Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

спирачни апарати


tyny

Recommended Posts

някой може ли да ми каже какво е разстоянието между центровете на дупките на преден спирачен апарат на 120 - ката - мястото на захващане към шенкела ? мързи ме да разглобявам мойта за да разбера при положение че някои може да има свален апарат .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента старите са ми в багажника а колата е на 10 метра от мен цяла нощ съм на работа малко явно не сам в час кое разтояние те интересува . От това което пишеш се сещам е разтоянието между дупките за 2та болта за захващане към шенкела. Дупките са 10мм отговарящи на болт М10. Разтоянието между центровете на тия отвори е точно 85 мм. Измерих го току що. Ако е нещо различно казваи апарата в момента е вече до мен до компютара с каквото мога ще помагам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се досещам явно искаш да пробваш други спирачни апарати ако е така това е информацията която ти трябва ако е нещо друго и ти трябва друго разтояние свиркаи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Струва ми се, че ако колегата Дончо Дочев е познал какво е намислил колегата tyny ще се получи нещо доста ефективно,защото каквото и да си говорим спирачните цилиндърчета са си малки на Шкода-та.Само не знам как ще се прави с маркучетата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мислех си за 4 бутални спирачни апарати от вартбург , но уви - разстоянието между дупките е 70 мм . относно тръбичките не се безпокои - показваш накраиниците с които искаш да бъдат , казваш

дължината и хората ти ги правят от медна тръба , няма ядове с ръжда , стават вечни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Ще споделя това, което знам аз по въпроса.

В каталога на Шкода, планките, които държат спирачния апарат за шенкела са дадени еднакви за всички шкоди - 105, 120, 130, 135 ..., освен това специално миналата седмица помолих Хашек да сравни планка от 130-ка и от 120-ка и каза, че са абсолютно същите. Доколкото знам пак от него апаратите от вартбург и от 130-ка също с еднакви. Затова много ме учудва размера, който Дончо е дал...

Има обаче разлика в дисковете, ако сложиш 4-бутални апарати трябва да намалиш диаметъра на диска с 5 мм - трябва да стане 247мм.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега си реставрирам 2 нови апарата (с по 4 буталца ) и гумичките ги купувам от магазина на варбург и със сигурноист са същите. Ако се сменят обаче трябват и по-дълги маркучи . Обезвъздушаването пък е ад , но пък накладката е почти 2 пъти по-голяма което ще рече че спира много добре ;)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз се питам всъщност има ли смисъл да се слагат такива апарати? Шкодовата предница е много по-лека от вартбурговата и апаратите на Шкода са изчислени спрямо нея. Ако сложите по-големи, според мен просто ще се увеличи плъзгането и съответно поднасянето при рязко спиране

 

ПП. мисля, че това би имало положителен ефект само ако ще се слага много по-мощен мотор, какъвто е случая с Хашек

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това е ясно, но аз има предвид следствието - блокиране на предните колела доста преди задните и оттам поднасяне на твърде леката предница

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро ви обещавам да ви побликувам снимки на един самоделен болид на един Повдивски маистор хибрид между Лада и Шкода. Предницата + спирачките са от шкода 120. Тои ме е убедил че са доста добри. Колегата написа правилно освен да постигните по бързо блокиране на предницата незнам какво ще постигнете. Незнам от какво не сте доволни от предните спирачки на шкодата. Аз при набиване на педала ми блокират колелетата какво повече може да искате. Разтоянието е такова сигурен съм премеих го. Които не вярва да мери

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз искам някой да оправи мойте спирачки, ама ще си остана само с желанието.Пак ще трябва сам да се мажа.А конкретно по темата, няма спор, че спирането ще е по-добро.Не съм запознат много добре, но каквото и да си говорим 4 винаги е по-добре от 2 :) А за да не се получава плъзгане на предницата, според мен няма да е зле да се сложи някаква тежест 20-тина кг.Мисля че ще е по-стабилна и в завоите също.Това е от мен, за съжаление с моя скромен опит, само толкова мога да кажа.

Айде със здраве :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отпред при мен има една газова бутилка - около 90 кг пълна . проблема с леката предница отпада . вартбурговите апарати са с РАЗЛИЧНО захващане към шенкела !!! 70 мм разтоятие между центровете на дупките и м 12 болтове . налага се и смяна на главната спирачна помпа - обемите на задеистване са различни и шкодовата е неизпозваема . вартбурговата също - няма да може да се обезвуздуши никога (трябва да е хоризонтална ) :( . на шкодовия шенкел може да се монтират апарати от рено 19 но спирачния диск не идва по средата на апарата (между налкадките) :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз единствено мога да кажа- за какво ти е по голямо сцепление на спирачките, като с обикновенните си шкодови апарати, може да се достигне до блокиране на гумите- т.е по добро спиране няма да има(стига да не сложиш ABS :lol:). Единствено, което може би ще стане е да се олекоти педала. Така ми се струва на мен че ще стане- инъче би било интересно!

 

Мисля че по-добре е да се помисли(то вече е измислено и написано в чешките сайтове) как да се сложи диск отзад- не е мн трудно. Единственото е че оставаш без ръчна, но това хич не е болка.

Поздрави

 

дискове отзад: http://rapidity.cz/brzdy.php

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много яко с дискове отзад. Като гледам схемата наистина не е трудно. А ръчна може да се направи. Малко тип съзтезателна хидравлична ръчна. Няма да е проблем да се измисли. Интересно кви ли пари излизат тия дискове апарати и по точно целият комплект даден на 2та картинка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хич не е така... Това, че колелата могат да блокират при някакви условия, далеч не означава че могат да блокират винаги - колкото по-бързо се въртят - толкова по-трудно, колкото по-горещи са спирачките - толкова по-трудно (обикновено). Аз съм сигурен, че и на 1000МБ, която е с барабани отпред, не е проблем да и блокираш колелата (при някакви условия). Но не сте се засилили да слагате барабани отпред нали? Дончо, ако мислиш, че спирачките са ти достатъчно силни, защо въобще ще слагаш серво?

 

И последно - както знаете, на 130 и Рапид предните спирачни апарати са други (точно 4-буталните, за които говорим), а задните спирачки не са променени - челюстите и диаметъра на барабаните е същия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагам серво защото спирачките спират но искат сериозно усилие на крака. Слагам го наи вече заради удобството да спираш с по малко натиск. Както и разбира се ползата си проличава при по висока скорост където сервото помага доста. Прави сте за контактната площ по голямото си е по голямо. Не случаино професионалните спирачни системи са с по 6 дори 8 спирачни цилиндърчета на апарат. Но просто мисълта ми е че като цяло Шкодата няма лоши спирачки. Вярно и аз като видях за първи път колко малка е накладката се изумих но е факт че колата спира и то добре. Лично според мен де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Готино е с дискове отзад, но за нищо на света не оставам без ръчна.А сервото си е хубаво нещо, но друго нещо е , че и то струва пари :roll: и така като гледам дълго време ще продължавам да развивам мускули на десния крак :) А колегата който разправяше за варианта с АБС, то може и без самото устройство да се постигне подобен ефект и лично аз доста често си експириментирам в това отношение.Получава се доста яко преди легналите полицаи, когато пусна спирачката и колата сякаш отскача.Ама хайде стига съм писал глупости, че много оффтопик стана :oops:

Айде със здраве ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега по моргите сервото е към 25-30 кинта с конзолата и помпата щото са различни. Отам само трябва да прекараш маркуч за вакума и да удължиш спирачните тръбички от помпата към разпределителите. не е толкоз трудно. Накрая на седмицата ще се занимая с това и ще пиша какви трудности съм срещнал и какво е станало въобще

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.