Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Разход на гориво


tpoxa

Recommended Posts

Дайте някоя идея за намаляване разхода на гориво ?Вмомента 120ката ми гори 10/100 някаде..А съм чувал за значително по малак разход,.ако помогнете с някакви идеи ще съм ви благодарен ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10/100 градско или? То всъщност до една степен зависи и от стила ти на каране, ако ръчкаш е по-висок разхода. Аз на МВ-то му засякох разход към 9/100 градско при всичките тия задръствания дето са по центъра.

Иначе на разхода влияе освен стила ти на каране, реглажа на клапаните и на карбуратора. Имаше и още неща, ама в момента не се сещам, а и със сигурност ще се намери някой по-компетентен от мен да ти обясни по-подробно. Поздрави!

 

едит - :smt039 Voodoo, знаеш ли какво е правопис и пунктуация?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами и аз съм така

с разхода

иначе знам за жигьори от лада както и ладов кърборатор даволо към 6 на 100

ама нз

Сигурно си твърде малък за да го знаеш това, но едно време някои лададжии си слагаха карбуратор от Шкода за да свалят разхода. Дали ако направиш обратното ефекта за Шкода ще е същия :?:

От друга страна, ако помислиш, ще съобразиш, че Лада-та е с по-голям мотор. Как тогава карбуратор, предвиден да го храни ще даде по-малък разход на Шкода-та :?: Помисли :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 105-цата сложих по-малки жигльори.Разхода падна градско,но това сравнение съм го правил в Кърджали(никакви задръствания).

Извънградско ми даваше разход 7-8(само да добавя,че не я настапвам много до 100-110).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точна формула за сваляне на разхода няма. аз в началото като взех да карам моята шкодичка и разхода и беше 13/100. Тя преди това беше повисяла пред блока доволно време без никой да я кара.

Сега разхода ми е 8/100 с изнервящо дори и мен каране и 10/100 без да ми пука(в границата на разумното) как карам и зимата.

говоря за каране в София на къси разстояния.

derill ти от кой град си???

направи всички възможни центрокви, почисти хубаво и регулирай карбуратора(най- добре не на око и ухо) и не надвижавай 3000-3500 оборота и си мисля че разхода ще ти се намали

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е разширена дупката на карбуратора където влиза иглата започва да харчи повече и да дави.И моита харчи много,градско не може да падне под 10.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако клапаните и аванса са добре регулирани, както пишат колегите и карбуратора в някакви граници може да се настройва, ако ти е в ред двигателя с компресия над 10 атмосфери и с разлика между отделните цилиндри под 0.5 атм, ако се возиш сам и изхвърлиш всичко излишно от колата, ако не ти е много тежък крака и т.н. има мегдан да свалиш още около 1 литър. По книжка Шкодата харчи 9/100 бензин градско. Айде да речем, че всеки производител се презастрахова и да вземем, че абсолютния минимум е 8, а разликата от 1 л е в рамките на статистическата грешка, но както пише corropt помисли си дали си заслужава нервите да ускоряваш едва едва.

Може да налееш някакво по-тънко масло - полусинтетика - ще свали още малко разхода. Това са общо взето мерките в рамките на разумното.

Лично за мене 10/100 си е доста приличен разход. Особено за софийските задръствания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с ладов карбуратор последно я засякох извън градско със средна скорост 80км/ч с летните джанти и брат ми вътре, даде ми 6.20 извънградско! Карбуратора е на 4000 км, нов! Определено се получи при мен, е не я вкарвам във високи обороти! Трябва да имаш добра центровка, това е истината! А може би с SKoda карб ще харчи още по-малко Незнам! За сега съм с ладов..lamer.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10/100 бензин градско е нормално за 120 и за 105 зимата. Когато бях на бензин харчеше толкова + - 1 литър. Газ харчи пак толкова - 10/100 и остава по малко колкото да стигна до станцията.

 

:|

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой знае ли иначе колко струва нов карбуратор щото моя май не е на ред нещо.Скоро сменях гарнитура на главата и го продухах направих реглаж на клапаните всичко по книга както си трябва..Незнам сега ми изгори последно 20 лв на 100 км което е 11-12/100 разход градско,и при положение че я карам до 2500 оборота.От Варна съм за който питаше:)Ако сложа газово ще ми стъпи ли чувствително по малко пари на 100 км ?! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

11-12/100 разход градско,и при положение че я карам до 2500 оборота
- Ами пробвай да не я караш в толко ниски обороти и може и да ти падне разхода.

 

С газова е наистина по-евтино, но трябва доста км да изминеш докато се изплати...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е каква е логиката като я карам на по ниски обороти да харчи повече ?!а с газово някой може ли да каже горе долу колко ще гори ?

Мерси на всички ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логиката е, че почти винаги като сменяш скоростите към по-горна, вместо след това да си натиснал по-малко педала на газта, ти го натискаш повече, защото ако смениш на 2500 към по-горна на нея е на ~1500, което на баир или с товар /хора/ на равно е твърде малко и по този начин първо, че впръскваш бензин с ускорителната помпа при всяко превключване, второ че караш двигателя да работи при голямо натоварване на ниски обороти, което натоварва силно групата бутала-мотовилки-колянов вал.

 

По принцип карбураторите са така направени, че за специфичната кола сместа да е точно при оборотите при които е максималния въртящ момент, а на по-малки и на по-високи да е в зависимост от способностите на карбуратора +-до 20 и повече %. Така че като я каращ в границите на до 2500 оборота със силно отворен дросел тя никога не работи с идеалната смес. На някои коли които нямат оборотомер има разходомер, които мери разреждането в смукателния колектор. Примерно ако си се карал Лада Самара ще забележиш, че карането на ниски обороти е далеч от икономичността, да не говориме, че се влачиш по пътя и пречиш на движението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно разбрах какво имаш впредвид.Мерси много а аз сега трябва да отскоча за нови чукче и наковалня и да си направя центровка на делкото и ще видим ;) :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е разисквана мнооого пъти - на газ колата се държи по друг начин, при мен се получи по-добре. Аз имах същия проблем като теб - постоянно ми се разбазикваше карбуратора, вече бях свикнал за време да го отварям. Сложих газ и нещата заспаха - регулировката отиде в изпарителя и там става стабилно.

 

А за парите - 10лв/ 100 км градско. Може и по-малко, ама аз съм я пуснал да върви колкото може. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега трябва да отскоча за нови чукче и наковалня и да си направя центровка на делкото
- Ето и в това може да се крие част от проблема. От поста ти стигам до извода /поправи ме ако не е така/, че вместо да използващ електронно запалване, сменяш често чукчета и наковални. Другия ми извод е, че регулираш междината на ЧН както е описано в книжката и правиш центровката с пробна лампа, което не е задоволително.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ги сменям постоянно..А сега пък й сипах 5 лева и ми ги изхарчи за 20тина км при савсем нормално каране....направо нямам думи незнам.хах Някой знае ли каде има Елкон или там както се казва във Варна да я закарам и да си я регулират като хората..?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Шкодилака вчера му смених чукчето и наковалнята а пък и му бях сменил гарнитурата на главата преди няколко дена и на 210 км трябва да се притегне и наново да се регулират клапаните.Болтовете на главата се бяха разхлабили и клапаните бяха разстроени .. оправих всичко наново и сега Принцесата напарво мърка :)Двигателя работи много добре,засякох и разход 9/100 което е доста добре в сравнение с преди ;) изобщо съм много доволен :arrow: ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на 210 км трябва да се притегне и наново да се регулират клапаните.

 

 

На 500 км се притяга главата.Моя майстор така ми е казвал. А клапаните не се ли регулираха при притягането, само ако си ги сменял и тях? :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При допритягането на главата намаляват хлабините на клапаните както е написал txl. Според Autodata, повторното притягане е след 850км., така че ... "истината е някъде там..." :smt045

 

Ей много се кефя на изказвания от типа: "а според тате еди какво си...", "моя майстор еди що си", "дядо ги стегна по усет", "центровката е екстра, защото е правена с ухомера на бай ХХХ". Ако някой открива части от свои постове измежду изброените да не се сърди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей много се кефя на изказвания от типа: "а според тате еди какво си...", "моя майстор еди що си", "дядо ги стегна по усет", "центровката е екстра, защото е правена с ухомера на бай ХХХ". Ако някой открива части от свои постове измежду изброените да не се сърди.

 

Кефи се :lol: . Жив и здрав да си :mrgreen: . Не знам само това като заяждане ли да го разбирам или? Ама както и да е. Весел ден :) .

 

Едит: Мисля, че сме в този форум, за да си се радваме на колите и да си помагаме взаимно. Не да се заяждаме и да демонстрираме по странен начин кой колко е начетен. На следващата сбирка имаш бира от мене. ;). Нямам желание да влизам в конфликт с никой от този форум, понеже всички ви уважавам много :) . Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логиката е, че почти винаги като сменяш скоростите към по-горна, вместо след това да си натиснал по-малко педала на газта, ти го натискаш повече, защото ако смениш на 2500 към по-горна на нея е на ~1500, което на баир или с товар /хора/ на равно е твърде малко и по този начин първо, че впръскваш бензин с ускорителната помпа при всяко превключване, второ че караш двигателя да работи при голямо натоварване на ниски обороти, което натоварва силно групата бутала-мотовилки-колянов вал.

 

през повечето време карам сам, на разстояния от по 3-4-5 км, градско, в доста спокоен град, като напоследък се зарибявам двигателя едва да мърка, без никакъв ряз, без излишно ускорение и после спирачки - спирам на скорост, карам с галене на педала за газта... и пак маже по 9-10/100... :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.