Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Избор на Octavia


_v_

Recommended Posts

Аз гласувам за 1.6 :)Изпитан двигател е от мен,доволен съм,а и разходът е поносителен!Успех и весели празници и от мен! 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нямаш намерение да правиш икономий с газова уредба вземи си 1,8 ... със сигурност разхода при нормално каране няма да е много по - висок , а мощността и екстрите , които вървят с него няма да ги плащаш допълнително :smt044

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи дилемата е м/y

 

1,8Turbo20V 150k Sunny Tour или Octavia Classic 1,6MPI 102ks

 

двигателя на Тоур е мн привлекателен но обикновения гледам няма клематик а да се сложи е блезо 2бона

а на Окатвията е сериийно и така...

 

Нз...давай те съвети...

Мерси и Весели Празници... :smt013 :smt013 :smt013

 

Егати дилемата... Не знам по какви показатели сравняваш колите и как си достигнал до тази дилема, точно между тези две! Най-малко, разликата в цената е 3100+ ако съдя по сайт-а на ЕТ > 29 678 - съни тур-а, при 26 556 - класик-а...но на друго място - пак в сайт-а :?: :!: :?: :!: пише...2К по-малка цена - 27 678 за съни тур, разликата в конете е...50 коня...до колкото си спомням, интериора и екстериора са доооста различни...и т.н. Ама определено се обади и попитай за цената - че ако си правиш план за едната цена, а ти тръснат по-дебела с 2К...аз лично бих се изненадал леко. Иначе, има писано за 1,6 MPI 102 к.с. няколко теми по-долу - ако не ти представлява мъка - хвърли едно око ;)

Успех в решаването на дилемата. А лично бих взел 1,8Т

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами начи ти си написал "съни тур", а говориш за "тур". Щот при сънито, климатика е включен...

Ае наздраве - аз отивам да пия, че стана късно и мена време ;)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи дилемата е м/y

 

1,8Turbo20V 150k Sunny Tour или Octavia Classic 1,6MPI 102ks

 

двигателя на Тоур е мн привлекателен но обикновения гледам няма клематик а да се сложи е блезо 2бона

а на Окатвията е сериийно и така...

 

Нз...давай те съвети...

Мерси и Весели Празници... :smt013 :smt013 :smt013

 

Честно казано незнам какво да те посъветвам. Първо защото не мога да разбера дали става въпрос за Съни Тур или само за Тура ? Но ако оставим това на страна въпросният климатик двата двигатела между който се чудиш са все едно да сравняваш балканче и бегач. Така че зависи как караш. Относно разход на гориво поне по чешкият сайт и двете харчат кажи речи еднакво. Така че всичко опира до удоволствие и конфорт от возенето.

 

Честита Коледа и успешна покупка :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено 1.8Т след време ако ди доскучае с него има къде да се чипосва а 1.6 като пуснеш климатика и не може да изпревариш никои... аз не бих се замислил даже се отказвам от климатика при такива условия в полза на 1.8Т

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ехеее, добре, бе, като пуснеш климатика с 1.6 не можеш да изпреварваш...сигурно, ама друг път.

Хайде, много моля, хора, които са виждали автомобил само на картинка да не дават компетентни мнения :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ехеее, добре, бе, като пуснеш климатика с 1.6 не можеш да изпреварваш...сигурно, ама друг път.

Хайде, много моля, хора, които са виждали автомобил само на картинка да не дават компетентни мнения :lol:

 

Аз пък много моля да се спазва някакъв що годе добър тон, ОК?!?

Освен това, карал съм 1,6 Октавия от Варна до София...прав е човека, като е с климатик, имам чувството, че МВ-то изпреварва по-добре. Това, че ти имаш такава кола и й се радваш е прекрасно, но нека бъде обективни. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, ако наистина съм нарушил добрия тон.

Исках да отбележа само, че колата изпреварва добре и с включен климатик ( много по-добре от Деу Рейсър, каквото също карам- много добър автомобил).

Просто, ако от един мощен автомобил се качиш на по-малко мощен ти се струва, че вторият е спънат и обратно.

Щом от Шкода предлагат и този двигател в гамата си, значи става.Просто трябва да си наясно от какво точно имаш нужда :D

Весело посрещане на Новата Година на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ехеее, добре, бе, като пуснеш климатика с 1.6 не можеш да изпреварваш...сигурно, ама друг път.

Хайде, много моля, хора, които са виждали автомобил само на картинка да не дават компетентни мнения :lol:

 

Аз пък много моля да се спазва някакъв що годе добър тон, ОК?!?

Освен това, карал съм 1,6 Октавия от Варна до София...прав е човека, като е с климатик, имам чувството, че МВ-то изпреварва по-добре. Това, че ти имаш такава кола и й се радваш е прекрасно, но нека бъде обективни. :)

 

Абе батка ти ме уби бе!Ми аз карах Пежо Партнер 1.9Д и като си пуснех климатика си подържаше 130-140 а без него 160 ти ако 130 са ти малко да изпревариш!А тука говорим за октавия а не за френски Пинджел-какво не му стига на 1.6 за да не можеш да изпревариш-е не можеш да очакваш от 1.6 да го настъпиш и то да рипне веднага като острилка-може да подържа без проблем 130-е за изпреварване повече ли ти трябва(сега че по трудно ги набира-съвсем като нормален автомобил,а не като острилка)-ако да значи е гонка!ТИ с МВ-то можеш ли така?Съмнявам се

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не говорех за поддържане на дадена скорост, а за демараж като изпреварваш. Както и да е, не ми се влиза в безсмислени спорове. Лека вечер и Весели Празници :) !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее... И аз не мога да разбера, какво му е малкото на тоя двигател? 100+ кончета ли? Определено не е най-бързата и мощна кола, ама все пак, не може да искате да изпреварите някой, с тази кола, докато карате със 120-140 без да ръчнете една предавка надолу. Или вие не сте наясно с колите в които сядате, или карате само автомати, или слизате от 400+ коня на 100+ и за това си мислите, че колата е спъната. Кое е? 1.6 си е съвсем достатъчен, просто се изисква да чувате двигателя (а и оборотомера в колата има предназначение също, за тези, които не усещат оборотите) и да сменяте скоростите, а не да опънете 5-а и до морето все така. Климатика определено дърпа от мощността на двигателя, ама я му опънете една 3-а при 100 и го настъпете да видим дали няма да изпреварите колата, която искате (коментирам 100, а не 140 примерно, защото - замислете се, колко често ви се налага да карате със 140 и да изпреварвате някой в напечена ситуация, със същата скорост, което предполага покачване на скороста до 170-180...за да е бързо изпреварването де)! Сега разбира се, не говорим за невъзможни неща, но да споменаваме 100+ коня за слаб двигател...

Или пък да сте карали 1.6 с 5 човека по 85 кг. + 5 пълни куфара...тогава съм съгласен ;)

Направо си представям и се смея, ако някой от твърдящите, че 1.6 е слаб, се покатери на служебната хала... После сигурно и Octavia RS ще му се стори, че може да надбяга пеша :mrgreen:

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или пък да сте карали 1.6 с 5 човека по 85 кг. + 5 пълни куфара...тогава съм съгласен ;)

 

Всъщност почти такава беше ситуацията :oops: . Грешката е моя :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее... И аз не мога да разбера, какво му е малкото на тоя двигател? 100+ кончета ли? Определено не е най-бързата и мощна кола, ама все пак, не може да искате да изпреварите някой, с тази кола, докато карате със 120-140 без да ръчнете една предавка надолу. Или вие не сте наясно с колите в които сядате, или карате само автомати, или слизате от 400+ коня на 100+ и за това си мислите, че колата е спъната. Кое е? 1.6 си е съвсем достатъчен, просто се изисква да чувате двигателя (а и оборотомера в колата има предназначение също, за тези, които не усещат оборотите) и да сменяте скоростите, а не да опънете 5-а и до морето все така. Климатика определено дърпа от мощността на двигателя, ама я му опънете една 3-а при 100 и го настъпете да видим дали няма да изпреварите колата, която искате (коментирам 100, а не 140 примерно, защото - замислете се, колко често ви се налага да карате със 140 и да изпреварвате някой в напечена ситуация, със същата скорост, което предполага покачване на скороста до 170-180...за да е бързо изпреварването де)! Сега разбира се, не говорим за невъзможни неща, но да споменаваме 100+ коня за слаб двигател...

Или пък да сте карали 1.6 с 5 човека по 85 кг. + 5 пълни куфара...тогава съм съгласен ;)

Направо си представям и се смея, ако някой от твърдящите, че 1.6 е слаб, се покатери на служебната хала... После сигурно и Octavia RS ще му се стори, че може да надбяга пеша :mrgreen:

Поздрави!

Много хубаво си го написал колега-то която и кола да и сложиш 4ма пасажера че и багаж-ми тежко и е на колицата-не е някоя резачка да рипа постоянно!Напоследък следя че много дискусии се водят за двигатели-дали 1.6 е достатъчен,дали 1.9 тди също-Ми и двата са си напулно нормални двигателя-зависи за какво му трябва на човека-всеки си има изисквания-ако обича да кара бързо и спортно-еми смешно ще е да пита-как е 1.6 и тн!Ако му е за ежедневни нужди и в града-какво му има!За дизела дали бил 90 или 110-напълно достатъчни са тези 90 кончета(колегата ПРР)може да потвърди-аз поне говоря от собствен опит!Все пак не може да караш-да си убиеш скоростта като се забиеш на някой зад гъ... и като мине отсреща колата и дай(да рипаме)-ми даи 1,може и 2 скорости надолу и изпревари нормално!Не забравяите-не си убивайте инерцията-особенно за дизела с по малки двигатели е много важна-аз поне като човек който кара камион ви го казвам!А пък като съм с камиона не ебавам-7ци,С-класи-убия ли си инерцията и забия ли се зад Тир-ако ще 5 бегачки зад мен да има-преди мен не изпреварват-затварям си ги и гледам аз да мина 1ви-то те са коли винаги могат да изпреварят един тир-ама аз като съм натоварен........Закона на пътя е в полза на по големия и по тежкия!Айде че много се отплеснах пак......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми да кажа и аз. Дълго време карах една Vectra 1.9MI 90 кончета. Напълно достатъчни са на това тежко купе. Дори с 5 човека на борда и багаж колата пак се дъжеше добре, НО! За разлика от Octavia-та при Vectra-та се налагаше да свалям една, дори две, предавки за да изпреваря. Проблемът на бензиновия двигател е че има по-малък въртящ момент, което означава, че за да дърпя трябват обороти. Е да, ама нито е икономично, нито е приятно (да не говорим за полезно) да се пътува на 4500 оборота (т.е. на 4та). Затова се казва че при бензинките 101 коня са малко за Octavia. И съм, донякъде, съгласен с това мнение...

А относно инерцията - BlackPearl е много прав! Преди години (1990та, да бъда точен) ходих до морето с приятел. Той беше с една Хонда Civic 1.3, 75bhp. Аз със 100S не изостанах почти никъде. Нищо, че мойта Шкодичка беше 42 кончета с 3ма пътници (и 3ма в Хондата) и повече багаж (Хондето почти няма багажник). Въпрос на задкормилно устройство :mrgreen:

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Октавията 101 кончета бензин си мисля, че са малко....На Фабията са ми абсолютно достатъчни и колата, найстина върви много!

 

Когато правих тест на Октавия с двигатели 1,6 - 101 коня и 1,9 TDI PD 105 коня, какво да ви кажа няма абсолютно никаква база за сравнение, повечето кубици, турбото и високият въртящ момент си казват думата :) Колата има много добра еластичност 80-120, 100-130, 140-170, изпреварването се извършва с голяма лекота. Честно казано бях много скептично настроен към дизеловите мотори, но явно съм грешил и в момента изобщо не съжалявам, че направих този избор. Дизел повер :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Здравейте,

 

Прочетох мненията до тук, но не намерих отговор на моите въпроси. Мисля в скоро време да си взема "нова" кола на старо и единия от вариантите е Октавиа. Въпросът е с какъв мотор? 1.6 определено ще ми е слаб, но не ми иска да взимам турбо мотор на старо. Остават 5-цилиндровия 1.8 (125 коня) и 4-цилиндровия 2.0 (116 коня). Кой от двата е по-надежден? Не знам защо, но този 5-цилиндров мотор ми се струва някаква инженерна недомислица, но може и да греша. За какви други проблеми/дефекти да гледам при покупката на Октавиа? Мисля да взема кола произведена 99-01 година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

нека те поправя :mrgreen: "Пет цилиндровия мотор" всъщност е 4 цилиндров с пет клапана на цилиндър :mrgreen: Т.е. 1.8 20V = 4 цилиндъра * 5 клапана (+ турбо = 150 кончета). Т.е. единствения ти избор е 2.0 115bhp щото 1.8 без турбо почти не съм виждал...

Аз лично не виждам причина да не вземеш турбо мотор. Специално за дизелаците де. То и на бензинката турбото не е чак такъв звяр :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, все си мислех, че 20V = 5 цил.* 4кл. Явно съм бил в голяма грешка :oops:

Има и 1,8 не турбо мотор ето един пример. Притеснява ме поддръжката на турбото, а и е съмнително как е било поддържано преди това. Доколкото знам ремонта е доста скъп. Затова се спирам на атмосферен мотор. Четейки темите във форума разбрах, че новите шкоди имат проблем със скърцащи седалки, но ме интересуват някакви по-сериозни проблеми дали имат (двигател, ходова част, спирачки)? С две думи на какво да наблегна при огледа на колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз гласувам за 1.6,не знам точно защо,може би защото аз карам 1.6 Октавия!Да ти кажа доволен съм,а и разхода на бензин е сравнително нормален,докато предполагам на 1.8 разхода ще му е по-голям :)!

Поздрави и успех! 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си взема 1.6 ще го ръчкам повече поради липса на коне, така че разхода надали ще е по-малък. Освен това обичам като натисна педала на газта да усетя че има нещо под капака. Знам че 115/125 коня няма да ме залепят за седалката, но на дълъг път при нужда от изпреварване повечето коне са си предимство (особено по планинските пътища, където възможностите за изпреварване са ограничени). Явно изборът ще е 1.8.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво ся, я момчето дето пусна темата, да каже кво си е купил в крайна сметка, щото пусна тема, разпали спора и ....

 

и все още нищо не си е купил :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си взема 1.6 ще го ръчкам повече поради липса на коне, така че разхода надали ще е по-малък...

Ето това е истината. Много точно си го казал - малък мотор + настъпване като разход е равно на голям мотор + леко пипване на газта. Освен това, особенно на извънградско двата мотора при скорост 120-130 км/ч предполагам ще харчат еднакво.

 

Но не мога да разбера защо се плашиш толкова от турбото. Вярно е, ако предаде фронта ще трябва да извадиш някой лев, но да ти кажа - усещането да караш кола с турбо е повече от прекрасно. Ако нхе караш постояно "на ръчка", 1.8 Т ще ти харчи в града около 10-11 л./100 км, а извън града при спокойно каране и скорост от 120 км./ч - около 6 л./100 км, което е направо смешно за 150 кончета ;) Статистиката е на базата на Ауди А3 1.8Т, но те нещата са сходни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.