Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

OMV Bixxol


mimi.b™

Recommended Posts

Какво значи, че маслото издържа 10 000 км до смяна?

Че на 10 100 км се скапва и се спича?

Ами кога тогава? На 10 200, на 11 000, на 15 000?

 

Всеки продукт си има производствен резерв, обикновено срокът е двоен, щото производителят не знае как ще си юркаш мотора и с какво гориво, на колко хиляди км ти е колата и ред други неща.

 

Та трябва да се проверява, най обикновените съвременни минерални масла издържат над 25 000 км и пак се сменят от притеснение да не би да стане нещо.

При температурите в двигателя маслото не може да изгуби мазителните си качества, то всъщност доста трудно ги губи и то поради други причини - саждите и металните частици, които маслото "отмива".

Най-важното качество на маслото е какво количество замърсявания може да държи в суспензия.

Филтрите задържат само по-едрите частици, отдавна започнаха да "врязват" паралелно на основния филтър друг - за фино очистване на маслото, през който преминават 10% от общото количество масло в системата и който задържа най-фините сажди.

 

Какво става, когата маслото се "оцапа" прекалено - появява се т.нар. СЛЪДЖ( sludge) - едри "парцали" сажди и други боклуци, които се отлагат по най-невероятни места но най-често в клапанната кутия.

Куриоз е, че някои чисто нови мотори имат склонност да образуват слъдж с каквото и масло да се експлоатират - кошмар на американските дилъри са АУДИ и някой двигатели на Мазда ли, на Тойота ли? А, и едно от BMW-тата.

Стигнали са до умопобъркване, щото се налага да сменят масло преди на 5 000 км, дори не 5 000 мили.

 

За тия старички мотори, дето ги караме, новите масла са направо 6+

Едва ли преди 40 години инженерите на Шкода са предполагали, че ще има такива добри масла и са направили добър двигател за такива масла, каквито са били под ръка тогава.

 

Естествено, който има да брани гаранция, трябва да слушка чичковците от сервиза, нооо... мисля за останалите не е жизнен проблем какво точно масло да се налее - достатъчно добри са всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото може да си/да не си сменяте когато искате. Но не е хубаво едно масло да работи повече от 1 г. или 15к км. Лично аз предпочитам да го сменям на интервал от 10-12к км. И при всяка смяна маслото е чисто. Но редовната подмяна, осигурява по-дълъг живот на двигателя, по-малко износване и т.н. Така че, ако някой иска да си сменя маслото на 50к, да го прави.

По принцип е вярно, че новите масла издържат по-дълги интервали без смяна, но пък горивата ни са с такова качество, че моето лично мнение клони към редовна смяна на маслото с цел махане на мръсотийте от накачествени горива в двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Туй за некачествените горива е градска легенда - има си стандарти и който не ги спазва бързо-бързо излиза от играта.

В зората на демокрацията целият Пуевенски окръг караше на AMB, то в него ни октани ни калории, ама оцеляха моторите, а пичовете дето правеха в тая минирафинерийка разтворители за бои бая се напечелиха :mrgreen:

 

Лошо регулираният и лошо поддържан двигател е по-голям фактор за износването, отколото "лошото" гориво.

 

Пък ми е много чудно защо със всичките тия електроники по новите мотори предписват определени бензини и нафти :roll:

За да могат да си стигат мощността и момента или щото електрониката не се справя?

 

Или здравата лъжат с октановото число?

 

Щото у наше село си караме десета година някакво контрабандно гръцко менте без никакви проблеми. Оня ден даже махнаха колонката за A92, щото никой вече не налива такъв.

Аз и друг път съм споменавал, че A92 си е 88 - "камионският" европейски бензин, а туй дето го величаят за A95H си е регулар 91, ама...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оня ден даже махнаха колонката за A92, щото никой вече не налива такъв.

 

Колонката са я махнали, щото няма вече А92, само 95 и Super остават. Загледай по бензиностанциите, никъде няма А92, а ако все пак видиш, не е законно да се продава.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

никъде няма А92, а ако все пак видиш, не е законно да се продава.

Лукойл престанаха да го доставят. Чак пък незаконно ;)

 

Точно незаконно - няма А92 в целия Европейски съюз, част от който е вече България.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих искал да вметна какво съм чел за маслата, без да коментирам ОМВ като марка.

Съвременните висококачествени синтетични масла - говоря обикновенно за топмоделите в гамата от масла на даден производител, запазват качествата си далеч над 10-15 000км. В щатите има услуга - носиш масло в лаборатория, хората правят анализ и ти казват дали това масло е за хвърляне или параметрите са в норма. Мисля че услугата струва няколко десетки долара.

Из нета/и не само там/ се носят слухове, че съвременните синтетични масла могат да карат много повече от предписаните срокове, само че от това ще загубят петролните гиганти - ако експоатационния срок вместо 15 000 стане 30 000 това означава наполовина по-малко продадено масло за същия период от време.

Та в щатите частни лица ентусиасти бяха правили експериметн колко може да кара едно масло, като на всеки 10 000 навъртяни километра бяха носили проби в лаборатория, а на всеки 15 000(ако не се лъжа, възможно е и на 10 000 да беше) сменят САМО ФИЛТРИ. Ами след 50 000 км маслото все още си отговаряше на спецификациите и ставаше за каране. Мисля че дотам бяха прекратили експеримента и го сменили - човека все пак пробваше със собствената си кола... Става въпрос за синтетично масло от американските марки/Валволин, Хаволин, Тексако и т.н./, използвано в лека кола, бензинова. Който иска може да потърси - има доста подобна информация в нета. Аз лично и вярвам.

 

По-здрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.