Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Спортен волан


Recommended Posts

Тук ще се опитам да обясня на начинаещите надъхани колеги как да си сложат спортно воланче на шкодето.

 

Първо разбира се е необходимо да си изберете воланче. Избор голям -волани най различни. Ето го моя. Тип илиянски тунинг :)

 

002035211-big.jpg

002035213-big.jpg

 

Трябва ви и едно оригинално воланче. Предлагам да си вземете от някоя морга или каквото и да е. В моя случай от Симо за 2 лв :) в окаяно състояние.

 

002035214-big.jpg

 

После си разчертавате диаметъра на отвора на спортния волан и си отбелязвате дупчиците за винтовете. Можете да го направите и по кадърно от мен.

002035216-big.jpg

 

Необходимите инструменти:

Нещо да срежете волана без да си отрежете пръстите:

002035218-big.jpg

И нещо с което да пробиете дупчици за болтчетата:

 

002035228-big.jpg

 

Сега ако трябва да съм откровен самото изрязване и пробиване не съм го правил сам, а в една работилница срещу 10лв. Има си сериозни предимства.

 

Изрязвате и разпробивате фланеца. Махате стария си волан. Става лесно - отвивате двете винтчета от задната му страна. Развивате централната гайка и после с почукване изтегляте волана. Нахлузвате новия с фланеца на шлица и затягате здраво гайката.

Горе долу това трябва да се получи:

002035230-big.jpg

 

002035234-big.jpg

 

От тук на татък естетиката е въпрос на въображение. Искам да скрия централната част. Това мисля да стане с една емблема Шкода. Само трябгва да намеря подходящ размер. Другият проблем е че гайката стърчи малко над волана. В комплекта имаше и една пластмасова шайба декоративна за послтавяне под главите на болтовете....но просто не знам къде я затрих ....

 

Ефектът от цялата работа е спорен. Изглежда добре според мен. Значително по-лек е от оригиналния. Възрти се по-трудно заради по-малкия диаметър и изобщо забравяш за маневрирането на задна само с дланта на едната ръка :)

 

Хайде успех на всички :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другият проблем е че гайката стърчи малко над волана.
- Този проблем идва от там, че не си си купил подходящ фланец, при който гайката да седи вътрешно и само да сложиш капачка на дупката, а си "циганъосвал" както казват в моя квартал хаха, в добрия смисъл на думата разбира се.

 

Калоян ми предлагаше преди подобен екземпляр на "илиянския" тунинг, но някакси не ми се връзваше с вкусовете. Ще ми се като на Митко на 110ката ама няма. Иначе на мен много ми харесват и тези волани от последните 120ки дето са само с едно надолу. Уж със Юли щяхме да правим бартер, че ми беше казал, че има още един като неговия ама кой знае какво стана.

 

А аз да се включа в темата с воланите по следния начин - напомням ако на някой му трябва, че имам един от Фав /новия салон/.

 

Иначе Жоро добре си се справил, евалата :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре, браво, добре си се справил ;) Я кажи какви пари е този волан и от къде си го взел. В Аутомания съм гледал подобни, но не съм питал за цена. Идеята за изрязването на стария волан ми допада.

В магазина на Сточна гара съм виждал големи емблеми, от новите са. Мисълта ми е, че те са обли от външната си страна, което предполага, че са кухи от вътрешната. Т.е. биха ти свършили работа за скриването на изпъкналата гайка. Отиди и пробвай.

 

Вики, за сега мисля да си го оставя втория волан като спомен от една разфасована 120-ка (на Грифин). Закачил съм си го на стената в гаража. Бях решил с този бартер по-скоро услуга да ти направя, защото така или иначе фаворитовия няма да ми стои добре и нямаше да си го монтирам :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааа да. Забравил съм да сложа ценоразпис.

Волан + бибитка и винтчета - 35лв.

Стар изкорубен волан - 2лв.

Работата можете и сами, но в моя случай - 10лв.

 

Това е всичко.

 

ПС. Майстора който свърши работата е правил и други волани (имаше остатъци в работилницата) и е много печен. Действа бързо. Питах го - каза че можа да направи всякакви типове фланци за джанти но само с ваш материал. За цен и не съм питал, но едва ли ще взима много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво волана е станал страхотно.

Сега ми даде идея как да сложа волана на 105-цата....защото фланец немога да намеря от много време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз немога да разбера какво толко яко има в тея волани? :?

А на теб в оригиналния какво ти харесва :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами аз имам един супер як калъф и си го въртя с 2 пръста много съм доловен

с тези спостни навиваш като луд

да имаше серво ок ама ...няма

 

Аз не се оплаквам. Имам си мускули - навивам си. :lol: Ти ако имаш проблеми вместо това серво иди малко гири да повдигаш ли кво ли....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VooDoo , баш заради "супер якия калъф" си връткаш волана с два пръста :lol: ! Всички разбраха колко много знаеш, особено след изказването, че Octavia RS е далеч от спорта :mrgreen: . Айде стига вече, че оакахме хубавата тема на Odin :oops:.

 

П.П. Odin, волана изглежда супер, браво! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ехеее супер е станало. мен ми харесва има вид и си изглежда нормален,че има едни на който имат лампички, карирани флагчета и какви ли не глупости.

 

 

voodoo ходи да ти смажат шенкелите вместо да искаш серво на кола която няма нужда от подобно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре - чуден волан си си направил, да ти е честит и със здраве да си го връткаш!

VooDoo - калъФ :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре наи накрая го направи. Сори че така и неизпадна читаф волан от картинг че да сме си лика прелика с воланчетата. Поздрави за готиният тунинг

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нищо лично, ама не съм съвсем сигурен че тоя новия волан се връзва с интериорО на шкодака... на мен си ми харесва стария,

първо - за това че се върти наистина с два пръста - това нали и е едно от предимствата на колата бе?? А?!

и второ - интериорО, бе, интериорО....

 

пп - като сложиш волана от илиянци world trade center по-спортно ли почна да върви шкодака?

 

нищо лично, пак казвам... ама си е италЯнска циганийка малко..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами въпрос на вкус е. На мен си ми харесва.

А иначе за:

 

пп - като сложиш волана от илиянци world trade center по-спортно ли почна да върви шкодака?

 

Когато искаш да се дръпнем заповядай. Вземи си и пари в тебе да имаш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето го с импровизирана капачка.

photo.php?photo_id=2051060

 

Скапана снимка, ама е тъмно на вън ...и вали и не ми се качваше да взимам апарата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

въпрос на вкус наистина :roll:

а за драг-а, може да опитаме... ама на по биричка щото с тоя 130 енджин едва ли ще съм много напред :mrgreen: :|

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

въпрос на вкус наистина :roll:

а за драг-а, може да опитаме... ама на по биричка щото с тоя 130 енджин едва ли ще съм много напред :mrgreen: :|

 

Той енджина няма значение. Тя зарад волана много бяга ;)

 

Гайката я скрих като пътво сложих тая шайба която си беше с волана. Не стига, под нея подложих по една гайка на всеки болт..пак не стига мамка му. Най-отгоре сложих малка емблемка, като под нея подложих едно черно дунапренче изрязано от една подложка за мишка и лепнато за шайбичката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еееее, вече не само аз имам такъв волан.Навремето доста трудно намерих такъв изчистен модел.Сега къде ги продавали :) .Само че аз и фланец си взех.Ама за 120-ка незнам дали има фабрични.

Иначе браво.Супер е станало.

Ще взема фотоапарат и ще снимам и моя волан , спортните педали и музиката(като направя новия съб де), да се изфукам и аз.

 

И накрайник мисля да сложа, ама ще е от истинските.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Один волана се е получил много добре(предвид импровизацията) ;) А накрая с емблемата си го "успал" поздравления за положения труд :smt006

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Жорка- пожелавам ти с тоз волан да стигнеш чааак до докси :mrgreen:

А това се води и оптичен и силов тунинг :mrgreen:

Още веднъж браво!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.