Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Старите TDI без PD/Common rail


Dereal

Recommended Posts

Здравейте! Разглеждам форума и виждам доста теми що е то PD и Common rail. Но за мен е интересен стария TDI, който се монтираше на първата Октавия - как е той като двигател? Доскоро бях в заблудата, че TDI = PD/Common Rail, но скоро разбрах, че не е така. Добре, ами тогава как са те като двигатели?

Карах няколко пъти едно Xsara Picasso 2.0 HDI 90кс и ми направи невероятно добро впечатление именно двигателя - този въртящ момент 205nm/1900 об/мин просто е невероятен - колата потегля без никаква газ, при скорост 80-90 е достатъчно мощна да изтегли при изпреварване даже и с 5 души, разхода не се променя съществено.

НО HDI е на Ситроен, а аз питам за Октавия - старите Октавии с TDI как се представят? Доускорение, разход, субективно усещане. Все пак 210nm/1900 об/мин не е различно.

С zloQQ сме говорили за неговата 110кс ТDI и каза, че е супер - разход, мощност. Вероятно ще взимам 90кс - ежегодния данък е наполовина, а не мисля, че ще ми липсват 20-те коня отгоре.

 

Споделете знания :D

 

P.S. И защо по чуждите сайтове пише за стария TDI, че е с директно впръскване на горивото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с 90 к.с. двигател и съм супер доволен и като мощност и като разход.

Другото предимство спрямо 110 к.с. е, че е по-надежден. Най-малкото турбото е с фиксирани лопатки ( а не с подвижни, както е при 110 к.с. ) и няма как да се задръсти със сажди.

Иначе съм я карал и натоварена до ушите ( щото е комби ) и празна. И в двата случая се държи повече от прилично, никога не съм имал проблеми да ме изтегли било на светофар, било при изпреварване ( 205 Nm @ 1800 оборота до 172@3300 оборота ).

 

Ето и малко инфо за двигателя на ингилиз с много картинки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баща ми караше кола с такъв двигател 1.9тди 110кс без помпа дюза на първите закръглени пасати-нов от Юнитрейд.Просто бяхме запленени от тази кола-приятен вървеж,удивителен разход и висока надеждност.Колата не даде никакъв проблем до 239хил км когато беше открадната.Категорично препоръчвам този двигател пред версията с 90 коня-доказано е че харчи по-малко(дори от ПД моторите).Като ускорение и максимална скорост е добре-около 200км/ч,но при изпреварвания над 140 трябва да се използва инерцията.Най добрата конбинация е Пасат с такъв мотор заради добрата аеродинамика-разходи започващи с 4 и 5 са напъно нормални на извънградско

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

singu,

 

Уви, не си прав - с променлива геометрия на лопатките сме :( Разликата между 90 и 110 коня мотора е в ... дюзите. Нашите са 0.184мм, на 110 коня са 0.205мм.

 

Иначе за колата - аз съм супер доволен. 27к км за 9 месеца. Среден разход около 5.5 (имам към 70-80% извънградско). На магистралата без проблем държи 150. Максимум съм я докарвал малко под 190 (разрови във форума - има снимка някъде). Но там излиза от обороти и само бръмчи. Багажника е голям, окачването е добро и с предвидимо поведение. Аз имам малко забележки към предните седалки (тая екстра за лумбагото ме измъчва ама никой не каза че мога да взема седалки с реглаж). Отзад не съм се возил, но хората споделят че е комфортно...

 

Това се сещам. Ако се сетиш за нещо - питай.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR, ти сигурен ли за турбото ? Защото навсякъде досега съм срещал, че е с фиксирани лопатки, включително и ми го каза един от диагностиците на Еуратек, като ми гледа колата. Регулацията на налягането се извършва не с регулиране на лопатките, а с клапан, който се отваря, когато налягането превиши определен праг. ( AGR мотор )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен пък приятел от Автотрейд Варна ми каза, че разликата в ТДи 90к.с. и ТДи 110к.с. е само в чипа. ТДи 90к.с. с чип от ТДи 110к.с., става 110к.с. Знам, че звучи малко като бакалски сметки, ама все пак момчето бачка в сервиз на Автотрейд :roll: ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото си спомням след 2002-2003та вече е с променлива геометрия. Може и да съм объркал. Ще се разровя пак за докото....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е една не лоша документация за дизелите на VW. Тук пише че 90 коня двигателя е с клапан а не с променлива геометрия. Тая доко за съжаление е малко стара. А това че е с променлива го четох другаде - в по-ново доко. Дано го намеря..

 

http://peterrr.hit.bg/Skoda/VW_Engines.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак сега се усетих - ти си със стария мотор - AGR. Мойта е с новия - ALH. Затова ти си със фиксирана геометрия а при мен е променлива. Така да се каже - и двамата сме прави :smt013

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Старите" дизели на Шкода са AGR, AHF и ASV. ALH е по-новичък ;) PRR - ще черпаваш!

AGR ползва Garrett или ККК. И двата са без променлива геометрия на лопатките. AHF и ASV ползват Garrett VNT-15 (17) с променлива геометрия. Това е за турбото. Демек - различни са компресорчетата, но няма проблем да се монтира турбо от двигател 110 кончета на двигател с 90. А как единия постига 90, а другия 110 к.с.... Предполагам, както каза Redline__ с чип. Или по-скоро с тъй наречения "soft-чип", което обаче представлява промяна на софтуера на автомобила. Няма монтаж на устройство или каквото и да било - просто пренаписване на софтуер ;) Има и чипове, дето си се монтират допълнително, но да не задълбаваме. Само малко инфо: Имам приятелче с Golf-4 1.9 TDI PD 115 коня. Смени турбото с такова, което се монтира на 131 коня TDI PD и пренаписа софтуера на количката. Сега лети ;)

 

Марто - привет ;)

Преполагам, че 90 кончета ще са ти ОК, но ако ти изпадне кола 110 - не се замисляй. Не вреди - повярвай. Разликата в разхода е...абе реално погледнато няма такава. Вървежа е същия с малки изключения, но не чак толкова осезаеми, че да си мислиш, че караш различни коли. Данъка миналата година ми беше 130 лева - смешна сума. Но преди да вземеш колата я пусни на една диагностика, както и да я погледнат в някой читав сервиз за удари отдолу, тъй като колата не е мноо висока. Поразтърси се тук - има теми за колата на старо +/-, даже и във "Всеки за всичко" в момента има тема по въпроса за покупката ;) Ако имаш въпроси - питай - има колеги с различни коли, които ще изкажат мнение. А за това, колко надежни са двигателите TDI...разправят, че при правилна поддръжка може да минеш и 4-500К. Не мога да кажа така ли е. Октавия на почти 400К съм виждал и работеше като часовник ;) Това не значи обаче, че няма и коли, които са разбити от каране и чат-пат смяна на консумативи...

Успех в намирането ;) Чакаме те да се похвалиш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

в момента карам такава Октавия с AGR двигател и съм много доволен. Още няма година откак съм я взел, но и в София на светофарите и на дълъг път се държи отлично. Ако случиш на запазена кола, взимай и не се двоуми. Отначало и аз търсех 110 к.с. мотор, но този е съвсем приличен, стига да не се състезаваш ;)

Само дето продавача ми каза, че е със сменен чип и не знам дали и с колко е вдигната мощността и въртящия момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.