Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Такламит за гресиране на шенкелите


PV

Recommended Posts

Някой има ли и може ли да ми услужи с един такламит за гресиране на шенкелите. Или някаква идея къде могат да ми ги гресират бързо и качествено. При известните майстори на Шкода не ми се ходи, щото не ми се чака на опашка ако имат повече работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

такламит не знам какво е, но за гресиране мога да ти кажа къде ходя. от студ град ,където завива автобус 88 към младост. след кръстовището(ти идваш от студ град или дървеница, направо е към околовръсното,наляво към шел и макдоналдс в младост) някаде към 20-30 метра има сервиз където пише стандартните надписи , ходова част смяна масла и тн и има табела гресиране за по малко от 3 мин ми ги гресираха и 2та шенкела на обща стойност 2лв.

 

ходих преди 4 дена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз и друг път съм писал, че е безсмислено да се цапаш сам дори да имаш този инструмент, който сам по себе си далеч не е ефтин. Първо защото не може да вкараш с него /все пак е ръчен/ греста с достатъчно налягане, че да избие и второ може би по-важно, че това нещо струва по 1лв на гресъорка демек общо 2лв. във всяка масларница. Аз всеки път го правя в една автомивка + масларница по пътя на автобус 88 от студенстки град в посока младост още като тръгне да се спуска. Става за няма 5мин. и за тия 2лева няма смисъл да се цапаш сам. Друг е въпроса, че това гресиране се прави задължително пролет и есен или иначе на 3000км. иначе ема опасност да са запекли шинкелите във втулките и да не може да избие греста при гресирането и след известно време направо - смяна на шенкели и втулки. Друго място където съм правил това гресиране, но май беше по 1,50 на гресъорка е в Аксон на Ботевградско шосе /сервиза на Опел, който едно време там е било сервиз на Шкода -много отдавна/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене наистина има вероятност да са запекли шенкелите, затова искам сам да опитам първо да видя за кво става дума.

А такламита е гресьорка за вкарване на греста под налягане. Но малко хора обикновени собственици на Шкода като нас ги имат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз първия път като отидох и като започна да ми ги гресира ме пита откога не са ми гресирани, каза че много трудно е излезнала греста отгоре и не бива да се кара тъка защото запичат и после трябват нови

 

П.П. слагам още една думичка в речника си :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене наистина има вероятност да са запекли шенкелите, затова искам сам да опитам първо да видя за кво става дума.
- Мислиш ли, че може да направиш такова налягане като компресора, който се включва към машината за гресиране в масларниците?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се не го мисля това. Само че ако наистина са запекли може и с компресор да не може да се направи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, извинявам се за въпроса, ама за какво точно си говорите, че нещо не мога да си го представя.Имам предвид какво представлява тоя "шенкел" ?!?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

шенкела е нещото което ти крепи предните гуми. погледни и виж къде лагерува главината с неподвижния носач. трябва да се гресира защото иначе става трудно въртенето на гумите няляво и надясно.

 

освен шкодите и камионите не знам кой други коли са с шенкели

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес видях нещо интересно - шкода 130 с една модификация на предния мост - на шенкелите поставени аксиални лагери ! кормилото и се въртеше невероятно лесно а в багайника имаше 6 торби цимент по 25 кг . на мойта при такова натоварване отпред кормилото се вкоравява значително , на 130 - ката си остана меко . собственика ми каза за тази модификация - натворил я е сам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали ще успея да обясня напълно правилно от техническа гледна точка, но... Шенкелът общо взето е един вид болт (нарича се още и шенкелен болт) с Т-образна конструкция и външен вертикален цилиндричен кожух. Хоризонталната част на Т-то всъщност е втулката, в която лагерува горния носач. Под втулката почва външния кожух на болта, а най-отдолу се подава края с резба и гайка 24 мм, като е предвидено при затягане на гайката да се осигурява с шплинт. Към шенкела е закачено кормилното управление, а също така спирачния диск и спирачния апарат. Отдолу гайката на шенкела се затяга, ако се появи осова хлабина, което става с времето. А пространството между самия болт и външния му кожух трябда да се гресира през един отвор с уред под високо налягане трябва да се вкарва греста, иначе не става. Не гарантирам за изчерпателност, но горе-долу това е, колега. Най-добре ще ти се изясни, ако свалиш колелото и погледнеш тоя възел. :D

 

tyny, това с лагерите е интересно. Предпологам човекът ги е набил между оста на болта и външния кожух, но ми е интересно как, щото там простраството е доста малко?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес видях нещо интересно - шкода 130 с една модификация на предния мост - на шенкелите поставени аксиални лагери ! кормилото и се въртеше невероятно лесно а в багайника имаше 6 торби цимент по 25 кг . на мойта при такова натоварване отпред кормилото се вкоравява значително , на 130 - ката си остана меко . собственика ми каза за тази модификация - натворил я е сам.

Ей, аман значи от такива самодейни "модификатори"! Не знам каква е тая мания да се подобрява нещо, което си е измислено достатъчно добре и то от хора, които това им е специалност. Да сложиш 150кг. в предния багажник на Шкодата при допустими 40 само по себе си е показателно за собственика на това возило. С такова превишение на допустимия товар, без да броиме предните пътник и шофъор е гарантирано развалянето на предницата било то и след всевъзвожни "модификации". Аз не мога да разбера какво има да се модифицира като волана на 120ка с рейка се върти адски леко, да не кажа, че не съм сядал на кола с по-лек волан. На място само при колите с хидравлика на волана се върти лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не виждам какво толкова има да му се радваме на този, дето вози 150 кг отпред... За Вики =D>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мене това за аксиалните лагери ме заинтересува и аз бих си сложил, щото шенкела става почти вечен и отпада необхомодстта от често гресиране.

 

Вече това със 150-те кг може да е инцидентно. Едва ли кара постоянно с тях. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

tyny, ако знаеш какъв е размера на аксиалните лагерчета, пусни малко инфо. Или някой друг ако знае и каже ще му бъда благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

лагера седи отгоре на шенкела. имало е "малко" шлосерска работа . втулките си седят но са модифицирани . за гресирането - остава си задължително . човека е строител и се опасявам че това е всекидневие за колата - има я от много години и и се радва че му служи вярно без отказ . по въпроса за предния мост и неговата здравина - в багажника ми има 80 литрова бутилка виале - само тя празна е 55 кг а с 70 литра газ става сигурно 90 - 100 кг (не се сещам каква е плътноста на газта) . минал съм 20 и кусур хиляди километра и за момента моста е още здрав

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.