Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Износени зъби на маховика


FAV135

Recommended Posts

Някой има ли представа как се сменя/обръща зъбния венец, че не си спомням вече. Може ли да се мине поне без разглобяване на двигателя.

За съжаление май ми предстои подобна операция - доста са износени, сменях бендикса, обаче явно са от некъв кашкавал тия новите, трябва да пусна снимки - за 3 месеца направи конус!! и сега съм със стария. Другото, което се сещам е да сменя лостчето което изхвърля бендикса, но визуално поне не беше зле, а и Методи не можа да намери в магазина

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бая труд си е....

 

Трябва да свалиш двигателя. След това се сваля маховика. И след това да избиеш венеца (тук повече инфо не мога да дам). След това обръщаш венеца, нагряваш го и го набиваш обратно. Честно казано доста трудоемка задача.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми кво да ти кажа - Фаворитът мина през таз операция, но ние решхме кардинално въпроса с нов венец + редукторен стартер - скъпичко, но някак по-окей идва... сега пали по-убедително от Фелациото ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да свалиш двигателя. След това се сваля маховика
- Не така. За един маховик да хване да разглоби всичко. Процедурата е като при смяна на съединител. Сваляш кутията; след това откачаш съединителя и после сваляш маховика. В книгата е описано много добре /в книгата да 120 -зелената/ как се сменя зъбния венец - не е страшно. Ако има нещо питай, но по-добре от написаното там се съмнявам някой да го обясни.

 

Обаче ако не си сигурен, че е от това не бързай, защото той трудно се износва зъбния венец, докато бендикса ако не е качествен - може той да се износи бързо. Иначе вилката няма какво да и стане, не знам защо си се замислил за нея.

 

Ми кво да ти кажа - Фаворитът мина през таз операция, но ние решхме кардинално въпроса с нов венец + редукторен стартер - скъпичко, но някак по-окей идва... сега пали по-убедително от Фелациото
- И аз съм ЗА редукторния. То даже има и за 120ки редукторен, само че е по-скъп от двигателя хаха... или от цялата кола...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз обаче не съм "ЗА" за това обръщане на венеца. Може би става, но истинския венец си има лица. Има едни "каналчета" които спомагат за зацепването на зъбните колела!

beliq_lebed е прав че става с ск. кутия по-лесно!

Хубаво е като сменяш венеца, да смениш феродото и лагера на съединителя!

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за коментарите.

 

Обаче ако не си сигурен, че е от това не бързай, защото той трудно се износва зъбния венец, докато бендикса ако не е качествен - може той да се износи бързо.

 

Бих казал не бързо а светкавично ако е менте. Иначе знам че по-бавно се износва венеца.Ето демонстрацията.

Едното е работило 14 години а другото 3 месеца. Познайте кое кое е.

:(

 

Е - наистина може би е възможно - ако и венеца и бендикса са от един и същ материал да не се получи чак така ама..

То излиза, че верно венеца при мене не се разваля лесно , ама направо е със среден радиус на действие. :)

 

bendix1.jpg

 

bendix3.jpg

 

Bozi - ще споделиш ли къде го направихте този ремонт, защото е твърде вероятно да не се хващам аз да го правя, че тия избивания и набивания на венеца ми звучат много ковашко-пресово :), единствено ме спира да не стане така после, че да е било по-добре аз да си го свърша.

 

А и части менте изглежда не са рядкост вече и за наште коли, ..мислех че на сточна гара са читави частите, но явно не е абсолютно задължително :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ментето се обажда веднага след слагане с един виещо - стържещ звук и единствения начин да не си прехабиш маховика е да го изхвърлиш веднага , където хора не минават ... вече си имам една мостра менте и с много зор намерих истински .

За обръщането на венеца не се коси върши работа и трудно ще намериш разлика в работата на обърнат и нов венец ... Вики много добре и пълно е обяснил манипулацията - спазвай инструкциите и ще се справиш.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не можах да се сдържа да напиша следната глупост, която наскоро някой ми каза и е в пълна сила за десния бендикс: "от лайно предмет не става"! :smt019

 

Към Fav135: ако не ти се занимава да махаш стария зъбен венец провери цената на готов от магазина нов маховик със зъбен венец. Аз като проверявах преди време за 120ка цената на нов маховик барабар с венеца беше ~24лв. ако не се лъжа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венеца не се обръща :!: Освен че има лице и зъбите имат наклон. Като го обърнеш става грозно ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично съм обръщал венец на Фелиция 1,3 , а той е същия с тоз на Фаворита . Зъбите за прави и няма значение на къде са обърнати , а тва леко вкопаване от едната страна не играе роля , а за естетиката ... в кожуха на съединителя няма кой да се завира - важното е да върши работа ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е мерси за подробните сведения.. отивам да преговарям нещата. И да видя какво имаше за балансирането на маховика/ако реша да взема нов/, че нещо ми се върти в главата, че имаше некви дупки да се пробиват... и глупости /та само това може да наклони везните за обръщане/.. Явно няма да ми се размине тая процедура, ама поне ще изчистя и проблема със отделящия където ме скимне съединител/може би/ ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналния маховик е балансиран заедно с целия двигател. Новия маховик от магазина е балансиран сам по себе си така че да няма биене. И понеже коляновия вал също по принцип е балансиран самостоятелно като се сложи нов маховик няма проблем, т.е. не се увеличава биенето!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично съм обръщал венец на Фелиция 1,3 , а той е същия с тоз на Фаворита . Зъбите за прави и няма значение на къде са обърнати , а тва леко вкопаване от едната страна не играе роля , а за естетиката ... в кожуха на съединителя няма кой да се завира - важното е да върши работа ;)

 

Не се изразих най-правилно...Не наклон ами подвеждане имат зъбите. Венеца може да се обърне но става "грозно" понеже много бързо ще събориш и бендикса и самия венец отново ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споделям на момента, Лъчка:)

 

Майсторетата ми казаха, че се нагрява новия венец и с лекото разширение се напасва, но повече от това не знам, а и нали Фав-а всъщност е на баща ми, та той се разправя основно.

 

Ако искаш, да ти дам координати - поне знаем, че тия вече са направили един такъв ремонт читаво :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е истина че маховик + венец са 24лв е безмислено да се бориш с обръщане на венеца. Навремето нямаше налични и единствената възможност беше обръщането. Уви, хепи соц :(

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е истина за съжаление, 20 кинта е само венеца, Бояне пусни ми моля ти се координатите на онези фенове - добре е да ги имам за всеки случай. Мерси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0898216441 - Валери

 

0887454987 - Радо

 

Кажи им, че се обаждаш от мое име. Сервизът е в Редута, ако идваш от ПодУЯне:) - малко след Техникума по транспорт...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерсаж,

Вече говорих с един при мене в Банишора вчера, Но твойте са ми много близко до работата като гледам.. А вчера бях голям ентусиаст - навъртях около 40 км по София със свален стартер и спиране по наклончета.. направо си се чудя на акъла, но колата явно се уплаши да не я хвърля и се представи на 16 ;)

 

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.