Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Защита от лоши пътища


ikonoma

Recommended Posts

Здравейте!

Интересува ме тази защита и по-точно повдигането на предницата. Как става това - с някакви подложки или с нещо друго и с колко се повдига?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е съни тур и е по-висока с 16мм,лаковото покритие е по-разично и е с метална кора под мотора. Но доколкото съм информиран мисля,че е с някакви подложки на амортесьорите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като купувах Фабията тази екстра струваше 310 лева и включваше повдигане на купето с 30 мм и метален (вместо пластмасов) щит под картера. Повдигането ставало с тампони, т.е. стандартното окачване лифтовано с четири тампона (или осем), което никак не ме очарова, защото очаквах по високи пружини и амортесьори с по - дълг ход.

Според мен така повдигнато купе би било по нестабилно от стандартното, защото му се измества центъра на тежестта, а няма промени в окачването.

Би било интересно колега с тази екстра да сподели впечатления.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той и да сподели ще е доста относително. Само някой който кара и двата варианта може да сподели наистина обективно.

 

Аз много се замислях за тая екстра защото Octavia-та наистина е много ниска, но при мисълта за намелената стабилност се отказах.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам наблюдения за това колата да е нестабилна-напротив.А и все пак инженерите от VAG би трябвало по-добре от нас да са преценили,за да го предлагат ;) smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз много се замислях за тая екстра защото Octavia-та наистина е много ниска

 

Преди карах VW BORA , която е абсолютно идентична по височина с Октавия 1. Беше толкова ниска отпред (12см ) , че освен на асфалт трудно се караше другаде.Намерих в руски сайт чертеж на дискове , които играят роля на тампони под пружините. По спомен мисля , че бяха с височина 20 мм. Елементарни са за направа ( всеки стругар може да ги направи), от тефлон . След монтирането им колата доби съвсем друг облик , макар и само 20 мм по-висока. Не усетих да се клати и да се накланя в завой. Преди беше много надупена отзад и кльопнала отпред. След монтажа стана супер.

Винаги като се разминавам с Октавия 1, БОРА , Голф4, Ситроен Берлинго прави впечатление ниския картер на последните и в повечето случаи се виждат увиснали или счупени кори. В Октавия 2 видимо картера на мотора е по-горе , защото не се забелязват висящи кори при поглед отпред.

Наистина в този сайт пишеше , че в Русия екстрата "плохие дороги"

(лоши пътища) се доставя с тези подложни дискове , а не с по-дълги пружини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина шкодите са ниски и това създава затруднения по българските пътища. Защо от VAG са се спряли на този вариант - ами защото е по евтино и не нарушава унификацията на детайлите. Явно лифтоване с 20 или 30 мм не нарушава стабилноста на колата, но пък доста помага и според мен не струва 310 лв за фабията.

Интересно дали в ЕТ предлагат допълнителен монтаж само на тампоните, че в тея снежно - ледени коловози бая ми задиряше отдолу.

Интересно е дали на Окти 4х4 окачването е направено по този начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, Еуратек правят допълнително повдигане на предницата, миналата събота си го направих. Колата се повдига с 20мм, само предницата (но пък и те са прави - отзад е достатъчно висока). Прави се с някакви втулки. Кора не съм слагал.

 

Резултатът след седмица каране - бордюри, които преди са ми създавали фобии, сега ги "превземам" без проблем. Все пак имайте предвид, че не става джип, но определено спестява много удряници, както на предната маска, така и на "поддвигателното" пространство.

 

Предното окачване определено стана по-твърдо. На мен това ми харесва, предпочитам го по-твърдо - държи пътя по-стабилно и уверено. Не смятам, че е тооолкова по-твърдо, че да се загуби съществено удобство на возията. Сега ми се струва, че задницата "омекна".

 

Лично мнение - ако пак бих имал възможност да реша дали да я дигна - пак бих я дигнал! :mrgreen: Просто преди се чувствах сякаш карам някаква спортна кола, случвало ми се е като паркирам пред нас (живея на Любен Каравелов в центъра) и сме само 2-ма в колата предницата да ми закачи земята. Рядко, но се случваше, а там от нашата страна са положили асфалт под наклон за по-лесно качване на колите.

Не съжалявам и за миг за повдигането. Единствено се чудя дали има смисъл от кората (за 700лв) - хубаво е, но дали струва парите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, Еуратек правят допълнително повдигане на предницата, миналата събота си го направих. Колата се повдига с 20мм, само предницата (но пък и те са прави - отзад е достатъчно висока). Прави се с някакви втулки. Кора не съм слагал.

 

Резултатът след седмица каране - бордюри, които преди са ми създавали фобии, сега ги "превземам" без проблем. Все пак имайте предвид, че не става джип, но определено спестява много удряници, както на предната маска, така и на "поддвигателното" пространство.

 

Предното окачване определено стана по-твърдо. На мен това ми харесва, предпочитам го по-твърдо - държи пътя по-стабилно и уверено. Не смятам, че е тооолкова по-твърдо, че да се загуби съществено удобство на возията. Сега ми се струва, че задницата "омекна".

 

Лично мнение - ако пак бих имал възможност да реша дали да я дигна - пак бих я дигнал! :mrgreen: Просто преди се чувствах сякаш карам някаква спортна кола, случвало ми се е като паркирам пред нас (живея на Любен Каравелов в центъра) и сме само 2-ма в колата предницата да ми закачи земята. Рядко, но се случваше, а там от нашата страна са положили асфалт под наклон за по-лесно качване на колите.

Не съжалявам и за миг за повдигането. Единствено се чудя дали има смисъл от кората (за 700лв) - хубаво е, но дали струва парите...

 

Колега, можеш ли да кажеш къде се слагат съответните втулки? Ако можеш пусни някоя снимка. Бащата работи в машиностроително предприятие и има възможност да си ги изработи от какъвто поиска материал за една почерпка на стругаря :). Само трябва да разбера мястото, мерките ние ще си ги вземем. Трябва да се повдигне тази предница. Вчера така дереше по кишата по една улица, че ми се късаше сърцето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, Еуратек правят допълнително повдигане на предницата, миналата събота си го направих.

 

А колко струва тази процедура (части и труд), че и аз се замислям. Единствено ме притеснява, че амортесьорите ще седят по-разпънати, отколкото е нормално, което може би води до нестабилност и по-бързата им амортизация :roll:

Отпред Октавията наистина е много ниска, а отзад е доста висока ... какво са целили от VAG с това решение - незнам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи за цената - ще проверя тази вечер фактурата, защото освен повдигането монтирах и касетофон, кабели за колони и колони отзад. Освен това по идея те май всеки път си правят проверка на предницата - поне имах разпечатани стойности на един лист в колата. Но цялата сума беше 277лв. Когато питах колко струва преди да отида ми казаха 150лв.

 

За детайла какъв е - малко ми е трудно да кажа, защото огледах как изглежда колата след монтажа, но не видях нищо - толкова си разбирам :oops: , хем я вдигах за смяна на гума. Казаха, че са някакви втулки, които се слагат отпред. Това, което мога да предложа е с някой колега, който не е вдигнат да си съберем колите на едно място, да навием докрай волана и да видим какви са разликите. Днес пак ще я погледна и ще видя дали има някаква разлика от тази на колегата ми - той е с Голф 4 - демек същото окачване и ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук намерих информация по въпроса с чертеж. Като гледам къде се намират тези втулки мисля, че няма да можеш да ги видиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази защита "лоши пътища" е голяма оферта според мен.Мен лично няколко пъти са ме питали дали колата ми не е 4x4 а и се вижда на подписа ми колко е висока

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз купих преди седмица от ЕТ за 14 лв/бр оригинални втулки. Още не съм ги монтирал, така 4е ако някой ги иска мога да му ги продам. Продавам колата и няма да ми трябват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори за спама - :oops:

 

Марто, разкажи моля, повече за задните колони, къде са, откъде ги взе, колко пари, всичко. Ако си на Любен Каравелов, когато ти е удобно, мога да мина и да ги погледна, че и аз ИСКАААААМ. :D

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Моята Октавия е с тази опция за лоши пътища. Не съм усетил нестабилност на автомобила дори и в завои.Тя е достатъчно висока и минавам през коловози и над павета като кола оф роуд! Просто е супер.А капакът под двигателя пък го пази от замърсяване от кал, влага и ... Препоръчвам ви го. Калниците на гумите и пода отвън пък са покрити с материя незад smile162 smile162 smile162 smile162 ържаща лед, сняг...[/img]

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм Октавия едно и карам 2ка(и то най-ниската),но проблеми с височината тези коли нямат,даже РСа е прекомерно висок,за такъв тип автомомобил и седи като щъркел малко, като е ненатоварен(данните за височината са дадени за 100% натоварен автомобил).Някой ако претоварва,за да вози компоти от село или са му омекнали пружините или пък си мисли,че новите Шкоди са наследници на Москвич,това е друг въпрос.Относно решенията-ако 150мм за недостатъчни:

1.Вложки -мизерия-колата спира и завива по-лошо

2.Койл-овър-американските и тайванските са +40/-40мм,кой какво му трябва

а,ако се товари като за световно и колата кляка,се купуват амортесьори и пружини от по-тежка модификация или кола

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Werz, само да спомена - Октавия Тур по документи има клиренс 134мм, не знам за какви 15см ми говориш :!: Сега вече е на 15см и не се оплаквам. И не съм сигурен дали наистина височината се дава при 100% натоварен автомобил или при 90% резервоар и един шофьор 75кг. Ти ми кажи има ли разлика между двете...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм Октавия едно и карам 2ка(и то най-ниската),но проблеми с височината тези коли нямат

 

Абе, werz, я сподели като си карал Оки 1 и Оки 2. Октавия 1 такава ли е дървена на возия като 2-ката ? Дали се "чува" всяко преминаване през дупка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тея сантиметри за нищо ги нямате.

Октавията стандартно е 13 см. , а 4х4 е 16 см., 18 см са паркетните джипки и Скаута, а Фабията е 12 и с подложките става 15.

Това е от най - ниската точка на купето - обикновено картера на двигателя.

На мен лично ми стържеше точно там в снежните (ледени в последствие) коловози в Пловдив, което ще рече че Фабията е по - ниска от другите коли, но пък на това място има яка пластмаса и не се притеснявам.

Все пак мисля да си я вдигна.

Някой правил ли го е допълнително и колко му е излязло (в ЕТ че сме в гаранция)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:o Повдигането го направих през лятото /Октавия 1/ и съм много доволен. Нямам никакви проблеми. Втулките е добре да се купят от ЕТ. Операцията не отнема много време - около 40 мин. После е добре да се направи реглаж на предница. Така че, ВДИГАЙ ! :mrgreen:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:o Повдигането го направих през лятото /Октавия 1/ и съм много доволен. Нямам никакви проблеми. Втулките е добре да се купят от ЕТ. Операцията не отнема много време - около 40 мин. После е добре да се направи реглаж на предница. Така че, ВДИГАЙ ! :mrgreen:

Сам ли го прави?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда-височината се мери с посочения в книжката препоръчителен полезен товар,(Figures quoted are for a vehicle carrying average load and three passengers).поне при Шкода е така.Друг е въпроса,че на някои хора не им е достатъчно.

Официални данни Октавия 1

Рс 120

нормална 135

4по4 155

Реално колегите от Англия,измерват малко по-високи стойности 5-10мм,но това нормално и зависи от оборудването

Окти 2

Данни няма официални,но примерно знам,че РС ми е 125 и 127 с 18ките

от тма нормалната е 140

4по4 160-165

Скаут 175-180

Основният фактор за височината на Скаута спрямо 4по4 са гумите-15мм идат от там.Така че,нормална Октавиа има 150мм с един човек

Относно комфорта-от огромно значение са много неща-основно гумите.Серийните Баруми и Матадори са абсолютни дърва,за еврпейските пазари те не се предлагат.Разликата във возията между Окти с Матадор и с Пилот Примаси е огромна.Налягането в гумите също е ключово,натоварването на колата влияе,оборудването е важно заради различното количество изолационен материал.Въпрос е на желания и приоритети

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.