Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Работи само 4 степен на вентилатора


dimi

Recommended Posts

Помощ колеги. зима е а работи само 4 та степен на вентилатора (със или без включен климатик).

Не е бушон.

Моля ако някой е имал сходен проблем или знае нещо по въпроса да каже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм сменял вентилатор на Фелиция, защото не работеше нито една степен. На вентилатора се подават само "+" и "-", степените се реализират с ключа чрез съпротивления. Провери си ключа и ако питаш нещо, кажи модела, за да не гадаем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помощ колеги. зима е а работи само 4 та степен на вентилатора (със или без включен климатик).

Не е бушон.

Моля ако някой е имал сходен проблем или знае нещо по въпроса да каже.

 

Сменяш си реостата на радиатора на парното (около 80 лв оригинален), най-вероятно това е проблема. 4-тата е директна, затова работи само тя. За Фабия говориш нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, де. Става дума за Фабия, 1.4 МПИ,2003г. така я купих , само 4та степен работеше

Та казвате реостат, а той къде е под панела с врътката за степените ли или на друго място

...а може би реостата и врътката са едно и също нещо... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един приятел кара служебна фабия и при нея вчера ми каза,че има същия проблем ,ще го разпитам и ще пиша

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От къде си?Ако си от София мога да ти кажа къде може да идеш.На служебната Фиеста беше така.Майстора каза ще е изгорял някъкъв кабел и го смени за 20лв.Сега духа на вс.степени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а откъде да се снабдя с ключ-реостат?

 

От ЕТ, нали са представителство на Шкода :mrgreen:! Или от някой от многото магазини изброени в сайта, само дето там не е сигурно дали частта ще е оригинална. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здрасти,

аз имах същия проблем. Би могъл да се отстрани много лесно:

1. Махаш жабката

2. Сваляш реостата (намира се м/у вентилатора и поленоявия филтър).

 

Ако не можеш да се справиш до тук или не знаеш кое е вентилатора спираш преди т.1 и отиваш в сервиза те да ти го оправят.

3. Като го свалиш ще видиш че от него стърчат 2 свободни крачета, на които е бил възран един диод (според майстора ми за да обира паразитните токове).

4. м/у тях запояваш един дебел проводник (няма значение с или без изолация).

повтаряш точки 1-3 в обратен ред и свиркаш с устни :)

 

На мен ми се е скапал самия вентилатор - втулките му явно са се разбили, някой може ли да ми препоръча дали да го отремонтират или да търся нов (евентуално цена?)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

аз имах същия проблем. Би могъл да се отстрани много лесно:

1. Махаш жабката

2. Сваляш реостата (намира се м/у вентилатора и поленоявия филтър).

 

Ако не можеш да се справиш до тук или не знаеш кое е вентилатора спираш преди т.1 и отиваш в сервиза те да ти го оправят.

3. Като го свалиш ще видиш че от него стърчат 2 свободни крачета, на които е бил възран един диод (според майстора ми за да обира паразитните токове).

4. м/у тях запояваш един дебел проводник (няма значение с или без изолация).

повтаряш точки 1-3 в обратен ред и свиркаш с устни :)

 

На мен ми се е скапал самия вентилатор - втулките му явно са се разбили, някой може ли да ми препоръча дали да го отремонтират или да търся нов (евентуално цена?)

Ако си намериш кой да ти го отремонтира е по добрия вариант пред това да даваш пари за нов!Ако минеш на този вариант си прегледай и четките или направо ги сменяй да ти е мирна главата!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На служебна Фелиция сменях наскоро вентилатор, та първо в ЕТ струва 220 лв., аз го купих от магазина на Сточна гара за 180 лв. Капсулован е и не подлежи на ремонт. И там втулките си бяха заминали. Същото трябва и да е при Фабия.

Сега, веднъж си говорихме с Krankenstein и той ми каза, че на неговата е сложил менте за 60лв., което е с по-къс живот, но според него едно за дълъг период или няколко с по-къс е равностойно. Сам си направи сметките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помощ колеги. зима е а работи само 4 та степен на вентилатора (със или без включен климатик).

Не е бушон.

Моля ако някой е имал сходен проблем или знае нещо по въпроса да каже.

 

Реостата е за смяна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

аз имах същия проблем. Би могъл да се отстрани много лесно:

1. Махаш жабката

2. Сваляш реостата (намира се м/у вентилатора и поленоявия филтър).

 

Ако не можеш да се справиш до тук или не знаеш кое е вентилатора спираш преди т.1 и отиваш в сервиза те да ти го оправят.

3. Като го свалиш ще видиш че от него стърчат 2 свободни крачета, на които е бил възран един диод (според майстора ми за да обира паразитните токове).

4. м/у тях запояваш един дебел проводник (няма значение с или без изолация).

повтаряш точки 1-3 в обратен ред и свиркаш с устни :)

 

На мен ми се е скапал самия вентилатор - втулките му явно са се разбили, някой може ли да ми препоръча дали да го отремонтират или да търся нов (евентуално цена?)

 

 

Като запоиш проводник и после какво ще си купи целият кужух на парното ли за да сложат термо бушон има причина и който не е запознат да не дава тъпи идеи на другите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Като запоиш проводник и после какво ще си купи целият кужух на парното ли за да сложат термо бушон има причина и който не е запознат да не дава тъпи идеи на другите

 

Моя майстор, който се занимава с Опели ми го направи и каза, че голяма част от старите опели карат с такова нещо тъй като и техните са по същия начин и гърмят. На мен ми го направи пред около 2-3 месеца и нямам проблеми. Все пак реотстсата е сложен в кожуха след вентилатора, за да се охлажда от въздушнаия поток. Да не би твоя опит да показва друго? Защо не споделиш нещо по-полезно вместо само да критикуваш?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На служебна Фелиция сменях наскоро вентилатор, та първо в ЕТ струва 220 лв., аз го купих от магазина на Сточна гара за 180 лв. Капсулован е и не подлежи на ремонт. И там втулките си бяха заминали. Същото трябва и да е при Фабия.

Сега, веднъж си говорихме с Krankenstein и той ми каза, че на неговата е сложил менте за 60лв., което е с по-къс живот, но според него едно за дълъг период или няколко с по-къс е равностойно. Сам си направи сметките.

 

Супер,

мерси за информацията. Само дето при ментето можеш да уцелиш такова дето работи 10 години и такова дето работаи 10 дена (не коментирам, че веротността за второто е доста по-голяма).

На мен ми хрумна нещо друго - тъй като оста излиза с около 2-3 мм нслед втулката не мога ли да монтирам едно лагерче зад втулката, което да я държи стабилно ? или да махна изяло втулката и да я заменя с лагерче?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може, нямаш грижи. Стига да успееш да го разглобиш. И аз обичам да поправям неразглобими неща. :D

Избий втулката, ако се налага струговай леглото (в случай, че не влиза подходящ лагер) и ще стане добре. В краен случай може да изтъниш оста, което не е за препоръчване (говоря на изуст, защото си нямам идея какво представлява моторчето ти). :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето един човек, който найстина се радвам да видя отново тук!

 

Поздрави ssavi

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.