Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Без табло алтернаторът не зарежда


anarchymisc

Recommended Posts

Аз го разбрах по трудния начин -оставих таблото (скоростомера и оборотомера) на часовникар, карах си я, на другия ден не мога да запаля. Някаква схема е, която не ми е много ясна, но предполагам, че и с изгоряла крушка пак няма да зарежда. Сигурно много от вас са го знаели, но аз да го спомена за да не остане някой на път за една кирлива крушка :mrgreen: Т'ва за Фаворит е, но предполагам, че и Фелициите са така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книгата "Аз ремонтирам Шкода" на Косев на стр 190 пише:

-при изгаряне на контролната лампа за зареждане на акумулатора,тя трябва веднага да се смени,като се постави лампа със същата мощност(1,2 Вт),за да се осигури правилно захранване на схемата за възбуждане на генератора"

 

Това го има и на Трабант и Вартбург,Самара и навярно и на други коли,тъй ,че намери начин да вържеш лампа на мястото на тази на махнатото табло

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако лампата е включена в последователна верига нищо чудно - изгарянето или липсата й просто прекъсва веригата :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е ми невервайте, то човека го е прочел

 

 

Просто се учудвам много че могат да вкарат във веригата и ена елементарна крушка ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

реално кабела на възбудителката минава през ключа и ако са го прекарали във веригата на таблото може да се получи иначе лампата за зарядката не последевателно вързана и не трябва да бърка раб.

просто вадиш + и захранваш рел. рег.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми повярвайте колеги, аз карам Рено Клио и в книжката за ремонт и експлоатация пише същото, че за правилната работа на алтернатора, трябва крушката на контролната лампа да е изправна и не се допуска работа на двигателя с изгоряла крушка...... :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи като се замисля звучи логично - тази лампа и затова светва при контакт. Ако е изгоряла и си караш така (както покарах аз:) е доста вероятно да останеш на път, защото поне моята кола изобщо не зареждаше, за около 15-20 километра акуто падна на 8 волта и половина. Тва ако си на дълъг път и не знаеш, че имаш проблеми със зареждането при бензиновите коли е доста неприятно... А който не вярва, да махне крушката и при запален двигател да си свали минусовата клема:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги ,да попитам -погледнахте ли на електрическа схема къде отива кабела от позиция 64 /D+/-това е клема на алтернатора-намерете и вижте че отива точно в таблото на лампата.Това което писах и за другите коли ,който е от София мога да му покажа схемите им,за да се увери че е така както съм го описал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди малко гледах един фаворит при яската и освен + за акум. и + за регулатора който е вграден друго нищо няма, което значи след запалване с едно кабелче на щипки от акум. до + на рег. ще си бачка перфектно по време на движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да гледате на място, щото е по-трудно да го видите.

Ето - хората са го извадили на схема:

 

http://www.skoda.biezanow.net/uklelek6.htm

 

alter.gif

 

 

Наистина веригата е през лампичката - така беше и ва по-старите Шкоди. И винаги го е пишело по Ръководствата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди малко гледах един фаворит при яската и освен + за акум. и + за регулатора който е вграден друго нищо няма, което значи след запалване с едно кабелче на щипки от акум. до + на рег. ще си бачка перфектно по време на движение.

 

 

Като че ли трябвя да задълбоча темата с много обяснения с които да дам информация на тези които незнаят принципа.

 

Когато се включи на ,,контакт" светва контролната лампа за зареждането на акумулатора на таблото .Ток от акумулатора през конт.ключ минава през лампата и отива към регулатора и през него и възбуждащата намотка на ,,маса".Лампата свети защото има потенциална разлика от 12 волта.При завъртане на алтернатора ,той започва да произвежда ток и потенциална разлика няма и лампата гасне.Ако лампата присветва при различни обороти,то това е признак за ниско или високо напрежение и се вземат мерки за отстраняване според описани в повреди мерки.Ако лампата е изгоряла се прекъсва връзката между акумулатора и регулатора и алтернатора не произвежда ток.Затова лампата е вързана в тази верига и играе важна роля за нормалната работа на алтернатора и контрол на състоянието на зареждането.На някои коли /според схемите им/тази верига може да е самостоятелна и с отделен предпазител,а не да ползва веригата от акумулатора закъм конт.ключ и оттам да се свързва през контр.лампа с регулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди малко гледах един фаворит при яската и освен + за акум. и + за регулатора който е вграден друго нищо няма, което значи след запалване с едно кабелче на щипки от акум. до + на рег. ще си бачка перфектно по време на движение.

 

 

Като че ли трябвя да задълбоча темата с много обяснения с които да дам информация на тези които незнаят принципа.

 

Когато се включи на ,,контакт" светва контролната лампа за зареждането на акумулатора на таблото .Ток от акумулатора през конт.ключ минава през лампата и отива към регулатора и през него и възбуждащата намотка на ,,маса".Лампата свети защото има потенциална разлика от 12 волта.При завъртане на алтернатора ,той започва да произвежда ток и потенциална разлика няма и лампата гасне.Ако лампата присветва при различни обороти,то това е признак за ниско или високо напрежение и се вземат мерки за отстраняване според описани в повреди мерки.Ако лампата е изгоряла се прекъсва връзката между акумулатора и регулатора и алтернатора не произвежда ток.Затова лампата е вързана в тази верига и играе важна роля за нормалната работа на алтернатора и контрол на състоянието на зареждането.На някои коли /според схемите им/тази верига може да е самостоятелна и с отделен предпазител,а не да ползва веригата от акумулатора закъм конт.ключ и оттам да се свързва през контр.лампа с регулатора.

 

без да ми обясняваш щото си се вижда нагледно и ако си имаш малко понятие от ел. ще видиш че регулатора е вграден и с един мост от + до D+H2 подаваш направо на регулатора като изолираш таблото и лампата, обаче има едно НО преди да гасиш мотора трябва да разкачиш кабелчето/моста/. Както палиш с отверка или гаечен ключ на стартера така изолираш и таблото. Пробвай по начина който казвам и ако не тръгне да зарежда при здрав алтернатор и вграден регулатор ще ти купя една фелиция. Обаче ако съм прав какво ще има насреща? Запомни устройството навсякаде е едно и също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да гледате на място, щото е по-трудно да го видите.

Ето - хората са го извадили на схема:

 

http://www.skoda.biezanow.net/uklelek6.htm

 

Наистина веригата е през лампичката - така беше и ва по-старите Шкоди. И винаги го е пишело по Ръководствата.

 

няма трудно. в алтернатора влизат/излизат/ 2 кабела, един до акум. и един + за възбудителката. схемата е проста като на всички коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

005116394.jpg

 

Дебелия черен кабел към + на акумул.батерия

Синия към лампата за контрол на зареждане

Жълт към регулатора/дебелия жълт и розовия са за вентилатора/

 

Ако критиката е за мен от колегата vankovarnata,ето снимката на алтернатора на моята Шкода за която съм написал предишните неща

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

005116394.jpg

 

Дебелия черен кабел към + на акумул.батерия

Синия към лампата за контрол на зареждане

Жълт към регулатора/дебелия жълт и розовия са за вентилатора/

 

Ако критиката е за мен от колегата vankovarnata,ето снимката на алтернатора на моята Шкода за която съм написал предишните неща

 

Не е към теб точно, а към всички да знаят как се прави на пътя.

Айде да ги разнищим. синия подава + , вътрешен мост и излиза за рег. който е с вградени четки които подават на възбудителката. Лампата се явява последователно вързана във веригата на захранване и ако изгори няма +. спасението е подаване на + което става с кабелче от акум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.