Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Използвате ли мигачите?


Владо©

Използвате ли мигачите?  

57 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Привет,

 

Използвам мигачи, винаги, а жена ми ги пуска дори на ненатоварена магистрала като изпреварва и като се прибира в крайната лента. Относно палене и гасене на фарове и неползване на мигачи - народа кара с електромери в колите, колеги, и гледа да не трупа сметки.

 

Позрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

 

Използвам мигачи, винаги, а жена ми ги пуска дори на ненатоварена магистрала като изпреварва и като се прибира в крайната лента. Относно палене и гасене на фарове и неползване на мигачи - народа кара с електромери в колите, колеги, и гледа да не трупа сметки.

 

Позрави.

 

Прощавай колега ,немога да разбера връзката между "ненатоварена магистрала" и използването на мигачите.

Може би съпругата ви постъпва правилно !? :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В по-малкият град като Кърджали(например) мигачи се изпозват от много малко хора :| Няколко пъти ми се изправяла косата заради такива изпълниения от страна на други...тръгва все едно улицата е негова.

На мен изпозването на мигач ми е станало навик дори и пред блока дет се вики ги пускам.

А на магистралата един път си позволих да направя маневра без мигач и щеше да стане белята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Няколко пъти ми се изправяла коста...

 

:smt040

Това да не е някоя нова дума за надървяне :mrgreen:

Не се сдържах, ама наистина ми стана страшно смешно от тази грешка... :smt038

Живи и здрави, като се видим, бирата е от мен :smt013

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчре следобед валеше.

На главния път( 2x2 ленти, без мантинела в средата) стана катастрофа по учебник.

Мястото е кръстовище с ленти за ляв завой - съответно основният път прави лека чупка за да се побере тази 5-та лента.

От двете страни на главния път по диагонал има автобусни спирки с кошари за чакащите.

От два месеца има ограничение 60 км/ час - инак шосето е право и равно и може да се гони много.

Едно голфче се движи в лявата лента, подминава кръстовището и с десен мигач прави маневра към спирката да качи някакъв познат.

Един пич със москвич се движи във вътрешната лента и с почти двойна скорост се опитва да подмине голфга ОТДЯСНО!

Естественннно го нацепва в дясната задна врата, прави колонката на Г, омита предната дясна врата и се завърта.

По щастлива случайност успява да мине между две дървета, движейки се със задницата напред и замира в канавката, не много дълбока.

Ако не беше мокро сигурно щеше да се търкаля през десните си врати и тавана поне 100-тина метра и да измрат като мухи, ама - КЪСМЕТ!!!

Можеше да нацели и едно от двете дървета.

Размина се само с ламарини.

Разправям тоя случай на мегдана у наше село, щото очевидец не бях, но минах минути след еНшъна, и един вика: ми, да, голфаджията е виновен, че се е престоил без да се огледа!

Викам му: Бе, пич, Правилника пише, че МПС-тата се подминават( изпреварват ОТЛЯВО по посока на движението, с изключение на трамваите.

 

А най се чудя на пича с москвича - да мине, мани знака, да мине покрай спирка с близо 100 км/ час, плътно в дясната лента, опитвайки се да обиколи голфа ОТДЯСНО, щото е възможно да не е видял мигача, ама да не разбере, че оня намалява?!

 

Стана лют спор и много бира отиде и направо ме Фаща шубето -бе тия са луди - да изпреварваш някого от вътрешната страна?!

Аз ли не знам Правилника или има някакви новости?!

Само в град, на разчертани ленти ляво-напред-дясно, мисля можеш да обиколиш някого от вътрешната страна.

 

Ще видим сега ченгетата какъв акт ще напишат :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако у ваше село имате некой запазен правилник погледни що е то ДЯСНОСТОЯЩ и ще ти стане ясно кой е виновен без значение дали мускала се е опитвал да задминава или пък Голфа е спирал - голладжията е било хубаво да погледне в туй кьораво дясно огледало и тогава да се намъква в лентата на москвето ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

The Best Forman, добре казано! :)

 

Йосифе, хайде кажи кое е това "у наше село", че имам чувството, че освен мен и целия форум го гризе жестоко любопитсво :P !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чл. 76. "Маневра" е изменение на положението на пътното превозно средство спрямо пътя и останалите участници в движението, като: потегляне, преминаване в съседна пътна лента, завиване и други подобни.

Чл. 77. (1) Водач, който има намерение да извърши маневра, е длъжен да се убеди, че няма забрана за маневрата, че няма да застраши останалите участници в движението и преди да започне маневрата - да подаде своевременно ясен и достатъчен за възприемане сигнал.

Чл. 79. Подаденият от водача сигнал за маневра не му предоставя предимство и не го освобождава от задължението да предприеме всички необходими мерки за безопасност, преди да започне нейното изпълнение.

Чл. 81. (1) Престрояването е преминаване от една пътна лента в друга, за да се продължи движението направо, да се завие или да се излезе от платното за движение.

(2) Преди престрояване водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, движещи се в лентата, в която той навлиза. Когато се извършва едновременно престрояване на пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, сигнализирани с пътен знак Д1, първи се престроява водачът, който се намира в дясната пътна лента.

 

 

T.e. The Best Forman е прав с изключение на дясно стоящия - важи САМО при едновременно престрояване на двамта ;)

 

 

Чл. 87. (1) Пътните превозни средства се изпреварват от лявата им страна.

(2) При изпреварване водачът на пътното превозно средство напуска пътната лента, в която се движи, навлиза в съседната пътна лента изцяло или частично, преминава покрай движещото се в същата посока пътно превозно средство и се връща в напуснатата лента.

Чл. 88. (1) Водач, който има намерение да предприеме изпреварване, е длъжен:

1. преди да подаде сигнал, да се убеди, че движещото се след него пътно превозно средство не е подало сигнал за изпреварване, че не го изпреварва друго пътно превозно средство и че движещото се отпред пътно превозно средство не е подало сигнал за

изменение на посоката си на движение наляво;

2. след като е подал сигнал, да се убеди, че има видимост, свободен път на достатъчно разстояние за изпреварване и може да заеме място в пътната лента пред изпреварваното пътно превозно средство, без да го принуждава да намалява скоростта или да изменя посоката на движение.

(2) Водач, който изпреварва, е длъжен по време на изпреварването да осигури достатъчно странично разстояние между своето и изпреварваното пътно превозно средство.

Чл. 89. Водачът на изпреварваното пътно превозно средство е длъжен да не увеличава скоростта и да не пречи на изпреварването по какъвто и да е друг начин.

 

Тук вече москвето яко е о...ло пейзажа! Задминаване от дясно е забранено по закон :mrgreen: В случая и двамата имат вина, но москвето има две нарушения (превишена скорост и изпреварване от дясно) докато голфето едно (отнемане на предимство). И на двамата по един акт и да са живи и здрави застрахователите!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледайки схемата се сещам за още едно нарушение от страна на москвича - изпреварване на кръстовище :mrgreen:

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая може да се спори москвича изпреварва ли или просто се движи в дясната лента и си продължава движението направо след кръстовището ;)

За скороста не коментирам , но в случая и с 40 да е карал пак е щял да забърше голфаджията и сам си е виновен , ам кат гледам грузинеца май повече е пострадал :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш предвид "засичане", така е, така може да се тълкува.

Съжалявам, не споменах, че голфа е дал мигалки и е почнал да намалява и да свива вдясно, т.е. и стоповете му са мигнали, НО Е ОСТАНАЛ В ЛЕНТАТА СИ и може би това ще го отърве - колизията става в лентата на голфа - показах на схемата, че там пътят има чупка за да се отвори място за изчакващите да завият на кръстовището.

Сега ченгетата ще трябва да решат дали голфът е в лентата си щото москала го е изхвърлил наляво или просто не е сварил да я напусне преди удара.

На това кръстовище стават много бели и лято и зима и денем и нощем, щото ако няма някой да чака за наляво, всеки "изправя" чупката и често се случва вътрешният да натисне тоя, който е в лявата лента, но е "уважил" чупката.

 

Както и да е, въпросът ми е по общ: хайде, нека този който свива вдясно при смяна на лентата да не се е огледал дали не пречи на движещите се в тая лента идали няма някого да засече, макар по принцип в лявата лента скоростта на потока е по-голяма.

Засичали са ме неведнъж и аз не съм безгрешен, но е достатъчно да отнемеш газта и да го пропуснеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата за колегиалноста е много широка. Честно казано наблюдавам значително подобрение в сравнение с предишни години. Не че по пътищата е станало чудо, но напредваме...

Що се отнася до засичане, неколегиалност и сие - с много малки изключения колкото по раздрънкана е колата толкова по-нагли и неколегиални са. Интересно е че S класи, Джипове и сие почнаха да се съобразяват с простолюдието. Е, има си и изключения де...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета това за москвича и голфа и си мисля, че май трябваше темата да се казва "ползвате ли мигачи и ГЛЕДАТЕ ЛИ В ОГЛЕДАЛАТА"... Вярно, и двамата са "в наказателния", ма ако просто шофьорът на Голфа беше погледнал в огледалото и, както казва Йосиф, просто беше отнел от газта, нямаше да има "ситуация". Може би трябва да се замислим, че не само включеният мигач не ни дава предимство, но и честото поглеждане в огледалата, за да се ориентираме в обстановката и зад нас, ще ни спести доста главоболия. Велко беше писал по друг повод, че около 30% от вниманието му отива, за да прави именно това. Аз си мисля, че и с 10% човек може да се оправи, стига да го прави НАВРЕМЕ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз се връщам назад в темата ама сега я видях ии сиказвам че ми е навик леко да се каня да мръдна волана да подам мигач както и да слагам колан...миналата събота и неделя бях на обиколка работна по северна България и там карах доста офф роуд където с колан е не удобно понеже много се клатиш(естествено не бях с шкодата)...ама аз пак си бях с колан и спътниците ми се чудеха защо на места където минава по един камион дневно за да изнесе дърва аз пускам мигач при завой..ама навика си е навик и нема лошо...

а за тези с негледането в огледалата...отнесох цялата предница на пежото ми 205 на пътя самоков-софия...валеше жестоко и на десен плавен завои имаше голф с авариини които леко тръгнах да обикалям..в един красив момент голф излезе на пътя пред мен аз нямаше как да го заобиколя поради наличието на насрещна кола която беше далече ама имаше известен риск...та нацепих спирачките и колата на покрития с вода път стана като шейна...излезнах от пътя на дребен чакъл намалих доста ама все пак се спрях в едно тънко дръвче което прекърших...поражението беше фар калник мигач,радиатор ама само изкривен,броня споилер и т.н. и т.н. поуката е май че ако има голф тряя се внимава...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз в града винаги(абсолютно)използвам.За извънградско,по-рядко!И то само ако има ситуация-ако има автомобил зад мен,или отпред автомобилите са повече от 1(които ще изпреварвам).Иначе когато съм самичък на пътя(мн-често ми се случва)и има по 1 или две коли на растояние една от друга-само се престроявам и пердаша-ако е вечер им премигвам за всеки случай!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Както винаги се случва произнесоха се застрахователите - изплатиха напълно щетите на голфчето, т.е. не са намерили виновност.

 

Ченгетата също върнаха цяла книжка без отнемане на точки и без каквато и да е глоба, макар едно дРЪто ченге устно да е посъветвало голфаджията друг път да внимава и да не разчита на това че действията му са правилни.

 

Пича с смоквича е отнесъл плувката :mrgreen:

'ай' пак да четем Правилника 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е много спорен, в резултат на което винаги може единия или другия да е виновен. Ако обобщим обаче нещата, моето мнение е:

1. Вярно, москвича е бил с превишена скорост и не е карал с повишено внимание в района на спирката.

2. Да попитам - какво прави голфа в лявата лента, при положение, че дясната е свободна?

 

Извод за виновник на ПТП-то - 2 варианта:

1. Виновен е москвича - заради превишена скорост и изпреварване от ляво предизвиква ПТП

2. Виновен е голфа - заради неправилно движение в пътното платно и отнемане на предимство (засичане) предизвиква ПТП.

 

Извод 2 - 'а да видим кой е по-симпатичен на катаджията.

 

Извод 3 - според мен не само московеца е трябвало да отнесе наказанието. Аз мисля, че и двамата са виновни, защото който и от двамата да не беше нарушил закона, ПТП едва ли щеше да има.

 

P.S.: голфовете е крайно време да разберат, че лявата лента не винаги е най-удачното платно за движение на техните "самолети" :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миии първом голфа никого не е засичал - останал си е в лентата и това като аргумент явно е надделяло -просто е имал пуснат мигач и натиснати стопове( между другото момчето не е от "голфаджиите", ама това са подробности :mrgreen: ).

 

Втором, понеже съм ходил с протоколи при застрахователи мога да кажа, че мани какво са решили ченгетата - каквото кажат дезеитата т'ва става - дирят и най-малкото за да се хванат за вина и да ти намалят обезщетението наполовина най-много обичат и двамата шЕфьори да имат някаква вина и така всичко им излиза наполовина.

 

За това какво чини голфа в лявата лента има много обяснения, които хващат вяра - имаше 5-6 души на спирката свидетели - например, току-що е изпреварил смоквича и още не се е бил прибрал плавно в дясната лента, избегнал е препятствие, дупка на платното, кал по платното, локва и каквото още си намислиш - не е въобще повдиган въпрос КАКВО прави в лявата лента голфа, а и не е нужно.

 

Не знам някой да е симпатичен на катаджиите, но следващото, което ще кажеш е, че са шарени пари :mrgreen:

 

Мисля, че по-обществено опасно е поведението на шофЕра на смоквича - минава покрай спирка на обществен транспорт с превишена скорост, изпреварва ОТДЯСНО!!! - абе само това стига, к'ви са тез каубойски номера и губи управление, щото аз няма друго обяснение как е натресъл голфа в лявата лента - шосето е широко 12 метра, по три метра са лентите.

 

С'Я ще видим кой кого и за какво ще съди, ама тя работата е ясна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм искал да оправдавам никого от двамата ;) Просто споделих мнение, че за мен и двамата са виновни. А за обяснението какво прави голфа в лявата лента - странно защо не е зададен този въпрос. Кал, локва, дупка, препятствие - те са доказуеми дали ги е имало там, независимо от броя на свидетелите. Току що изпреварил москвича и не могъл да се прибере - и това не би минало, стига да гледаме обективно на нещата - с колко е карал за да изпревари москвича? А ако москвича е карал бавно - как така не е могъл да се прибере, та на московеца му трябва бая време докато вдигне 100. Пък от друга страна, подобен род нереални, но оневиняващи обстоятелства можем да кажем и за московеца - ами ако на шофера изведнъж му е прималяло, в резултат на което се стига до неконтролируемо шофиране, или ако е получил пристъп на спазъм в крака и не е могъл да го отмести своевременно от педала, но се е опитал да заобиколи голфа от дясно именно за да избегне ПТП, т.е. да му се натресе отзад. Така че по случая могат много теории на вероятностите да се изкажат.

 

Сега си мисля - има и друг момент. Напълно възможно е московеца да е видял мигача на голфа и да е решил, че немеца ще му влезне в платното. И затова да е преценил - голфа се отмества, той минава на неговото място и всички са доволни. Но явно не е предвидил, че голфа ще го изчака. И заради високата скорост, може би и заради неизправни спирачки, а пък може би и заради неопитност от страна на московеца, да се е стигнало до сблъсъка. Между другото - любопитно ми е - москвича имал ли е спирачен път и ако да, колко?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мокро - никакви следи - докато дошли ченгетата - един час.

Мен ми се обади шефката да ида да прибера стоката от голфа - отидох, претоварихме 10-тина торби месо( ченгетата като видяли после кръвта... :mrgreen: ), заминах и срещнах патрулката таман да излиза от село.

 

Знаеш, ченгетата са като тока - по пътя на най-малкото съпротивление - избрали са виновния и сваляй гащи, бате :mrgreen:

 

Но застрахователите са гледали всичката тая баница под лупа и са взели същото решение, а при тях става въпрос за пари...

 

Пак си мисля, че ако не беше мокро москалът щеше да се изтъркаля иии... щяха да влязат в новините, че после пък се заврял точно в дупката между две дървета и то без да измете ония от спирката.

 

Та така...

 

П.П. Тати ми думаше така: в града си пази дясната врата, извън града - лявата, а който те цуне отзад - ДГД :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги е виновен този, който си сменя лентата. Както казвате голфчето си е било в лявата лента, а москвича в дясната. В следващия момент голфчето дава мигач, НО изчаква москвича да го подмине, а той от своя страна минава в лявата лента и удря голфчето. Работата е ясна.

И само да уточня извън разглеждания случай. За никакво изпреварване не може да става въпрос при две коли, движещи се в две съседни, еднопосочни ленти. Просто всеки си пази лентата и настъпва колкото може (колкото е разрешено) :) . Който се престрои и удари друг, няма ляво, няма дясно. Той си е виновен. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.