Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Разход на гориво


tpoxa

Recommended Posts

Карбураторните соцмотори са така - разходът на градско е теглото на колата в килограми, делено на 100 - руснаците твърдо застъпвав в доста писания тая приблизителна сметка.

Предполагам и за шкодилака да е така.

Впрочем никой не знае как е за западните модели на тая възраст с карбуратор, ама едва ли е различно.

 

Така че 9-10 л/ 100 градско при спокойно каране е нормално, май.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карбураторните соцмотори са така - разходът на градско е теглото на колата в килограми, делено на 100 - руснаците твърдо застъпвав в доста писания тая приблизителна сметка.

 

Колега,

 

какви са тия безумия бре?!?!? От къде ги избра тия сметки?!?! Това може и да важи за безумните руски автомобили от началото на миналия век но в днешно време такова животно няма! Освен теглото оказват влияние скорости, гуми, задкормилно устройство и куп други дребни детайли.

 

Поздрави

 

PS: За справка - Lancia Y10 от времето на Шкодите 6 ли трябва да харчи градско? Щото харчи 8 ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съобщавам факти, между другото добре се корелират с практиката.

За Lancia Y10 просто не си наясно и мисля че говориш за конкретна кола, за която знаеш, но.

Lancia Y10 е лансирана през 1985 година с оня интересен мотор FIRE( Fiat Integrated Robot Engine) сглобяван от роботи. Обем 999 cc, използват го и във FIAT Panda.

 

Аз си спомням когато се появи в някакво списание, даже не беше авто-мото, а клюкарско - главното което се казваше за Lancia Y10( между другото Autobianchi също са произвеждали Y10) , че това е кола за градско каране и разходът и е под 5 л/ 100 км на градско.

Тежи около 600 кг празна, значи с бензина и задкормилното устройство става 720-750 кг и трябва да гори в рамките на 7 л/ 100 км градско, приблизително.

 

Пак казвам, това важи ориентировъчно и то за руските двигатели - руснаците така си ги разправят.

 

Колкото до сметките те са проста работа.

Сигурно не ти се вярва и това, че двигателите с по-голям обем са по-икономични на градско, ама това е така и не става въпрос за вяра, остави вярата на поповете, а за тестове и информацията от тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя път съм напълно съгласен с Yosif, за тази зависимост, която се доказва от практиката. А и е много верно, че двигателите с малко по-голям обем понякога са доста по-икономични. За пример от старите шкоди 130 е най-икономична в сравнение със 105/120, което пак ме кара да се чудя, защо толко време са се произвеждали тези безнадеждно слаби двигатели от по 52 катъра и по-малко. Освен това е ясно и че е върви доста по-добре, за което и Жоро може да се похвали. Возил съм се и на доста Кадети и Голфове 1.3, които също вървят хем по-добре, хем харчат пак толкова, а не са по-леки от наште 120ки. Като прибавим към това и по-евтините им части...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

yosif,

 

Lancia Y10 Fire ми стои пред блока. Колко не съм и колко съм разбрал от тая кола не знам, но 7-8 години е семайна собственост. А ти си чел от списанията!

И по твойта логика кола с двигател 1400 кубика ще харчи колкото кола 2500 кубика само щото тежат приблизително еднакво! Е да, ама не (както казваше Бучаров)! belia_lebed е дал добър пример! Един Kadet тежи колкото една 120ка само дето харчи по-малко? Е, да ама на Kedet-а кончетата са му повече, скоростите са му по-добре изчислени, триенето му е намалено!

И последно. Vectra-та ми е 1400 килограма празна, с мен, частите и зареден резервоар стига почти 1600kg. 16 ли трябва да харчи градско?!?!?!? За справка - на бензин под 10, на газ 12.

 

Поздрави

 

PS: Не ми е целта да се дърпаме, ама тия бабини сметки са важаЛи за двата модела Лада които са се произвеждали през 1970г. Те не покриват нито един западен автомобил включително Шкода!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мии още в първия си пост рекох, че това важи за лада и общо взето за соцдвигателите от това време '70-'80 година.

Даже особено подчертах, че за западните двигатели, макар да е подобно, няма данни, нито лакърдии.

 

Наистина говориш за конкретна кола - твоята. Щото Y10 са с десетки варианти на двигателите и поне 3-4 различни купета.

 

У наше село се появи преди време едно Innocenti Y10, представяш си изумлението ми кола, за която съм чел по списанията като ученик още, да я видя наживо.

 

Ето малко подробности:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... i_A112.jpg

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Autobianchi_A112

 

http://commons.wikimedia.org/wiki/Image ... _white.jpg

 

http://www.answers.com/topic/autobianchi-y10

 

http://www.a112abarthclub.org/index.htm

 

http://www.carsfromitaly.net/others/index.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

PS: Не ми е целта да се дърпаме, ама тия бабини сметки са важаЛи за двата модела Лада които са се произвеждали през 1970г. Те не покриват нито един западен автомобил включително Шкода!

Е не мога повече :-k :lol: Западни коли откакто са във Фау Ве груп мен ако питаш.За справка виж запада какви коли са правили 70,80-те,а соц. лагера какви кочини е произвеждал.Говоря общо за всички да не се засегне някой...нооо тия коли са далеч от западния тертип на автомобилостроене :) Всяко изключение за нашите коли е правило :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

white_shark, отчасти не съм съгласен с теб. Специално Шкодите могат да се нарекат "Западни автомобили" според мен. Особено ако ги сравняваме с разни Лади и прочее. Лично мнение изказвам де, може и да не съм прав. Поздрави! :)

 

Едит : Мога да дам пример с лятия блок на двигателя на МВ и после на всички модели до Фаворит, даже до Фелиция (ако не се лъжа, 1,3 литровите мотори са със същия блок :oops: ). В Шкода започнали да го правят по патент на един чешки инженер, за жалост му забравих името. Блока е лят от алуминии под високо налягане, технология, която е революционна за Европа по това време. Следващия производител, който я заимствал бил Рено, чак година по-късно. Е това ако не е "западно", здраве му кажи :P .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колите са си западни и според мен...има коли от тези времена които не са много добри също просто ния знаем за добрите щото те се карат още...вижте марката симка била кола на годината когато излиза шкода 120gls а не струва в сравнение с нея....и други примери...а за сръвнения с лада няма място дето и избягали половината коне и заоблени ръбове в пътя от италия до ссср

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логиката е, че почти винаги като сменяш скоростите към по-горна, вместо след това да си натиснал по-малко педала на газта, ти го натискаш повече, защото ако смениш на 2500 към по-горна на нея е на ~1500, което на баир или с товар /хора/ на равно е твърде малко и по този начин първо, че впръскваш бензин с ускорителната помпа при всяко превключване, второ че караш двигателя да работи при голямо натоварване на ниски обороти, което натоварва силно групата бутала-мотовилки-колянов вал.

 

По принцип карбураторите са така направени, че за специфичната кола сместа да е точно при оборотите при които е максималния въртящ момент, а на по-малки и на по-високи да е в зависимост от способностите на карбуратора +-до 20 и повече %. Така че като я каращ в границите на до 2500 оборота със силно отворен дросел тя никога не работи с идеалната смес. На някои коли които нямат оборотомер има разходомер, които мери разреждането в смукателния колектор. Примерно ако си се карал Лада Самара ще забележиш, че карането на ниски обороти е далеч от икономичността, да не говориме, че се влачиш по пътя и пречиш на движението.

Колега, грешиш, ако мислиш, че тези вакуумметри могат да се нарекат разходомери. Казвам ти го от собствен опит със ВАЗ Самара, Алеко и ВАЗ 2107. И в трите случая на по-високата предавка (пета вместо четвърта при 90-130 км/час, или четварта вместо трета при 60 км/час) разхода е по-нисък, въпреки че стрелката на вакуумметъра показва обратното.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

gogata е то всяка кола си има предимства и недостатъци,но пък примерно исках да кажа,че докато са се правели 105/120 виж Опел да си сглобявали Кадет E,Корса А,БМВ вадят Е30.Голф2-това са коли къде къде напред с материала.Нито изработката им е такава,нито политиката.Имали сме и Шкоди 1000МБ и 100С да не кажете,че нападам.Забавни колички ама примерно мен малката мощност и задно разположения мотор ме отказват :? За салони и дизайн няма да спорим.Всички(азлк,ваз,шкода,вартбург и т.н.) са еднакво грозни :lol: Вече който е свикнал почва да си му харесва :D

п.с:аз пък да ти кажа нещо не съм фен на целия блок...при ремонт само пускаш ризите при мен и сглобяваш-няма шлайфове няма нищо...отделно какви големи ризиииии може да му набухаш :D

Ай няма да спорим повече;)Макар,че спор със спокоен тон е приятна дискусия ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да дам пример с лятия блок на двигателя на МВ и после на всички модели до Фаворит
- Гога да не кажеш пак, че се заяждам, но не си подбрал кой знае какъв аргумент. Това че блока е от лят алуминий нито е толкова революционно, нито е голяма полза. Точно затова се е наложило да е с мокри ризи. Като са имали технологията да бяха направили и алуминиева глава, което вече е скок напред, а те са се сетили чак 87ма да почнат да произвеждат Фаворита с такава глава.

 

А мога да кажа и че съм гледал БМВ-та от 82г. когато е проезведена и мойта Шкода и няма място за сравнение. ВМВтата от тези години са пълна инжекция, имат каквото се сетиш ел. и нямат нищо общо с наште коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

beliq_lebed, изпускаш само, че БМВ-тата са немски, а наш`те мили колици са...правени зад Желязната завеса :mrgreen: . А на лятия блок единтсвеното готино, е че е супер лек. :) Поздрави! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само да с енамеся леко ква е разликата в цените на бмв и шкода от една година...тряя с еима предвид и че на запад е правен и малкия и големия пърделник по времето на шкодите 100 или 120 незнам точно кога ама не са добри като тяхх...и както казах вижте симка,,,тя е сериозна кола ама кола на годината даже през 79 когато шкода 120 е била произвеждана вече а говорим за разлика по голяма от бмв шкода...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
Е каква е логиката като я карам на по ниски обороти да харчи повече ?!а с газово някой може ли да каже горе долу колко ще гори ?

Мерси на всички ;)

 

Газта е малко по-капризна от към центровка (ЦЕНТРОВКАТА НА БЕНЗИН НЕ Е СЪЩАТА КАТО НА ГАЗ :!: ) и според това къде и как караш колата т.н.

 

 

ПОЗДРАВИ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.