Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Форум- Завод Автомобилних Зверей!!!


DEYAN IYI

Recommended Posts

ами успех! :smt017

аз обаче бих коригирал името на "Завод автомобильних памятников" - през последните месеци не съм мернал нито една ЗАЗ-ка в движжение по улиците на София - всичките са стационарни :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

браво на колегите!!! Шефът ми дето работих в неговия сервиз един ден се опита да откаже един човечец да си искърпи зазчето като му обяви цена 800 лева с боядисване :mrgreen: :mrgreen: но онзи веднага се съгласи та известно врене сам се занимавал и аз с тоя звяр.А когато доиде и колегата(тои беше болен когато приехме заза)пита шефа дали човека каращ такава ''яка'' кола има пералня и цветен телевизор хахахахаха (според него трябва да си много назат с техниката за да караш ''руското порше") хахахахаа

 

 

 

пп малка вметка ако постът ми не е интересен го истрийте

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да им е честито на колегите. То както казват хората секи си има номер, и аз като се похвалих на колегите че съм решил да взема червената окъцана Октавия от мобилето ми се смеят ама какво да се прави. Относно ЗАЗА пр нас се движи една такава от гърбавите но е като светулка, много ме кефи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито на колегите. Знам, че на ЗАЗ-ките са им казвали "Отмъщението на Хрусчов към пътищата на Европа" :mrgreen: , ама мен ме радват. Особено онова двигателче като от прахосмукачка отзад :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... ''руското порше"

...

Всъщност двигателят е Deutz( Magirus Deutz).

http://en.wikipedia.org/wiki/Deutz_AG

 

представи си колега, и ние знаем какво е Deutz :P

обаче за пръв път чувам, че зазовия мотор е по техен лиценз, къде го преочете това? Само знам че дизайна на гърбушките е копиран от Фиат 600, а на следващия модел - от НСУ Принц 1000, два от бестселърите за времето си

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за двигателя знаех, че е краден от някаква шведска стационарна дървосекачна машина :mrgreen: , ама за Дойц не бях...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такива са клюките в "За рулем" по перестройката.

Заводът е бил демонтиран от Германия след войната и е бил преместен в Съюза.

Както и два завода на Опел - оттам тръгват Москвичите.

 

Кой, бе, пиле шарено ще си признае?!?!

 

Обаче съм виждал на бетонобъркачка моторът, който върти коша е близнак на зазовския, макар и доста по-голям - характерните "кавали" за повдигачите, формата на главите, всяка за своя цилиндър, а на по-малките литражи - обща за два или цилиндъра, оребряването на картера, вентилатора за охлаждането, разпределение с ангренажни колела вместо с верига и прочие.

Направо бях изумен щото клюката я бях чувал, но да видиш наживо нещо, което ти стои в колата, да бачка в някаква немска строителна машина.

 

Инженерните решения лесно се разпознават - може да са променени размери и прочие, но като се загледаш - приличат си като братовчеди.

 

Освен това този мотор ако е измислен в Съюза е измислен на равно, голо и пусто място - нито преди, нито след това има подобен, нито са го използвали за нещо друго.

Да не говорим, че нямат друг двигател с въздушно охлаждане - нито преди, нито след ЗАЗките.

Той така си и умря, когато изчезнаха и последните Зверове

:mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе те руснаците са измислили и парния и двигателя с вътрешно горене според книгите от време оно :lol: За това не можем да им се сърдим за нищо :mrgreen:

 

Тия наште братя само пушки и самолети правят като хората :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първите 412 с хоризонталните стопове и правоъгълните фарове на капака на главата се четеше BMW пък не знам, може и него да са измислили.

Нооо... корав мотор - литър и половина, а беше колкото Волга - 82 коня. После братушките взеха да го "усъвършенстват" и го оклепаха, както оклепаха фиатовския мотор, че стана жигули - там клюката през '70-тте години мълвеше, че са нямали подходяща стомана за повдигачите и затуй са го направили с горен разпределителен вал, язък за хубавия 124 мотор :cry: У наше село имаше една жигулка с такъв - продаде я на някакви бакардита, когато най-сетне и се изми боята от дъжда - моторът беше на 400 000 км без да е отварян или регулиран, освен запалването.

След години на един катер-самоделка видях такъв мотор, мислех от Москвич, обаче се оказа истински BMW :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За жигулките-не е вярно че руснаците сами са го преработили.Определено е правен заедно с италианци, защото има много общо със другите фиатски мотори на арджента и мирафиори.И за стоманата не е вярно-че тя самата сделка за Жигули е в замяна именно на висококачествена стомана, с която италианците правят истинските оси-Фиат 1600 и Фиат 2000 съответно 105 и 135 конски сили, със два разпределителни вала и осем клапана.

 

Гърбавите зазки са лиценз на Фиат 600, а "печките" са на НСУ Принц.Много корави машини, но ако руснаците не бяха толкова твърдоглави против честото обновяване на моделите автомобили, нямаше да станат толкова смешни.Лошото е че тяхното твърдоглавие e унищожило уникални автомобили, включително и Шкода:

 

skoda720.jpg

 

skoda720-italdesign1969-1498cc-87hp-152kmh-OHC.jpg

 

Това е Шкода 720.Моделът е от 1969 г и е съвместно направен с Italdesign.Двигателят е предно разположен 1500 кубика, 87 конски сили.По заповед на СИВ проектът е прекратен... Години по късно, дизайна е прекроен в 105 и 120, но отново с намесата на СИВ и строгото изискване двигателите да са като на старите модели.

 

Причината поради която руснаците спират тази страхотна за времето си кола (а също и подобен модел на Вартбург, отново с 1500 двигател и страхотен дизайн), е че потребностите на социалистическите народи ще бъдат напълно задоволени от новия съветски завод ВАЗ.Макар да съм лададжия, страдам че тези коли не са видяли бял свят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://en.wikipedia.org/wiki/NSU_Prinz

...

In 1967, the Soviet manufacturer ZAZ created a virtual copy of the NSU Prinz - the ZAZ-966. However, the engine was totally different from the NSU; an air-cooled 900 cc V4 producing 30 hp (later a 1200 cc giving 39 hp).

...

 

За жигули съм чел вестника с хвалбата, как съветските инджИнери са направили 156 промени в двигателя 124 и се е получил жигуловският 1200 cc с горен разпределителен вал. Пък после имаха страшни кахъри с тия валове, някои издържаха едва 60 000 км.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_600

...

In the USSR a similar car was manufactured, Zaporozhets ZAZ-965, produced from 1960 to 1963. Despite speculations, that design was copied from the Fiat 600, ZAZ factory representatives say the car was an exclusively Soviet design, created by Soviet ZAZ engineers jointly with colleagues from Moscow's

...

 

Да не говорим, че FIAT 600 е с машинка с водно охлаждане, окачването отпред е уникално - напречен ресор( като на трабантела) с газови амортисьори.

На ЗАЗките окачването е VW Beetle - торсиони отпред + пружини с амортисьори!!! - пълна измишльотина, а отзад VW-торсионите са изхвърлени и окачването е на пружини.

 

Че са краднали, краднали, ама са правили такива комбинации, че трудно може да се хване диря :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.