Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Toyota Prius и други хибриди


Recommended Posts

Абе, у наше село има един параходчия, дето си купи Toyota Prius Hybrid - ей на тоя... направо черна завист ме гризе :mrgreen:

 

http://www.toyota.com/prius/

 

Градско на електромотор, селско - както реши компютлера, не й трябва домашно зарядно за акутата, харчи 4.3 л/ 100 км бензин.

"Газта" е електронна - няма стартер - познава че си в колата, намества седалки, огледала, няма ключ - натискаш един бутон, че искаш да пътуваш иии... газ; спирачките са рекуператор и ако съвсем трябва да се спре на място - обичайната хидравлика, лоста за "скоростите" е електро.

Всяка излишна енергия - от спирането, от разликата в потреблението зарежда акутата.

 

Машаала на джапанците!

 

П.П. И всичко туй за $22 000, демек 18 000 евро!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

първата такава в българия я показваха по телевизията скоро. една жена от софия си я купила-4ервена. не отстъпва на обикновенните генерати. тва е бъдещето

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

първата такава в българия я показваха по телевизията скоро. една жена от софия си я купила-4ервена. не отстъпва на обикновенните генерати. тва е бъдещето

 

поздрави

 

Първата Prius в България е внесена преди повече от година. Колата е супер. Това е бъдещето...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

първата такава в българия я показваха по телевизията скоро. една жена от софия си я купила-4ервена. не отстъпва на обикновенните генерати. тва е бъдещето

 

поздрави

 

Жената е Маги Малеева ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

първата такава в българия я показваха по телевизията скоро. една жена от софия си я купила-4ервена. не отстъпва на обикновенните генерати. тва е бъдещето

 

поздрави

 

Първата Prius в България е внесена преди повече от година. Колата е супер. Това е бъдещето...

 

Поздрави

 

 

Чак пък на бъдещето.

 

Това е една преходна технология, която вече се е изчерпала. Т.е. няма никакво бъдеще.

 

Замислете се какво спестявате?

Енергията при спиране се обръща на електрическа и после се използва пак. Какво става като караш без да спираш често (извънградско) - ами караш си като обикновен автомобил, само дето мъкнеш още не знам си колко кила батерии. И разходът ти съответно хвърчи на горе. Като си караш в града по има някаква полза. Особено в София когато чакаш в задръстванията и бензинката не работи. Джъткаш си само на батерии. В общия случай я има 20% спестяване я не.

 

 

Що Тойота работи в това направление?

Интересен въпрос. Ами поради две причини:

 

1. Лъскат си имиджа. Казват ние мислим за околната среда. Ние имаме технологии, които другите ги нямат. Бля-бля и други такива неща в рекламен стил. Все пак рекламата и имиджа в съвременния свят е много важна.

 

2. Все пак натрупват някакво ноу хау (know how, знания демек). Как се държи колата, какво прави, що прави в реална експлоатация. Къде са слабите места. Какво може да се подобри в едни бъдещи модели с други технологии.

 

 

Печели ли пари от това Тойота?

Едва ли. По-скоро ги продават на малка загуба. Обаче те имат толкова печеливши модели, че могат да си позволят това. Отделно това е най-малко продавания им модел. Отделно парите, дето са ги похарчили за R&D (Research and Development - изследвания и разработки, демек), едва ли ще си ги върнат от този модел.

 

 

Що изкарват нова версия?

Ми що да не направят един фейс лифт. Няма лошо, това си е реклама. Пък и не е кой знае какво като разход. Няма разходи по Р&Д, щото технологията си е същата.

 

 

Бъдещето е в биогоривиата от възобновяеми източници. Но за това трябва инфраструктура. Рафинерии за производство на такива горива. Бензиностанции от където да се зарежда. Абе сложно е.

 

Друго направление е покачване на КПД-то на текущите двигатели. Все пак бензиновите двигатели имат КПД около 25%-30%. Представете си КПД-то им да се вдигне до 50% чрез по-добро изгаряне. Това значи автоматично намаляване на разхода два пъти. Доколкото четах някъде ТДИ-ПД дето ги караме имат КПД 43% и това се смята за много високо в автомобилните двигатели.

 

Тук допълнително се работи в направление за създаване на ново супер гориво, което да има по-добро изгаряне и по-добро КПД. Само, че там пак почват проблемите с инфраструктурата - производство и снабдяване. Един колега пусна линк към една такава статия във форума преди няколко дни.

 

 

Що тази хибридна технология се е изчерпала?

Ами щото каквото и да се прави повече от това няма накъде да се развива. Т.е. повече енергия, която се изкарва от спиране, трудно може да се измъкне (даже невъзможно). Може още 2-3-5 процента отгоре. Обаче качествен скок от порядъка на 50% е невъзможен. И това го знаят и малките деца и това са го знаели и преди разработката на технологията. Но просто са решили да натрупат малко ноу хау и реклама да си направят. Отделно технологията не изисква никаква допълнителна инфраструктура. Т.е. кара се с нормален бензин и се зарежда от нормалната ел. мрежа. Така, че няма пречки да се пробва в практиката и да се пусне един автомобил с такава технология.

 

 

Кой го купува?

Ами хората, на които им пука за околната среда. И си викат, защо да не взема един екологичен автомобил да си го джъткам пък и на градско ще ми харчи малко. Нищо, че е скъпичък.

 

Като го гледам в България е с 10 000 хл. по-скъп от Авенсиса. Нали разбирате кога ще спестите тези пари от гориво.

 

Ако кажем че гори с 5л/100км по-малко. Това са 10 лв на 100 км. при сегашните цени. Или 10 000 лв. са на 100 000 км. Т.е. след около 100 000 км може да си избиете разликата при положение, че го карате само в града. В момента, в който излезете извън града, това почва да гори повече, поради факта, че мъкните една камара батерии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

Освен че спирането връща енергията (изключително полезно в града) ел. двигателя има още две огромни преимущества:

1) Високо КПД: 90++%

2) Огромен въртящ момент

 

Затова казвам че ел. двигателя е бъдещето. Преходен е само хибридния вариант, но като технологийте не са достигнали до подходящото ниво и това е вариант.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

Освен че спирането връща енергията (изключително полезно в града) ел. двигателя има още две огромни преимущества:

1) Високо КПД: 90++%

2) Огромен въртящ момент

 

Затова казвам че ел. двигателя е бъдещето. Преходен е само хибридния вариант, но като технологийте не са достигнали до подходящото ниво и това е вариант.

 

Поздрави

 

 

Съгласен съм отчасти. :smt044

 

 

Но проблемът е в батериите (акумулаторите). И компаниите за потребителска електроника работят в това направление, за да могат да направят по-добри батерии за преносимите телефони, и др. преносими джаджи.

 

Честно казано не виждам ел. двигателите в автомобилите в обозримо бъдеще. По-скоро ще има качествен скок в някоя от другите технологии, за които съм говорил, отколкото създаването на супер акумулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да добавя ,че въпросния автомобил гори по 13-14/100 извъндрадско , което го прави изключително неподходящ за смесено каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ми казаха момчета работещи в Тоyota , които са го карали извънградско София- Пловдив и обратно. Ако те са ме метнали, добре, но не виждам смисъл ;)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам познат в Toyota и ще го питам.

 

Като цяло няма логика да има по-висок разход защото на дълъг път дефакто си работи само бензиновия двигател. Друг е въпроса ако са карали със 160++, то един разход от 12 си е съвсем нормален.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами двигателят е малък 1.5, 78 коня и като такъв има супер малък разход.

 

Проблемът с високия разход на извънградко може да дойде, че батериите не са били заредени и "интелигентната" система е решила, че трябва да ги зареди по това време.

 

Иначе няма причини защо да гълта толкова много.

 

Или от задкормилното устройство, че са карали неравномерно и са ошашкали системата, която стикова двата двигателя, съответно ускорението, спирането и зареждането на батериите. ;-)

 

 

http://www.toyota.bg/cars/new_cars/prius/Specifications_.asp

 

 

п.п. А да и високата скорост. Все пак такъв малък двигател да го юркаш със 140+ си е зор и сигурно доста гори. (при максимална скорост 170).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Представете си КПД-то им да се вдигне до 50% чрез по-добро изгаряне.

...

 

Един пич го е забранил туй нещо още преди два века - Карно се казва, френец някакъв :mrgreen:

 

Наистина със зверски мерки почти стигнаха теоретичния КПД на бензинките - туй керамики, моторът направо пуши отвсякъде - бързо-бързо се отказаха.

 

Перспектива виждат само в Двигателя на Стърлинг, но едва ли някой ще иска да вози нещо в колата си надуто над 200 атмосфери и това да е водород.

 

Другото е готово, но е под тезгяха - горивните клетки на Бъркли( института) - засега летят в Космоса, а някои в немски( и лицензни) подводници.

Резервоарите за работните газове са колкото обикновена газова бутилка, горивната клетка - колкото тухла четворка.

 

Реалност е "бензиновият дизел" - ДВГ с дизелов процес и съответното КПД, горивото - обикновен бензин, доста нискооктанов

Като цяло производството на такъв бензин е евтино и рандеманът му е висок.

 

За Приуса, по рекламни данни от 2005 година, при смесено каране засечено за достатъчен период от време е 3.23 л/ 100 км, 'айде нека е 4 л/ 100 км.

Има обяви по руски сайтове за втора ръка под $10 000.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато си взех Октавиата,пробвах я почти веднага до Вакарел с неглиже темпо,само да я усетя.Точно обръщам и гледам едно Приусче ми присвятка,отстъпих ми и след него.Скороста не беше нищо особено 140-150,а бях си занулил компа от от тръгването на караулката за да тествам и разход.Карах зад Приуса до Омвто на Гена димитров, той влезе,влязох и аз,защото ми беше любопитно.Та попитах момчето горе долу колко харчи колата -12,4 :smt042

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стана ми интересно това спорче за Тойотата та отворих сайта им, та положението е следното поне по данни на производителя:

 

Двигател

Разпределителен механизъм 16 клапана, два разпределителни вала

Брой на цилиндрите 4, редови

Работен обем (куб.см) 1497

Диаметър х Ход на буталата (mm) 75.0x84.7

Степен на компресия 13,0:1

Максимална мощност (кВт/об./мин) 57/5000

Максимален въртящ момент (Н.м/об./мин) 115/4000

Електромотор: Максимална мощност (кВт/об./мин) 50/1200-1540

Електромотор: Максимален въртящ момент (Н.м/об./мин) 400/0-1200

Батерия: тип Никел – метал хибрид

Батерия: мощност (volt DC) 201.6

Батерия: капацитет 6,5 Ah (3 часa)

 

Разход на гориво (л/100км) по ЕС 80/1268-1999/100

Извънградско движение 4,2

Градско движение 5,0

Комбиниран разход 4,3

Вместимост на резервоара (л) 45

Емисии на въглероден диоксид СО2 (г/км) 104

 

Тъй че тия 12 - 14 на сто нещо не ми се вярват :-k

 

Оборудването е доста добро, ама цената поне за мен е доста 50 000 лв с ДДС, а модела Prius plus 54 000 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив - даже е доказано.Аутобилд(за незнаещите,най-голямото автосписание в Европа),реши да изпита,колко реално харчат новите автомобили-от 0 да максимална скорост и едната тествана кола беше Приус.Резултатите 4,9 на 80,6,4 на 100 и 8 на 130.Това при пълен капацитет на батериите,празна кола и оптимално налягане на гумите.

Та въпроса е,че рекламата на Приус е,че никой бензинов мотор не харчи толкова малко,но 1,4тфси с 170 кончета има същия разход,да не говорим за дизелите.А замисляли сте за това колко км изминаваме с една кола чисто градско и какъв процент от общите км е тази цифра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Резултатите 4.9 на 80, 6.4 на 100 и 8 на 130

...

 

Това са резултати подобни на ладата ми - 21043, 1500 cc с верига 75 кс, планински диференциал, карбуратор ДААЗ със система ИППХ "Озон", 1200 кг.

Не може да бъде японски двигател, правен поне 10 години по-късно, навярно МPI да гълта толкоз бензин като се има предвид и това, че ладата е като кутия за обуФки( 0.44 коеф. на челно съпротивление) - дойчовците май нещо лъжат за да могат да си продадат скапаните мерджани :mrgreen:

 

За разлика от фашагите братята Хамериканци като чуят Приус и Лексус подмокрят памперсите :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Toyota - Camry, Highlander и Prius

Lexus - GS и RX

Honda - Civic и Accord

 

Не разбирам, какво сте се хванали за тоя Prius. Хората сумa коли направиха, а вие гледате единственния продаден в Бг...и то Prius. Мога да кажа, че имам доста впечатления от Lexus RX400h и няма нещо, което да ме накара да си мисля, че батерийте му са проблем ;) 96 месеца или 160К е гаранцията. На мен ми се вижда добър период от време. А около 7.5/100 за двигател с мощност 270 кончета при обем 3.3 литра и задвижване 4х4 си е перфектно, от където и да го погледнеш. Еб*м ти биогоривата ;) Който не вярва – пожелавам му да се качи в такова чудо и да го покара. 0-35км/ч – електродвигателя, 35-85км/ч – двигателя, над 85км/ч – двата ;) Еххххх...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Не разбирам, какво сте се хванали за тоя Prius. Хората сумa коли направиха, а вие гледате единственния продаден в Бг...и то Prius. Мога да кажа, че имам доста впечатления от Lexus RX400h...

Велко, ей това вече е приказка. И наистина ми е странно как никой не го спомена този Лексус. Наистина, не съм го виждал на живо, но 3 изчетени статии за него, вкл. и до колкото си спомням - една от Ауто Билд, бяха достатъчни, за да разбера, че не става дума за някаква рекламна цел на Тойота, както се писа по-горе, а за нещо съвсем очевидно - японците отново са едни гърди напред. Това, че тази технология за нас е малко далечна не означава, че тя не се развива.

 

А за Приус - лично на мен дизайна на този модел въобще не ми допада. Мисля, че е прекалено авангарден за времето в което е проектиран. А за разхода - ами повече от ясно е, че малкия двигател при високи скорости харчи адски много. Но той и затова е малък - за да се кара нежно и икономично. Ако искаш да караш със 150++ км/ч, Приус е меко казано неподходящ избор. Ами вземете една 120Л - тя по книга при 140 км/ч харчи 14 л/100 км. И за мен това е нормално. В крайна сметка малкото коне не са предвидени за такъв тип шофиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чуть повьiше:

 

... За разлика от фашагите братята Хамериканци като чуят Приус и Лексус подмокрят памперсите

...

 

:mrgreen:

 

Не си мноо прав ;) Не се подмокрят много. Просто удоволствието от управлението на това автомобилче е наистина готино преживяване. Аз като теб бях - но не за хибридите (макар че и те са си чудо) - викам си: К'во па толко им има, та се кефат на колите със задно...мощни били, не знам си к'ви били... Е, като пробвах няколко различни коли от типа на 400+ коне, та дори и една...750 - няма да ги изброявям, че да не ме обвинят в измислици :^o … Мдааа - разбрах къде е тръпката :mrgreen:

 

 

тоя лексус ще го избиваш цял живот от икономия на гориво оба4е. ина4е е страшен.

 

Може би си прав, но тук идва тънкия момент, че не плащам стотинка дори...мдааа - лентяй съм аз :mrgreen: А пък реално погледнато, цената с най-скъпия пакет екстри е само с 13ооо лв. повече от Супърб-а, който споменаваш. Мисля, че за по-малко от един живот бих успял да оправдая икономията от горивото. Но не смятам, че бих си купил такава кола, заради икономията ;) Ако я притежавам, най-малко бих мислил за икономия - дребни сметки. Явно обаче доста хора така си мисля, както виждам...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.