Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda на генераторен газ


denis

Recommended Posts

Не сам специалист по химия,но идеята ми конкретно е:отимизиране работата на стари бензинови или дизелови двигатели,което да доведе до по добро усвояване на енергията от горивото,повишаване на мощността и икономически ефект,използване на друг вид газово гориво,а именно генераторен газ.

 

За азотната киселина: знам за нея,че е силен окислител и се използва при ракетите с течни горива,при тях обаче материалите са доста по устойчиви,а и двигателите рядко се използват многократно.

Затова идеята ми е да използвам много малки количества от азотната киселина под формата на пари,което е и по лесно за подвеждане към двигателя.Идеята ми за смес със HCl е поради това,че когато се смесят двете киселини стават още по летливи. Всъщност не знам нищо за параметрите на изпарение на HNO3 ,ако някой може да каже нещо ще съм благодарен. След което да се направят съответни изчисления и да се експериментира.

 

За пиролизата: идеята ми е C39 H60 O27 -това е слама или C7 H10 O5.H2O-дърво да се разлагат чрез поролоза в подходящ генератор и получените газове да се подвеждат към ДВГ и да се използват за гориво,а за по добро изгаяне да се въвеждат и пари на HNO3 ,които пари да служат и като уплътнител за стари бензинови двигатели, при които степента на сгъстяване е по ниска.

 

За екологичния и икономически ефект:Всъщност не знам дали цялата с-ма ще работи,след експеримента ще разберем.

 

1 л. HNO3 струва 2-3 лв. ,ако се използват парите вероятно цената ще е приемлива.

Ако имате идея за по-добър и по-евтин газообразен окислител моля споделете.

Ако имате идея за конструкция на генератор за реализация на пиролизата моля споделете.За този процес знам че колкото температурата е по-висока толкова повече от въглерода ще бъде използван.Не съм обаче много наясно какъв процент от въглерода ще се свърже с кислорода до CO2 преди да е постъпил в двигателя.

 

Това е от мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пиролизни газгенераторни уредби разгледай из руските сайтове - изкараха цялата WWII така, даже имат и серийноо производство на камиони,оборудвани направо с газгенераторни уредби.

За лека кола най-изгодно по отношение на тегло, запазване мощността на двигателя близка до номиналната и малки кахъри е уредбата с ацетилен - същия "реактор" с който в недалечно минало работеха заварчиците - карбид + вода = ацетилен - готов за изгаряне направо в ДВГ-то. За градско е просто перфектен вариант - само всяка вечер или когато се изхвърля кашата и се зарежда нова доза карбид - имаше някъде из списанията описание за какво точно иде реч.

Третотo, което се сещам е Бразилия - метанол + бензин, степени на сгъстяване 11-12 на обикновените бръмбаровски мотори иии... пей сърце - моторът става от 42 на 60 коня.
Обаче метанолът е малко отровен  :( 

Дизелаците са в по-изгодно положение защото биодизелът е известен от 30-тина години, можеш да си го направиш сам от каква да е отработена мазниина, включително олио - напиши в Гугъл: biodiesel willie nelson и гле'й какво става 8)

http://www.google.bg/search?hl=bg&q=bio ... %3Dlang_en

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждал съм Юго 45 с газ-генератор - по време на войната при комшиите.

 

Нооо съм виждал и един швейцарец, който имаше един Кадилак и една Ес-класа Пура и едни лъскави хромирани генератори и обясняваше, че си кара безакцизно и му дреме на... ама ако в България се върнем към газ-генераторите - даже и в Ботаническите градини не е сигурно дали ще останат дървета :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.