Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с паленето.


tuningmania

Recommended Posts

Здравейте,

 

Вчера за първи път имах проблем с паленето на "Skoda Octavia Combi SLX 1.9 TDI", произведена през 1999 година. Подгрях три пъти свещите, след което завъртях и задържах, докато не чух, че запали. Задържането беше около 5 секунди.. тоест ясно чух, че върти на акумулатор но не пали. На 5-тата секунда запали.. и след 30-ина секунди ми светна червената лампата за антифриза. Загасих колата! След малко пак я запалих.. стана много по лесно. След 30-ина секуди пак светна лампата за антифриза. Мръднах колата назад и пак я загасих. Слязах да видя дали няма някакъв теч под колата. Снега си беше бял. После отворих капака - никакъв проблем и там не видях. Нивото на антифриза е милиметър-два над максимума. Преди няколко месеца сменях водна помпа в "Еура Тек" и там ми наляха антифриз - чист концентрат (ходих в "Юнитрейд", в Дружба, да ми го премерят, че там имат хубава джаджа за мерене). Уреда показа, че антифриза ще е такъв, до -72°, тоест неразреден "G11".. или "G12" беше.. не помня. Сега почвам да си мисля дали не е малко гъстичък за тези студове и затова да не може да минава свободно, някъде на някое тясно място по веригата! А за паленето.. два часа след като запалих колата, се наложи да обикалям по едни магазини. Сприрах 5 пъти, за по 5 минутки.. и нямаше проблеми с паленето. На 6-тия път обаче не пожела да запали. Възможно ли е да имам проблем с нафтата на "Luk Oil". Зареждам само на 7-ма колонка, на обекта в Люлин, след тунела :) Другото, което ми е интересно е какво влияние може да оказва маслото, защото на 115 000 километра карам с пълна синтетика на "Mobil" - 0 на 40? Не ми ли е малко тъничко това масло, освен, че е скъпичко (към 40 лева литъра)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...На 6-тия път обаче не пожела да запали. ...

Колата топла ли беше, когато не щеше да запали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ikonoma" - Да! Стрелката си беше баш по средата.. тоест нормалния температурен режим на работа! Тогава, като отказа да запали, върнах ключа, пак изчаках да загаснат всички лампи по таблото и завъртях, като чаках да чуя, че запали. Запали пак след поне 5 секундно чакане! От тогава (вчера по обяд) до днес съм я палил/гасил поне 10-ина пъти - няма проблем! А сега де???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми колега-според мен е напълно нормално.

Я се замисли-от студа,течностите разширяват се,или се свиват? :roll:

А за паленето също е нормално кола 99 набор да врътка малко повече.

Аз онзи ден като си палех колата(да чукна на дърво винаги от раз пали-подгрях 5 пъти при -16 градуса).След около 15 секунди ми светна антифриза.Долях си и карам!По точно рпибрах си я в офиса на +8 измих я с паростуиката и я подсуших-няма да я изкарам в това време с тези дупки по снега!

 

Та съвсем нормално явление е да ти спадне нивото на антифирза в тези студове-това ми е мисълта(ако преди това нивото ти е било ниско-малко преди минимума)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "BlackPearl" - В студовете (когато ми светкаше лампата) нивото на антифриза ми беше милиметър-два НАД максимума. Сега иначе от началото на седмицата не е светкало нищо..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

Я се замисли-от студа,течностите разширяват се,или се свиват? :roll:

.....!

Повечето течности се свиват, но водата се разширява :mrgreen:

 

ГРЕШКА :mrgreen:

 

Докато е течност водата се свива от студа! Като замръзне престава да е течност и почва да се разширява smile115

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност истината се оказа по средата :mrgreen:

Като си направих справка се оказа следното :mrgreen:

Водата е с най-висока плътност при около +4 градуса. /тоест тогава е с най-малък обем/ И от тези градуси почва да се разширява и в двете посоки - и при охлаждане, и при затопляне smile062

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си бях спомнил физиката от 4ти клас по-добре щях да го напиша по-рано, но .... Добре научено и още по-добре забравено :mrgreen:

 

PS: Sorry for off-topic :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

tuningmania,по принцип светването на лампата не трябва да те притеснява,след като си видял,че имаш течност!Грешката е в датчика!По принцип след запалването охладителната течност започва да се върти,с което допълнително охлажда и без това студения двигател,датчика отчита това и вкл. сигнализацията!Този датчик отчита ниво и температура на охлаждащата течност!

Не мога да си обясня защо караш с концентрат!!!А за масло пълна синтетика 0W40 - явно си голям състезател!!! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чел съм, че в никакъв случай не трябва да се кара с чист концентрат ... трябва да има поне 40% вода.

Причините са, че е по-плътен и натоварва повече водната помпа, може да окаже корозионно действие на метални елементи, а освен това замръзва при по-висока температура отколкото ако е разреден (!)

 

 

За повече инфо вижте тая тема: http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=7787

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "VALDO" - За маслото.. никак не съм състезател.. в градски условия рядко развъртам двигателя до 2000 оборота :) Спокойно карам.. даже повечето пъти преча на хората :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "VALDO" - За маслото.. никак не съм състезател.. в градски условия рядко развъртам двигателя до 2000 оборота :) Спокойно карам.. даже повечето пъти преча на хората :(

повечко го развъртай за да ти работи турбото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Вчера за първи път имах проблем с паленето на "Skoda Octavia Combi SLX 1.9 TDI", произведена през 1999 година. Подгрях три пъти свещите, след което завъртях и задържах, докато не чух, че запали. Задържането беше около 5 секунди.. тоест ясно чух, че върти на акумулатор но не пали. На 5-тата секунда запали.. и след 30-ина секунди ми светна червената лампата за антифриза. Загасих колата! След малко пак я запалих.. стана много по лесно. След 30-ина секуди пак светна лампата за антифриза. Мръднах колата назад и пак я загасих. Слязах да видя дали няма някакъв теч под колата. Снега си беше бял. После отворих капака - никакъв проблем и там не видях. Нивото на антифриза е милиметър-два над максимума. Преди няколко месеца сменях водна помпа в "Еура Тек" и там ми наляха антифриз - чист концентрат (ходих в "Юнитрейд", в Дружба, да ми го премерят, че там имат хубава джаджа за мерене). Уреда показа, че антифриза ще е такъв, до -72°, тоест неразреден "G11".. или "G12" беше.. не помня. Сега почвам да си мисля дали не е малко гъстичък за тези студове и затова да не може да минава свободно, някъде на някое тясно място по веригата! А за паленето.. два часа след като запалих колата, се наложи да обикалям по едни магазини. Сприрах 5 пъти, за по 5 минутки.. и нямаше проблеми с паленето. На 6-тия път обаче не пожела да запали. Възможно ли е да имам проблем с нафтата на "Luk Oil". Зареждам само на 7-ма колонка, на обекта в Люлин, след тунела :) Другото, което ми е интересно е какво влияние може да оказва маслото, защото на 115 000 километра карам с пълна синтетика на "Mobil" - 0 на 40? Не ми ли е малко тъничко това масло, освен, че е скъпичко (към 40 лева литъра)?

Подгряващите свещи проверявал ли си ?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "smirn0ff" - Знам, че правя лоша услуга на турбо-компресора :( Преди, да я набарам аз, колата е била служебна в една фирма, за автопарка на която фирма се грижи (и до ден днешен) Баща ми. Та от '99 година имаМЕ изглед към колата :) Караше я един колега на Баща ми, но и ТОЙ като мен - спокоен до крайности! Та турбото един прекрасен ден беше "умряло". Последва хубав ремонт за около 700 лева. Та от самия сервиз в Борово (където ЕураТек си дават турбо-компресорите) посъветваха всеки ден колата да се "развива" в турбо-режим. Но аз от пусти икономии - на края пак ще свалям турбото за ремонт :( Иначе Мерси за забележката!

 

До "villi78" - В интерес на истината - подгряващите свещи не са сменяни от както колата е напуснала Чехия (с направление Еуратек, София) през '99 година. Как да разбера на какво дередже са? Гледам, че лампичката за въпросните свещи си гасне бързо.. само в най-голямите студове светеше по 5 секунди някъде..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет! Ако обичаш да си човъркаш сам по колата, пробването на свещите е лесна работа. Мисля, че го бях писал някъде, но...

Значи, сваляш свещите и с помоща на клещи /с които да хванеш свещтите докато ги пробваш, че се нажежават до червено, доста бързо - за около 1-2 секунди/ и с една допълнителна жица, лесно и бързо разбираш коя е заминала. Та...хващаш с клещите свеща и я допираш на акумулатора /където трябва де - на "+" или "-", а с жицата - даваш контакт на другия полюс, така да се каже :) Ако е изправна, почервенява за секунда. В противен случай - сменяш!

Ако опреш до смяна... Лично аз предпочитам БЕРУ /BERU/. Ето линк, ако решиш да разгледаш, какво правят:

http://www.beru.com/english/home/index.php

А тук са свещите:

http://www.beru.com/english/produkte/pr ... ion=step01 - погледни ги - има поне няколко предложения ;)

С такива излиза от завода и до сега се е наложило да сменя 2 броя само - от тогава няма грижи ;)

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "smirn0ff" - Знам, че правя лоша услуга на турбо-компресора :( Преди, да я набарам аз, колата е била служебна в една фирма, за автопарка на която фирма се грижи (и до ден днешен) Баща ми. Та от '99 година имаМЕ изглед към колата :) Караше я един колега на Баща ми, но и ТОЙ като мен - спокоен до крайности! Та турбото един прекрасен ден беше "умряло". Последва хубав ремонт за около 700 лева. Та от самия сервиз в Борово (където ЕураТек си дават турбо-компресорите) посъветваха всеки ден колата да се "развива" в турбо-режим. Но аз от пусти икономии - на края пак ще свалям турбото за ремонт :( Иначе Мерси за забележката!

 

До "villi78" - В интерес на истината - подгряващите свещи не са сменяни от както колата е напуснала Чехия (с направление Еуратек, София) през '99 година. Как да разбера на какво дередже са? Гледам, че лампичката за въпросните свещи си гасне бързо.. само в най-голямите студове светеше по 5 секунди някъде..

 

не съм искал да те засегна с моя пост.

и аз съм спокоен шофьор, в по-голямата част от годината.

ако някой ми скочи на нервите тогава ставам див

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "smirn0ff" - Не си ме засегнал.. споко :) Просто ме е яд на себе си, че хем знам, че не е хубаво да не работи турбото, хем пак не настъпвам колицата :(

 

До "zloQQ" - Нека се оправи времето поне.. ще взема да ги проверя.. та може тогава и тока да ме утрепе.. единствената Жена на света май не успя :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.