Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Луфт в полуоската или?


Drago1

Recommended Posts

Здравите всички, значи как започна всичко. Задните спирачки не хващаха и аз реших да ги отворя и да проверя дали има накладки - става въпрос за 120-ка - оказа се че няма и реших да ги сменя. Обаче на дясната гума като свалих тазчето и видях че има масло и си помислих, че ми е цъфнало цилиндарчето, да ама не. От оста на полуоската течеше масло и имаше доста голям луфт. Въпроса ми е от каде може да се е получил този луфт, защото преди да сваля барабана го нямаше и дали има някакъв семеринг или нещо което не позволява на маслото да излиза през барабана. А и още един въпрос - маслото на скоростите и това на дефернциала едно и също ли е, смисъл от едно и също място ли се сипва или има и отделна пропка за деференциала, защото като гледам с каква скорост тече скоро ще трябва да доливам. Мерси предварително и поздрави :smt043

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не си стегнал барабана както трябва, луфта от там ти се е получил.Ако си карал доста време така е желателно да смениш барабана и полуоската с нови .Семеринг има,но се сваля целия ръкав и се избива лагера за да имаш достъп до него да го смениш. Такива спомени са ми останали.Дано да не греша :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то там има два семеринга (по мой спомени) или може би беше един ама не мисля че се сваля ръкава...а седи след лагера...ама немога да си го представя сега точно...иначе съм извършвал операцията...но съм 99% че семеринга е след лагера и няма нужда да го сваляш всичко...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лагерът на задната полуоска( двоен съчмен самонагаждащ се) е в лагерна кутия, която е достъпна след сваляне на спирачния барабан. Като се отвори са достъпни за смяна външният семеринг и О-уплътнението.

Ако се налага да се смени вътрешният семеринг, полуоската се избутва 10 мм навътре в ръкава и после се издърпва обратно. Така тя повлича вътрешния семеринг и лагера - може вече да се вкара скоба за да се извади лагера и после семеринга.

Всичко се нарежда обратно - новият вътрешен семеринг, лагерът, новият външен семеринг - поставя се уплътнителният О-пръстен и се затваря лагерната кутия... според Хайнес :mrgreen:

 

Копирай снимките в PowerPoint или нещо друго фото, за да ги увеличиш и да се чете текста.

http://images16.snimka.bg/002677212.jpg

http://images16.snimka.bg/002677213.jpg

 

002677212.jpg

002677213.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

грешка колега наскоро проведох тази операция и ми е съвсем ясна

като начало маслото е едно и също за двете кутии то просто се прелива само от едната в другата докато се изравни нивото.Маслото е трансмисионно около 2 литра и малко проверява се с щеката за проверка на моторното масло.мястото е зад задните облегалки на седалките.Има е дин капак с две скоби, освобождаваш го и ще видиш цилиндъра на съединитела.до него има дупка \издане нагоре тръба\ с червена тапа която посредата има дупка.Прекарваш щеката през дупката и я вкарваш в дупката заедно с тапата и мериш както при моторното масло но внимавай да не сипеш прекалено много масло защото ще имаш проблем със съединитела

толкова по тоя въпрос

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а за те4а сигурно ще се наложи да смениш вътрешния семеринг штото само той спира маслото да не изте4е. смени си и лагерите ама вземи ка4ествени, най скъпите за да не се трепеш :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

emodan, има бутонче "ЕДИТ". Ползвай го, вместо да флудиш темата. Поздрави и добре дошъл във форума ни! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това дето си го прочел в Найнеса с изтеглянето на полуоската става само със специална сервизна скоба, каквато има на много малко места. Не става с подръчни средства. Семерингите са два. Единия е от вътре на ръкава преди лагера, а другия е като се свали барабана и се демонтира капачката на лагера - в нея е набит семеринга и освен него има и гумен опръстен на тази капачка. капачката е хваната на 4ри болта с гайки за опорната ламарина. Смяната на този семеринг е достатъчна. Все пак до лагера стига диференциално масло, защото той също се смазва от него. не е наложително смяната на вътрешния семеринг, което става само при извадена полуоска от ръкава и свален ръкав. Фабричния лагер е много траен и обикновено си отива с цялата кола накрая освен ако не се сменя при смяна на полуоска когато е естествено разбира се. външния семеринг който се сменя фактически уплътнявана на вътрешния отвор на барабана. това може да го осмислите чак при свален барабан. След това сглабяне и яко стягяне според предписания момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите =D> Бях сипъл повечко масалце та ми се наложи да го поизточа :oops: А добре,защо тогава след сваляне на барабана да ми се появи този луфт. Свалям барабана, слагам го, карам 20 метра и пак се появява :roll: , а до преди да го сваля да проверя накладките го нямаше ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..............................................................................Все пак до лагера стига диференциално масло, защото той също се смазва от него. не е наложително смяната на вътрешния семеринг................................................

 

 

 

Според мен точно вътрешния семеринг трябва да смени. Ако лагера се смазва от маслото на диферинцияла ,невиждам смисъл от този семеринг. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите Бях сипъл повечко масалце та ми се наложи да го поизточа А добре,защо тогава след сваляне на барабана да ми се появи този луфт. Свалям барабана, слагам го, карам 20 метра и пак се появява , а до преди да го сваля да проверя накладките го нямаше
- Защото най вероятно без да искаш си скъсал външния семеринг, който стой в капачката.

 

Според мен точно вътрешния семеринг трябва да смени. Ако лагера се смазва от маслото на диферинцияла ,невиждам смисъл от този семеринг.

- Много интересен въпрос над който и други хора са се чудили. Обаче ако не се смазва от диференциалното масло няма от какво друго да се смазва и би останал на сухо. Вътрлешния семеринг има защитна функция да не идва прекалено много масло до лагера, защото външния семеринг е в капачката и уплътнява на централната част на барабана и като го свалиш барабана би рукнало като лейка ако нямаше и вътрешен семеринг.

 

Когато описва нещо не по силите на собственика или изискващо специален инструмент, Хайнес изрично пише: закарайте колата на дилъра...
- Не всичко е книги и четене. Както казват в рекламата по телевизията: "Не става само с ядене, иска се и акъл". Тази операция с изтеглянето на оплуоската ние също я знаем и сме я чели, но в сервизна инструкция за ремонт и нарочно не е спомената в зелената книга, защото не може да се направи в домашни условия при които се праи упражнението сваляне на ръкав и последващото демонтиране на полуоска.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има добри новини - засега!!! Луфта изчезна, обаче след като я закарах в сервиза (между другото - бачкам като диагностик в един сервиз). Качих я на крика и свалих барабана, а от него фръкна невероятна "гмеш" :( Почистих го хубаво, взех му крайщата с флекса, абе лъсна стабилно и го сложих. Ходих да вида с колко да стегна лагера - 200Nm - незнам дали е толкова, ама с толко го стегнах и сега няма луфт, да чукам на дърво де, а и теча не е чак толкова, поносим е. Абе засега е добре, ама ще трябва да взема семерингите и лагера и да ги сменя, защото ме претиснява така да карам :roll: Мерси на всички за бързите отговори. Поздрави ;) :smt044

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 месеци по-късно...

Темата е стара,ама тези дни съм на тази вълна и умувам,а няма смисъл от нова тема.

Въпроса ми е свързан точно с тези 2 семеринга и мазането на лагера.Лагера не се ли маже с грес и точно затова да има и вътрешен семеринг,който да ограничава маслото до лагера?Четах по книжките,обаче там има точно по 2 думи по въпроса за мазането и то малко противоречиви,общо взето пише,че се маже и от двете смазки обаче...в мен не се избистри въпроса да тъпча ли грес или не.

Между другото си направих едно приспособленийце,с което безпроблемно се вадят лагерите от леглата,без да се налага разколачването на целите полуоски.Утре,т.е. днес вече,ще набивам новите лагери,вчера само разглобих и евентуално ще има време да направим същата процедура и на колeгата ^^XC_The_Devil^^,та ще гледам да направим и някоя друга снимка за да се види какво представлява приспособлението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз бих сложил грес и при мен така съм правил, но греста да е нещо тип Литол, т.е. рядичка. В никакъв сслучай няма да е вредно ако сложиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз бих сложил грес и при мен така съм правил, но греста да е нещо тип Литол, т.е. рядичка. В никакъв сслучай няма да е вредно ако сложиш.

Така и направихме,понамазахме малко с грес...

Резултата от ремонта-4 нови лагера отзад на полуоските на двете коли.

Общо взето не е много трудоемка операция,ама си иска инструменти и доооста внимателно пипане.Успях да извадя на колегата едната полуоска от планетното колело,в резултат на което работата се усложни не малко,но пък нямаше начин да не стане така-лагера беше адски стегнат с полуоската и всичките скоби за лагери,чукове и други инструменти неуспяха да помогнат,накрая се наложи да го срежем :smt019

Слагам няколко снимки да се види какво представлява приспособлението което си замислих за смяната.Общо взето една опора за да може с нормална скоба за лагери да се издърпа полуоската с лагера от леглото.Варианти има и доста по-прости,но на мен така ми беше удобно

005158908-big.jpg

 

005158909-big.jpg

 

005158911-big.jpg

 

005158913-big.jpg

 

005158915-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала - с това приспособление сте се справили като по сервизната инструкция. Найстина така е много по-лесно стига човек да има условия да си го изработи. Жалко че на едната полуоска се е наложило по класическия начин ама всеки ремонт си крие рискове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво и евалата за положения труд!!!

Вальо ако смяташ че е необходимо пусни една тема в "Сам се справих".. т.е copy->paste

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.