Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

КАТАЛИЗАТОР И ТУРБО


QYEENS

Recommended Posts

Мдаа, сега ми стана ясно - от това, което ти написа и от това, което прочетох в нета. От изгорелите газове се задвижват лопатките в първия охльов на турбото. Те, посредством ос, предават въртеливо движение на лопатките във втория охльов. Т.е. в охльов 1 имаме развъртане, а в охльов 2 имаме извършване на съществената работа на компресора - нагнетяване на въздух с определено, пряко зависимо от оборотите и отработените газове, променливо налягане. Ок 8)

Извод 1 - DPF не пази турбото от директните изходни газове. Възможно е, ако Велко е прав, частично да го пази от вече натрупаните преди катализатора сажди.

Извод 2 - DPF пази катализатора. Ако е вярно твърдението за качеството на нашата нафта, това е не малък плюс.

Извод 3 - DPF предотвратява дразнещото пушляване зад автомобила. За околната среда е ясно, макар почти никой собственик да не се замисля.

 

Така, до тук с предимствата на DPF. Давайте с недостатъците. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, като се загледах в картинката на zloQQ забелязах следното: на 1-во място е турбото, след това е КАТАЛИЗАТОРА и чак след него е филтъра за твърди частици FAP.

 

ИЗВОД: FAP-филтъра за твърди частици НЕ пази катализатора от задръстване със сажди тъй като се намира след него макар и непосредствено (дефакто в един корпус).

 

Предимства на FAP - няма облаци зад колата при рязко ускорение-> чиста околна среда.

Недостатъци - повишен разход на гориво, необходимост от зареждане със специален адитив (добавка),

последното важи само при някои марки автомобили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже темата пое в доста интересна посока, отново потърсих инфо в нета. Накратко извода е следния - дизеловия двигател е снабден или само с катализатор или само с филтър за твърди частици. Но не и с двете едновременно, защото всяко едно от двете само по себе си е катализатор, а както знаем на автомобила се монтира само 1 катализатор :) Филтъра за твърди частици е катализатор. На снимката, която е поместил Велко, позиция 6 и 7 е самия катализатор а не катализатор + филтър. Грешката или по-скоро неточността е на сайта на Пежо. Не съм специалист да го коментирам и/или отричам/потвърждавам, но е достатъчно да пуснете в гугъл "филтър за твърди частици катализатор" и ще получите нужното инфо. С други думи позиция 6 е предкатализатора, а поз. 7 е самия катализатор (филтъра за твърди частици). Или по друг начин казано - дизели, покриващи до Евро 3 имат катализатор, а тези, покриващи Евро 4 - филтър за твърди частици.

Да се върнем обратно на филтъра и поз. 6 и 7. Предкатализаторът достига по-бързо работна температура поради близостта си до двигателя и започва разграждането на вредните вещества почти веднага. Основният катализатор или филтърът за твърди частици служи за пречистване на отработилите газове.

 

Така че goro5 е прав - филтъра не пази катализатора, а аз добавям - защото явно той самият е катализатор ;)

 

А за завишения разход на гориво - той е пренебрежимо малък, за да се усети и излиза доста по-евтино от купуването на нов катализатор. Съвсем грубо да сметнем - ако за две почиствания (1000 км пробег) се изразходва 0.5 литра гориво, за всички почиствания в рамките на 100 000 км ще бъдат изразходени 50 литра гориво, което грубо са 100 лв. Ако завишим разхода за почистване дори двойно, получаваме 100 литра за 100 000 км пробег, което е грубо 200 лв. А един нов катализатор струва доста повече. При това сумата за нов катализатор се вади на веднъж, докато тези 100 или дори 200 лв, разпределени на 100 000 са си поне 2 години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Справка - www.skoda.de , 2.0 TDI го има в изпълнение с DPF и без. И едното и другото е EU4 - първото 8, второто 16 клапана. Това с DPF е по-скъпо, но вероятно таксите са по-ниски...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според http://www.skoda.de/ разликата в цената е приблизително 2000 евро в полза на DPF версията с филтър, което са си дооооста парички!

 

Не съм чувал за 2.0 TDI с 16 клапана.

 

DPF също се сменя след определен пробег до колкото знам.

 

Песимист съм относно твърдението, че като си платя за DPF , няма да имам проблеми с турбината, поради факта, че турбината се намира преди филтъра за твърди частици (DPF).

 

Относно екологията -> докато съседа си кара варбурга и след него трябва да минат поне 10 минути за да се вдигне мъглата от полуизгоряло масло едва ли има голям смисъл от DPF на Октавията ми.

Последното си е мое лично мнение!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...а аз добавям - защото явно той самият е катализатор ;) ...

 

Е това точно исках да кажа! Сега като погледнах писаното от мен по-горе видях, че съм пропуснал най-важното! Ма е така - като ми се спи и пропускам най-ценната информация... Та с 2 думи - DPF е модерен катализатор! Почиства се сам на определени интервали в зависимост от натрупаните отлагания! Повишаването на разхода наистина е пренебрежимо малък на фона на изразхденото количество гориво, така че, това изобщо е в страни от...всичко ;)

Абе хубава джаджа са направили хората - пази околната среда, самопочиства се...

 

...Песимист съм относно твърдението, че като си платя за DPF , няма да имам проблеми с турбината, поради факта, че турбината се намира преди филтъра за твърди частици (DPF)...

 

Защо да си песимист? След като се самопочиства, няма да има предпоставки за задръстването му, което води до това, че няма да има какво да се връща към турбината! Все едно сменяш катализатора или го махаш ;)

Малко опит да споделя - защо мисля, че няма да има проблем. На батовчед ми колата, беше със задръстено турбо, но след премахване на катализатора, пообогатихме нафтата в няколко поредни резервоара с добавки и я покарахме в обороти /повечко на 4-та скорост/ и турбото се продуха и колата литна отново!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен основният проблем идва от родната нафта, която не отговаря на евро стандартите за съдържание на сяра.

 

За мен решението е зареждане с Премиум Дизел на ОМВ, въпреки,че няма НИКАКВА гаранция , че това ще предотврати запушването на катализатора.

 

Факт е, че в БГ се внасят TDI автомобили на по 200-300К с нормално работещи катализатори и турбини. Пък караните в БГ се задръстват за по 100К.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен основният проблем идва от родната нафта, която не отговаря на евро стандартите за съдържание на сяра.

 

За мен решението е зареждане с Премиум Дизел на ОМВ, въпреки,че няма НИКАКВА гаранция , че това ще предотврати запушването на катализатора.

 

Факт е, че в БГ се внасят TDI автомобили на по 200-300К с нормално работещи катализатори и турбини. Пък караните в БГ се задръстват за по 100К.

Ти от къде мислиш,че зареждат OMV?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм чувал за 2.0 TDI с 16 клапана.

 

Octavia

Datenblatt: Škoda Octavia

 

Motorenauswahl:

2,0 TDI-PD 103 kW

 

Motor

Leistung - kW (PS) min-1 103 (140) / 4000

Emissionsklasse EU4

Kraftstoff - Oktan Diesel 49 Cetan

Bauart 4-Zylinder-Reihen-Dieselmotor 2 OHC 4 Ventile / Zylinder, Turboaufladung VTG, Ladeluftkühler

Hubraum - cm³ 1968

Bohrung / Hub - mm 81,0 / 95,5

 

http://www.skoda.de/index.php?typ=Limou ... W&adaten=1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е за за 2.0 TDI DPF DSG

 

 

Leistung - kW (PS) min-1 103 (140) / 4000

Emissionsklasse EU4

Kraftstoff - Oktan Diesel 49 Cetan

Bauart 4-Zylinder-Reihen-Dieselmotor 2 OHC 2 Ventile / Zylinder, Turboaufladung VTG, Ladeluftkühler

Hubraum - cm³ 1968

Bohrung / Hub - mm 81,0 / 95,5

Max. Drehmoment - Nm/min-1 320 / 1750 - 2500

 

 

http://www.skoda.de/index.php?typ=Limou ... W&adaten=1

 

 

 

A това за за 2.0 TDI DSG БЕЗ (DPF)

 

 

Motor

Leistung - kW (PS) min-1 103 (140) / 4000

Emissionsklasse EU4

Kraftstoff - Oktan Diesel 49 Cetan

Bauart 4-Zylinder-Reihen-Dieselmotor 2 OHC 4 Ventile / Zylinder, Turboaufladung VTG, Ladeluftkühler

Hubraum - cm³ 1968

Bohrung / Hub - mm 81,0 / 95,5

Max. Drehmoment - Nm/min-1 320 / 1750 - 2500

 

http://www.skoda.de/index.php?typ=Limou ... W&adaten=1

 

 

Някой да ми каже кое е вярно???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 години по-късно...
Понеже темата пое в доста интересна посока, отново потърсих инфо в нета. Накратко извода е следния - дизеловия двигател е снабден или само с катализатор или само с филтър за твърди частици. Но не и с двете едновременно, защото всяко едно от двете само по себе си е катализатор, а както знаем на автомобила се монтира само 1 катализатор :) Филтъра за твърди частици е катализатор. На снимката, която е поместил Велко, позиция 6 и 7 е самия катализатор а не катализатор + филтър. Грешката или по-скоро неточността е на сайта на Пежо. Не съм специалист да го коментирам и/или отричам/потвърждавам, но е достатъчно да пуснете в гугъл "филтър за твърди частици катализатор" и ще получите нужното инфо. С други думи позиция 6 е предкатализатора, а поз. 7 е самия катализатор (филтъра за твърди частици). Или по друг начин казано - дизели, покриващи до Евро 3 имат катализатор, а тези, покриващи Евро 4 - филтър за твърди частици.

Да се върнем обратно на филтъра и поз. 6 и 7. Предкатализаторът достига по-бързо работна температура поради близостта си до двигателя и започва разграждането на вредните вещества почти веднага. Основният катализатор или филтърът за твърди частици служи за пречистване на отработилите газове.

 

Така че goro5 е прав - филтъра не пази катализатора, а аз добавям - защото явно той самият е катализатор ;)

 

А за завишения разход на гориво - той е пренебрежимо малък, за да се усети и излиза доста по-евтино от купуването на нов катализатор. Съвсем грубо да сметнем - ако за две почиствания (1000 км пробег) се изразходва 0.5 литра гориво, за всички почиствания в рамките на 100 000 км ще бъдат изразходени 50 литра гориво, което грубо са 100 лв. Ако завишим разхода за почистване дори двойно, получаваме 100 литра за 100 000 км пробег, което е грубо 200 лв. А един нов катализатор струва доста повече. При това сумата за нов катализатор се вади на веднъж, докато тези 100 или дори 200 лв, разпределени на 100 000 са си поне 2 години.

колега моята фабиа има същото евро 4 и няма филтър за сажди smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.