Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

изпреварване на фаворит


todor_velikov

Recommended Posts

здравейте.понеже вчера ми правиха реглаж на изпреварването,но ми го направиха 9 градуса ,но на газ хич не върви.та понеже искам да направя изпреварването по-голямо с още 1-2 градуса,та исках да питам накъде трябва да завъртя делкото погледнато отгоре-наляво или надясно?

предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аванса се увеличава като въртиш делкото обратно на часовниковата стрелка /наляво с две думи/ и обратното. Ако нямаш стробоскоп не те съветвам да го пипаш на ръка, защото е доста трудно да увеличиш на око с толко малко. И да те подсетя да разкачиш вакумния регулатор ако зададеш 10гр. аванс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да те подсетя да разкачиш вакумния регулатор ако зададеш 10гр. аванс.

защо да откачам вакуумния регулатор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото той добавя допълнително увеличение на аванса когато караш с леко отворен дросел с цел икономия на гориво. На газ обаче води до прекалено голям аванс при обороти над 3000, заради различната крива на зависимостта на запалването при газта. Мога и по-подробно да ти го напиша, но си има литература по тоя въпрос и е по-лесно с четене.

 

Изобщо ако нямаш стробоскоп /и не само/ недей да пипаш делкото... Дори само той не е достатъчен за правилната центровка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аванса се бута за повече от 2 градуса да не казвам , че и те са малко и на място няма как да ги хванеш т.к. скалата е през 5 ;)

Сваляш капачката и прекарваш делкото така , че да съвпаднат белезите на палеца и корпуса и гледаш на скалата какво показва , ако е повече от 10 буташ мотора да доиде до желания аванс и после донагласяш делкото , ако е по - малко завърташ делкото малко назад , прекарваш мотора пак на желания аванс и го донагласяш ... идеята е като гласиш делкото намясто движението му да е само по часовниковата стрелка и минимално да му влияят луфтовете .

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сваляш капачката и прекарваш делкото така , че да съвпаднат белезите на палеца и корпуса и гледаш на скалата какво показва , ако е повече от 10 буташ мотора да доиде до желания аванс и после донагласяш делкото , ако е по - малко завърташ делкото малко назад , прекарваш мотора пак на желания аванс и го донагласяш ... идеята е като гласиш делкото намясто движението му да е само по часовниковата стрелка и минимално да му влияят луфтовете .

Успех!

- това е само колкото да запали колата и да загрее, за да пуснеш някакъв диагностичен уред и да направиш центровка.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вакуумният регулатор работи СРЕЩУ центробежния автомат, т.е. когато започне да дърпа винаги НАМАЛЯВА ъгъла на изпреварването, което в момента е задал центробежният.

Пържите жигулита бяха без вакуумен регулатор, но после сложиха на новото делко и жигулитата си тръгнаха както трябва - инак трябваше да се кара с 98 октана бензин, ако искаш да юркаш натоварена кола.

 

Повечето автоНобили, да не кажа от 30-тина години ВСИЧКИ имат вакуумен регулатор на аванса и нищо не оправдава откачането му.

 

На газ може и да е излишен, щото октаните са доста над 100, а и гори по-бавно, нооо... кой знае?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вакуумният регулатор работи СРЕЩУ центробежния автомат, т.е. когато започне да дърпа винаги НАМАЛЯВА ъгъла на изпреварването, което в момента е задал центробежният.

- Тук си се объркал, точно обратното е. Вакумния регулатор допълнително увеличава аванса., т.е ако механичния може да доведе до 30гр. аванс вакумния може да добави още 10 и стават 40. Самото му закачване като отвориш капачката ясно показва, че работи в същата посока като механичния регулатор, тъй-като дърпа плочката обратно на часовниковата стрелка, т.е. в посока на увеличение на аванса, а не на намаление.

 

На газ може и да е излишен, щото октаните са доста над 100, а и гори по-бавно, нооо... кой знае?!
- Еми знаеме, ако ти не знаеш защо - има си графика за предварението при работа на газ. Над 3000об. примерно на газ няма нужда от увеличаване на аванса, за разлика от на бензин и както при по-ниски обороти има нужда газта от повече аванс /спрямо на бензин/, при по-високи има нужда от по-малко.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Генерално не си прав макар да е познато и едно такова странно делко, не мога да си спомня колата.

Вакуумният намалява предварението, което е стигнал центробежния.

 

http://artxauto.hit.bg/Temi%20za%20durj ... a%2013.doc

 

...

Запалителна система

 

1. Предназначение, изисквания, видове:

1.1. Предзназначение на запалителна система: за осъществяване на работния процес в карбураторните двигатели, сгъстената горивна смес трябва да се възпламени. Това става в края на такт сгъстяване, принудително чрез електрическа искра. Тя се получава между електродите на запалителната свещ, която се намира в цилиндровата глава.

1.2. Изисквания към запалителната система:

• Напрежението, подадено от електродите на запалитените свещи да бъде от 12000 до 20000 V (в някои случаи и по-голямо)

• Полученото напрежение да се разпределя между цилиндрите в зависимост от реда на работа на двигателя

• Да осигурява възможност за изменение на момента на подаване на искрата според честотата на въртене и натоварването на двигателя и според качествата на горивото.

1.3. Предназначение на видовете регулатори:

Центробежен регулатор – предназначен е да изменя ъгъла на изпреварване на запалването в зависимост от честотата на въртене на двигателя

Вакуумен регулатор – той е предназначен да изменя момента на подаване на искра в зависимост от натоварването на двигателя. Вакуумният регулатор дава закъснение в запалването при голямо натоварване на двигателя и изпреварване – при малко натоварване в границите от 0-16 градуса;

 

Т.е. на празен ход щангата увеличава изпреварването, но при работа под товар посоката на въздействие е обратната.

Доколкото само на празен ход можеш да надничаш в двигателя, трябва да се довериш на инженерите - под товар вакуумният действа в посока намаляне на аванса...

...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вакуумен регулатор – той е предназначен да изменя момента на подаване на искра в зависимост от натоварването на двигателя. Вакуумният регулатор дава закъснение в запалването при голямо натоварване на двигателя и изпреварване – при малко натоварване в границите от 0-16 градуса;
- Това от където и да си го преписал е правилно, жалко е че не можеш да го вденеш какво точно означава!

 

Т.е. на празен ход щангата увеличава изпреварването, но при работа под товар посоката на въздействие е обратната.
- На празен ход вакума е твърде малък за да задейства и тогава не оказва никакво влияние.

 

Вакумния регулатор не намалява /просто няма как/ предварението, което е постигнал центробежния, защото единствено може да добави още по-голямо предварение. Под натоварванве се има предвид отворен дросел и малък вакум, т.е. тогава изобще не се задейства вакумния регулатор и предварението е определено само от центробежния. Когато обаче оборотите на двигателя отговарят вече на положението на дросела вакума се увеличава и почва да действа вакумния регулатор в посока увеличаване на предварението. Ти разбираш погрешно това, което четеш защото като цяло нужното предварение при спокойно каране т.е. с неотворен докрай дросел е съвкупност от предварението дадено от центробежния и от вакумния регулатор. Оттам следва твойта логика, че при натоварен двигател /отворен докрай дросел/ вакумния намалява предварението. Това е така просто доколкото в този момент той вече не действа и в крайна сметка предварението остава по-малко. Но това не означава че той действа в обратна посока. посоката е само една и тя е към увеличение на изпреварването когато двигателят е в режим поддържане на скорост, а не в режим на ускорение.

 

Това /действието на вакумния регулатор/

обаче води до прекалено голям аванс при каране на газ /центробежния достига достатъчно аванс и не е нужно повече/

което настъпват загуби на мощност и по-голям разход при каране на газ с поддържане на скорост отговаряща на 3000 оборота и нагоре.

 

Повече няма да споря с теб, защото нямам за цел да ограмотявам дървени философи като теб, които знаят все ладата така - ладата онака и само оспамват темите защото са прочели някъде нещо, но понеже не са го видяли и не знаят как работи интерпретират грешно иначе вярно написани неща по книгите. Доста пъти съм правил центровка на делко и то не във форума на думи. Не знам някой де се е оплакал от центровката досега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То затуй навремето инджинерите се отърваха веднъж завинаги от разни рабирачи и записаха в паметта на електронните запалвания точните ъгли на аванса за различните режими на ДВГ-то според дес'тина датчика.

 

Яви се на държавния изпит, според който са правени тия теми за автоНобилите въобще и изобщо и да видим дали ще изкараш :mrgreen:

 

Аз даже давам допълнително инфо - има такива делка, на които вакуумният работи в посока увеличение на изпреварването, но отдавна са се отказали от тях.

 

Освен ако делкото на шкода не е от тоз чешит?!

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Ignition_timing

Vacuum Timing Advance

The second method used to advance the ignition timing is called vacuum timing advance. This method is sometimes (depending on the engine manufacturer) used in addition to mechanical timing advance. Usually, this method is used to increase fuel economy. Vacuum advance works by using a vacuum source to advance the timing at mid engine load conditions. Vacuum advance is diminished( намален, снижен) at wide open throttle (WOT), causing the timing advance to return to the base advance in addition to the mechanical advance.

 

The most common vacuum source for vacuum advance is a small port located in the wall of the throttle body or carburetor adjacent to but slightly upstream of the edge of the throttle plate. In carburetors having primary and secondary throttle plates, the port is located in the primary. The effect of having a hole here is that there is little or no vacuum at idle or at wide open throttle, with the vacuum signal peaking at part throttle opening.

 

On some vehicles, a temperature sensing switch will apply manifold vacuum to the vacuum advance system when the engine is overheating. The purpose of this is to increase engine speed to turn the engine fan faster to try to overcome the overheating.

 

On some vehicles, some form of switches may be used to prevent vacuum advance under certain conditions such as when the engine is cold or depending on what gear the vehicle is in. This is usually because these are necessary to comply with emission standards.

 

Освен туй се препоръчва кога се гласи основния ъгъл на запалването на празен ход, да се изключва вакуумният регулатор...

 

С'Я да не кажеш че викито са го писали дървени философи :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма два вида делка относно вакумния регулатор. Винаги действа по един и същи начин, дори това което даваш като копие от някде е потвържедение но мойте думи, обаче пак не можеш да вникнеш в принципа на тоя регулатор и се пънеш като магаре. И в двата ти поста с инфо от някъде си пише едно и също относно принципа на действие. Само че ти неправилно рабираш това намаляване на аванса при отворен дросел - то не идва от движение на вакумния регулатор /мембрана с ос/, а от липсата на това движение. Иначе когато той се задейства увеличава аванса, а не обратното. Това го пише точно където ти даваш информация, но не знам защо не го разбираш. Слез до колата си, свали капачката и ще видиш, че когато има вакум той дърпа плочката в посока увеличаване на аванса. На всички коли с механично регулиране е така. Няма два принципа или два вида делка. Системата е елементарна, загледай се.

 

Vacuum advance is diminished( намален, снижен) at wide open throttle (WOT), causing the timing advance to return to the base advance in addition to the mechanical advance.
- това че намаляма идва от там че просто се изключва дейсттвието му и остава само действието на центробежния. А не че действа в обратна посока.

 

Освен туй се препоръчва кога се гласи основния ъгъл на запалването на празен ход, да се изключва вакуумният регулатор...
- Да естествено и освен това когато се настройва се гледа и точно при какви обороти, защото при някой делка има разлика в аванса при 750 ии пр 850 оборота, т.е. при вторите обороти вече оказва влиянеи центробежния. Затова много хора съм съветвал тук да не пипат сами делката си без да имат нужното оборудване...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, бе, другарю - никой не спори как механически са закачени щангите и накъде дърпат.

Говорим за едно и също нещо с различни думи.

До определено натоварване на двигателя, т.е. отваряне на дроселите, вакуумният регулатор допълнително увеличава ъгъла на изпреварване.

Обаче с по-нататъшното увеличаване на натоварването при по-голямо отваряне на дросела, вакуумът пада и пружината на вакуумния регулатор, досега опъната от вакуумната мембрана, почва да връща ъгъла на запалване към намаляване до степен на базовата настройка плюс ъгъла достигнат от центробежния регулатор.

 

Това позволява и когато рязко се отворят дроселите, двигателят да не звънне - вакуумът веднага пада, пружината връща мембраната обратно и авансът намалява.

 

П.П. Докато се ровех за доказателства :mrgreen: из нет-а ми попадна нещо, което може да е полезно - местата, откъдето карбураторът смуче излишен въздух, пък и всички неплътности по всмукването, лесно се откривали с уредче за течове на пропан-бутан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорим за едно и също нещо с различни думи.

- Радвам се че си разбрал за какво става дума, но в началото говореше съвсем други неща и затова не доумяваше защо при каране на газ се изключва вакумния регулатор.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.