Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

На шкодичката й е мнооооого топло


gelkov

Recommended Posts

Взех си преди 1 месец шкода 120ЛС и лека полека започнаха да излизат проблемите - пустата му охладителна система май хич я няма, отделно и парното не работи (ама за парното знаех).За 2 часа работа почти на празен ход ми кипна охладителя.Пипам тръботе към радиатора и към парното - топли.... обезвъздуших системата - нищо. Дайте идей как да се оправя че ако взема да запека двигателя ще си разкаже играта, или ако можете да ми кажете с колко ще трябва да се вътря за да го оправя този проблем... Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемите ти може да са от термостата, водната помпа или запушен радиатор. Ама като чета, най-ми прилича на неотварящ термостат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашо, радиатора се запушва от антифриза (особено българския син такъв). Образува се едно като, с извинение, сополи и пречи на циркулацията на водата. ;) Освен това, съветът, да се кара без термостат, не е най-умното нещо, дето съм чувал от тебе. Ниската и високата температура на двигателя са еднакво опасни за него, да не кажа, че е ниската е по-кофти.

 

П.П. Освен това да минава 80, че даже и до 100 да стига си е в реда на нещата, за това ни е тая зелена секция на термометъра, да показва най-оптималната работна температура :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи термостата съм го махнал това пропуснах да го спомена... освен това перката за охлаждане на радиатора е изкарана на Ц/К ключе на таблото.Не мисла че е от водната помпа защото си върти нормално, пък и тръбите които стигат до радиатора са горещи... по ваши думи май върви към запушени радиатори...ако можете да споделите къде и за колко мога да си отстраня този проблем, естествено ще остане за след празниците, но да имам готовнос.Благодаря предварително и Весела Коледа!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми малко странно без термостат да прегрява...дали нещо датчика не те лъже и да показва повече... :? За радиатора, човек дето да ги чисти не познавам, на МВ-то последния път му го чисти един дядо, който не е жив вече. Има някакви добавки, дето продават по бензиностанциите, ама те скапват гумените съединения, доколкото съм чувал от други форумци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи термостата съм го махнал това пропуснах да го спомена... освен това перката за охлаждане на радиатора е изкарана на Ц/К ключе на таблото.Не мисла че е от водната помпа защото си върти нормално, пък и тръбите които стигат до радиатора са горещи... по ваши думи май върви към запушени радиатори...ако можете да споделите къде и за колко мога да си отстраня този проблем, естествено ще остане за след празниците, но да имам готовнос.Благодаря предварително и Весела Коледа!
Като си махнал термостата ограничи ли малкия кръг? При здав радиатор,помпа и ЦК нема как да заври.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти загрява при махнат термостат...требе сериозно да прегледаш, какво става! Иначе, предполагам, че вече си го направил, но...провери дали имаш достатъчно вода (антифриз) и масло в двигателя! Ако няма достатърчно масло - пак загрява - имай го впредвид! Успех в отстраняването на проблема!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи си нов термостат, налей си антифриз (не вода), обезвъздуши правилно системата и си смени КАПАЧКАТА НА РАЗШИРИТЕЛНИЯ СЪД! Както (се надявам) знаете температурата на кипене при различно налягане е различна, т.е. ако капачката не държи налягане кипваш по-рано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никъде не си написал какви са показанията на термометъра при завирането. А те са важни за поне частично диагностициране на проблема.

Липсата на термостат в случая не е решаваща и/или показателна. Ако го няма, както е в твоя случай, колата просто ще загрява по-бавно, като излезеш на извънградско температурата драстично ще пада, особено като караш по инерция и т.н.

Възможно е да имаш лоша циркулация на охладителната течност. Другият вариант е ако показанията на термометъра са нормални, а охладителната течност е склонна към кипене или направо си завира - значи караш или само с вода или предимно само с вода. Капачката на изравнителния съд, както пише Neon е също от много решаващо значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Течността ми кипва при показание около 100 градуса и малко от горе.Мисля че капачката си прави добро налягане защото имах неблагоразумието да я отворя малко след като беше спряло да кипи с идеята че няма да има проблем - е имаше - подскочи доста атрактивно, а и част от охладиеля замина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без термостат да прегрее и да изкипи през зимата означава че е доста котления камък в системата. Така че трябва да източиш всичко, да сипеш вода с 2-3 бутилки оцет, да поработи 20-30 минути, точиш и два пъти промиваш с вода. Това се прави при свален термостат - после го монтираш и сипваш нов антифриз. При мене лятото позагряваше, но след тая процедура повече от 80 градуса не качва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитурата на главата е проблема!!!!!! Няма кво да се лъжем. без термостат колата ти не може да я вдигне тази температура никога. има и една малка вероятност да ти е запушено маркучето от термостата до разширителя.И тогава прави тез номера.Аре весела коледа и успех!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с оцета работи - да не забравяме, че Ханибал е секъл така стъпала в Алпите като ги е преминавал със слоновете си...Но оцета трябва да е силен - яблъковия няма да свърши работа. И сипи повече - според мен и 4-5 шишета няма да навредят.

 

После промии с вода и веро.

 

Най-добрия вариант е да свалиш радиатора отпред и може би този за парното и да си ги промиеш на течаща вода. Ламелите(външно) аз ги издухах на пароструйка - ефекта е отличен, парното ми бичи на 6.

 

Успех с начинанието!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само едно ми е чудно :?: :?: :?: Защо всички карате човечеца да си продухва системата и как стигнахте до извода че има нещо запушено

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

искам само да ви кажа че трябва много внимателно да се работи с паростуйката защото аз веднъж като мих един радиатор и му деформирах ламелите,та от по далече и внимателно за да не стане беля

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само едно ми е чудно :?: :?: :?: Защо всички карате човечеца да си продухва системата и как стигнахте до извода че има нещо запушено

 

 

Ти до какви изводи стигна? :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Няма кво да се лъжем. без термостат колата ти не може да я вдигне тази температура никога...

За извънградско не споря, ама на градско без термостат, не само че можеш да я вдигнеш, но можеш и да я подминеш тази температура. Единственото уточнение е, че без него достигането до тази t ще става по-бавно. Така че не виждам за какви лъжи да става въпрос тука... :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен проблем и след като смених гарнитурата на главата всичко се оправи. Оказа се че дупките през които преминава водата се бяха запушили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен проблем и след като смених гарнитурата на главата всичко се оправи. Оказа се че дупките през които преминава водата се бяха запушили.

 

Колега biser.or, и при твоя проблем запушването на дупките е било следствие от натрупан котлен камък и поради това антифриза е избил през гарнитурата. Затова от него не можеш да направиш генерално заключение, че винаги при прегряване има проблем с гарнитурата. Още повече, че такъв се установява най-вече по признаци като състоянието на маслото и нивото на антифриза.

Промивай с оцета и не се притеснявай- много е ефективен -химици ми казаха за 2-3 бутилки и не повече от 30 минути да стои в системата, защото все е киселина и разяжда и металите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако вкарва част от компресията в системата пак ще грее колата. а това се дължи на скапана гарнитура. частично прегоряла и от там надува в системата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tва дето ми го казвате е мноо хубаво... ама не сам сигурен дали ще се справя.Ако някой може да ме насочи към добър майстор, който да не ми смъкне кожуха ще съм безкрайно благодарен.И ако някой има представа какви пари върви подобен ремонт за да мога да се подготвя че тия празници тотално ме сринаха финансово.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Успех и не забравяй - преди всичко отдели пари да се наковеш на нова година с приятели, това е безценно!

Как успяваш винаги да даваш такива безценни съвети :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.