Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

"Тунинг" на запалителната система


SKODA 105 RS

Recommended Posts

Имам едно интересно питане,относно запалването на Шкодата (в случая 105/120 от '79) Интересува ме какво може да се смени,за да се подобри евентуално работата на двигателя.Аз лично освен за 3/4 полюсни свещи не се сещам.Разглеждах и по-други форуми,но не ми стана много ясно,а и се интересувам конкретно за Шкодата. Ще съм благодарен на всички колеги,които имат опит в тази насока и ще помоля тези,които ще ми кажат,че няма смисъл или нещо подобно,да си го запазят за себе си.

 

Весели празници !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста писано по този въпрос. Най-добре е слагането на безконтактно делко, което осигурява еднаква по сила искра във всички режими на двигателя. Също така дава възможност за увеличаване на междуискровото разстояние на свещите. Мисля, че няма смисъл от многополюсни свещи. Те не дават четири искри. Разряд се получава там, където е най-малко съпротивлението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

потърси с търсачката. Имаше една тема в която Виктор_ обяснява за безконтактното делко доста подробно. Като я прочетеш ще разбереш какъв е смисъла и как се прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-смисленото и изпитано на практика е подмяната на цялата запалителна система с такава от Фаворит /делко, бобина, комутатор/ - погледни тук.

 

На мойта 120ка съм с такава система. Правил съм на още две шкоди от форума - на Odin /със преработено делко със 120кови регулатори/ и бившата кола на Ники Колев. Разликата е много положителна. Ако имаш под ръка избор от бобини може да се сложи много по-хубава от Фаворитовата оригинална. Аз сега съм с бобина на Бош от маслен тип, а може и да се сложи от трансформаторен тип бобина с по-голямо КПД.

 

Аз не съм фен на многополюсните свещи, карам със свещи Brisc Sylver за газ + нови кабели за фав с по 5кома съпротивление на кабел и съм много доволен от работата на двг с тази промяна.

 

Ако искаш мини да видиш на мойта колко компактно се получава изпълнението с комутатора и да ти обяня това-онова, че си наблизо, а и се познаваме вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди време и аз бях изправен пред подобен проблем - тогава сътворих един мегаскуирт - експериментален хвърчащ монтаж в последствие залят със силикон . от тогава запалването си работи без ядове (даже управлява и инжектори , ама такива няма защото нямам резервоар). ето линк към темата :http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=1530&postdays=0&postorder=asc&highlight=%E7%E0%EF%E0%EB%E2%E0%ED%E5&start=0

 

ето един линк лойто си струва да разгледаш :

http://www.megamanual.com/v22manual/mass.htm - описание на сглобяването на компа като за ***

 

http://msefi.com/ - това е форум . има си и търсачка . знаеш как става ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MS-a e ясно, че е най-добрия варинат за управление на двигателя обаче далеч не е вариант за любители - първо човек трюбва да разбира доста добре от електроника и второ от автомобили, което трудно се среща вкупом- Другия недостатък е че с МS не бих бил сигурен да тръгна на дълъг път извън града предвид, че монтажа и окабеляването не са като фабрични. Предвид че изграждането на MS-а и всичко около него не излиза никак ефтино ми се струва, че със същия бюджет и много по-малко познания може човек да си направи ъпгрейд до фаворитов мотор с моно инжекция, което е доста по-сигурно и лесно.

 

А иначе найстина на 120ковите мотори и всички от тази серия и тип слабо място е делкото в цялата работа. Много е досадно да си направил един куп подобрения и накрая заради гадното делко да ти мърда предварението, а оттам оборотите и като цяло да води до невъзможност да се използва аванс процесор за газова уредба.

 

ПП. Skoda105RS - купи си едно делко от Сашо на Брегалница примерно или от форума фаворитово, което да си преработиш, бобина продава колегата Fav135, а мисля, че мога и по-хубава да ти намеря и да ти монтираме запалването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да я боядисам и ще поработим и върху запалването.Че да знам поне защо я правя :) Затова искам и първо да проуча какви са възможностите.Изключително съм ви благодарен за всички мнения :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.