Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Колко ви издържат педалите на газта?


PV

Recommended Posts

За 10 години откак карам мойта Шкода съм сменял 3 или 4 пъти педала на газта. С течение на времето металът, от който е изработена планката на педала - това е някакъв бял крехък метал, се руши от влагата - направо става на прах, всъщност по-скоро каша. Тази смес между прах и каша влиза между оста на педала и започва да пречи на нормалното му връщане в изходно положение като си отпусне шофьора крака. И колата остава да работи на празен ход на по-високи обороти. Въпросът ми е и на вас ли ви издържат 2-3-4 години педалите (при всекидневно, в т. ч. и зимно шофиране)? Кой какво прави, за да предотврати разрушаването на планката от влагата? Лично аз мисля, че металът, от който са направени е скапан и не издържа на влагата и кородира. Моге да продават и педали-менте куча марка. Само не ми е ясно защо се разпада на прах и малки парченца.

От майсторите на Брегалница научих, че като започнат такива симптоми, педалът се сваля и се накисва в нафта. На мен от няколко седмици също чувствам, че ми задържа и тия дни ще трябва да си купя нафта и да го сваля. Засега го смазах с малко моторно масло и намазах планката с преобразувател за ръжда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят педал :P е сложен преди повече от 20 години и не е мръднал => наистина може да има ментета на пазара.Ако ти заяжда пробвай да го напръскаш с WD 40,сигурно ще има ефект.

 

П.П. Забравих да спомена,че колата не се използва зимата :) .Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега хвурли ме в Тъч. Моя педал за газта е на 26 години, преди мен колата е карана 160к зиме лете и така нататак. Явно просто някви ментета от скапан материал взимаш. Нищо чудно от няколко години повечето части като за нашите шкоди ги правят в Китаи. Потвърдено от познат занимаващ се с авточасти които ходи в Турция. Вика ми идват кораби от Китаи с контеинери пълни с части за Шкода. Познаи вика ми накъде тръгнаха 2 контеинера за България. и нищо чудно клемореда ми е Китаиски. Засега работи да видим докога

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV моят педал има същите симптоми :oops: (колата я купих преди около 1 година)

 

Можеш ли да ми кажеш колко струва педала и как се сменя :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги и аз сменях предал преди няколко месеца, но странното беше, че при мен се счупи при много рязко натискане на спирачката,та може би съм го застъпал и него някак на криво и се е счупил, но се държеше на около 1см площ.Всичко останало беше корозирало.А въпросният метал е алумин и от окисленията се разпада.Та аз си реших проблема като с баща ми направихме нова планка и отидохме при един познат, който остърга 2 втулки за остта на педала.Иначе смяната е много лесна.Държи се на 2 болчета, разположени по диагонал.След като се развият има една бронзова клема с която е законтрено жилото.Развиват й се болчетата и жилото се вади.След това по обратния ред.Ако след това има голям луфт или пък е много опънато, за по-лесно може да се регулира от към карбуратора.Това е, което се сещам.Айде със здраве :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен издържа по няколко години с междинно вадене, почистване и смазване. Не съм убеден, че проблема е в некачествена изработка и материали, може да си е конструктивен. А може и зимата да влиза много влага и от това да запича втулката на педала. Мисълта ми е, че при PV не е изолиран случай това. Аз обикновено есенно време се сещам да го извадя педала и да го почистя и смажа, защото ако се прецака зимата на студа ще е неприятно да се ремонтира. Имам и един съвет - след като веднъж сте го свалили сменете болтовете на планката с такива с глави, за да е по-лесно слдващото демонтиране, защото при мен заради тези дето са за кръстата отверка се наложи разпробиване с бормашината, а там е адски неудобно и не може да се работи точно при нужда. Не знам защо и на други места по Шкодата са сложили глави на болтовете за кръстата отверка, което не е много удобно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,мойте болтове са си оригиналните и не знам от кога не бяха развивани, но използвах хубава оверка и нямах никакъв проблем с отвиването, а и самите болтове явно бяха мазани с малко преди това,щото бяха леко мазни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@pv добре бе човек, педала струва 10лв на монтевидео, за какво тръбва да си купуваш нафта за минимум 5 лв за да ти стигне, после да режеш тубата, да се омърляш целия, да смърдиш после 2 дена на нафта. Какъв е смисъла? Това е се едно аз ся да тръгна да си ремонтирам спирачната помпа, ще хода ще купя разни шитове там за нея те ще ми излезнат около 30 лв а новия струва 48. Същото е и с педала

@дончо човече добре че ги има тея части, защото оригинални части вече от 7години не се произвеждат за Шкода 120 а има такива дреболии без който тряя да дадеш колата за скрап. Тва където го има оригинално е от едно време още

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първият, оригинален педал на газта издържа до 1997-98 г, значи от 1984 г. това са 13-14 години. Към 2001-02, не помня точно, се наложи да купя нов пак. След като 2004 стана същото, вече взех един втора ръка от Брегалница. А единият стар го накиснах в нафта заради експеримента и наистина до голяма степен се разхлаби запеченото, но сега става за използване само за в краен случай. Мисля, че основното е за превенция да не се допуска да кородира метала и да се лепи в процепа на оста тая метална кашичка. Но моя сега като му сложих масълце се отпусна. Утре ще го пръсна и с WD-40 за всеки случай.

 

 

maxrpm, какъв е педалът на Монтевидео за 10 лв?

 

За tsanko - не помня точно колко струва педала, но от порядъка на 15 лв. може би, като съм ги купувал и от магазина на Алекс на Цар Симеон (или н Надежда докато не го бяха затворили), купувал съм и от Методи на Сточна гара. Втора ръка би трябвало да е около 5-7 лв.

Аз не съм имал проблеми със смяната, планката се държи на две винтчета и още не съм изгубил оригиналните. Зора е да свалиш и сложиш жилото на газта. За закрепване аз използвам оголена лустер-клема, а краят на жилото го огъвам, да не може да се измъкне даже и да се разхлабят винтчетата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми какъв е, де да знам черен,нов, нормален педал за 100/136 :lol:

 

Имах предвид дали знаеш (дали са ти казали ако си питал) къде е произведен, или е куче марка, от същия бял метал ли е планката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз па никога не съм предполагал че има и такъв проблем... да чукна на дърво моя е още здрав... макар че след всеки дъжд пода е мокър... МНОГО!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с моя нямам ядове - откакто е кола не е сменян . може би теч на някакъв флуид , примерно на спирачна течност спомага разпадането му . чтох в една книга - "по- бързо , по - безопасно " там бяха дадени чертежи на подобрен педал за майсторско шофиране със шкода . (целта е да може да се натискат газта и спирачката едновремено .) може би си струва да се направи и да се проба , как мислите ?

 

за wd40 не съм съгласен че е добра идея - в състава му има известно количество азотна киселина - по- добре с обикновенна нафта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и моя не е сменян последните 15 години със сигурност, за преди това се съмнявам. смазвал съм го само 1 път есента и проблеми си нямам(ама само с педала)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм имал проблеми с разпадането на планката. Но от опит знам, че периодичното мазане на педала не е излишно (както писа Белия лебед). Дори и да не е всяка година. Сваля се елемнтарно, както вече беше описано. Tiny се плаши от WD-40, ама аз моя с такова си го прокарвам и досега не съм забелязал отрицателно действие на спрея. Нафтата само би го почистила, но не и смазала. Перидичното мазане си е необходимо - в крайна сметка втулката и оста са в канала, където малко или много си има прахоляк и с течение на времето се затлачват. А относно обратното монтиране и по-специално за жилото - аз винаги откачам жилото откъм карбуратора, монтирам го на педала с аванс около 2 см, след което вече си го регулирам от отзад при мотора.

Много неща се изписаха за нещо толкова елемнтарно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с смазването колеги но ако оригиналният педал е наистина от алуминии тои не ръждясва и не корозира. Поне истинският алуминии не гние повтарям моя педал е на 26 години и не е сменян имам подробно описание от предишните 2ма собственици за ремонтите по колата. Тъи че моите съчувствия по проблема до които се надявам да не се стига

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то със сигурност не е чист алуминии,защотото планката е тънка и щеше най-малкото да се огъва.Сигурно е някаква сплав,която не е много издържлива на влага,прах и разни такива вредни вещества :)На моята планка като я свалих, съвсем ясно си личеше как малко по-малко си е корозирала и се е късала.Пък ако желаете да нямате повече такива проблеми, направете като мен.Една нова планка от 4мм ламарина с една тръбичка и 2 бронзови втулки и става вечено ;)

Айде със здраве :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взе ми думата от устата неръждавеика или за да е готино според мен може отгоре върху въпросната ламарина да сложите рифел или всеки каквото го кефи. Наистина педала ще ви надживее

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам при другите колеги как е, но при мен тази планка се скрива под мокета и не се вижда.Пък като стана дума за педали, някои пробвал ли е да слага някакви други?Имам предвид нещо спортно и по-удобно?!?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

четох в една книга - "по- бързо , по - безопасно " там бяха дадени чертежи на подобрен педал за майсторско шофиране със шкода . (целта е да може да се натискат газта и спирачката едновремено .) може би си струва да се направи и да се проба , как мислите ?

 

Книгата се казва "Бързо и безопасно", автор е чешки пилот на име Далибор Янек. Това е схемата:

gaz.jpg

 

Целата е да може с пръстите да се натиска спирачния педал, а с петата газта. Мисля, че си заслужава да се направи.

 

P.S. Понеже малко се отклоняваме от започнатата тема, ако модераторите преценят, нека разделят мненията в отделна тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето за такова нещо питах и мисля, че този вариант е доста добър.Мисля да го пробвам скоро и ще ви кажа как е, естесвено, ако някой не ме е изпреварил :)

Айде със здраве и дано по-скоро да се направи обновлението на форума, че се усеща нуждата от нови разделчета :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях къпил такива метални педали, сложих ги ама тоя на газта беше ми много къс но много широк... и като натисна спирачката и колата се изфорсерваше... смисъл изглеждаше точно като на снимката... и ги махнах... със симни обувки сигурно и съединителя шях да натискам с един крак

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.