Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Високи обороти


skoda120l1980

Recommended Posts

Здравейте колеги!Моята шкода е от 1980г. на 67 хиляди та да питам колко още живот бихте дали на двигателя,защото редовно (особено по светофарите) го мъча на 2-ра с 80km/h.Иначе по двигателя съм сменял само гарнитурки,защото течеше масло(коктейл от масла май са 3-4 вида).Е то пак почна ма по-малко от преди!Карам я така от около година и да питам какви могат да са последиците и колко оборота са това,че нямам оборотомер.Други мои постижения са на 3-та 100km/h и на 1-ва 45km/h :mrgreen: Знам само, че много бензин харчи!Та след колко хиляди да чакам ремонт :oops:

 

P.S. на празни обороти се появи един много странен звук:не6то средно между глухо чукане и стържене,но звукът е някак си "дълбок".Някакви идеи какво може да е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми не очаквай шкодето да изкара още много ако го караш така душмански :evil: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз много си го обичам шкодето и съм решил да го карам много години още,но понякога малко се увличам.Иначе за лятото съм решил да събирам пари да го постегна малко повече(не че сега няма вид,но винаги може по-добре да бъде) а и сега заради тоя скъп бензин се въздържам малко. smile194

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като колата ти е на 27-28 години и на близо 70 000 км, значи някой много я е пазил. Уважавай това.

Шкода е нежен и вeрен автомобил. Но подлагаш ли го системно на такъв гърч, скоро ще разбереш какво означава "каквото почукало, такова се обадило".

Ако продължаваш така да мъчиш колата, не само на прази обороти ще започнеш да чуваш всякакви шумове...

Който и да е автомобил, шофиран близо до максималните си обороти, харчи драстично повече...

 

Не разбирам как пишеш, че си обичаш колата, пък й взимаш душата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбирам как пишеш, че си обичаш колата, пък й взимаш душата?

Може би обича да й взима душата :mrgreen:

А относно двигателя,доста относително е колко живот има още.И да знаеш,че на 3та може и повече(принципно) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо му няма на мотора, аз карам подобно на теб вече 2 год и не ме е оставял на път. карай пък като стане за основен едни РБС са 200-250лв, боли те фара

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз карам подобно на теб вече 2 год и не ме е оставял на път

 

Сашо, не аз съм автор на теорията за "Чупливата като за световно Шкода", нали? :mrgreen: Твойта се чупеше през ден (старата), щото и ти й вадеше душицата :P .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2-а предавка с 80 км/ч са над 6000 оборота. Та, измери компресията за да разбереш как ти е двигателя, но според мен може скоро да се налага ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкодите не се славят с много голям междуремонтен пробег :mrgreen: така, че според мен ако я гърчиш, че го скъсиш в пъти :!:

Кога ще и правиш основен ремонт зависи от куп неща-извън стила на каране-дали са ти качествени частите, масла и пр. :P

А колкото до шума-моята в момента на празен ход се чува шум в скоростната кутия и изчезва като натисна съединителя, пробвай и ти-поне ще знаеш, дали е от двигателя, понеже и там много неща могат да се обядят :roll: -има разни тънкости в прослушването на двигателя, колегите, които знаят повече да пишат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kолата е на баба ми затова не е карана,но това,че я карам на виски оброти ne oзначава,че не я обичам!Откакто е при мен много неща съм направил за нея и много време съм лежал под нея!Сменил съм почти всички маркучета,скоби и гарнитурки,има си нови калъфки педали,лост,гърне,електронно запалване,накладки(предни)... и т.н.Книжката съм я чел 3 пъти и по обслужването почти всичко което мога съм направил!Само по настройките на карба не пипам,че там не разбирам.А и все пак вече от около 2 месеца не съм я мъчил и за натам така съм решил.И още нещо има:наскоро я водих при Симо и Ники и те казаха че има перфектно изгаряне и много добра работа на двигателя 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на 2-ра с 80km/h
- Въпреки че в Перник сте известни състезатели, все пак държа да отбележа, че Шкода 120 не вдига 80км/час на 2ра ако ще да се насере, защото това би означавало да е на 6500об/мин, което няма как да стане!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а с хубаво масло неможе ли да се предпази :?:

 

Хубаво масло може да удължи нормалната работа на двигателя, но не и да запази двигателя при дивашко каране.

На 120ка с 4 степенна кутия над 50км в час е време за 4та скорост. Това на 2 ра 80 км в час е безпредметно и няма никакъв смисъл от тази дейност.

 

пп.Това дали може или не може е под въпрос. Ако е с диф 3,9 и с някакъв пройзволен размер гуми може да вдигне 80 на 6000 оборота ама тогава и километража няма да показва истината и тн

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на 2-ра с 80km/h
- Въпреки че в Перник сте известни състезатели, все пак държа да отбележа, че Шкода 120 не вдига 80км/час на 2ра ако ще да се насере, защото това би означавало да е на 6500об/мин, което няма как да стане!

Явно моята редовно се подрисква :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напротив,аз лично съм бил свидетел,че ги постига на 2-ра 80км,даже колегата ме е возил многократно и мога да потвърдя от личен опит.Макар и да не съм пробвал с мойто шкоде,неговото ги постига :mrgreen: Е вярно че на моменти се увлича,но иначе мн се грижи за нея и си я обича! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един бяга с ролетка и хронометър до колата и мери - метри в секунда :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оф, момчета, с тези километри на втора, трета и тн, навлизате в някви безумни спорове, които по смисъл се доближават до мерене на пишки :mrgreen:. Въпроса е, че Шкодите не траят душманско каране и рацерски изпълнения и се "отблагодаряват" с чупене. Нека не отварям темата доколко (не)е безопасно да юркаш "Шкодата на баба". Казвам го от гледната точка на това, че и аз имам стара (даже твърде стара :mrgreen: ) Шкода, не за да се заяждам. Автомобилите ни са на години, които не позволяват да ги караме като съвременните им роднини. Кефете се на колите си такива, каквито са, не си правете експерименти с тях и най-вече със себе си ;). Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво масло по точно може да удължи живота на двигателя при спокоина работа разбира се,че на това му е дошло времето и искам да сипя нещо много добро,даже и за някакви добавки се замислям,но незнам какви и ще съм ви много благодарен ако препоръчате някакви.А Victor_ ако не вярва нама проблем при някоя среща на клуба може да се повозиме да се убеди,но някога след сесията,че сега съм зает.Иначе нека да кажа накратко как започна всичко:когато я взех и свикнах да я карам дойде и интереса да проверя възможностите на двигателя,въпреки че знааех че е вредно и мислех да не я карам повече така,но просто понякога се изкушавам и увличам особено при изпреварване или на някой светофар!

 

P.S. и аз се учудих как дига над 5000 оборота,щото в книжката пише че максимална мощност се достига при толкова а нагоре?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Viktor_ е абсолютно прав - няма как да вдигнеш на 2-ра 80 км/ч. Допълвам - освен ако нямаш грешни отчитания на скоростомера.

skoda120l1980 - щом си мераклия да качиш колегата за тест, аз съм готов да карам до теб с друг автомобил. Ще снимам моя километраж за да ти докажа, че не си прав. Между другото във форума има много колеги с дългогодишен опит със 105/120 и с доста километри и ремонти зад гърба си. За това на мнозина ни е известно колко и защо могат да вдигнат на съответна предавка въпросните модели. Процентно, според твоята теория, следва, че на 3-та вдигаш 130-140 км/ч...

 

Voodoo, пробвал ли си да сипеш на 120-ка пълна синтетика :?: В колкото и добро състояние да е мотора, повече от полусинтетика няма как да му сложиш. Нещата не опират само до липса на течове, а най-вече до конструкцията на двигателя. Единственото, с което съм съгласен са добавките. Абслоютно излишни са. Във всички съвременни и качествени масла има достатъчно присадки, които обезсмислят слагането на каквито и да е добавки.

 

skoda120l1980 - купи си Елф или Мобил. Ако нямаш течове и колата не е предразположена към хапване на масло, сипи полусинтетика, т.е. 10W40. Аз карам моята с такова. Посочените марки са в челните позиции по качество. Има и по-добри, но нито ти, нито двигателя ще усетите разликата. Моя мотор е каран в СОЦ времената с наличните тогава масла близо 100 000 км. След което му е сипвано само ЕЛФ или Мобил, в зависимост кое от двете е имало в магазина. Резултата е налице - основен ремонт чак на 350 000 км. Вярно, маслото не е единствения фактор за това, но е основна предпоставка за добрата и дълга работа на двигателя. За това съвета ми е да не пестиш пари от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А Victor_ ако не вярва нама проблем при някоя среща на клуба може да се повозиме да се убеди,но някога след сесията,че сега съм зает.
- Не си оцелил на кого да показваш. Доста шкоди от серията 120 съм карал и ремонтирал и мога да ти кажа, че със сигурност има доста по-силни от твойта на някои небезизвестни колеги от форума. Въпреки това се опитвам да се придържам към фактите - txl ти даде линк към таблица от където може да си сметнеш обороти и скорости и т.н. и да видиш, че нещо си се обълкал леко.

 

Искам само да се замислиш за нещо - дори когато я караш "спортно" както описваш ускорението и е все едно до теб да има по-съвременна кало със средно мощен двигател, която се кара нормално. Тоест пънейки се на някой светофар само се излагаш и себе си и марката, защото някой до тебе с друга кола може въобще да не разбере защо колата ти реве толко много а не ускорява повече от неговата при все че си я кара нормално. вече понамаляха Варбурзите да пробваш да се напънеш срещу такъв на някой светофар да видиш какъв смях ще падне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз карам подобно на теб вече 2 год и не ме е оставял на път

 

Сашо, не аз съм автор на теорията за "Чупливата като за световно Шкода", нали? :mrgreen: Твойта се чупеше през ден (старата), щото и ти й вадеше душицата :P .

 

Eпа човека пита за мотора, той може да се разтрака кол. вал, ма никога няма да те остави на път. В Шкода, най, ама най - здравото нещо са скоростите, те държат на абсолютно всичко, само на връщане на 1ва не държат, иначе съм им вкарвал 2ра с 80. Чупят се некакви дреболии чиято цена е безумно висока обаче! или някакви чикии от рода на аксиален лагер на 200км да е леш, Стартера е боклук, моторчето на парното, термостата. Това е

 

ЕDIT: aaaa и тоя скапан карбуратор къде се се запушват малките обороти ... :? :roll: :smt46

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а с хубаво масло неможе ли да се предпази :?:

 

моята я карах с 5w50 -30 000км , но след едно яко ръчкане (15 минути @ 6500 рпм първа предавка през гората )мотора започна да тропа ... наложи се да налея 25W60 - след 15 000 км и с гъстото масло тропа ... моя съвет е не издевателствайте над колите си - те ще ви го върнат !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eee значи мойта трябва да ми се отблагодари(в истинския смисъл на думата),щото аз мн я "галя" и мн рядко я вкарвам в над 3000 оборота ;) Но така и от разходът на гориво съм доста доволен ... :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.