Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Амортисьори


boosteraudioteam

Recommended Posts

Здравейте колеги искам да ви попитам дали може да се сложат други амортисьори на 105 които да се комбинират с ладови пружини че съм решил да слагам и разбира се да са по-спортни. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно може, но моя опит е, че с по-твърди амортисьори се късат едни слаби планчици които ги държат. Говоря за предния мост. Аз в момента го имам тоз проблем, защото са ми напълнени амортесьорите с моторно масло, което става много твърдо като застудее. Само тази зима изпрасках 4-5 планчици. Сега мисля как да подсиля цялата работа.

 

Иначе вози много готино с твърди амортесьори. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги искам да ви попитам дали може да се сложат други амортисьори на 105 които да се комбинират с ладови пружини че съм решил да слагам и разбира се да са по-спортни. ;)
- За какво са ти по-портни амортисъори на 105цата?! Какво спортно има изобщо в нея? Доколкото разбирам искаш да слагаш ладови пружини отзад, за да се повдигне задницата и да стой нормално. Само, че това е противоположно на спортното окачване. Ако искаш по-спортно - сваляш предните пружини и им намаляваш дължината. Така предницата ще клекне като задницата! Гова е до болка дискутирана тема, така че потърси с търсачката.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намираш тънка шина, от тази дето правят от нея скобите за улуците и я заваряваш отвън на планката. Така се подсилва, че с М10Д до сега не съм ги скъсал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

boosteraudioteam

Не мъчи колата. .Мина времето на дефицит на чаркове . Направи си я така както е заводски и карай смело. :smt045 Не забравяй ,че всичко е математика.Хората са смятали. :mrgreen: Хубаво е че имаш желание ,но не прави всичко на своя глава и не взимай пример от самозванци,защото по добре е да имаш надеждна кола от колкото несигурна. Ако си решил да си правиш експерименти със 105 -та това е друг въпрос и отговорността е изцяло твоя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"..... Хубаво е че имаш желание ,но не прави всичко на своя глава и не взимай пример от самозванци,защото по добре е да имаш надеждна кола от колкото несигурна. "

Дано не визираш мен, защото мога да ти говоря до утре и да ти покажа на живо какво значи 120/105 с твърди, правени амортисьори! Навъртам по 50 хилки на година и последните оригинални амортисьори, които се реших да купя лани, производство от Словакия изкараха.....10 000....., а с тези, правените карам години! Всяка година по едни нови гумички, ново масълце и....екшън! Може и да ти разкажа как "се клати" по завоите :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, така е. Правените амортесьори изкарват мноооого километри за никакви пари гумичката е стотинки (дефицитна е, де) , М10Д има бол,

Може би вече 3-4 години ги карам ~ 20 000 км без никакъв проблем. Само тва дет' къса планките зимъска. Но ще ги подсиля и ще видим.

 

А за снижаването и спортното излъчване - помисли за гуми/джанти освен за окачването. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи нещата стоят така: Амортисьорите са ми изпуснали и са за смяна в същото време задницата е доста паднала.Ладови пружини ще слагам и отпред и отзад хем да повдигнат задницата малко хем да стане по твърдо окачването заради това ми трябват и по твърди амортисьори(извинявам се че не съм се изразил правилно).Сега разбирам че старите може да се напълнат с М10Д но как става това може ли да ми кажете,мога ли сам да го направя или трябва да ги нося някъде?

Galliard33 точно летите джанти са една от причините да сложа по твърдо окачване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ладови пружини отпред? Човече, да не си решил отпред да монтираш още един мотор? Предни ладови отзад - да, ама да замениш предните с ладови е направо..... :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да е слагал ладови отпред? И ако да - стари или нови/ на колко навивки отрязани?

 

Тоз въпрос ми се струва интересен!

 

А за лятите джанти - фланци ще ти трябват, има много теми във форума на тази тема, но конкретно някой да прави май няма. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм намислил да слагам стари ладови но не знам колко навивки трябва да се срежат това ще го гледам на място когато ги сложа за да стане хем ниска хем твърда но дали ще стане какво ще кажете?

 

Galliard33 за джантите знам че ще ми трябват фланци дори в една тема беше казъл че имаш оригинални и ако на някой му трябват може да дадеш за мостра и аз те попитах ако може да ми дадеш един от твоите за да питам стругарите дали могат да ми направят но явно не си го видял или просто си забравил. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

забравил съм! Мога да ти дам, разбира се, даже в момента не са на колата. Кажи кога и къде...Аз живея в Лозенец. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, я ми обяснете защо искате да слагате твърди пружини отпред? (защото ладовите са много твърди + рязане, стават зверски твърди)

 

щото нещо не ми е ясно :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм намислил да слагам стари ладови но не знам колко навивки трябва да се срежат това ще го гледам на място когато ги сложа за да стане хем ниска хем твърда но дали ще стане какво ще кажете?
- Тука си изпаднал в голямо объркване. За да стане по-твърдо окачването или по-скоро да се подобри стабилността и сцеплението на колата с /х/асфалта :mrgreen: е необходимо да се сложат по-твърди амортесъори, а пружините напротив може да бъдат и по-меки даже. Важното в случая е качеството на амортесъорите. Затова ако търсиш по-голяма стабилност аз бих заложил на нови, които ще издържат токлко колкото няма да караш колата, а не на играчка с пълнене, което много зависи дали изобщо е възможно предвид състоянието на 20годишните ти амортесъори, и за което Galliard казва, че се прави всяка година.

 

ПП. То и твойте пружини да срежеш с 1 навивка пак ще стане твърдо, не знам защо са ти дотрябвали ладови.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, я ми обяснете защо искате да слагате твърди пружини отпред? (защото ладовите са много твърди + рязане, стават зверски твърди)

 

щото нещо не ми е ясно :?

Ами първо за да стане по-твърдо окачването,а от там и по-стабилна и второ,защото искам да слагам лети джанти,които разбира се ще са по-големи и по-широки и за да не опират трябва окачването да е твърдо-поне така смятам аз.

 

Galliard33 има само един малък проблем аз съм от Благоевград и трябва да се ползват куриери-стига да си съгласен,но нека първо да питам дали някой ще може да ми ги направи и след това ще ти кажа какво е станало. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ти трябват куриери и фланци за модел. Ето ти нагледно как изглеждат едни доста добри фланци. първите са от Дурал, което излиза доста скъпо, но сигурно е най-добрия вариант. Ако имах и аз дурал, ехеее... те чехите и други неща правят от дурал, ама...

 

Ако не отбираш от чешки, както и аз ще ти дам следните разяснения: както си пише дебелината на фланеца е 2,5-3см. Тези от чешката страница са хубави, защото имат и издатък /центрираща втулка/, за отвора на джантата.

 

Трябва да имаш обаче някакви лети джанти и по тях вече да мислиш за фланци, защото има и на 4х98 /предимно италиански + лада/ и на 4х100 /предимно немски/ и на ощте един куп размери... но ми се струва, че е желателно да си избереш между тези двата.

 

Ето едно обяснение за размера на шкодовите джанти:

4 1/2 - šířka disku v palcích (x 2,54 = šířka v cm).

J - určuje tvar okraje ráfku.

13 - průměr disku v palcích.

H - bezpečnostní výstupek ráfku...

1 - jednostranný

2 - oboustranný

 

 

Може ли някой да ми обясни каква е разликата между H1 и H2 /последните са от по-късен модел/, защото имам и от двата, но не съм я забелязал досега. Много ще се радвам да разбера каква е разликата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

beliq_lebed аз мисля да слагам оригинални амортисьори но попитах дали има по-добър вариант при положение че искам да е по-твърдо окачването.

А за фланците си мисля че е по-добре да ги види стругаря нагледно и да ми каже дали може да ги направи ако може само по чертеж пък можете ли да ми дадете някакъв точен?По-рано бях виждал някъде тук но сега не мога да го намеря и не знам дали беше верен и дали имаше всички размери.За джантите си мисля да са 4x100 защото такъв е размера на опелите а от тях е най-лесно да си намеря.По- добрия вариант е да си намеря първо джанти и после да ми направят фланците по тях но трябва да съм 100% сигурен че ще станат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе защо говорим на различни езици, не ми е ясно!

Как можеш да вземеш оригинален амортисьор за 105/120, който е да е твърд????

"....бих заложил на нови, които ще издържат токлко колкото няма да караш колата, а не на играчка с пълнене, което много зависи дали изобщо е възможно предвид състоянието на 20годишните ти амортесъори...."

Ами да, ако решиш да караш още 20-на хиляди ....може, ще издържат! Защо оригиналните амортисьори от разглобяем тип изкараха толкова много и като взех да купувам нови за смяна, след първите 200 000 км и......на второто купуване казах - повече нов никога!

Свалянето на двата амортисьора, разглобяването, почистването, смяната на гумичките, зареждането с ново масло, на което мога да променя вискозитета, както си поискам, и последвалото обратно качване ми струват не повече от 1 час без да бързам.

И така:

2 комплекта гумички по 1 лв - 2 лв

200 грама масло - около 1 лв

2 комплекта тампони за амортисьорите около 4 лв

ОБЩО - за 7 лв ще се кефя 40-50 000 км /толкова ми е една година каране/

Още толкова за задните амортисьори и...Ура!

НО, ако старите амортисьори са криви, като бастун - тази комбинация не върви. Купувате нови и като карате през дупките "като насън" скоро пак ги правите на бастун и...т.н.

ОФЕРТА:Ако някой твърдо е решил да си хвърли разглобяемите и да си купува от новите, капсулованите - приемам подаръци стари амортисьори! Не е лошо да си имам направени резервен комплект ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето едно обяснение за размера на шкодовите джанти:

4 1/2 - šířka disku v palcích (x 2,54 = šířka v cm).

J - určuje tvar okraje ráfku.

13 - průměr disku v palcích.

H - bezpečnostní výstupek ráfku...

1 - jednostranný

2 - oboustranný

 

H - става за безкамерна външна

1- има щамповка от едната страна, която не позволява при странично натоварване гумата да се "събуе" от джантата...

2 - има щамповка от двете страни, която не позволява при странично натоварване гумата да се "събуе" от джантата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подробности за маркировките на гуми и джанти:

 

http://www.carbibles.com/tyre_bible.html

H, H2, FH, CH, EH and EH2 : Hump profiles.

More alphabet soup. So you might have just about understood the bit about bead profiles, but there's another design feature of wheel rims. The 'hump' is actually a bump put on the bead seat (for the bead) to prevent the tire from sliding off the rim while the vehicle is moving. As with rim contours, there are several different designations of hump design and configuration, depending on the number and shape of the humps. For the inquisitive reader, here's a table of the hump designations, and a diagram similar to the one above which displays in nauseating detail just what a hump really is. The eagle-eyed amongst you (or those paying attention) will notice that this diagram is an enlarged view of the area around Pmin in the other ETRO diagram above, because that's typically where the hump is.

 

http://www.carbibles.com/images/humpcontours.gif

 

humpcontours.gif

 

http://www.answers.com/topic/tire-code

 

http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Tirecode.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи ладови амортисиори отпред,като искаш да ти е по твърдо окачването.Остави си оригиналните пружини.Аз съм я правил тая простотия и става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе защо говорим на различни езици, не ми е ясно!

Как можеш да вземеш оригинален амортисьор за 105/120, който е да е твърд????

scorost не си ме разбрал правилно разбира се че няма по-твърд и по-мек оригинален амортисьор аз говорех за друг вид(не шкодов) по-твърд амортисьор който може да се сложи. :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 комплекта гумички по 1 лв - 2 лв

- Сега е момента да споделиш от къде може да си вземеме такива гумички, защото без тях няма как да стане ремонта.

 

Аз преди бях писал, че подарявам амортисъори, но никой не ги пожела и ги изхвърлих. И тогава имах литература как се ремонтират, но не съм знаел, че има и резервни гумички. Иначе не съм съгласен, че е по-добре да пълниш старите всяка година. Първо това е загуба на време, второ ако както казнаш ти, изкарват по около година и след това се налага допълване, това означава, че към края на ползването преди да се допълнят те не работят както трябва. + това при теб сигурно се налага по-твърди амортисъори отзад заради по-тежкия двигател, но за обикновена Шкода няма смисъл, така че да не се подведе някой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.