Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Нова Фабия 1.6 MPI


Tsonev

Recommended Posts

Здравейте,

нов съм тук и имам няколко въпроса към вас...

въпрос на дни е да си купя Нова Фабия 1.6 MPI 77kW, тва е автомобила който реших да си купя след много дилеми, дали да е нов или 2-ра ръка и ако е нов какъв да е...

 

И тъй като това ми е първия личен автомобил, и първия нов който ще карам искам да ви попитам за съвети... неща които най-веротно не знам и ще ми помогнат... не съм много запознат, но съм чувал неща от рода на тва че в началото новите коли не трябва да се претоварват и разни такива... та предварително благодаря за съветите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано да останеш доволен от избора си :) . Основното е, да не го претоварваш(и откъм юркане и откъм товарене) първите няколко хиляди километра. Като си взимаш колата, гледай дали има всички екстри, за които си платил, дали не е одрана някъде и дали всичко й работи. Друго няма какво толкова да му се притесняваш - после е само сипваш бензин и караш :mrgreen: . Сподели на какво ниво на оборудване и на какви допълнителни екстри си се спрял? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами спрял съм се на

 

1.6 16V / 77k, версия Спорт , със всичките му включени неща, като Maxi Dot дисплей, ляти джанти, електрически огледала и т.н., като единствената допълнителна екстра която ще има е фабричното радио със CD, защото реших че ще изглежда по добре с него вместо да слагам някакво друго... също така искам да си взема GPS навигация, но там реших да търся отделно щото фабричната нещо не ми хареса... иска ми се да е от тия по-цветните с карти и т.н.

 

Та като я вземам за кое по-точно да внимавам... какво може да изпусна и да съжелявам после... възможно ли е да няма нещо от нещата които трябва да има?

И какво се има в предвид да не я натоварвам... да не вдигам повече от някаква скорост, да не я ръчкам много или какво?

Може би въпросите ми са ламерски, ама в тая още съм много назад като цяло с колите и съм шофьор само то година...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си налягането на гумите още с първото зареждане. Колата ще дойде с "изпарения" в резервоара, достатъчни да стигнеш до първата бензиностанция. Ако в сервиза забравят да ги поспаднат, ще си вземеш колата с гуми на около 3 атм.

 

Първите 40-50 км ползвай по-леко спирачките. В завода трябва всичко да е "улегнало", но няма да е излишно да им дадеш втори шанс.

 

Гали мотора. Не го гърчи поне първите 4-5000 км. Ако устискаш с галенето до първа смяна на масло (15000) - още по-добре. Не го дръж много над средни обороти. Сменяй често предавките, защото мотор се разработва най-добре в различни режими на работа.

 

И нещо много важно - следи редовно, в началото дори ежедневно, нивата на масло, антифриз и спирачна течност. С взимането на колата си вземи от ЕТ туба от 1л масло и една такава с антифриз. Може да не ти се наложи да доливаш, но не пречи да имаш в багажника. Тези две туби могат да ти спестят доста ядове и загуба на време.

 

Разучи как се стига до резервната гума, прилежащите инструменти и крика. Защото ако не си подготвен и ти се наложи смяна на гума, в този студ ще се озориш. А пък ако е тъмно, както беше при мен... мъка, дори и без студа, с една гола запалка в ръка :lol:

 

За това се сещам в момента.

Като вземеш колата, нали знаеш - искаме снимки ;)

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм много сигурен какво точно още има в "Спорт"-а, ама си поръчай ASR ако не е включен. Доста полезен е според мен. За алармата не съм сигурен, но тя май си беше включена в това ниво на оборудване :roll: .

 

А като я взимаш, просто гледай да не е чукната при транспортирането, дали всичко й работи и дали си има всичко, което си поръчвал. Вярно е, че всичко се оправя, но няма да запомниш с хубаво първия ви ден заедно :P . Поздрави!

 

За пазенето първите километри Mishelle го е казал пределно ясно. Само да вметна за маслото, че Шкодетата идват фабрично заредени с Шел, а в ЕТ има само Кастрол :roll: . А аз, като манияк на темата, си взех също така комплект крушки и бушони от ЕТ :roll: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя съвет е първото масло го смени по-рано!Аз мойто го смених на 10 000.(не само защото е скапано Shell).Гумите задължително ги провери!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори за вероятно тъпия въпрос отново, ама какво точно трябва да им проверя на гумите?

Аз между другото им казах да ми сложат 4 зимни гуми а фабричните да ги сложат в багажника...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздрави за избора и много безаварийни километри ! А колкото до гумите-помпят ги на доста атмосвери,просто да им провериш налягането дали е в допустимите граници

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се включа към колектива на "знаещите", тъй като колата я взехме на 4-ти октомври миналата година :lol:

 

В резервоара имаше гориво колкото да светне резервата веднага след като излезох от паркинга на ЕТ (по книжка е 7 литра). Факт е обаче, че с това гориво можех да обиколя София от край до край веднъж (стига да не е в 5 часа - в най-големите задръствания) и дори имах удоволствието да "избера" бензиностанцията, на която да спра - пропуснах първите 2. Колата е Октавия Тур 1.9 TDI и с резервата могат да се минат поне 20км при лошо движение.

 

Гумите ги проверих още там, защото бях наплашен - оказа се че са на около 2 - 2.1 атмосфери, което е далеч от 3-4, за които се оплакват колегите от форума и не е ненормално.

 

Очукано нямах, нито задрано. Човекът, който ми я издаде, мъж на около 35-40 години беше много симпатичен и ми обясняваше за всяко нещо, което го попитам без недомлъвки. По-скоро се опитваше да разбере какво бих искал да знам и да ми го обясни без да пропуска нищо.

 

Тъй че всеки път явно е различно. Затова си знай какво да гледаш и си провери, пък най-вероятно няма да има за какво да се притесняваш.

 

Иначе Юли е прав - щади двигателя най-малко първите 5000км, аз рядко достигах до 3000 об/мин, но моята е дизел и там вече е над средните обороти. Бензина предполагам, че също не е лошо да го държиш там, но не знам дали ще ти стига :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега-честито за избора на лчен автомобил(първи при това)!

Както са написали колегиоте-добре е да щадиш колата първите няколко хилядарки.Е ако ти се налижи да я понастъпиш няма да се притесняваш-може(примерно за изпреварване и тн)!

Добре дошъл в клуба!

 

:mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тука неква галерия на Нова Фабия Спорт, само че е за 1,4. Честито за избора на по-мощния вариант, колега, добре дошъл в клуба !!!

 

http://ams.bg/?act=galleries&do=categ&rec=5259

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не пускам нова тема пиша в темата на колегата.Искам да попитам някой във форума притежавали вече новата Фабия и ако може да каже своите впечатления от нея.И аз като голегата Tsonev съм се ориентирал към нея но почти никакви мнения не мога да открия за нея.Ще съм благодарен на всякакво инфо относно качество на изработка,возия и всичко останало което би ми помогнало да се ориентирам и по-специално за бензиновите мотори.Алтернативата която разглеждам на Фабията е Симбола за който има доста инфо в нета но ми изглежда като изработка светлинни години назад от нея но пък си има и своите предимства,просто ми трябва още малко инфо за да знам кой от автомобилите да отида да тествам,понеже съм от провинцията и нямам много възможност за разходки до столицата често.Благодаря предварително за всякаква помощ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено нямам впечатления от новата фабия,но със сигурност не бих ти препоръчал да се спираш на този симбол :o .Първо като дизайн,второ като изработка не ми харесва,лично на мен разбира се де!Може би цената му е атрактивна и с това да компенсира свойте недостатъци!

Успех! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,не пречи да направиш Тест и на двете коли,но според мен ако караш Фабия-та първа,няма смисъл да се качваш на Рено-то. Дори старата Фабия е по-добра от него (мое мнение)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.