Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ЧИП тунинг на Фабиа 1,9 TDI PD 101 к.с.


Recommended Posts

Колеги от вчера съм регистриран във форума, а от малко повече от месец карам Фабиа 1,9 ТДи и съм доста доволен от автомобила. От скоро ми се върти идеята за чип тунинг....макар че колата е само на 8500 км. Та така споделете впечатления за чип тунинг на 1,9 ТДИ и според вас има ли значение на колко км е колата....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt005 Първо искам да спомена тънкия момент "Гаранционен автомобил". Да не вземат от ЕТ да се позоват на това, че си "сложил чип" и нямаш гаранция от момента на поставянето. Малко е съмнително, че "чип-а" може да доведе до повреда, но хората от вносителя може и да си държат. Казвам го това, защото дори и да не сменяш "чип-а" може да караш колата в червеното на оборотомера и да я преебеш преди изтичане на гараниония срок. Е - това значи ли, че се е прееб@ла заради оригиналния "чип"? Та първо провери това - как стои въпроса с гаранцията.

Твоя двигател може да се пипне по 2 начина - препоръчително де (като цяло, начините са три). Двата начина са: 1) смяна на чип или 2) OBD2 - пренаписване на софт-а, който е на чип-а. При по-новите коли се използва ЕЕPROM-чип (което означава ето това - Electrically Erasable Programmable Read-Only Memory) или FLASH-памет. Тези чипове позволяват многократно записване/триене на софтуера, който съдържат. Важно условие, без което не може: Трябва да знаеш номера на ECU-то на колата ти. За целта, трябва да намериш местоположението му и да го разгледаш.

Двата начина са:

Вариант 1) Сваляш ECU-то и го отваряш. Сменяш чип-а (има коли с 2 чип-а), като преди това по номера на ECU-то си взел чип, за твоя двигател. Понякога чиповете са запоени, което изисква притичване до някой GSM сервиз, за да ти го разпоят и да направят "цокълче", за да може по-лесно да се слага/вади чип-а. След тая операция - направата на цокъл, поставяш новия чип и...фиууууу. Стария - в джоба! Задължително!

Вариант 2) Директно пренаписване на чип-а. През буксата за диагностика се прочита софт-а и се записва на лаптоп-а, след което се копира новия софт. и си готов. Важно е, оригиналния софт. да си го вземеш записан върху CD примерно, за да може при евентуален проблем да върнеш старата версия!

Има и трети вариант - да излъжеш двигателя или ECU-то. Използва се аналогов преобразувател или съпротивления, подредени в определена комбинация. Може да се монтира на две места: 1) Между двигателя и определени сензори. Така ECU-то получава различни данни (от сензорите) от истинските и командва двигателя по друг начин. 2) Между компютъра и двигателя. В този случай, подадените от компютъра сигнали и команди се преобразуват и двигателя получава отново неистински команди. Това са всички кутийки, които се предлагат от тунинг-фирмите, за монтаж преди/след ECU-то.

Какво да очакваш? Увеличение с около 15-20 к.с. е в границите на разумното използване на ресурса на двигателя. Може сигурно да се напише софт., който да качи дори 40+ к.с., но лично аз не бих сложил такъв. На разхода влияе съвсем незабележимо. Ако я ръчкаш колата обаче здраво, може да качи между 0.5/1.0. При спокойно каране, може да се забележи спад в същите граници. Но това си е индивидуално - зависи от задкормилното устройство!

А за това, че колата е под 10 хил. км. - няма проблем. Някои хора карат колите с найлоните по седалките при тунинг-обирджийте ;)

Колко струва...? Различно. За моята кола съм питал в 3-4 фирми - 600 лева беше най-ниската цена. Чип-а е 15-20 евро. Ако си вземеш празен, може и сам да си запишеш софт-а (но трябва да е по номера на ECU-то). Може и да го копираш от такъв, който е на друга Шкода, но със същия номер на ECU-то. Но ти е нужна подходяща техника, знания и опит.

Проблеми! Понякога, при смяната на чип-а, колата не пали. Имобилайзер! Сменяйки софт-а, трябва да сме наясно, че се сменя цялата система, която командва колата (пример: BIOS-а на PC-тата). Дали е проблем? Не, ако се прави от човек, които разбира. Необходима е пренастройка на имобилайзера и всичко е ОК!

 

Искам да отбележа, че това, което съм написал е нещо като синтез, на прочетеното от мен през последните 3-4 месеца относно тунинг-а на колата ми. Нямам практически опит, но не съм и лаик! Прочетеното е от стотици източници, които се припокриват, както се оказа впоследствие. Просто някои фирми се занимават с лъгането на ECU-то, други сменят чип-а, трети предлагат всичко. Това са различните варианти за тунинг на автомобила (които аз знам). Има и още един всъщност. С помощта на ДИНО-то. Така, чип-а който се прави за колата е най-близко до съвършнствто, но е срамна цифра (за мен).

Дано съм бил полезен...

Използвал съм и малко материал в обясненията си от една страница, която обаче не мога да намеря...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От дизеловите двигатели може да се извлече повече отколкото от бензиновите. Ето за твоята:

 

Оригинални технически данни DigitalTuning технически данни

Мощност в [HP] при 400 min-1 101 Мощност в [HP] при 4100 min-1 131

Въртящ момент в [Nm] при

1800 min-1 240 Въртящ момент в [Nm] при

1710 min-1 319

Максимална скорост [Km/h] 187 Максимална скорост [Km/h] 201

Ускорение 0-100Km/h 11.6 Ускорение 0-100Km/h 10.3

Разход на гориво [l/100Km] 5.0 Разход на гориво [l/100Km] 4.8

 

Увеличение на мощноста с 30 [HP]

Увеличение на въртящият момент с 33 % [Nm]

 

Иначе виж тук:

 

www.digitaltuning.bg

 

Не съм им ползвал услугите все още, но съм чувал добри неща за фирмата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще даваш толкова пари-иди поне в Проспийд-там поне в цената е вклъчено замерване на ДИНО преди и след интервенцията-а не като другите-СЛОЖИХМЕ ГО ВЕЧЕ ВЪРВИ!И даваи на сляпо-то че ще се усети е ясно но трябва всичко да е на екран все пак-нали все пак ти плащаш толкова пари!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

vectron, по-добре да си беше взел RS. Поне е фабрична и с няколко хиляди по-скъпа.

По-добре от zloQQ не мога да ти обясня. НО, когато напомпаш двигателя, ти му скъсяваш живота и то значително. А за гаранция в ЕТ направо забрави. По-добре се обърни към фирма за модификацията. От друга страна, тъпо е да напомпаш двигател, а след това да не го използваш по предназначение.

Между другото, като качваш мощността с 30 коня, имай предви че може да се наложи да сменяш окачване и да подобряваш спирачната си система. В противен случай рискуваш да изгубиш управление и да се пребиеш (дай боже, да не се случва никому)

Между другото zloQQ, някъде е монтиран буфер за грешки, така че ако сам си скапеш двигателя, това се регистрира. На мен ми се скапа и после се оправи сама една електрическа система (служи само за гъзарийка), но буферът беше регистрирал събитието. И явно е енергонезависим, защото бях разкачвал акумулатора по-други причини. Та щом регистрира това, да не говорим за евентуални проблеми по двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко,което е написал колегата zloQQ е вярно.Последните седмици активно събирам информация точно по тази тема,но повече информация по обективни причини мога да дам на ЛС.Иначе при турбо дизелите се пипат основно две неща-бууст и предварение.По некачествените чипове просто променят стойностите им-тоест действат като буустконтролери.Хубавия чип променя 30-40 параметъра и то не в дадени моменти,а динамично-по цялата карта.Проблема,който възниква често при чиптунинг на дизели е температурата на въздуха постъпващ в турбото,който при евтините образци надвишава чувствително заводските параметри.Друг проблем е и повишеното отделяне на сажди,което задръства изпускателните системи.Оптимизираните автомобили изискват и възможно най-качествено гориво-тук заводската толерантност просто липсва.Оптимизирания двигател трябва да се кара и по професионално-да не се настъпва преди достигане на опт.работна температура.да се сменят по често консумативи като масла и филтри.И последния недостатък-хубавите неща струват и хубави пари.

Но естествено има и предимства-хубавия чип отнема от двигателния ресурс около 10%-нищожно малко.Добрата оптимизация води до усезаемо подобрение на динамичните характеристики.Често не само се повишава мощността и въртящия момент,но се подобрява и начина,по който се достигат.Турбокомпресорите-часта,която най-много се товари в един турбодизел сериозно поевтиняха-често софтуера е по-скъп от тях.И най-вече караш 1,9тди ПД,чиито вътрешности държат заводски 160кс.Разликите при този двигател са минимални-основно различни топли и студени части на турбото,по-голями размери на интейка,различни по ефективност интеркулери и разбира се софтуер.Относно разхода-при еднакви обороти е по-висок,но рпи еднакви обороти и мощноста е различнана,тоест при нормален стил на каране няма да има разлика дори може да е надолу.Относно трите начина-смяната на чип е за по-стари коли-това разпояване,запояване,пипане на платки остана в миналото.Подмяната на софтуера чреез използването на интерфейса за диагностика,отнема далеч по-кратко време,но е хубаво да се прави от подготвени лица,защото има някои тънкости.Диното е хубаво нещо защото всеки един двигател може да се различава от 2 до 3% от подадените стандартни характеристики-тоест теоритично е възможно,а и практично доказано,че 6% разлика при сток двигатели са възможни.Въпроса е,че човека зад диното трябва да има изключителни теоритични и практични познания,хъс и желание за работа,както и висока техническа обезпеченост на базата,както и солидно количество опит за да дения модел.Това в БГ,няма как да стане,защото дори и Васко Орешков да е много добър профисионалист,той е ограничен в някои от по-горните аспекти.Иначе този вид оптимизации са най-добрите-моите любимци от Вендтланд,рядко(почти никога) се случва да покажат различно от 1 място в сравнителните тестове.

Като последен тип оптимизации са тези с допълнителна електроника,от буустконтролери,през пиджибеци,до стендалоуни.Те оптимират хардуерната част на ЕКУ и позволяват по сложни и комплексни софтуери,по бързи реакции на мотора,повече променливи стойностти,повече допънителни данни за това как работи мотора,постигнати от различни по вид сензори и тн.Базовите електроники като рефлаши и контролери са много полезни,като са и на достъпна цена и са примамлива добавка към всяка софтуерна оптимизация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много на всички за информацията...и аз долу-горе така ги обмислях нещата и съм питал и за гаранцията ...чипа не се разпознава от диагностиката на Шкода...начина ще бъде през диагностичната букса....за ресурса: знам че намалява ама няма да векува я!

Съвсем скоро ще ви информирам за развоя на събитията :-)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги чпитунингът е факт и определено има осезаема разлика :-)

Прави го човек които разбира от тези неща и дори той се впечатли от резултата. Днес имах и възможност да покарам извънградско за съжаление имаше сняг но нан няколко места подадох газ и доускорението от 120-160 отнема "нула време" ":-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги чпитунингът е факт...

 

OBD2 значи ;) Честито! Кви пари излиза за твоя двигател, ако не е тайна. Моята ще трябва да и сменя чип-а, че през OBD2 не може....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така отговарям на въпросите:

Чипа беше през OBD2 препрограмиране, прави го ТОни от Варна, познат из форумите като "Келеша", той определено си разбира от тези работи - първо трябваше да види с какъв софтуер е колата за да определи цената, която е м/у 600 и 800 лв., толова е при новите коли, но пък се пипат много неща и си е отговорна работа. Обаче резултата определено си струва!!! Правихме сравнение преди да сложим чипа с неговото Ауди А3 Тди(което серийно е 90 коня :roll: )и ме биеше с мноооого, а след него бяхме на равно, което дори него учуди :-)

Времето което отнема е около 30 минути да разчете първо софта и след 2-3 часа беше готов и за 15 минути се препрограмира с новия софтуер :-)

Понеже времето беше студено и прехвърчаше сняг из Варна колата въртеше гуми на 2ра като побъркана - общо взето усещането за мене след промяната е че преди колата вървеше от 2 до 3хил. оборота , а сега върви до 4500.... :D в смисъл след 3 не заглъхва а продължава уверено :-), а около 2 хил. се усеща и сериозна разлика във въртящия момент!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да попитам малко нахално-с колко ти качи холд и пик бууста?Келеша е име в електрониката-сигурен съм,че що се отнася до монтажа всичко е на 6

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...общо взето усещането за мене след промяната е че преди колата вървеше от 2 до 3хил. оборота , а сега върви до 4500.... :D в смисъл след 3 не заглъхва а продължава уверено :-), а около 2 хил. се усеща и сериозна разлика във въртящия момент!

 

TDI-PD си има доста капацитет. До колкото си спомням, 74kW трябва да е твоя двигател с 250Nm. Нормалното увеличение е към 15-20 кончета и около 20-25% въртящ момент. Разбира се, може да е и повече - към 330-340Nm, което подсказва за около 98-101kW. Демек към 135 кончета. Имай впредвид, че това НЕ е много добре за турбината ти! Твоя двигател е с различна турбина от този със 131 коня. Не е проблем да понесе натоварване, отговарящо на 120, но ако колата ти е "напомпана" повечко, повишаването на температурата на турбокомпресора ще е неприятна последица. Разбира се, това няма да стане утре-вдруги ден, но ако ръчкаш повечко, ще е по-скоро. Иначе двигателя ще понесе и повечко чудеса. Сменяш турбината с такава от 131 коне, нов софт. на чип-а, и кацаш на около 160 коня :) Генерация и гърне + 7-8 магарета. Спортен филтър...може и да пропуснеш...ма мое да сложиш... Абе 170 катъра може да докараш :mrgreen:

Съвета ми е - ако можеш да си премериш колата - направи го, за да знаеш, какво имаш и как да се отнасяш с него. Весело каране с "новото" жУвотно!

И умната!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Келеша е име в електрониката

Щях да падна от смях :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Що ще паднеш???

 

Не знам кой е Келеша, явно е добър, просто като фраза ми стана много смешно ;) :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Келеша е име в електрониката

Щях да падна от смях :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Що ще паднеш???

 

Не знам кой е Келеша, явно е добър, просто като фраза ми стана много смешно ;) :mrgreen:

АА така може верно че смешно звучи ако не си го чувал!Но аз съм свикнал от форумите и не ми прави впечатление.Това е Тони от Варна, който е чипосал много коли струващи в пъти повече от ФАбията. Пример: Порше 996 Турбо :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@zloQQ

Така чиповете ги дават че на този мотор става 131 коня и 320 Нм, незнам точно колко е, но там някъде, не съм го питал точно колко е пик и холд бууста(за колегата който пита) знам че сега надува на 1,2 бара. Знам също и че за тази турбина това е разумния лимит, а с другата от Фабия РС с чип става 160-170 коня и от там с кулер и т.н. Тони спомена че има и над 200 коня :-)) което си звучи сериозно за количка като Фабията :D

Благодаря за пожеланията, внимавам аз че първа и втора много върти гуми( дойде със железни 14" 185/60) и на пролет ще има ъпгрейд на гуми и джанти...само незнам 15" или 16"?

А пък ако не умната. ще взема русата :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей да не повярва човек колко е израстнал форума,едно време като си спомня какъв беше а сега е много крачки напред :mrgreen: :mrgreen:

 

а ,честито на колегата ,колите не са вечни карай за кеф пък после нова ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей да не повярва човек колко е израстнал форума,едно време като си спомня какъв беше а сега е много крачки напред :mrgreen: :mrgreen:

 

а ,честито на колегата ,колите не са вечни карай за кеф пък после нова ;)

Е колега менят се времената.....твоят пост ми напомни да вляза във БМВ форума, където съм регнат още от 2002 или 2003? От там започна всичко след форумите на дир.бг де :-) и не бях влизал от 19 ОКТ 2005 год :oops:

но така по стечения на обстоятелствата сега пиша за Шкоди при тва и дизелови :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@zloQQ

и на пролет ще има ъпгрейд на гуми и джанти...само незнам 15" или 16"?

 

16-ки :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резултата от чипа е на аватара :D Колегите с РС да споделят колко вдига по скоростомер серийна РСка......макар и с 6-степенна кутия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.