Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Педал спирачка Октавия 2 - твърд - случая разнищен !!!


димон

Recommended Posts

От 2 дни ми прави впечатление , че сутрин преди да запаля мотора на колата натискайки педала на спирачката е в максимално горно положение и е твърд.(все едно не може да се натисне) След запалване на двигателя веднага потъва и всичко е ОК. Спирачките си работят нормално.

Не мога да се сетя дали така е бил и преди, но щом ми е направило впечатление явно не е .

Моля колеги с Октавия 2 да споделят имат ли наблюдение . Мерси!

 

________

 

О2 TDI

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е в зимни условия при по студени температури-преди да запалисх колата педала е твърд-и при мен е така и при другите колеги трябва да е така.

Това е нормално-нямай грижи! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под твърдост имам предвид все едно си напомпил няколко пъти. След като е престояла колата няколко часа би следвало да е "омекнал", нали вакума в сервото се е свършил и усилвателя е спрял да работи.

Странна работа- забелязах го от вчера след като бях спрял на леко нанадолнище , а пред мен имаше висок бордюр. По инерция натискам съединител и спирачка , изключвам от скорост и въртя ключа, обаче ми се стори че педала не хваща и искаше по-голямо усилие за да спре . При запалването си потъна нормално надолу...

Ако е престояла примерно само 2 часа навън и натисна педала без запален двигател - потъва нормално 2, 3 пъти , след което се "надървя". :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е точно май така-понеже на мен ми се получава само при доста студено време!

Има си разумно и логично обяснение-но нека някой по-вещ да го обясни!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали когато е загасен мотора няма усилвател, като запалиш вече има и педала умеква. Аз така си го обяснявам.

Не е точно така. При изгасен двигател, на автомобил със серво усилвател на спирачките, имаш възможност да натиснеш педала на спирачката 3-4 пъти, като след второто натискане той започва постепенно да се втвърдява и на 4-тото - 5-тото натискане вече е камък. Възможно е за новите модели на Шкода през зимата да е нормално педала "сам" да се втвърдява, но за 120-ката, както и за другите коли, които имам/съм карал, не съм забелязвал подобно нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се присъединявам към Юли - Фелицията беше със серво и е стояла по няколко месеца без палене дори и като влеза спирачката не е на камък, макар да се е повтвърдила. И като натисна 3-4 пъти става на камък. С паленето разбира се омеква.

 

Дадохте ми домашно - да видя какво се случва на Октавията, защото по идея си я оставям на ръчна и като паля нямам работа със спирачката - съответно не знам твърда ли е или не. Днес си я взимам от ЕТ и утре сутрин ще рапортувам :)

 

EDIT: Юли, този навик го прихванах от тъста - той си оставя така Пикасото. И го прави май откакто има колата - даже на реното, което е автоматик и си има Parking пак му дърпа ръчната. Все пак имам някои въпроси към него за колата и като му ги задам, ще питам и за ръчната ;) - дали е имал проблеми.

 

Иначе даже и при -12 - засега най-ниската температура, на която съм карал колата, нямаше никакви проблеми с ръчната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...защото по идея си я оставям на ръчна и като паля нямам работа със спирачката...

Марто, не я оставяй на ръчна през зимата, освен ако не е гаражна, въпреки че там тази операция се обезсмисля. Явно си голям късметлия, но това е до време :P Знаеш ли колко коли съм виждал зимата с блокирали задни колела от замръзването :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на нашата Октавия педала става твърд. Мисля, че и в топло време пак е така. А на Ладата колкото и да стои колата педала е мек, първите няколко натискания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 2 дни ми прави впечатление , че сутрин преди да запаля мотора на колата натискайки педала на спирачката е в максимално горно положение и е твърд.(все едно не може да се натисне) След запалване на двигателя веднага потъва и всичко е ОК. Спирачките си работят нормално.

 

Колега, така е на всяка кола със серво на спирачките. Докато не работи двигателя сервото няма откъде да вземе вакуум за да подпомага натискането на педала (щото всъщност точно това прави) и затова педала е твърд. Като запалиш двигателя сервото проработва и педала става мек. Направи следния опит: загаси двигателя и натисни спирачката 5-6 пъти. Първите 2-3 педала ще е все още мек (сервото все още има вакуум) и след това ще се втвърди. С други думи - няма повод за безпокойство.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

към PRR

 

Приятелю PRR, знам че е така , но щом съм го забелязал вчера - значи не го е имало преди това . Такива неща МНООГО умея да забелязвам, там ми е проблема :D .

Мисля си дали до вчера вакума в сервото не е стоял до сутринта , а от вчера да се е започнало развакумиране. :D:D:D

Затова помолих други колеги да проверят някоя сутрин на техните колици.

Все пак си мисля , че на предходните сутрини...(преди да забележа) имах възможност да натискам поне веднъж "на меко".

 

______

О2-TDI

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Мойта се втвърдява за 1/2h дори на +50 градуса. И на всичките ми коли със серво е било така.

Но щом казваш че при теб не е било така поогледай маркучите към/от сервото. Най-често те сдават багажа първи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... ми тя на три месеца , бе пич!... :D

....3200км...

И още нещо , което съм забелязал: на автомобилите с ABS при няколкократно натискане на спирачката при спрял мотор педала става твърд като бетон , дори сякаш си губи и свободния ход, докато на тези без ABS не е така - просто се насища хода- без да се усеща упор.

Най-вероятно ABS-а оказва влияние тъй като е включен последователно на спирачния усилвател.

Днес съм пробвал на : форд мондео , ситроен пикасо,ауди 80, опел астра, форд фокус с което мисля , че се потвърждава твърдението ми за влиянието на ABS-а. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

напълно нормално е за кола която има серво-усилвател. когато той неработи(не ти е включен двигателя) се получава така.

един милиард процента сигурно е :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И още нещо , което съм забелязал: на автомобилите с ABS при няколкократно натискане на спирачката при спрял мотор педала става твърд като бетон , дори сякаш си губи и свободния ход, докато на тези без ABS не е така - просто се насища хода- без да се усеща упор.

Най-вероятно ABS-а оказва влияние тъй като е включен последователно на спирачния усилвател.

Днес съм пробвал на : форд мондео , ситроен пикасо,ауди 80, опел астра, форд фокус с което мисля , че се потвърждава твърдението ми за влиянието на ABS-а. :)

 

 

ABS-а няма нищо общо в случая ;) . Сервото е "виновника". И на автомобили без ABS, педала се втърдява след няколко натискания на изгасен мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи си направих следния опит :

Прибирам колата в гаража , гася и не пипам нищо.( не натискам спирачката за проба)

Пием ракия , спим ,...., ставаме сутринта и в гаража. Натискам спирачката...дава 3,4 натискания , после твърдост. Следователно вакума е стоял до сутринта . Това ме навежда на мисълта , че предната вечер най-вероятно съм си играл с педала на спирачката на спрян мотор и вакума е изчезнал от сервото.

Все пак оставането на вакума за по-дълго време предтавлява своего рода удобство - примерно при стартиране на престоял автомобил по наклон и при нежелание да се ползва ръчната... :D

Мерси на всички съфорумници за отзивите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навремето, когато колите бяха все още соц., в момента в който изгасиш двигателя, педала на спирачката се втвърдява. После минахме на "западни", а те дори и при изгасен двигател позволяват до десетина натискания преди да се втвърди педала. Идеята е да можеш да спреш при отказ на сервото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навремето, когато колите бяха все още соц., в момента в който изгасиш двигателя, педала на спирачката се втвърдява. После минахме на "западни", а те дори и при изгасен двигател позволяват до десетина натискания преди да се втвърди педала. Идеята е да можеш да спреш при отказ на сервото.

Не е така. Малко по-горе съм писал каке на Ладата. Аз често спускам по инерция с нея. Когато угася двигателя няколко пъти мога да натисна спирачката леко. След това включвам на скорост за момент да се създаде вакуум и така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах ВАЗ 2103 1500, 75 hp, купен на 28.05.1974 от баща ми (от онези с 5-те или 6-те колони процепи под хромираната решетка отпред и на които на сума ти части пишеше FIAT - MADE IN ITALY, включително и на болтовете на колелата и надпис отзад Жигули) и при него на второто натискане след изключен двигател, педалът беше твърд като скала. Колата я продадох 2004 в перфектно състояние ( ](*,) гаража ми трябваше за Фабията), като бях сменял и спирачната помпа, но си признавам без бой, че относно сервото, само съм проверявал маркучът да е здрав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навремето, когато колите бяха все още соц., в момента в който изгасиш двигателя, педала на спирачката се втвърдява. После минахме на "западни", а те дори и при изгасен двигател позволяват до десетина натискания преди да се втвърди педала. Идеята е да можеш да спреш при отказ на сервото.

Не е така. Малко по-горе съм писал каке на Ладата. Аз често спускам по инерция с нея. Когато угася двигателя няколко пъти мога да натисна спирачката леко. След това включвам на скорост за момент да се създаде вакуум и така.

Вие габровците все така карате!!!По надолнище с изгасен двигател!!! :mrgreen: Голяма икономия еййй!И надолнището да не свършваше ще е най-добре!!!Дори с вода да се караше пак така ще правите!!! :mrgreen:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах ВАЗ 2103 1500, 75 hp, купен на 28.05.1974 от баща ми (от онези с 5-те или 6-те колони процепи под хромираната решетка отпред и на които на сума ти части пишеше FIAT - MADE IN ITALY, включително и на болтовете на колелата и надпис отзад Жигули) и при него на второто натискане след изключен двигател, педалът беше твърд като скала. Колата я продадох 2004 в перфектно състояние ( ](*,) гаража ми трябваше за Фабията), като бях сменял и спирачната помпа, но си признавам без бой, че относно сервото, само съм проверявал маркучът да е здрав.

Моята е абсолютно същата, само два месеца по-нова. :) Мога да натисна поне 3-4 пъти след загасяне.

И сега, даже като не е карана от както падна снега, като натисна педала първия път е мек.

 

Вие габровците все така карате!!!По надолнище с изгасен двигател!!! :mrgreen: Голяма икономия еййй!И надолнището да не свършваше ще е най-добре!!!Дори с вода да се караше пак така ще правите!!! :mrgreen:

:mrgreen: На майтап или не, ще кажа, на един приятел баща му го учеше да кара още на 16-17 години по пътя от Габрово за Трявна. Като идва надолнище веднага го е карал да врътва ключа на Москвича (със серво).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.