Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Разпробит карбуратор за газ


FleXos

Recommended Posts

Здравейте фенове , имам един въпрос към вас относноно това: колко трябва да са навити щуцерите в карбуратора. Трябва ли да са навити поне до средата на дифузьора или е достатъчно само да се показват леко? Ще се радвам да чуя вашите мнения

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да са навити до средата на дифузъора, като отпред не са отрязани право, а са под остър ъгъл. Самите медни щуцери трябва да са под наклон навити така че да са близо до дроселните клапи. Незнам дали ти обясних хубаво какво трябва да представляват - може би някой трябва да помогне със снимки. Нуждата отвора на щуцера да е точно в центъра на дифузора идва от това, че там скоростта на въздушния поток е най-висока и ще се получи най-добра чувствителност спрямо отварянето на дросела.

 

Ако имаш съмнения по-добре вземи една готова плочка, защото ако не станат добре щуцерите, язък за пробиването, а и няма да усетиш пълната полза от тях. Плочката ти е 20лв. и се слага лесно, а и се настройва по-лесно системата като цяло, защото плочката е само с един щуцер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи по принцип аз карам на газ с разпробит карборатор около една година но когато монтирах щуцерите мисля 4е ги навих така че да се показват съвсем леко.

И все пак искам да запитам това дали има съществено значение за разхода и най вече за вървенето защото имам следния проблем: когато ускорявам на 2-ра 3-та и 4-та ориентировачно между 1500 и 2500 оборота колата се набира с придърпване.

А по отношение на разхода последно я засичах преди две седмици с 5 парцала вътре извън градско ми даде 8 на 100 при скорост 90- 100- 110km h

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... ..... когато ускорявам на 2-ра 3-та и 4-та ориентировачно между 1500 и 2500 оборота колата се набира с придърпване.

 

 

 

Ако и на бензин прави така прегледай свещи, кабели, капачка ,палец чукче и центровка Ако е само на гас така отиди някъде да ти регулират уредбата.От щуцерите със сигурност не е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Ако става въпрос за 120-ка става и да пробиеш въздушния филтър оргоре и да спуснеш дълги човки вътре в карбуратора като при мен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Ако става въпрос за 120-ка става и да пробиеш въздушния филтър оргоре и да спуснеш дълги човки вътре в карбуратора като при мен :)

 

проблема на това решение за газов смесител е че системата става много нестабилна - маркучите които висят не са фиксирани стабилно и се местят . в зависимост от положението им и аспирацията на газ е различна . като допълнителен минус ще изтъкна факта че тъй като мястото на смесване е далече от мястото с най голямо разреждане - талията на карбуратора системата става много зависима от състоянието на въздущния филтър . смукача няма да работи коректно - мястото от кадето се захранва "байпаса " на дроселните клапи е доста в страни и по всяка вероятност ще смуче въздух без газ - това ще обедни добълнително сместа за двигателя (щом се ползва смукач мотора е студен) . за плюс се сещам само това че сместа минава през дифузорите / емулсьорите и се хомогенизира по добре от случая в който смесването става с щуцери . този плюс го има и при горната плочка .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tyny може ли да го обясниш на Български език? :mrgreen: че нещо не успях да ти хвана смисъла на думите

 

Смукача си работи перфектно. Това че маркучите които жлизат в карбуратора се клатят или не ама ваоще двигателя не го "грее" Колата си работи безупречно на LPG като няма никакви проблеми относно смукач, подаване на газ, бедна смес, недостатъчна мощност или малка чувствителност на педала!

 

ПС. ако не вярваш ела и виж!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с думи прости - в карбуратора разреждане се получава в следствие на стесняването в талията (най тясната част , там се засмуква бензина ), и в следствие на съопротивлението на филтъра . тъй като маркучите пуснати отгоре не достигат до оптималното място по отношение на разреждане в следствие на ефекта на бернули , разчиташ на съпротивлението на филтъра . това съпротивление силно зависи от дебита на въздуха минаващ през филтъра - има един такъв ефект - при по- голям дебит власинките целулоза се изкривяват по посока движението на потока и се приближават една към друга. по тази причина въздушния филтър не е с линейна характеристика на съпротивлението . сместа варира в зависимост от оборотите - трябва да е по- богата от необходимото във високите за да е годна за качествено горене в ниските обороти . когато сместа е пусната в стеснението (с щуцери)- там разреждането е по- малко зависимо от качествата на филтъра . това позволява сместа да запазва качеството си в широк диапазон от обороти на двигателя .

при зацапване на въздушния филтър се променя и съпротивлението му . в този случай се налага пренастройка на газовата уредба .

 

 

п.с. под чуствителност имам в предвид не колко мек е педала а колко прябва да е отпуснат изпарителя за да дава правилно количество гориво . ако чуствителността на изпарителя е много пусната той става податлив на грешки в следтвие на механични сътресения . за това е добре да се намери място в карбуратора (над дроселните клапи)кадето вакума е най голям .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tyny чета това, което пишеш се чудя дали не си някакъв инженер!?! Нещата , които обясняваш някакси ми се струват от една страна пресилени.Същото време си прав, но нещата сподер мен не са баш така.Въздушния филтър го сменям когато видимо е замърсен и пада боклук от него , който се вижда дори и с просто око.Щуцерите влизат в карбуратота до там ,докъдето това се позволява(почти до отварящите се клапи). И честно да ти кажа още не съм превил пренастройка на газта от страна на нов или стар филтър(просто като слижа новия оборотите леко се повишават и стават малко по-стабилни, както при всички автомобили ако щеш дори и дизели).

 

Помисли малко и ще видиш че преувеличаваш нещата в голяма степен!Шкодата е 52hp., а не 100 и...... та чааааак толко много да се отразяват факторие, които подробно описваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може да е пресилено , но когато минаваш доста километри и малките разлики се натрупват . това се разбира най добре на газостанцията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...
Ако става въпрос за 120-ка става и да пробиеш въздушния филтър оргоре и да спуснеш дълги човки вътре в карбуратора като при мен :)

Ами от каде ги изрови тиа човки щтото и аз така мисля да си пусна газчицата ;) в Бриколаж имаше преди месингови и алуминиеви тръбички ма сега нещо са се изчерпали диаметрите и незнам от каде да си напазарувам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.