска (тази от страната на шофьора) също са добре дошли :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кофти,

някой трябва да прецени какво да се смени - може да се окаже че барабана е за смяна :( ако е износен конуса.

добре е да се смени и лагера на колелото и семерингите около него. За кожуха /писал си тръбатаr /. не го мисли - мисля че няма нужда..те чехите са мислели че там ще се маже с диференциално масло, /има някаква пробка даже ;)) на някои коли/ но на практика не се случва..

 

Най-големия проблем - мисля че ще бъде отвиването на гайките.. късат се шпилки :( и става много неприятно... Това ти държи цялата кола - усетил си го при късането.

 

но - задължително си вземи нови семеринги и маншони навсякъде.

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж тук. Може да намериш някаква полезна информация. И прегледай и по-предишни теми, може да има още нещо.

 

http://www.skodaowner.org/forum/viewtopic.php?t=1346

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм сменял полуоска и ще помагам идейно ако имаш нужда - няма проблем да се смени пред блока. Почва се така: сваляне на амортисъора; махате на ламаринката която държи ръкава на полуоската да не увисва много; спускане на надлъжния носач докрай надолу като купето е подпряно отстрани така, че да не мърда; при това положение оригиналната задна пружина на шкодата се изважда без проблем; отвиване на болта на гумено-металния тампон на носача; развиване на гайките на скоростната кутия, които държат прилепен кожуха та полуоската; спускане надолу на надлъжния носач; вадене на полуоската с кожуха и надлъжния носач - ръкава на полуоската се вади заедно с надлъжния носач, а не се сваля от него, защото: а/ надлъжния носач се държи само на един болт, които лесно се развива; б/ за да не се изгуби реглажа на задния мост; по-натам следиш всичко как е описано в зелената книжка. Със сигурност ти трябва и нов барабан, защото на твоя явно чу е бил износен конуса щом се е счупила полуоската. Трябва ти още двата семеринга, един гумен уплътнител, две хартиени гарнитури, нова полуоска, барабан и шпонка. Ако се появят въпроси питай ще помагаме.

 

ПП: Чупенето на полуоската да не е станало около сточна гара, че едни приятели наскоро ми обясняваха с очудване как са видели на една Шкода да и се отделя едното колело в движение...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добро обяснение, колегата не би трябвало да има проблем със смяната.

За полуоска втора употреба може да се обърнеш към Сашо от Брегалница, телефона и адреса са в раздел "Сервизи", а също и към Любо Мулетаров от Ем-Комплект 33 - той скоро разглоби Шкодичката си. Също му има телефона някъде из темите. Той е регистриран с потр. име 01.

Ето я темата:

http://www.skodaowner.org/forum/viewtopic.php?t=1384

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста мнения съм чел в този форум, че полуоската и барабана трябва да се сменят заедно и с нови, за да държи конусът и да не се къса пак полуоската. Друг е въпросът, че май има и доста ментета сред полуоските...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПП: Чупенето на полуоската да не е станало около сточна гара, че едни приятели наскоро ми обясняваха с очудване как са видели на една Шкода да и се отделя едното колело в движение...

 

Не, случи в локалното до Шел-а преди отбивката за Младост на Цариградско.

 

На мен мисълта ми е - не може ли да се смени нацяло полуоската с кожуха, като се отвие кожуха от надлъжния носач? Или така ще отиде реглажа на задния мост?

 

И другото - полуоската се скърши след барабана - всмисъл в конуса на барабана си остана заклинен края на полуоската. Това не изключва ли възможността барабанът да е износен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста мнения съм чел в този форум, че полуоската и барабана трябва да се сменят заедно и с нови, за да държи конусът и да не се къса пак полуоската. Друг е въпросът, че май има и доста ментета сред полуоските...

Напълно съм съгласен с теб колега.По този въпрос съм приказвал с доста Шкодаджии и всеки ми е казвал, че нова полуоска на стар барабан не държи и обратното също,щото се получавала разлика в конусите и се къса полуоската.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че доста ясно ти казах, защо не трябва да откачаш ръкава от надлъжния носач, разбирам че искаш да минеш тънко но не става така. При полуоските няма лява дясна, има разлика от 3см в зависимост от това дали шкодата ти е от старите или е М. При ръкавите на полуоските обаче има разлика ляв - десен. То полуоската се чупи винаги на едно и също място - при тебе не е изключение. И пак е заради хлабав барабан! Полуоската е по-възможно да се вземе на старо, защото тя е е от силно закалена стомана и може на око да се прецени дали е изправна. Барабана обаче може само с монтаж да се види дали може да се употребява или не - той е чугунен и се износва ако е бил хлабав и после като се сложи не може да стегне, затова обикновено се взима нов. Пиши каква ти е шкодата, един приятел продава чисто нова полуоска от по-дългите за шкода след 83та. А ако откачиш ръкава от носача не само, че няма кой да ти направи реглаж на задния мост ами и няма смисъм да сложиш ръкав на старо който не е ползван скоро, защото най -вероятно ще му са за смяна семерингите. + това ти препоръчвам силно нов лагер за полуоската - 12 лева е унгарски на сточна гара, дори до сега да не ти е свирил, вече е износен и ще си спестиш повече усилия ако го смениш сега така или иначе се налага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това което пишете че задължително трябва да сменя полуос като сменя барабан не е тъка. аз смених барабана преди 1 година и си купих полуоската която трябваше да сложа ама .......... всичко е наред за сега и не ми трябва и сега я продавам ,чисто нова е от магазина с восъка е още. ако се интересуваш пиши на лични.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

настройката на заден мост не е проблем - искат се две лули - 17 и 19 , мерителна линика , и рулетка . задължително се сменят и разпорите които седят в надлъжня носач - представляват алуминиеви трупчета които са силно оксидирали от влагата и годините . разпорите се продават на сточна гара - струват 2-3 лв . добре е да си купиш и гумичките които седят между ръкава и носача . когато сменях лагерите на мойта имах най- голям проблем с развиването на гайките на ръкава . три дена ги киснах и чуках с голямя гайковерт . внимавай да не скъсаш болтовете че са с някаква странна резба - m14x1 и m10X1 а и са якостни - 12.10

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.