Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Използвате ли мигачите?


Владо©

Използвате ли мигачите?  

57 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

От доста време го забелязвам и се дразня - все по-малко хора използват мигач, когато се престрояват, отбиват или дори завиват. Фрапиращият случай, който ме накара да пусна поста, е от онзи ден: на светофар, на ЧЕРВЕНО, без каквато и да е индикация, УЧЕБЕН автомобил направи ОБРАТЕН ЗАВОЙ! Седях си в колата, чаках си моето "зелено" и си мислех - девойката зад волана я е чула, я не, че се използва мигач при всяко едно отклонение от праволинейното движение, че за обратните завои си има правила, че на червено не е много хубаво да се изтеглиш почти в средата на кръстовището, за да завиеш обратно.... ма се чудя инструкторът как си е получил лиценза? Защото той ще научи всички свои курсисти да карат, както им падне :evil:

Та питам ви - вие ползвате ли мигачите при престрояване или завиване :?: Ако не ви се отговаря с пост - за да не ви се вижда името, гласувайте в анкетата - интересно ми е какъв ли ще излезе резултатът...

Поздрави и успешен ден!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

случайте когато допускам дори и рядко да не ползвам мигач е като се прибирам по нощите в нас, а то в квартала жива душа няма.

Повечето случай си го ползвам цъка-мига правя си весело :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

винаги ги ползвам като завивам - навика са е превърнал в условен рефлекс, дори когато всъщност не е нужно, на паркинга например или в задължителен завой... според мен обаче по-важно е да се огледаш преди маневрата, щото много си мислят, че кат са дали мигач (и то обикновено в последния момент) това вече им дава предимство да си правят маневрата и доста често се налага да си изпробвам спирачките заради такива :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги ги ползвам, както ако не съм с колан имам странно усещане че нещо не е на ред така и като не цъка релето и завивам. Проблема идва ако карам кола с електронно реле дето не издава никакви звуци, като щтракна лоста и гледам дали ига лампата :) - изкивяванията на един шкодаджия ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ползвам ги при абсолютно всяка маневра, която ги изисква. Първо, заради моята безопасност! Второ - за да видят другите, какво правя. Трето - нямам излишни 75$ - тук е толкова най-малката глоба (беше 50 преди НГ).

Мдаааа...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги използам мигач за изпреварване,престрояване,маневра и др.,след което си отварям очите на 16,преди да предприема съответни действия.Много се дразня,когато някой си въобразява,че мигачът автоматично му дава предимство.

А относно инструктора-думи нямам :evil: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги подавам мигач при завой, престрояване и т.н. И то не защото закона го изисква, а защото е необходимост да покажеш на останалите участници в движението какво всъщност искаш да правиш. Прави ми впечатление, че за завои почти всеки дава мигач, но когато говорим за престрояване от лента в лента, особено на по-широките булеварди - там всеки се вре както му е угодно.

 

Във връзка с подаването на мигач и предимството един интересен случай. Карам си аз по столичен булевард. Движа се с около 70 км/ч постоянна скорост. Бавно ме настига една "мацка" с Голф. Изравнява се с мен и започва да кара с моята скорост. Аз си говорех с жената и реших, че голфаджийката просто не иска да ме изпревари. Зад мен няма никой, пред мен също. И изведнъж забелязвам с периферното зрения тая как се приближава рязко до мен. Набих спирачки за да избегна удара. Онази въобще не си направи труда да прецени обстановката и мина пред мен и наби спирачки и тя. Беше с подаден десен мигач. Едва успях да спра. Онази се шмугна в една пряка. Полудях! Газ след нея. Онази си паркира пред блока. Спирам до нея. След скандала който отнесе разбрах от нея причината за маневрата. Настигнала ме била. Подала била десен мигач, ама аз не съм я бил пускал да мине пред мене :?: А тя заради мен щяла да си изпусне пряката... На въпроса смята ли, че мигача й дава предимство, тя отговори с ДА. Но на въпроса защо не ме изпревари или защо не караше зад мен, за да си влезе нормално в пряката, не можа да ми отговори... :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Законите не са измислени просто така, щом е написано със закон значе се спазва! В случая с подаването на мигач!! Винаги давам мигач и следя движението, може би затова повечето ми приятели ми се сърдят, че не ги поздравявам докато карам, но и затова досега не съм правил птп! Ок важното е другите да спазват правилата за шофиране, защото катастрофите стават от надъхани самознайковци, които си мислят че могат да карат! dousing.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като стана въпрос, забелязвам че все повече колеги като включат задна включват и аварийните мигалки.

дали не е удачно да се вържат за датчика за заден ход?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това специално за София беше актуално преди 3-4 години. Не знам защо сега вече тук почти никой не го практикува :roll: Не че не се вижда включената задна, ама...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз си ползвам мигачите винаги. Ама днеска една тъпа п***а, дето вчера й бяха купили кола+книжка така щеше да ме нацепи(също както Мишел) и за да я избегна, такива спирачки набих, че поднесох и спрях напреко на движението по средата на Орлов мост :? .Добре, че колоната зад мен я спря светофара, че сигурно нямаше да имам кола вече :| .За мизерния ми опит като шофьор това ми беше най-страшното преживяване :oops: . После и тя ми мина с някакво отвлечено извинение. В края на краищата мигачите не са за украшение :mrgreen: . Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се изкажа по темата ,която ни касае всички по пътищата .

Добра инициатива, приветствам мероприятия с цел подобряване културата на движение от което страдаме най-много.

Иначе по нашите пътища се забелязва следното:

-колкото по марков е автомобила ,по-малко се съобразяват с останалите на пътя

-някои колеги се качиха на малко употребявани коли и започнаха да си избиват комплексите по кръстовища и светофари

-други обикновено много бързат и нямат навика да се съобразяват с останалите

-и такива за които правилата за джижение по пътищата и колегиалноста са досадни издребнявания

Горе долу това е такова е движението при нас. Бил съм в много държави, ние бием всички по недисциплинираност.

Някъде по форума имаше клипче за присъединяването на италианците в ЕО и беше много поучително. В пълна степен важи и за нас. Обаче няма време по телевизионните канали да се излъчват такива уроци пък и ще вземем да си уроним престижа пред останалите. Иначе над 1000 убити всяка година по статистика явно не е голям проблем.

Само че тези неща с кампанийност не се постигат .

Лично аз се стремя да се придържам максимално към правилата, пък останалите си е техен проблем. Да се разправяме с простаците няма

смисъл. Дано някой ден станем дисциплинирани като европейци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ако имам възможност му тегля една и се опитвам да разбере за какво му се нервя - не може така - за някой правилата да важат и да се съобразяват с останалите участници в движението, а другите да се правят на най големите хитреци и да викат "глей го тоя тъпка спира на пешеходна пътека" или "пуснал и мига 20 метра преди маневрата".

То много пускат мигачите ма като тръгне да завива - все е нещо - ма не е това идеята. А доста са и случаите (особено при жените - извинявам се на дамите), при които сигнализацията която подава, намерението което са имали за да подадат сигнал и последвалата маневра са перфектната дефиниция за хаос :)

А напоследък забелязвам друго странно явление - пускане на фаровете само като видят полицаи и спиране на светофар или в задръстване на редицата и се гасят фаровете.

Е това не мога да го разбера - с какъв пестелив акъл го правят!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи мигач ползвам почти винаги позволявам си да не ги ползвам на малки улици където няма никои или като си отида на вилата и знам че в радиус от 2 километра няма жив човек камо ли кола. За съжаление всеки ден съм свидетел че мигачът се превръща единственото средство при нагла маневра толкова безумни че много често ми се приисквало да се кача отново на камиона. Щях да си ги подпирам лееееееееекичко колкото да му поогъна ламаринките. Вярно че като карах камиона много много не смееха да правят лоши маневри пред мен. МИгачът и коланът са 2 неща задължителни за мен не заради КАТ не заради закона а заради собственат ми безопастност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мигач ползвам винаги. В много редки случай пропускам, но това е изключение. Случва се...

Относно това кой ползва и кой не - няма значение колко е нова/стара колата - въпрос е на манталитет....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мигачи ползвам почти винаги, освен в редки случаи когато преценя, че не е необходимо.

 

...

А напоследък забелязвам друго странно явление - пускане на фаровете само като видят полицаи и спиране на светофар или в задръстване на редицата и се гасят фаровете.

Е това не мога да го разбера - с какъв пестелив акъл го правят!!!

 

hamsia, незнам каква кола караш, но ако беше 120 Л с някой ~40А алтернатор, щеше да знаеш защо хората си гасят фаровете в задръстванията ... а отговорът е - защото не им се сменя акумулатор през няколко месеца ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не знам със 120L как стои въпроса - но от скромните ми знания - честото включване/изключване спомага пък да сменяш крушки по често.

А иначе - снощи зад мене беше мерцедес най-много на 2 години - извинявай ма предполагам няма проблемите на 120-ката :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

hamsia, незнам каква кола караш, но ако беше 120 Л с някой ~40А алтернатор, щеше да знаеш защо хората си гасят фаровете в задръстванията ... а отговорът е - защото не им се сменя акумулатор през няколко месеца ;)

 

Нещо не схващам! Ако ти е наред ел. системата 40А * 12V (а те са повече!) = 480W! 2 х 55 (предни) + 2 * 10 (задни) + 5 * 5 (таблото) = 155W. Да ги кажем 200W. Да сложим и 50W вентилатор за парното. 250W. Остават още 230 резерв - да пълнят акумулатора. Те са налични при 1500+ оборота. На 1000 имаш наличните 250. Така че реши си проблема с тоците преди да гасиш фаровете.

 

Карал съм 120, 100S и 1000MB! Последните две май бяха дори с 35А (ако не се лъжа). И пак съм карал на фарове!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt039 1000 МВ принципно е с динамо 32 А(ако не се лъжа)...естесвено доста неефективно :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси Гога,

 

А да попитам дали имаш проблеми с акумулатора? Да се върнем на темата де :mrgreen:

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:lol: Не, слава богу. Баща ми е сложил алтернатор навремето и така :mrgreen: . Поздрави! :)

 

П.П. Динамото още стои в нас, ако някой мазохист с МВ го иска, за да се мъчи с него, да свирка! :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Използвам мигачи винаги.Просто ми е станало навик,а и неизползването на мигач си е сериозна предпоставка за ПТП и случаите са много. Оглеждам се дори и когато минавам на зелено. Пълно е с идиоти май.... и дее...а !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.