Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Toyota Prius и други хибриди


Recommended Posts

LS-а е най-луксозния наистина, но няма модел LS с хибридно задвижване. Само GS и RX имат такива варианти ;)

 

@ VooDoo - колега, понеже гледам си слушал, какво разправят хората (че всичко друго освен МВ е компромис), бих искал само да те попитам дали си сядал поне за малко в последните Лексус-и? За каране няма да питам ;) Не отричм, че МВ е име/престиж, но за съжаление са далеч от времето, в което са изградили името си и престижа. Сега просто това им носи пари, но качеството е паднало доста.

Някак си смешно ми звучи, когато чета такива мнения от хора, изобщо не запознати с материята по която се изказват, а пишат, каквото са чули от трети лица... Недей така - разходи се до Лексус и седни поне в колата и попитай за нещата, които предлага тя (ще останеш доста впечатлен), а ако може да я покараш...може и да си промениш мнението малко.

Дет се вика - нищо лично, но МВ просто не са това, което бяха. Казвам го, защото имам един МБ в гаража и го знам на какво е способен и...въобще не е за хвалене :mrgreen:

 

@ ivo_superb - със задно са ;) Преди време ги гледах на картинки и си мечтаех за такива неща, то пък се оказа, че можело и да се покарат мечтите. Извадих късмет просто. Ето ти няколко имена - Viper STR10, Charger SRT8, MacLaren SLR, Porsche Carrera GT, Saleen S7 Twin Turbo... Aston Martin продължава да ми е мечта обаче ;) Както и Ferrari…

Успех с AUDI - твоята мечта ;)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) било е много яко :) . аз от тия само за порше съм си мислил. не знам дали ти се обяснява, но аз съм любопитен каква е разликата в тези коли? коя от коя е по добра? имал ли си възможност да ги караш до краи? наи бързата в която съм се возил(не карал) е s8 2000g. 390k. без никакви подобрения. в нея ме боляха гърдите от тегленето. представям си какво прават тези... те са бая по бързи нали?

 

voodoo не подценяваи лексус. това е излязло от тоиота се пак. лс430 от 2007ма година даже и аутобилд германия го хареса(те са големи критици поприрода и рядко дават добра оценка на кола). поинтересуваи се и ще се обедиш че не са по лоши от МБ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) било е много яко :) . аз от тия само за порше съм си мислил. не знам дали ти се обяснява, но аз съм любопитен каква е разликата в тези коли? коя от коя е по добра? имал ли си възможност да ги караш до краи? наи бързата в която съм се возил(не карал) е s8 2000g. 390k. без никакви подобрения. в нея ме боляха гърдите от тегленето. представям си какво прават тези... те са бая по бързи нали?

 

Какво е 390к.?

Не знам, какво означава и да ги карам докрай ;) Ако говориш за напълване на километража - не, не съм имал тази възможност, защото сам разбираш, че 390 км/ч (Saleen S7) няма как да ги постигна. Все пак съм обикновен човек, а не състезател.

Viper-а съм го карал малко, но той беше първото чудо, в което седнах. Може и странно да прозвучи, но не е мнoго удобен. Те, хората са го направили спортен де, не луксозен, но...аз да си кажа ;) Леко заиграване с най-дясния педал води до мигновенно заиграване на задницата. Ако не си внимателен, можеш без да искаш да обърнеш посоката на движение :mrgreen: Изстрелва се като ракета, но то така си требе :) Този беше предпоследната модификаци - 505 кончета. Току-що се появи новия - 600...

Следващата кола, която всъщност карах най-много е Charger SRT8 - излиза сток 425 к.с. и вади такъв звук, че лично аз не си пускам CD-то. Предпочитам да слушам музиката от ауспуха. На място ако настъпиш колата, започва да се клати като лодка в бурно море ;) Спокойно оставя 50 метра следа при изключен ESP. Освен, че е доста приличен автомобил (макар на фона на другите да отстъпва като цена и мощност) е и много практичен. Седан с голям багажник - чудесна семейна кола, със спортен дух. А може и да се подобрят разни неща под капака...Доста е удобен за дълги пътувания, въпреки спортното окачване.

SLR-а и GT-то имах възможност да покарам на писта със специално подготвени инструктори, които показват как да овладяваш колата и да изпиташ максимум удоволствие от шофирането.

Carrera GT я карах леко и повече от 240 не съм вдигал - все пак не е моя колата и някак си няма да мога да я платя, ако стане нещо. Веселбата беше, когато се качих с пилот в колата... Тея момчета знаят, какво да направят, че да излезнеш от колата с треперещи колене :evil: GT е с най-твърдата возия от всичките, но влиза в завойте с около 160+ без дори и намекване за нестабилнст. Независимо от скороста, при настъпване на педала няма начин да не си удариш главата в подглавника.

SLR-а е със страхотна визия според мен. Доста зор видях, докато отворя предния капак (оказа се, че има две „откопчалки”, а не една - над всеки фар). Обаче интериора му изобщо не ми допада...не знам що.

Saleen S7...го карах пак на същата писта, но само една обиколка...доста симпатично автомобилче бих казал. Демонстрацията му с пилот също беше доза адреналин ;) Доста комфортен за такъв тип автомобил, но дори и с удобни седалки си се усеша всяка неравност по трасето.

Лично за мен, няма осезаема разлика във вървенето на тези коли. На правата отсечка на пистата и трите бяха с около 300, което смятам е достатъчно :roll: Благодарение на окачването, може да изпиташ доста прилично натоварване в завой, а спирачките с 15” дискове ти доставят болка в гърдите чрез коланите. Рязкото ускорение също не е за пренебрегване. Все пак за около 3-3.5 до 100 не е малко. Демнострацята на 0-100-0 също е нечовешка, както и 0-200. Хубаво е, че караш и се возиш с каска, иначе определено вратът ще боли още повече ;)

Абе с две думи - ролeркостерите ми се видяха съвсем елементарни в сравнение с карането и возенето на тази писта...с тези коли :mrgreen:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Вие го изкархте този Приус перпето мобиле. Истината е, че при два Приуса с еднакакви двигатели, единия хибрид, този обикновения ще се представи по-добре. Но не за ден тест, а в по-дългосрочен план.

Има три вида хибриди:

Full Hybrid - пример за такъв автомобил е този с горивни клетки, който отделя само вода, но използва водород, като гориво.

Mild Hybrid - Тойота Приус

Micro Hybrid - това което BMW се кани да пусне на пазара. При него водната помпа, сервото и каквото се сетите е електрическо и работи само когато има нужда от него. В допълнение при спиране на сфетофар, двигателя се изключва сам докато не подадете газ.

 

Ако един ел. двигател зарежда акумулатор, разхода ще се вдигне. Аз също съм търсил данни в сайта на Тойота и не само българския и освен мощността на ел. двигателя, друго не открих. Ако един Приус го карате три дена само в София, да разхода ще е нисък, но след като изпразните акумулатора, дали ще е така. Батерията на GSM-а ми се нуждае от час за да се зареди напълно, а какво остава за един голям акумулатор. Ако трябва да се дозарежда батерията от мрежата, то цената на изразходваната ел. енергия, също трябва да участва в сметките. А производството на ел. енергия от електроцентралите също не е Enviroment friendly.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, защо трябва да се пишат глупости като "Истината е, че при два Приуса с еднакакви двигатели, единия хибрид, този обикновения ще се представи по-добре. Но не за ден тест, а в по-дългосрочен план." !?!??! Нещо за топлинни загуби да си чували? Нещо като това че като спираш топлиш околната среда и си е чиста загуба на енергия? За разлика от хибрида който зарежда батерий и след това консумира СПЕСТЕНАТА енергия?

И друг цитат: "А производството на ел. енергия от електроцентралите също не е Enviroment friendly.". За кои централи говориш? За ВЕЦ? 100% Environment Friendly! За ТЕЦ - ми КПДто му е около 2 пъти (да, пъти!) по-високо от бензиновия/дизеловия двигател! Или АЕЦ? Там пък изобщо не ми се говори.

Относно "Micro Hybrid" - то и на мойта Skoda сервото на волане е с ел. мотор и работи САМО когато има нужда от него. И? За водната помпа - ми тя ВИНАГИ трябва да работи щом двигателя работи. Иначе двигателя прегрява за 30 секунди!

Относно гасенето на двигателя:

1) Скапва двигателя (и не само него)

2) Качва вредните емисий (в режим на палене са 10-20 пъти над нормата!)

3) Качва консумацията на гориво (виж 2)

 

Изобщо преди да пишеш прочети малко по въпроса.

 

Поздрави

 

PS: Жокер: КПД на ел.мотор/ел.генератор 90++ %.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това нещо зарежда ли се от ел. мрежата?

 

Някои да знае нещо по темата?

 

 

Предполагам, че да. Щото 3 часа на батерии е точно толкова колкото да отидеш и да се върнеш от работа.

 

В такъв случай тук почва лекия проблем с инфраструктурата. Не можеш да си го държиш пред блока или някъде другаде. Трябва ти гараж или поне удобен начин да го включваш към ел. мрежата вечер да се зарежда. Е, братята американци го нямат този проблем. Там повечето имат гаражи или поне си ги спират пред къщите и там никой не пипа и не краде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

говорим за хибрид, т.е. бензинов+ел.мотор. При слабо натоварване ел.мотора действа като генератор и зарежда батерийте. При кратковременно пълно натоварване дава допълнителна мощност. При спиране пак зарежда батерийте.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR още малко и ще ме набиеш.

Занимавам се с индустриална автоматизация, така че много добре знам какво говоря, в случая пиша.

Ел. двигател + батерията му е поне 150-200 кг +. Това е допълнително тегло към колата ти. Я пусни линк към техническите данни за ел. задвижването на Приуса. С капацитет на батерията, време за зареждане и т.н. Няма такъв. И след като ги няма тези данни, всичките ти писания почиват върху едно голямо ако. Ако бях милионер, ама за съжаление не съм. Ти да не мислиш, че с едно удряне на спирачки и акумулираш достатъчно енергия за 50-тина км?

Водната ти помпа в момента е вързана с ремък, който както може би знаеш не се отличава с високо КПД. Освен това тя е изчислена за колата ти с максимален товар при много горещто време и при изкачване на наклон близък до максималния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR още малко и ще ме набиеш.

Занимавам се с индустриална автоматизация, така че много добре знам какво говоря, в случая пиша.

Ел. двигател + батерията му е поне 150-200 кг +. Това е допълнително тегло към колата ти. Я пусни линк към техническите данни за ел. задвижването на Приуса. С капацитет на батерията, време за зареждане и т.н. Няма такъв. И след като ги няма тези данни, всичките ти писания почиват върху едно голямо ако. Ако бях милионер, ама за съжаление не съм. Ти да не мислиш, че с едно удряне на спирачки и акумулираш достатъчно енергия за 50-тина км?

Водната ти помпа в момента е вързана с ремък, който както може би знаеш не се отличава с високо КПД. Освен това тя е изчислена за колата ти с максимален товар при много горещто време и при изкачване на наклон близък до максималния.

 

Батерий около 50кг (това намерих в нета като инфо). Двигателя е не повече от 20кг. Сумарно 70. Давай да са 80.

Технически данни тук: http://www.toyota.com/prius/specs.html

Спирачките - никой не казва че те са панацея, но вместо да топлят околната среда запазват енергията (превръщайки я в електричество) и след това при ускорение се използва отново. За това доколко е ефективно ще ти спомена че спирането на двигател (което само довежда до нулев моментен разход) ми сваля поне 1 литър дизел в града. Смятай ако тая енергия не се губеше а съхраняваше колко щеше да е!

Водната помпа - тя има пълна мощност под 500W! Това прави 0.5kW. КПД-то на ремъка е ниско ама при тази невероятна мощност спокойно може да се пренебрегнат загубите.

 

В заключение - ако беше прочел малко за Prius (или друг хибрид) преди да пишеш тази дискусия нямаше да я има! Капиш?

 

Ето тук да прочетеш: http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.familycar.com/RoadTests/ToyotaPrius/Images/THS-Diagram.jpg&imgrefurl=http://www.familycar.com/RoadTests/ToyotaPrius/&h=470&w=500&sz=31&hl=en&start=25&um=1&tbnid=WH5Kiqpdj_U0XM:&tbnh=122&tbnw=130&prev=/images%3Fq%3Dtoyota%2Bprius%26start%3D20%26ndsp%3D20%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Den%26client%3Dopera%26rls%3Den%26sa%3DN

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди месец или може би два в предаването "Мотоавангард" дето водещ е Аспарух Минчев - посвети цял брой на този хибрид.

Не си спомням всички цифри, но определено разхода не беше толкова голям колкото го изкарвате:)

За зареждане от мрежа - никъде не се споменава - изцяло се използва енергията създадена от автомобила по един или друг начин.

Възможност за ръчно превключване - изразходил си батерията - включвана бензин и се зарежда.

по спомени до 50-55 км/ч работи на електричество - и както спомена PRR - при спиране също се зарежда.

Направи ми впечатление на доста оборудван откъм удобства автомобил и определено там е бъдещето.

Друг е въпроса както каза Велко, че има и други такива "животни".

Определено ако имам възможност бих си взел такъв - напълно ме устройва ;)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR още малко и ще ме набиеш.

Занимавам се с индустриална автоматизация, така че много добре знам какво говоря, в случая пиша.

Ел. двигател + батерията му е поне 150-200 кг +. Това е допълнително тегло към колата ти. Я пусни линк към техническите данни за ел. задвижването на Приуса. С капацитет на батерията, време за зареждане и т.н. Няма такъв. И след като ги няма тези данни, всичките ти писания почиват върху едно голямо ако. Ако бях милионер, ама за съжаление не съм. Ти да не мислиш, че с едно удряне на спирачки и акумулираш достатъчно енергия за 50-тина км?

Водната ти помпа в момента е вързана с ремък, който както може би знаеш не се отличава с високо КПД. Освен това тя е изчислена за колата ти с максимален товар при много горещто време и при изкачване на наклон близък до максималния.

 

приятелю 2004 щях да купувам такава от щатите на 1г. за 15хилки с мито и доставка 20хилки в зелено. Колата си е супер. През митница варна влезе една през 2003/04 и замина за добрич. Редовно се скивах с пича и бих казал че съм очарован от нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приусът няма куплунг за външно зареждане на батерията. Батерията се зарежда само от бензинката и от рекуперираната енергия при спиране.

Идеята на хибридите е бензинката да работи само в благоприятни за нея режими при максимално достижимото КПД, т.е. над 50% от мощността, при отворен над 75% дросел(и).

 

Бях пуснал преди време линк към темата на пича, дето щеше да прави електрошкода - има едно френско градско 25-местно автобусче, което е подобен хибрид, но ДВГ-то е 23 кс дизел.

Имало е случаи дизелът да не се задейства по цяла седмица - карат по 150 км на ден на батерии и дозареждат при спирането.

 

Във всички случаи дозареждането от мрежата е по-енергитически изгодно зьа държавата предвид високото КПД на електроцентралите.

 

Естествено винаги ще се намери специалист дето да вдигне разхода на Приуса до небесата, ама я да вземе тоя номер да го пробва в Калифорния, за където е правена колата.

Само от въвеждането на ограничение 90 км/ час вместо 110 км/ час братята американци спестяват годишно 1/3 от необходимия иначе петрол.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR и в двата линка няма данни за зареждането. А иначе всяка една батерия, която може да се презарежда, може да се зарежда и чрез ел. мрежата през съответния адаптор. Включително и акумулаторите на колите ви, въпреки че и те нямат куплунг за зареждане.

На мен ми се губи един момент. Ако бензиновия двигател е подпомогнат от електро дв., естествено, че разхода ще пада. Но енергията за ел. дв. се взима от батерията, тя се разрежда и т.н. При спиране ел. дв. се включва в генераторен режим, т.е. действа като динамична спирачка (при бензинов дв. това е спускане по наклон на ниска предавка без газ). Естествено, че ще се генерира енергия. Но тя няма да е достатъчна. Оттук при движение извън града бензиновия дв. освен колата + батерията + ел. дв. (PRR ел. дв. 50 kW 20kg?) трябва да задвижва и ел. дв. като генератор (генерирането на енергия също е съпротивление). Е по всяка логика разхода трябва да скочи до небесата. И 12 на 100 ми се вижда съвсем реалистично.

Я иначе, водната помпа я дадох, като пример. За захранване на различни системи дв. дава около 10-12 к.с. Една ел. помпа няма да се включи при стартиране на дв. Оттам дв. ще загрее много бързо, оттам малко вредни емисии и т.н. Идеята е водната помпа да работи с независими обороти от дв. и този 0.5 или 1 kW да се използва за задвижване. И ако се подходи по подобен начин с всяка една система, разхода ще падне, оттам емисиите. В комбинация ако при загрял дв. компа автоматично гаси дв., ето ти един микро хибрид с малко вредни емисии. Спомням си преди десетина години в центара на София имаше синя лампа към сфетофарите "Изгаси двигателя".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR и в двата линка няма данни за зареждането. А

На мен ми се губи един момент. Ако бензиновия двигател е подпомогнат от електро дв., естествено, че разхода ще пада. Но енергията за ел. дв. се взима от батерията, тя се разрежда и т.н. При спиране ел. дв. се включва в генераторен режим, т.е. действа като динамична спирачка (при бензинов дв. това е спускане по наклон на ниска предавка без газ). Естествено, че ще се генерира енергия. Но тя няма да е достатъчна. Оттук при движение извън града бензиновия дв. освен колата + батерията + ел. дв. (PRR ел. дв. 50 kW 20kg?) трябва да задвижва и ел. дв. като генератор (генерирането на енергия също е съпротивление). Е по всяка логика разхода трябва да скочи до небесата. И 12 на 100 ми се вижда съвсем реалистично.

...

 

Колега,

 

пишеш глупости! Веднъж заредени акумулаторите им е нужна 0W енергия, нали? Т.е. на дълъг път ти е все тая, защото след 30мин каране батерийте са пълни на 100% и дефакто се движиш само на бензинов двигател. И си харчи като такъв. Но! Двигателя не използва цикъла на Ото а на Аткинсън (Atkinson cycle - потърси го в Wikipedia-та). В резултат се сваля още повече разхода. Сега идва мястото и на градското. Тепаш спирачка и какво става? Топлина! Чиста загуба. Да, но при хибрида около 90% от тази загуба отива обратно в батерийте. Колко е това? Ми ако спираш от 100 до нула загубата в енергията е толкова колкото да ускориш от нула до 81! (0.9 * 0.9 = 0.81% КПД)! Сега загряваш ли колко много енергия изразходваш на вятъра със всяка спиране?

 

Сега да обобщя:

1) Извънградско - сравнително малък ефект от хибрида. Да речем 5% икономия

2) Градско - огромен ефект достигащ до 30-35%.

3) Ускорение - огромен ефект. Въртящият момент да ел. двигателя е безкрайност при 0 оборота! Няма по-добро от него за тръгване!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR и в двата линка няма данни за зареждането. А

На мен ми се губи един момент. Ако бензиновия двигател е подпомогнат от електро дв., естествено, че разхода ще пада. Но енергията за ел. дв. се взима от батерията, тя се разрежда и т.н. При спиране ел. дв. се включва в генераторен режим, т.е. действа като динамична спирачка (при бензинов дв. това е спускане по наклон на ниска предавка без газ). Естествено, че ще се генерира енергия. Но тя няма да е достатъчна. Оттук при движение извън града бензиновия дв. освен колата + батерията + ел. дв. (PRR ел. дв. 50 kW 20kg?) трябва да задвижва и ел. дв. като генератор (генерирането на енергия също е съпротивление). Е по всяка логика разхода трябва да скочи до небесата. И 12 на 100 ми се вижда съвсем реалистично.

...

 

Колега,

 

пишеш глупости! Веднъж заредени акумулаторите им е нужна 0W енергия, нали? Т.е. на дълъг път ти е все тая, защото след 30мин каране батерийте са пълни на 100% и дефакто се движиш само на бензинов двигател. И си харчи като такъв. Но! Двигателя не използва цикъла на Ото а на Аткинсън (Atkinson cycle - потърси го в Wikipedia-та). В резултат се сваля още повече разхода. Сега идва мястото и на градското. Тепаш спирачка и какво става? Топлина! Чиста загуба. Да, но при хибрида около 90% от тази загуба отива обратно в батерийте. Колко е това? Ми ако спираш от 100 до нула загубата в енергията е толкова колкото да ускориш от нула до 81! (0.9 * 0.9 = 0.81% КПД)! Сега загряваш ли колко много енергия изразходваш на вятъра със всяка спиране?

 

Сега да обобщя:

1) Извънградско - сравнително малък ефект от хибрида. Да речем 5% икономия

2) Градско - огромен ефект достигащ до 30-35%.

3) Ускорение - огромен ефект. Въртящият момент да ел. двигателя е безкрайност при 0 оборота! Няма по-добро от него за тръгване!

 

Поздрави

 

Съгласен. Въпреки, че по данните за икономиите може да се спори.

 

Обаче къде виждаш бъдеще в тази технология? Според мен се е изчерпала вече. Каквото и да правиш не можеш да увеличиш ефекта до 60-70% (т.е. 2 пъти).

 

Ефектът би се увеличил, ако вечер се включваш към мрежата да се зареждаш и така караш само на ток в града. Ако батериите държат повече, извънградското да е и то на батерии и като стигнеш да има къде да се включиш да се зареждаш.

 

Т.е. трябва ти супер батерия, за да има някакъв напредък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius#Plug-in

 

...In January 2007 issue of IEEE Spectrum, CalCars lead technical engineer, Ron Gremban, notes that drivers installing the CalCars Prius+ kit shouldn’t expect a 'positive financial payback. In addition, the kit adds 135kg to the car's weight...

 

Какво повече да пиша. Да обяснявам ли, че акумулаторите се саморазреждат. За 30 мин. ще се зареди един акумулатор на кукуво лято. Я пробвай при празна батерия да си заредиш лаптопа, ще ти отнеме поне 3ч. Бензиновия дв. и принципа му на действие, нямат нищо общо с електрическия. И при спиране точно защото инерцията на колата върти ел. дв., той става ел. генератор, появява се съпротивление, при което скоростта пада и спирачките не загряват, а не че топлината отделена при спиране се преобразува в ел. енергия. И както написах и по-горе, един Приус само с бензиновия дв., без ел. частта може да се окаже много по-икономичен. От Тойота не са дали нито Ah (основна характеристика за батерия), нито някакво примерно време за зареждане, нито дори колко ще харчи когато зарежда батерията. И ако този Приус, беше такова чудо на техниката, досега всички щяхме да сме на хибриди, при това с най-хубавата марка - Шкода.

PRR стига си бягал по тъч линията. И една дума не съм написал за КПД на ел. двигател, въртящия му момент и т.н. Аз също смятам че, бъдещето е на ел. двигателя, но не и чрез захранване от батерия. Една от причините да не се наложат на пазара коли на батерия, е че след 200-300 км, трябва да стоят включени в контакта по 8-10 часа. Колите с горивни клетки си произвеждат сами ел. енергията за движение, но за съжаление са в твърде начален стадии на развите, което пък ги прави безумно скъпи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) било е много яко :) . аз от тия само за порше съм си мислил. не знам дали ти се обяснява, но аз съм любопитен каква е разликата в тези коли? коя от коя е по добра? имал ли си възможност да ги караш до краи? наи бързата в която съм се возил(не карал) е s8 2000g. 390k. без никакви подобрения. в нея ме боляха гърдите от тегленето. представям си какво прават тези... те са бая по бързи нали?

 

Какво е 390к.?

Не знам, какво означава и да ги карам докрай ;) Ако говориш за напълване на километража - не, не съм имал тази възможност, защото сам разбираш, че 390 км/ч (Saleen S7) няма как да ги постигна. Все пак съм обикновен човек, а не състезател.

Viper-а съм го карал малко, но той беше първото чудо, в което седнах. Може и странно да прозвучи, но не е мнoго удобен. Те, хората са го направили спортен де, не луксозен, но...аз да си кажа ;) Леко заиграване с най-дясния педал води до мигновенно заиграване на задницата. Ако не си внимателен, можеш без да искаш да обърнеш посоката на движение :mrgreen: Изстрелва се като ракета, но то така си требе :) Този беше предпоследната модификаци - 505 кончета. Току-що се появи новия - 600...

Следващата кола, която всъщност карах най-много е Charger SRT8 - излиза сток 425 к.с. и вади такъв звук, че лично аз не си пускам CD-то. Предпочитам да слушам музиката от ауспуха. На място ако настъпиш колата, започва да се клати като лодка в бурно море ;) Спокойно оставя 50 метра следа при изключен ESP. Освен, че е доста приличен автомобил (макар на фона на другите да отстъпва като цена и мощност) е и много практичен. Седан с голям багажник - чудесна семейна кола, със спортен дух. А може и да се подобрят разни неща под капака...Доста е удобен за дълги пътувания, въпреки спортното окачване.

SLR-а и GT-то имах възможност да покарам на писта със специално подготвени инструктори, които показват как да овладяваш колата и да изпиташ максимум удоволствие от шофирането.

Carrera GT я карах леко и повече от 240 не съм вдигал - все пак не е моя колата и някак си няма да мога да я платя, ако стане нещо. Веселбата беше, когато се качих с пилот в колата... Тея момчета знаят, какво да направят, че да излезнеш от колата с треперещи колене :evil: GT е с най-твърдата возия от всичките, но влиза в завойте с около 160+ без дори и намекване за нестабилнст. Независимо от скороста, при настъпване на педала няма начин да не си удариш главата в подглавника.

SLR-а е със страхотна визия според мен. Доста зор видях, докато отворя предния капак (оказа се, че има две „откопчалки”, а не една - над всеки фар). Обаче интериора му изобщо не ми допада...не знам що.

Saleen S7...го карах пак на същата писта, но само една обиколка...доста симпатично автомобилче бих казал. Демонстрацията му с пилот също беше доза адреналин ;) Доста комфортен за такъв тип автомобил, но дори и с удобни седалки си се усеша всяка неравност по трасето.

Лично за мен, няма осезаема разлика във вървенето на тези коли. На правата отсечка на пистата и трите бяха с около 300, което смятам е достатъчно :roll: Благодарение на окачването, може да изпиташ доста прилично натоварване в завой, а спирачките с 15” дискове ти доставят болка в гърдите чрез коланите. Рязкото ускорение също не е за пренебрегване. Все пак за около 3-3.5 до 100 не е малко. Демнострацята на 0-100-0 също е нечовешка, както и 0-200. Хубаво е, че караш и се возиш с каска, иначе определено вратът ще боли още повече ;)

Абе с две думи - ролeркостерите ми се видяха съвсем елементарни в сравнение с карането и возенето на тази писта...с тези коли :mrgreen:

 

 

Благодаря за подробната информация, макр че е офтопик :-)

Къде може да се случи такова чудо и срещу колко пари?

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius#Plug-in

 

...In January 2007 issue of IEEE Spectrum, CalCars lead technical engineer, Ron Gremban, notes that drivers installing the CalCars Prius+ kit shouldn’t expect a 'positive financial payback. In addition, the kit adds 135kg to the car's weight...

 

Какво повече да пиша. Да обяснявам ли, че акумулаторите се саморазреждат. За 30 мин. ще се зареди един акумулатор на кукуво лято. Я пробвай при празна батерия да си заредиш лаптопа, ще ти отнеме поне 3ч. Бензиновия дв. и принципа му на действие, нямат нищо общо с електрическия. И при спиране точно защото инерцията на колата върти ел. дв., той става ел. генератор, появява се съпротивление, при което скоростта пада и спирачките не загряват, а не че топлината отделена при спиране се преобразува в ел. енергия. И както написах и по-горе, един Приус само с бензиновия дв., без ел. частта може да се окаже много по-икономичен. От Тойота не са дали нито Ah (основна характеристика за батерия), нито някакво примерно време за зареждане, нито дори колко ще харчи когато зарежда батерията. И ако този Приус, беше такова чудо на техниката, досега всички щяхме да сме на хибриди, при това с най-хубавата марка - Шкода.

PRR стига си бягал по тъч линията. И една дума не съм написал за КПД на ел. двигател, въртящия му момент и т.н. Аз също смятам че, бъдещето е на ел. двигателя, но не и чрез захранване от батерия. Една от причините да не се наложат на пазара коли на батерия, е че след 200-300 км, трябва да стоят включени в контакта по 8-10 часа. Колите с горивни клетки си произвеждат сами ел. енергията за движение, но за съжаление са в твърде начален стадии на развите, което пък ги прави безумно скъпи.

 

Добре! Prius харчи поне 50/100, ел.мотора при спиране допълнително натоварва двигателя за да увеличи разхода. Батерията на Prius се саморазрежда за 1h което е поне 3 пъти по-бързо от времето му за зареждане. При спиране е много по-добре да се загрее околната среда вместо да се запази част от енергията. Изобщо Toyota са инвестирали xxx милиона само и само да създадат кола дето да харчи много но да е екзотика.

 

Преставам да отговарям на твойте постове. Ти не четеш а само пишеш глупости. Sorry, но това е факт!

 

Айде

 

PS: Ако беше прочел ПОНЕ една статия за Prius нямаше да пишеш глупости за минаването на 200-300км!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за подробната информация, макр че е офтопик :-)

Къде може да се случи такова чудо и срещу колко пари?

поздрави

 

Знам, че има много писти на които може да покараш срещу известна сума с личната си кола или с подготвен автомобил, но за колите, които говоря...поне аз - не съм чувал някъде да ги предлагат. Имам късмет да познавам точния човек, който има всичко това в гаража си. А ползването на пистата е с плащане. Добре, че бях като гост :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето ви малко инфо за ал. колички. Някаде в нета имаше и клипчета как ела накъсва ферари и ламборгини, както и гонки е ел. мотор.

http://www.teslamotors.com/index.php?js_enabled=1

http://www.evparts.com/firstpage.php

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преставам да отговарям на твойте постове. Ти не четеш а само пишеш глупости. Sorry, но това е факт!

 

Айде

 

PS: Ако беше прочел ПОНЕ една статия за Prius нямаше да пишеш глупости за минаването на 200-300км!

 

Точно защото съм прочел, минал съм през ТМ Ауто за допълнителна информация и пак много неща не са ми ясни. Не отговаряй на този пост, но си задай няколко въпроса. Извън града с крак на спирачката ли караш? Как за 5 мин. движение на ел. енергия, я възстановяваш в батерийте за 5 сек?

На последната среща в Родопска къща спомена, че се занимаваш с компютри и пътуваш много. Представи си един компютър да се захранва от UPS. Ще издържи половин, един час. След това този UPS ще го захранваш от мрежата няколко часа докато се зареди. И Тойота са от Земята и ползват същите технологии, като всички.

Аз чета внимателно твойте постове, за разлика от тебе мойте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.