Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фабия 1,4 TDI - PD


Брадата

Recommended Posts

Здравейте,

от два месеца съм горд собственик на Фабия Комби Класик Съпрайз с възможно най - новия дизел 1,4 помпа дюза. Вече и навъртях 2 500 км. и искам да споделя моите впечатления.

Двигател: в началото беше доста "дървен" трудно се развърташе, а и аз не го шпорех много. Сега е по - добре, работи на по - високи обороти, якото дърпане е над 2200 об., то и въртящия момент достига макс. стойност при тези обороти. Кефи ме ускорението на пета, на магистралата към София доста народ се изблещи като изпреварвах по нанагорнището. Като казах за оборотите да допълня и за скоростната кутия - доста дълги (за мен) предавки. Предишната ми кола беше бензин (всъщност това ми е първия дизел) Ауди Б4 1600 и си ръчках скоростите както искам, но тука в града си е добре да се кара на ІІІ.

Двигателят ми е доста шумен, не знам дали е от това че е нов, или че не съм свикнал с дизела или просто лоша шумоизлоция.

Купе: Моята е комби и мисля че това е най - симпатичното комби в класа си. Иначе в сравнение с аудито си е кутийка, но аз не карам легнал и пространството ми е достатъчно. Дразни ме евтиния интериор и най - вече това че където трябва да е пластмаса е плат и обратното. На комбито е кофти задното стъкло - доста е полегато, не осигурява добра видимоста и от заобленото и полегато стъкло се получава ефект на лупа и задните коли се виждат сплескани и на нереално разстояние от теб. Цвета е разкошен - капучино металик, на светло е леко бежава, на тъмно е сива. Просто отваря колата, както казват джамбазите. По - късно ще кача и някоя снимка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а какво ще кажвш за разхода ?

Гледах някакво клипче за най- икономичния автомобл, с една такава фабия минаха 2400км и даде разход 2.4 /100.

Естествено това е при много внимателно каране.

Кажи как е реалния разход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брада, честито и да си караш колата със здраве :)

 

yohi - разходът в момента няма да е реален, защото колата не е разработена, като се развърти малко (10,000км.) ще блесне с целия си блясък ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt005 А честито! А кой точно двигател си взел - по-силничкия или... Колкото до шума, PD-то е определено по-шумничък от нормалния TDI, но при теб разликата идва от това, че си карал бензинка ;) Изолацията определено не е на ниво според мен. Съгласен съм и за интериора, че не е най-луксозния, но ако беше отпуснал 2К още, може би щеше да е малко по-различно. Но като цяло и на мен не ми харесва много интериора...ама както и да е.

Надявам се, колата да ти носи само положителни емоции!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако беше си взел Елеганс, интериора щеше да ти е съвсем различен. Като изработка е много по-изпипан, а и материалите се различават доста. Аз на моята като си понатисна праста на таблото и леко потъва. Пластмасата е мекичка и това е много хубаво. И аз скоро минах покрай един такъв двигател и шумът беше ужасяващо силен. Ти обаче си изброил достатъчно положителни аргументи за агрегата, заради които съм готов да пренебрегна по-високите децибели.

Аз моята като я карам със 120 вятъра доста силничко свисти в купето. Ясно ми е, че неможе да се сравнява с някоя баварка от 50 хилядарки, но определено е по-добре от старото ти ауди. (лично мнение)

Хайде карай си я със здраве, и да я пазиш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това със свистенето при 120 не е нормално! Трябва да се разбере от какво се получава! Аз моята съм я карал със 200 и няма никакво свистене :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен от голямо значение за свистенето са кръглите тампони във външните,долни ъгли на вратите. От тях се обира луфта при затварянето. Аз лично съм си играл и наистина като се разхлабят или съответно затегнат свисти въздух. Така, че братле,пробвай да ги развиеш/навиеш малко и може да се оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за пожеланията.

Моят двигател е 80 к.с., много се колебаех дали да не взема 1,9 TDI PD, но впоследствие реших да е 1,4. За Елеганс не съм мислил, исках нещо евтино.

Разхода за момента е 7,8 - 8 градско и 4,2 извънградско, комбинирано 5,1 - така казва компютъра. При 90 км/ч показва 2,6. Всичко това с лукойлска нафта. В началото я карах с алпийска, ама нещо ми стана скъпа.

Много се надявам да се разработи още, има потенциал в това три цилиндрово моторче.

Шумоизолацияна е кофти, аз съм с фабрични тонколони и предните врати, където са 13 - ките направо дрънчат, което ме навежда на мисълта че между кората на вратата и ламарината има само въздух.

Аудито ми беще налепено с 3 см. вата и беше много тихо.

Друг недостатък е страничната стабилност при висока скорост, можеби от малката следа от предните и задните колела, неприятно е при скорост 110-120 колата да се мята налява - надясно, естествено при умерено разбит път, каквато е магистралата преди Пазарджик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А честито и от мен - много километри безаварийно!!

Колкото до колоните - аз съм с Fabia 1.9 SDI - вярно е че предните малко "дрънчат" :)

Ма аз си сложих и отзад и съм напълно доволен - не е нещо - но аз не съм капризен, а и поне вече не "бие" звука само отпред, а се получава една акустика едно чудо:)

Колкото до стабилността - вярно е, че има разлика в колите ни - но аз пък съм супер доволен в странична стабилност на колата.

Даже бих казал много доволен:)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода за момента е 7,8 - 8 градско и 4,2 извънградско, комбинирано 5,1 - така казва компютъра. При 90 км/ч показва 2,6.

Шумоизолацияна е кофти, ...

 

Честито и от мен колега! Много безаварийни километри.

 

Малко висок ми се вижда градския разход, но може би още не си свикнал с дизела и не е доразработен двигателя. Би трябвало да падне. При мен е около 6.0, но и моя маршрут има част по Цариградско. Нормално около 7.0.

На извънградско ти е супер разхода. Това при 90km/h е било инцидентно. Предполагам средно ще даде около 3.5-4.0

Шумоизолацията и при мен е зле....

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз карам градско в Пловдив, те сега затвориха един булевард и градското стана почти като в София. Иначе на връщане от работа е по - малък, тогава е и по - топло времето.

 

Миналата неделя я карах по неутъпкан сняг, някъде около 10 см., отдолу утъпкан. Върви като трактор. Естествено с чисто нови зивмни гуми. Много ми беше интересна функцията на EDL*EDS, оказа се че е ефективно при плавно потегляне (може и на първа), а при движение - плавно подаване на газ и то при по - висока предавка.

Ще ми е интересно да я видя на мокра трева и кално, ама това по - нататък.

 

Я кажете какви са ви впечатленията и от спирачките, моите са доста рязки, не знам дали е от спирачния асистент, който е механичен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите спирачки са бес АБС (интересно защо липсва при елеганс 2001г.), но не съм чак толкова доволен. Можело е и по-добре. Освен това, когато съм доста засилен и натисна спирачка, вибрацийте са ужасни. Смених си накладките, но проблема си остана. Предполагам трябва да си сменя дисковете? :?: Колата е на 55 000км. и незнам дали е нормално дисковете да са се изкривили. Вие какво мислите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ще ти кажа - познавам една Октавия, която за 80 000 км ги смени дисковете 2 (два) пъти точно заради биенето. А колата със сигурност се глези и не се кара спортно (да речеш, че е от това).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен нещата опират повече до начин на каране-новите спирачки са по-ефективни и температурата на дисковете е по-висока.От там риска от повреди на дисковете,особено от бърза смяна на температурата(Влизане в локва след продължитено спиране) е по-голям.Иначе дисковете в съвременните коли имат определен живот,но той не се мери в км,а във време на работа.Тоест спирате ли често сменяте често

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със съвременните методи за симулиране можеш с голяма точност да определиш живота на спирачния диск примерно според условията за употреба, така че съм убеден, че всичко е преценено. Колокото до нещастните случай - те не си изкривяват до такава степен, че да станат опасни,или поне с такова впечатление останах от темата за дисковете, която беше пусната.

 

Бъдете сигурни, че всичко в тези автомобили е преценено много внимателно - умора на материалите, дизайна е оптимизиран за условията на употреба и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Прецакал си се

 

Забелязвам, че имаш навика да пишеш "силно обосновани" постове. Я сподели `що се е прецакал, че семейно сме хвърлили око точно на Fabia 1,4 TDI, 80 к.с. и ми е любопитно какво мислиш. Май ти си първия, от който чувам, че точно тоя двигател не струва и бих се радвал да се обосновеш. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прецакал си се

 

Забелязвам, че имаш навика да пишеш "силно обосновани" постове. Я сподели `що се е прецакал, че семейно сме хвърлили око точно на Fabia 1,4 TDI, 80 к.с. и ми е любопитно какво мислиш. Май ти си първия, от който чувам, че точно тоя двигател не струва и бих се радвал да се обосновеш. Поздрави!

Аз имах такава фабия,но малко по-стария модел75 кс.помпа дюза.Основното при тях е че са с по-слаб съединител,който сдава по-рано багажа.Другото е че се износва обтяжната ролка на ремъка за динамото/на около 90000км/.третото е ,че тоя двигател е слабичък и често ще влизаш в турбо режим.Тампоните на предния мост заминават бързо-60000 км,а са трудни за смяна.Накрайниците към рейката и те.Ако я търсиш за 1-2 годинки експлоатация я вземи,но да не е на по-ве4е от 50-70000км.Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук не говорим ли за нова кола :roll:

 

Аз поне за нова кола говорех :) . От не един и двама собственици точно на тази модификация съм чувал, че специално двигателя е магаре и половина и има огромен ресурс 8), на единия колата му е почти на 150 000 км и е такси, и не е имал нито един от споменатите проблеми, така че изказванията на колегата са ми малко странни. Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

третото е ,че тоя двигател е слабичък и често ще влизаш в турбо режим.

 

Колега,

 

Турбото е напълно действащо на 1800 оборота. Ми нЕма начин да се кара без да се включи. Карам 1.9 TDI, 90bhp и турбото си работи доста често. И това е нормално - нали затова са го сложили :mrgreen: .

За останалите неща не мога да коментирам...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ще споделя впечатления след 6 000 км.

За купето няма да говоря, само за двигателя. Та двигателя като съотношение разход/динамика/тяга е супер поне за мен. Автомобилчето е малко, купено е като семейно возило и се ползва като такова, гори 4,5 вече слад като са разработи и времето се стопли, на извън градско мога да я сваля под 4, но като я карам със 110-120 и да искам няма да стане. Мотора дърпа яко, той за разлика от другите достига макс. въртящ момент на 2 200 об./мин и това трябва да се има предвид, т.е. иска натискане, скоростите са дълги, чудеса под тези обороти не трябва да се очакват. Влезе ли в обороти обаче Фабийката став дзвер. До този момент откъм поддръжка само съм долял масло на 5000 км.

Мотора продължава да ми е шумен, но като слушам на улицата Фауветата и другите Шкоди всички тракат, но при Фабията явно шумоизолация липсва. Мотора не усеща климатика, която е голям плюс за през лятото, това според мен се дължи на голямия въртящ момент - 195Nm при споменатите по - горе обороти.

Дали съм се прецакал ще разбера като се кача на друга Фабия с голямия дизел, дотогава си мисля че съм на далавера, защото ГО - то ми беше 80 камъка, а данък МПС - около 44 камъка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Колега благодаря ти за инфото :) . Живот и здраве, началото на юни трябва да я поръчаме колицата, барем някоя лятна примоция хванем :mrgreen: . Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали съм се прецакал ще разбера като се кача на друга Фабия с голямия дизел, дотогава си мисля че съм на далавера, защото ГО - то ми беше 80 камъка, а данък МПС - около 44 камъка

 

При мен:

ГО - 200 камъка

Данък МПС - 48 камъка

 

За ГО-то са виновни от Alianz и догодина ще ме хванат за ... да им ги дам тия пари. По този случай и ЕТ ще духнат супата ама това е друга тема.

За прецакването - щом те кефи колата не си се прецакал. Винаги има по-добро. Важно е да сме на ниво което ни устройва!

 

Поздрав

 

PS: Goga, айде бате! Взимайте Фабийката де. Промоция ще има. Тя тъкмо нина великденската, но идват други!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само комби!

Аз го поръчах с рейки на покрива че без тях е като некъв удължен хеч, турнах му и странични лайстни и калобрани отзад - да замяза на нещо, а боцнах и едни тонирани стъкла.

 

Между другото разбрахте ли че новия Аутлендър на Митсубиши ще слагат 2,0 TDI - PD от VW, за мен това е достатъчна атестация за помпа - дюза моторите, при положение че тая същата макина се прави в тясно сътрудничество с Пежо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук не говорим ли за нова кола :roll:

 

Аз поне за нова кола говорех :) . От не един и двама собственици точно на тази модификация съм чувал, че специално двигателя е магаре и половина и има огромен ресурс 8), на единия колата му е почти на 150 000 км и е такси, и не е имал нито един от споменатите проблеми, така че изказванията на колегата са ми малко странни. Поздрави! :)

Като и изтъркаляш 3 годинки и 100-ина хиляди ще си говорим пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.