Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпросите на един новак


DZ

Recommended Posts

Здравейте фенове на шкода!

Много се зарадвах като открих този форум! Аз съм горд собственик на шкода вече една година и в тази тема ще се опитам да си изясня някои неща относно поддръжката и ремонтана автомобилите от тази марка.

Нещо повече за мен: на 19г. съм от София, студент съм първа година,ПРИТЕЖАВАМ ШКОДА 8)

Относно колата: Шкода 120Л(Японка), произведена 1986г.(повече детайли не мосля че са необходими)

 

Та това ми е първата зима като собственик на такъв автомобил и имам някои въпроси относно подготовката:

 

1. От доста време трябва да се смени маслото(предишния собственик каза че най-много да изкара още година-м е тя вече мина) и искам да попитам кое е най-подходящото(като хора с повече опит евентуално имате впечатление от различните марки)? Кои сервизи бихте ми препоръчали за смяната( в района на жк. Дружба). Колко ще ми струва?

 

2.Вече имама зимни гуми(наистина втора употреба са но са доста запазени) Горе долу ме интересува цената за баланс( едната малко изпуска заради крива джанта) и смяна на гумите( Задните задвижващи гуми с новите и една от тях за резервна че сегашната се спука) Колко ще струва и отново препоръки за майстори?

 

3. Идва зима и всеки знае че е необходим антифриз, течност за чистачки и такива неща. Отново ме интересува най-подходящата(според вас) марка, къде може да се намери, колко струва и т.н.

 

Имам още изключително много въпроси но това са най-належащите в момента! Надявам се че заедно ще можем да развием темата, за да бъда тя полезна и за други като мен.( Забравих да спомена че това ми е първата кола!)

 

Благодаря предварително за бързите и точни отговори!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

За маслото - потърси с търсачката има 1-2 интересни теми по въпроса. Аз досега съм карал с Приста, предимно от по-хубавото - Лидер или това за газ и съм доволен. Вискозитета му е 15W/40 и е добро, ако не ти се дават повече пари. По-добър, но по-скъп вариант е да сложиш полусинтетика с вискозитет 10W/40. Последно го смених с такова Елф и съм много доволен, а литъра е в рамките на 8-11 лв наливно от варели. За смяната на маслото - не се излагай да търсиш сервизи, а си го смени сам - това е елементарно. Имаше и такава тема с указания как да си го смениш сам - ползвай търсачката.

За гумите - свалянето на старата, слагането на новата гума и баланса излиза около 3-4 лв. на гума и можеш да го направиш при всеки вулканизатор. За това в кои сервизи и при кои майстори да не ходиш има един раздел, неречен "Черен списък". Съответно има и "Бял списък".

За антифриза - купувам от сигурен човек антифриз на "Химтекс ООД" и на доста тънка цена, но склада им е около Орион - далече ти е. Ако се съмняваш в някакъв антифриз, купи един литър, сипи малко в една чашка и я сложи в камерата на хладилника - ако не замръзне значи става.

Течността за чистачки едва ли има значение ква марка е. Аз си купувам чист метилов спирт, смесвам го с вода и течен сапун и готово.

 

Успех с поддръжката и ти пожелавам безаварийни километри с Шкодичката. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за бързия и изчерпателен отговор!

Ще потърся темите във форума. Мерси много за отговора!

 

Имам и още един въпрос:

Рефлекторите на фаровете са изключително много ръждиви имам нови фарове но са от друг модел 120(но тази с нормалните фарове)

и те не пасват на решетката! какъв съвет би ми дал- да си намеря отнякъде другия модел решетка или....?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти и добре, дошъл! :smt005 . И на мен ми е първа зима с МВ-то, ама аз не мисля да го карам след като падне снега :mrgreen: .

 

Иначе за маслото, препоръчвам ти Арал 15 W-40, баща ми кара колата с него от известно време, сега аз продължавам традицията и съм страшно доволен.Кофти е, че е към 10 лв литъра и ако ти харчи масло няма да ти излиза евтино, мойта слава богу масло не харчи. Антифриза и течността за чистачки - купувай смело, само че като ги забъркаш ги опитай в камерата на хладилника замръзват ли. И последно, не видях някой да го беше написал, излей си в резервоара едно шишенце (100 мл) медицински спирт, по лесно ще ти пали зимата и ще имаш по-малко проблеми с водата в бензина. Поздрави!

 

 

П.П. PV,зависи с каква боя е момчето, ако сипе метилов спирт в чистачките, после може да си опропастои боята като се стече спирта по нея. Аз съм нагледен пример за това, като си сипвах в резервоара ми подлизна, стече се на 1-2 см по калника и ми съсипа лака, добре че не се вижда. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt005 смяна масло в район дружба съм ходил в ем- комплект срещу параклиса. беше 4лв преди 2 години, хората си погледнаха по каталог колко да сипят.ако ще го сменяш сам и ти трябва ключ за масления филтър аз имам и съм от дружба ако искаш звънни ще го сменим за 15 мин. 0899385324

за маслото аз до сега карах с мадит за 20 лв 4 литра от 10 дена съм с МОТУЛ от Метро за 30 лв 5 литра 15в40. за твойта кола ти трябва 4 литра ама аз си взех 5, че да има да доливам като ми поизтече от тук от там. маслен филтър от магазина на сим. шосе има полски и чешки за 5 и 6лв съответно. има магазин за шкода части до 150то СОУ в квартала там е 5лв филтъра.

 

за баланс за гуми до сега съм ходил винаги в дружба 1, където върви тролей 11 и автобус 404. там има само едно място няма как да го объркаш. .

атнифриз съм си купил пак от Метро някакъв БГ за 10 лв 4,5 литра с още толкова вода и точно за колата ти. миналата година бях със същия и нямах проблеми.

течност за чистачки каквато сложиш не е фатално и ракия да ръгнеш пак става, ама по-добре я изпиий. аз ползвам на ОМВ някаква зелена с мирис на ябълки>>ама ми идва за без пари.

 

това за фаровете не го схванах много кой са нормалните и кой са ненормални. ако са различен модел по-добре да направиш с някой бартер за такива който са за твоята кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти и от мен. Колегите бяха доста изчерпателни, затова аз ще съм кратък:

1. Масло - не падай под 30 лв. за 4 литра. Ако колата го похапва или не си сигурен в това, избери масло с вискозитет 15W40 (минерално). Ако не го харчи или го харчи минимално - вземи си такова с виск. 10W40 (полусинтетично). Ако те интересува марка - аз лично съм фен на ELF и Mobil.

2. Антифриз - не си купувай от най-евтиния. Това, че не замръзва, не значи, че е качествен. Добрия антифриз, освен всичко останало, предпазва охладителната система от корозия. Затова си избери такъв с цена поне 20 лв./5 литра.

3. Смяна на маслото - ако си го купиш от сервиз, където извършват и смяната му - в повечето случаи тя е безплатна. Но си носи маслен филтър, защото на повечето места нямат за 120Л.

4. Баланс на гумите - това е нещо, на което трябва да обърнеш сериозно внимание. Повечето квартални гумаджии ще ти свършат добра работа. Ако не искаш да разчиташ на тях - най-близо до теб (така мисля) е Радиал срещу Шел в Младост.

 

Успех ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За фаровете - първо пробвай дали ще легнат в леглата рефлекторите на другите, само дето не знам какво имаш предвид под стари и нови фарове.

За антифриза е ясно, че трябва да предпазва от корозия, но това е малко силно казано. Също така това, че е по-скъп не винаги означава по-качествен. По-скоро не бива да е куча марка.

Корозия в някаква степен във водната риза винаги има. Така или иначе тя е доста продължителен процес и при всички случаи е по-бавна от нормалния експлоатационен срок на двигателя.

Има два основни вида антифрризи - единият е смес от метилов, етилов спирт и глицерин - той вече почти не се използва; другият е на базата на етилов гликол, който всъщност има корозионно действие по отношение на метала. То пък се неутрализира като се смеси с някакви прибавки за неутрализиране на този му ефект. Иначе етиловия гликол е по-подходящ, понеже кипи при по-висока тепмература. И двата вида антифризи могат да се смесват с дестилирана вода. Обикновена вода не бива да се сипва, освен при спешни случаи. Само дестилираната вода не причинява корозия, а такава причиняват минералните соли и другите съставки на обикновената вода. Освен това се препоръчва смяната на антифриза на всеки две години, тъй като се смята, че антикорозионните добавки стареят и губят свойствата си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...За антифриза е ясно, че трябва да предпазва от корозия, но това е малко силно казано. Също така това, че е по-скъп не винаги означава по-качествен. По-скоро не бива да е куча марка....

Аз написах да не си купува антифриз по-евтин от 20 лв./5 литра. Ти на това скъпо ли му викаш? Че то това е минимума за качествен антифриз. Все пак не съм съветвал човека да си взима туба от 4 л. за 35 и нагоре лева, нали ;) Също така "куча" марка над тези 20 лв. надали ще намери.

И според мен не е толкова пресилена функцията на антифриза са състоянието на охладителната уредба. Ако дойдеш утре на срещата или на която и да е следваща среща мога да ти покажа 24 годишна охладителна уредба, която със сигурност с чистотата си ще засрами далеч по-млади себеподобни. Промивана е само веднъж, профилактично. Тръбите са си оригиналните. Отваряш казанчето отзад и ще видиш един хубав и бистър антифриз, който вече е за смяна (тази му е втора година) :mrgreen: Познай как е постигнато това ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисълта ми беше, че класифицирането по цена не винаги е най-доброто. Наличието на тея добавки може да се установи най-сигурно чрез анализ. На второ място косвено и постфактум именно по цвета и състоянието на антифриза. Колкото е по-бистър и чист, като твоя както казваш, толкова по-добре. Така че най-добре да кажеш и ти каква марка антифриз слагаш. Жалко, че разчитаме ей така на доверие да не ни лъжат с антифриза.

Утре няма да мога да дойда, но някой от следващите пъти ще ми покажеш. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно антифриза- какво количество ще ми трябва и с дестилирана вода ли да го разреждам или с нормална(Аз лично си мисля че с дестилирана е най-добре?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С дистилирана вода разбира се. А за количеството - на етиката на опаковката на антифриза пише съотношението на антифриз към вода и съответните градуси. Разгледай, прецени и реши (за градусите). Но не го разреждай на повече от 1:1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми е интерсено ако недай си боже на път цъфне някое съединение и поизтече антифриза ще тичаш до бензиностанцията и ще купуваш дестилирана вода ... па у вас котлони нямаш ли да си превариш една тенджера , като те е страх от котления камък , ми ще се набутваш и за дестилирана вода.

Аз до сега такова нещо не съм сипвал в акумулатора , па камоли в охладителната система , ам сега всеки си има разбирания по въпроса :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На път е ясно, че слагаш всичко кво е течност, но да го правиш постоянно означава яко котлен камък - което причинява прегряване на двигателя, повишен разход на гориво и не на последно място - изпарителят на газовата уредба започва да топлоотдава по-лошо, тъй като котления камък се отлага и там - и така газовата уредба почва да работи зле. Що се отнася до овътрянето, като имаш път към мене ще те пратя наблизо - продават по 1.50 лв. тубичка 5 литра дестилирана вода - става и за акумулатори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

изпарителят на газовата уредба започва да топлоотдава по-лошо
- изпарителя поглъща топлина в процеса на изпаряване на газта, а как топлоотдава е все 20.

 

/НЕ/използването на дестилирана вода е много пресилено, но щом ви радва давайте си парите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕ/използването на дестилирана вода е много пресилено, но щом ви радва давайте си парите.

На времето като имахме хладилник, който образуваше лед в камерата, дестилирана вода с баща ми не сме купували. Но откакто го сменихме си купувам по 60 ст./литър от бензиностанциите, защото така ми е по-лесно, т.е. не съм търсил къде има по-евтино. Това прави 3 лв. за 5 литра. Предполага се че 5 литра ще ти стигнат (та дори и ще ти останат) за 1 година. Това прави по 25 ст. на месец.

Втория пример е на колегата PV - 5 литра за 1.50 лв. - това прави по 12 ст. месец.

 

При тези 2 примера как да говорим за "давайте си парите"? Какви пари, къде ги видя? И каква икономия бихме постигнали? ;) Всичко опира до принципи, лично мнение и убеждение. Но за пари и дума не може да става :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мии относно водата...имам един съсед във Варна, дето от 10 години си кара Опела с чешмяна вода, а всички знаем варненската вода колко е варовита. Та той не е пропищял изобщо от това...а все пак той е "карач" и прави по 40 - 50 хилки годишно, даже и повече. Не, че казвам да се кара в чешмяна вода, най-малкото защото и на мен антифриза ми е разреден с дестилирана, просто си мисля, че не е чак толкова страшно и с обикновена вода да си джиткаш :mrgreen: . Но все пак всеки е свободен да си третира колата, както счете за нужно и съответно да си я чупи.Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз си слагам чешмяна дружбенска и си свиркам :mrgreen:

Свиркай си ;) Той и баща ми си е свиркал навремето като е бил без опит и най-вече като е нямало кой да го посъветва. Ама после в сервиза на Шкода са му свирнали, че има нужда от почистване на натрупаната кал по ризите ;)

Ами всички въпроси тук относно "как да си промия охладителната уредба" защо мислиш, че се задават :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mishelle , не съм съгласен , че чешмяната вода е причина за образуването на окис по ризите ... апропо тва си е чиста химична реакция между горещия чугун на ризите и кислорода във водата и няма значение каква е водата ако е преобладаваща в системата , а ако ми каже някой , че с препарат ще го премахне е меко казано смешно ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бре човеко ;) Не окис, не котлен камък, а кал, така съм го и написал ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още една причина - обикновената вода съдържа примеси и различни соли. Те имат кородиращо въздействие върху метала на цилиндровия блок.

Що се отнася за и против дестилираната вода, имам познати, които слагат чешмяна вода и в акумулаторите. В резултат и там става каша като кал, а при минус 10 градуса почва преждевременно сулфатиране.

Както и да е, пак оспамихме темата със странични работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.