Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ВРЕДНО ЛИ Е ДА СЕ КАРА НА 5 ПРЕДАВКА?


skitnik

Recommended Posts

Според компа - моментния р-д - колкото са по-ниски оборотите, толково по-малък е харча. В ръководството пише: Не се движете с прекалено ниски обороти. Щом като двигателят спре да се движи плавно, веднага превключете на по-ниска предавка. (стр. 244) С други думи - няма определени обороти.

 

Така е, прав си, че няма определени обороти. Аз говоря за моята Фабиа и за това съм посочил тези стойности. При други двигатели е различно...с това трябваше да започнем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...А относно това, което tuningmania е написал : ти си карай така под турбо режима и ще го пре**еш рано или късно, защото тези турбини нямат разтоварващ клапан, а са с променлива геометрия на лопатките, които ще "клеясат" ако не ги раздвижваш и накрая няма да ти излезе много икономичен ремонтът !

 

Е това клеясване ме разби, както и това за разтоварващия клапан :mrgreen:

Този клапан, ако не се лъжа влиза в действие, когато се натовари прекомерно турбота,а не когато не се товари... А относно променливата геометрия на лопатките и "клеясването"... не е точно така, но няма значение.

А на самия въпрос в началото на темата - на 5-а с/под 1500 не е добре! Както Калоян ти е споменал - продухвай турбото на 3-а и 4-а чат-пат, за да не се задръсти и да ти "клеясат" лопатките, както колегата се изрази по-горе. И като цяло - той Redline___ ти е написал всичко, така че - няма да повтарям... С две думи - юркай колата умерено, а не я пести!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой ще каже ли нещо и за SDI-то?

Понеже аз карам токова (обаче не съм от най-знаещите... :roll: ) и се придържам на принципа, че ако не тресе двигателя значи няма проблем!? Не обичам да юркам колата в града (а пък и извън него карам си спокойно:) ) и понякога си я карам на 3-та с около 1200-1400 об./мин.(това в града). Това правилно ли е или винаги трябва да се поддържат по-високи обороти. Защото съм забелязъл, че на 2-ра примерно, когато стигна около 2000~2200 об./мин. се получава един доста сериозен облак зад мен!?

Поздрави на всички!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип си я дръж на 1800 2500 оборота тогава се чуства най добре колата. За Фабия SDI най добре и икономично е да си я държиш при максималния въртящ момент който е от 1800 до 2800 оборота доколкото си спомням защото под 1500 се получава едно дразнещо според мен бучене. Под 1500об според мен не е чак толкова зле както го представят някои, иначе нямаше да ги има, а направо от 1500об щеше да тръгва колата. Извинявам се на по професионалите ама просто няма логика. Питам се колко човека от вас са слезли да си бутат колата в някое задръстване тип околовръстното където се влачиш на първа без никаква газ и около 1000 об щото иначе ще се скапе двигателя.

 

П. П. Подгрявате ли си колата сутрин щото ми казаха че новите двигатели като работят на място на свободен ход се амортизирали???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

П. П. Подгрявате ли си колата сутрин щото ми казаха че новите двигатели като работят на място на свободен ход се амортизирали???

 

В Ръководството smile126 е казано: запалиш ли, тръгвай веднага!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това клеясване ме разби, както и това за разтоварващия клапан :mrgreen:

Този клапан, ако не се лъжа влиза в действие, когато се натовари прекомерно турбота,а не когато не се товари... А относно променливата геометрия на лопатките и "клеясването"... не е точно така, но няма значение.

Казвам какво са ми обяснили на мен и понеже не се сетих друга дума, съм използвал "клеясва", която явно те е впечатлила. А за клапана ставаше въпрос, че нашите коли не са от този тип, а са с променлива геометрия,не за това кога се използва !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Под 1500об според мен не е чак толкова зле както го представят някои, иначе нямаше да ги има, а направо от 1500об щеше да тръгва колата. Извинявам се на по професионалите ама просто няма логика. Питам се колко човека от вас са слезли да си бутат колата в някое задръстване тип околовръстното където се влачиш на първа без никаква газ и около 1000 об щото иначе ще се скапе двигателя.

 

П. П. Подгрявате ли си колата сутрин щото ми казаха че новите двигатели като работят на място на свободен ход се амортизирали???

 

И аз се извинявам, но да попитам относно примера със задръстването... Щот на 1-ва с 1000-1200 е ОК, но на 5-а с тези обороти изобщо не е така ;) А колкото до това, че направо от 1500 щяла да тръгне колата - ми...тя пропуска няколко стотин както и да погледнеш :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно, ако е толкова вредно направо да си стои двигателя на 1500об не на 900. когато си се мъчи колата то си се усеща и се сменя предавката. А ми се е случвало на пета и под 1500об да си набирам достатъчо добре. В останалите случаи слизам да бутам :D . Все пак и магарето да потича с конете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Ръководството smile126 е казано: запалиш ли, тръгвай веднага!

А знаеш ли защо пише така? Ще ти кажа - заради екологията, не заради двигателя. Ако оставиш колата да поработи малко, след като я запалиш, това е добре за двигателя, но не и за природата. Логиката е, че изгорелите газове отиват на халос, след като не управляваш автомобила. А за колите с катализатор - докато той не загрее, функциите са му частично или почти цялостно (вече не помня) ограничени. Обикновено, когато в дадено ръководство пише направи това, не прави онова, винаги е пояснено защо. Може да не е веднага на следващия ред, но ако го изчетеш цялото, все някъде ще намериш уточнението/причината. На моята кола в книжката пише пали и тръгвай. Но 10 стр. по-натам, когато става дума за катализатора, пише, че когато е студен, не функционира на макс. Извода - отдавна отминаха времената, когато на първо място се поставяше живота на двигателя. Сега всичко се съобразява с околната среда. И има защо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензинките не ги бърка дали веднага ще тръгват,но дизелчето иска малко да поработи на празен ход,като се пали сутринта и е под 0 градуса!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казвам какво са ми обяснили на мен и понеже не се сетих друга дума, съм използвал "клеясва", която явно те е впечатлила. А за клапана ставаше въпрос, че нашите коли не са от този тип, а са с променлива геометрия,не за това кога се използва !

 

Аз кола със разтоварващ клапан не съм виждал досега да излезе така фабирчно от завода.Ако искаш можеш да си сложиш на Фабията такъв и тогава мошността ти от 131КОНЯ,ще падне на 120 някъде!

Разтоварващия клапан за дизела,само фъска и ти отнема малко от мощтността на колата!

Който не е съгласен с мен-briskoda,раздел Fabia;Blow-off valve! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Ръководството smile126 е казано: запалиш ли, тръгвай веднага!

А знаеш ли защо пише така? Ще ти кажа - заради екологията, не заради двигателя. Ако оставиш колата да поработи малко, след като я запалиш, това е добре за двигателя, но не и за природата. Логиката е, че изгорелите газове отиват на халос, след като не управляваш автомобила. А за колите с катализатор - докато той не загрее, функциите са му частично или почти цялостно (вече не помня) ограничени. Обикновено, когато в дадено ръководство пише направи това, не прави онова, винаги е пояснено защо. Може да не е веднага на следващия ред, но ако го изчетеш цялото, все някъде ще намериш уточнението/причината. На моята кола в книжката пише пали и тръгвай. Но 10 стр. по-натам, когато става дума за катализатора, пише, че когато е студен, не функционира на макс. Извода - отдавна отминаха времената, когато на първо място се поставяше живота на двигателя. Сега всичко се съобразява с околната среда. И има защо.

В моята пише нещо от рода на "Когато работи на свободен ход (на място), по-бавно загрява, отколкото ако е в работен режим (като се движи). Това води до по-голямо износване на двигателя".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи колата е хубаво да седи на място само когато е на електронен "смукач"-паднат ли оборотите тръгвайте(на моята става след около 10 сек работа) и карайте колата по икономайзер за да държите правилните обороти,Дългото седене на едно място е вредно -особено за елелментите по задвижването

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) Май най-добро е средното положение - ако искаш подгрявай, ако не щеш недей, но ако го правиш размърдвай оборотите с десния крак. Ако тръгваш веднага - полека и бавно, но не забравяй, че има и други предавки освен първа и втора... (ква беше темата, къде се отплеснахме)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, то износване при студен двигател винаги има. Добре, че поне с това сме на едно мнение :P

Но аз продължавам да съм с убеждението, че за мотора е по-добре да загрее по-бавно и за сметка на това не под товар, отколкото по-бързо и натоварен. Имам жив пример за това в гаража - 120-ка, на която основният ремонт е направен на около 330 000 км. Всяка сутрин лятото колата работи поне 5 мин. на място, а зимата 10-15 мин. Не казвам, че само заради това е изкарала толкова, но със сигурност ненатоварващото загряване не й се отразило зле. Или най-малкото не й е пречило (ако допуснем, че сте прави). Мога да дам и друг пример - спортистите. Те могат да се метнат на ринга/пистата/игрището и т.н. без да са загряли. Да вярно, ще загреят в процеса на "работа". Но защо ли ги карат тогава предварително да загреят :P

Да, знам, че осен двигател, колата има трансмисия и ходова част. И тях не ги пренебрегвам. Като тръгна, първо им давам възможност да се "раздвижат" и те, а чак след достигане на работната темп. на двг-то си позволявам да настъпвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата се загрява преди пълна газ заради налягането на маслото.БМВ е на позиция,че колата трябва да потегли веднага след като е запалена,като електрониката му реже 30% от оборотите докато загрее.Хубаво е да се изчака оборотите да стигнат номинала-примерна на РС-това е пада от 1300 на 750.2 кратки форсажа до 3к оборота да се изчисти катализатора и тръгвам с среднониски обороти докато загрее

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.