Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Волан


SKODA 105 RS

Recommended Posts

Колеги, интересува ме дали става волан от някоя друга кола на Шкода-та, че моя е много нацепен, пък искам да си сложа нещо по-така (мъничко и спортно може би)?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре ще е някои с такъв волан да сподели.

И аз съм заинтересуван за един спортен волан.

Трябва ли някакъв фланец или без такъв става?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за какво ви е малък волан ? да не можете да я вкарате в пътя ? Не се излагайте а си сложете един хубав волан, да не се мъчите да го навивате като културисти.

 

Разбирам спортно ама да речем да сте с 750кг купе с 200 коня под капака и хидравлика дето няма мърдане . . .

 

 

Намери си някой хуубав голям волан да ти е удобно и лесно да шофираш пък като искаш да си дупе си купи някоя японска бегачка.

 

 

В крайна сметка - както си решиш. Казвам ти от личен опит, кола без хубава хидравлика и малък волан е убийствена комбинация.

 

Учебната ни кола ( кадет от 198*) беше със сменен волан че стария се развалил и беше някакъв ужас, после го смени с нормален - аз се родих !

 

Не се излагай, има толкова хубави волани големи.

 

 

п.п. поста не е лично към теб а към всеки който иска да си сложи малък волан, карал съм кола с малък волан и повече не искам това да го правя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намери си някой хуубав голям волан да ти е удобно и лесно да шофираш пък като искаш да си дупе си купи някоя японска бегачка

 

Ами колега какъв волан ще сложа на колата аз си решавам пък и не искам няква японска бегачка.

И за какво да се излагам като си сложа такъв волан.Айде и стага толкова,че и тази тема да не се превърне в спор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, разликата в управлението на Кадет и каквато и да било друга кола, различна от Шкода,Заз и всички останали с багажник отпред, мисля че е доста голяма и според мен няма да е толкоЗ зор, колкото твърдиш.Пък и просто питам, длаи става от някаква друга, без да се правят фланци, не държа да е точно спортен.

Айде със здраве :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хораааааа тук не сме се събрали да се заяждаме. Казвам ви какво ми е личното мнение. Какво съм преживял и как се чувствах с малък волан.

 

 

Искахте мнение от човек карал шкода с малък волан, еми аз съм карал кадет с малък, не мисля че шкодата е по-добра от кадета, Пробвайте аз нямам нищо против.

 

 

:) Не съм искал да се заяждам още един път, просто не ми се връзват понятията спортен волан и шкода , особено без хидравлика

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен пък не ми се връзва Шкода (105/120) и хидравлика, ама здраве да е :) Дано някой поне да каже дали има съвместими автомобили :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен пък не ми се връзва Шкода (105/120) и хидравлика, ама здраве да е :) Дано някой поне да каже дали има съвместими автомобили :)

 

 

именно, той така волана (аз поне) го въртя трудно, камо ли като е по-малък.

 

Физика сте учили знаете за опорната точка и дължината на рамото, тук е същото :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накратко за възможността - може да се сложи по-малък волан на Шкода 120. Виждал съм много с по-малки волани. Какъв точно, от ква кола и как се слага не знам, щото не съм се интересувал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи на снимки и на живо видях колата на колегата Дончо Дончев и видях,че е с такъв волан(спортен).

Дано той да ни светне трябва ли да се слагат още някакви неща за този тип волани или стават без проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз чакам, и на мен ми е много любопитно как я кара количката :)

 

 

може би просто аз съм твърде рахитичен :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аве пи4ове гледаите сея де е далаверата зна4и като я взех моита кола бе6е с оригинален скодов гаден волан(голям геврек)и с гуми 165/75R13,е тая кола бе6е голям зор завиването,после си купих спортен волан,у4удващо в магазина даже имаха и фланец за скода,работата ми излезе към 90лв,а кои знае ква трудност в завиването няма6е.Сега съм с гуми 195/50 R15 и завива 2 пъти по лесно от както като я зех с големия волан и малките колелета

теи 4е не е проблем спортния волан

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имам предвит 4е ти ако си бил с някви мекици отпред затова си завивал толкова трудно с малък волан,аз тея големите си ги помпя на 2,5 и си завива страхотно вупреки 4е съм с малък волан.оня ден карах clio с малки колеленца еми по лесно завива моита кола от това clio

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко личен опит ето го моя спортен волан000679117.jpg

 

До някъде колегата е прав че определено поне на място си е по зор въртенето но когато тръгне проблеми няма. Колата става по лесно управляема. Да защото с много малко завъртане колата реагира. Пример рязко набиване на спирачки Шкодичката си поднася. Имал съм такива случки и с съвсем леко завъртане съм овладявал колата.

 

Сега този волан ми е аванта. Просто които си купува трябва да питат шлиците съвпадат ли. Ако не си намерите мога да ви препоръчам нещо. Използвате гаиката с шлица от оригиналният ви шкодов волан. После някои читав стругар може да ви го приспособи към съответният закупен спортен волан има разни турски евтинки ама да знаете и не много здравички. Едно аверче много учуден остана като в движение геврека му остана в ръцете :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Волана и завиването няма много общо,пичове,поне аз така мисля :) .Само че, с по-малките волани ще правите 2 пъти повече завъртания,а те при Шкодичките и без това не са малко :lol: .А,да, ще си развиете мускулатурата по ръцете също така.Друго няма да ви казвам,понеже нямам добро отношение към воланите с диаметър на чаена чиниика :lol: .Всеки си решава сам,никого не искам да обидя :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гога батка именно това се опитах да ти обясня в грешка си никои спортист нямаше да кара с по малък волан ако се налагаше да завива повече. Представи си ситуация в която трябва да завиеш волана 90 градуса. Сега си представи как го правиш с голям и с по малък волан. Кое движение ще е по малко. Волана се захваща директно за кормилният прът тоест при по малък волан не се променя ъгъла с които трябва да го завиеш. Тоест ако сложиш "чаена чиниика" на завои на които ще направиш един оборот ще направиш един и с "капака на тенджерата" :lol::lol::lol: . Аз не го направих за гъзария просто го имах този волан. Това че не ти харесват си е лично твое мнение и никои неможе да ти се сърди затова, но реших да пиша с цел да осъзнаеш заблуждението си за по малките волани. Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дончев остави ги не са пробвали и говорят глупости,ние дето си караме секи ден с такива волани им говорим те 4ули от някои 4е не ставало с малък волан и говорят

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дончев остави ги не са пробвали и говорят глупости,ние дето си караме секи ден с такива волани им говорим те 4ули от някои 4е не ставало с малък волан и говорят

 

Колега,айде да те помоля за малко по-коректен тон!Става ли?Не сме тук да се обиждаме!Нито пък да правим махленски спорове,съгласявам се с Дончев за волана,ама той не ми обясвява аз какви глупости говоря.Айде пък на някоя от следващите национални срещи дано се засечем и да пием по бира!Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дончев остави ги не са пробвали и говорят глупости,ние дето си караме секи ден с такива волани им говорим те 4ули от някои 4е не ставало с малък волан и говорят

 

Точно за това се интересуваме да знаем!

Това,че не сме пробвали не значи че не сме на ясно с някой неща.

Сега сабирам парички и смятам да си вземе един такъв волата и тогава мога да си кажа окончателното мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

братлета аз няям ни6то против вас просто съм се наслушал на ''маистори'':не слагаи ладов двигател занимава6 се с глупости няя има разлика(не ве няя никва разлика хич),не слагаи 15 цола ша спре да ти въри колата(сложих и ко стана прая по добре време от както с 13 цола),недеи слага електронно запалване щи горят бушони и крушки(за две години едно реле само съм сменил),волан не слагаи ще се побъркаш от въртене(е да ама не)

ЗАТОВА НЕ СЪМ ИСКАЛ НИКОГО ДА УБИДЯ оба4е съм пробвал доста работи и знам 4е или трябва сам да пробваш дали нещо става или питаи някои които ве4е го е пробвал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се!Не съм ти казвал "слагай" или "не слагай" еди какво си,най-малкото нямам право.Ти си знаеш най-добре. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, вие хубаво сте развили темата за курмилото, ама конкретно на моя въпрос май не сте отговорили ... хайде ако някой е слагал от друга кола, да каже от к'ва :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с волан от Шкода Фаворит, пасва без допълнително пригаждане, единствено малко се изважда навън оста на кормилния прът от горното кара, което в купето за да не закача при въртенето волана в пластмасата зад него, което става за 5мин. Волана е минимално по-малък от на 120-ка, но е по-дебел и по-удобен. Това го казвам от опит, понеже за тоя волан ме навиха приятели да го сложа, иначе на мен и моя си ми беше удобен. Според мен е по-важно ако някой все още кара със твърд волан да го смени със по-късните, които са меки и повишават пасивната безопасност + ръцете ти на се пързалят толкова. От Фелиция също би паснал, защото шлиците са еднакви, но пре Фелицията вече е сложено включвател за клаксона на волана + от самия волан стърчи издатъка за изключване на мигачите след завой, което е различно от това на Шкода 120/Фаворит.

 

Не всички Шкоди 105/120 завиват с еднаква леснота. Тези след 84г., които вече са със рейка вместо кормилна кутия имат значително по-лесно въртене на волана. Друго, което улеснява въртене на волана при шкодата е това, че предавателното число е такова, че за завиване от пълно лява до пълно дясно се изискват 2,5 завъртания на волана/поне на шкодите с кормилна кутия/, което е повече от на доста други коли. Още повече, че по-леката предница спомага за по-малкото натоварване на волана при влизане в завой. Не случайно и на Шкодата е много малко износването на предното окачване. Също е доста важно и състоянието на шенкелите - дали се гресират редовно, както и на паразитния хебел при Шкодите с кормилна кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега, моята е '79 година и пак си завива супер лесно, с лекота си я управлявам с една ръка,малко по-трудно е само на място, но то това си е така при всяка кола без хидравлика или серво :) А като си намеря такъв волан ще пиша пак, че не ми стана много ясно кое се изважда нагоре.

Айде със здраве :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.