Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Алтернатор 55А само с електронно реле ли трябва да е?


PV

Recommended Posts

Вчера (в неделя) имаше неща за вършене по колата и реших да сваля 55А алтернатор от 130-ката и да го сложа на 120-ката. На 130-ката алтернаторът е свързан с плоско електронно реле, като кабелът R отива към вариатора на бобината, а кабелът М на алтернатора отива до релето, съгласно приложените 2 снимки.

На 120-ата алтернарът е свързан R - със съответното краче на реле-регулатора (най-близко до задната маска), М с М в средата и най крайното е от вариатора на бобината.

26-11-06_1502.jpg

Това е кабела R на 130-ката

26-11-06_1503.jpgТова е кабелът М на 130-ката

 

26-11-06_1506.jpgТова е на 120-ката.

Там като сложа кабелите както трябва - М към М и R към R, а 15/54 си остане на място, лампата за зареждане на акумулатора непрекъснато свети и акумулатора не зарежда. Пробвах да сложа М към вариатора на бобината, както е при 130-ката, R Си остава на място, а 15/54 му смених мястото с празното на М на реле-регулатора. При това положение лампата не свети изобщо, даже при включено запалване, а при работа на двигателя с мултицет напрежението към акумулатора надхвърля 14 Волта и достига до около 15.5-16, което е доста и ще доведе до презареждане.

Затова ще помоля ако някой има идея дали задължително трябва да се сложи електронно или може да остане с механичния реле-регулатор, но с променено свързване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свързването на механичния и на електронния реле-регулатор е абсолютно еднакво. Разликата е в означенията - М /това е възбудителната намотка на алтеранатора /се свързва към DF /регулатора/; R /от алтернатора/ се свързва към D+. /R и M са остарели означения/. R /извода на алтернатора/ представлява извод от намотките на статора изправен през 3 диода /за всяка намотка по един/ - той показва дали има зареждане чрез контролната лампал

 

Регулатора от 130ката не е оригинален и не е подходящ! Кабела R нарочно е свързан неправилно с цел да не свети лампата за зареждането. Този кабел НЕ трябва да влиза във вариатора. Разбъркани са леко нещата при 130ката ти.

 

За да ползваш пълноценно 55А алтернатор ти трябва електронно реле-регулатор. За това е написано така и в кнежката. С мехеничния няма да изкарваш максимално възможния ток от него, защото за него е нужен по-голям ток на възбуждане, който не може да се осигури от механичиния регулатор. Всъщност просто на ниски обороти няма да отдава колкото е способен, защото тогава изисква голям възбудителен ток.

 

Имам и електронен регулатор перфектен и ако искаш може да ти го свържа, защото забелязвам, че си направил прекалено много опити за налучкване!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вики, наистина регулатора не е оригинален и е погрешно свързан нарочно както пишеш. Явно ще ми трябва електронен - не го бях видял на стр. 290 на зелената книга го има на снимка с D+ и DF. Така както пишеш, че е свързването явно в електронния са разменили старите М и R. Старото М е в средата а на новия пишеш че отива в DF, а R се свързва с D+, което вече е в средата.

Сегашния регулатор, който монтирах е руски, лампата не свети изобщо с него, даже преди палене, но напрежението е стабилно между 13.5 и 14.5 волта.

Ти имаш електронен оригинален, който продаваш, така ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.