Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

питане за над 100км


skoda120l1980

Recommended Posts

То и аз за това съм се чудил :roll: и мойта особенo при 130km/h e доста нестабилна :lol: и има начини много но за някои трябват доста пари :cry: гледах преди време на една с двигател от октавия (1.8,20v) и бяха сложили широки лети джанти а и местата на пружините от зад бяха изместени по навън и така става доста стабилна и още доста бяха пипали,но не знам дали няма да се развали хубавата возия :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетете си книжката към колата. Там си пише: "Конструктивен дефект". За решение пише "да се кара със съобразена скорост".

 

Иначе едни по-ниски и по-твърди пружини отпред + допълнителна тежест ще пооправят нещата. Но не очаквайте чудеса.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом колата ти е нестабилна, не е зле да направиш една проверка на амортисьорите-за всеки случай-верно, че си е голяма играчка, но труда си струва :!: Мисля, че на специални стендове се прави, или на ръка-ориентировъчно-има доста писано в книгите.

Аз карам 105 и нямам такъв проблем при 130-макс. 8) скорост-стига да няма силен страничен вятър-тогава става доста кофти :cry: -това вече си е от колата, но иначе не би трябвало прави номера :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лети джанти + широки гуми + рязани(по-къси пружини) определено има голям ефект. Но основния проблем, си остава, мноо бавно ги набира тия 130км/ч :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно ми е с колко над 100 км/ч искаш да я караш колата. Щото за мене 110-115 са максималната разумна скорост, оттам нататък почват едни вибрации до 125 км/ч, а после изчезваха, поне при мойта. Но тая кола не е предвидена за такива скорости. Друга част от проблема ти се казва двигател с 52 к. с. мощност. По-високата скорост си иска по-мощен двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PV,

 

Това което описваш се появява от не добър баланс и/или кръви гуми. А на 120ката по книжка и дават макс. скорост 127km/h (ако не се лъжа). И определено не е стабилна на скорости над 100. Просто с тая лека предница няма начин да е друго.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

В интерес на истината в тази тема не става ясно как да подобрим положението с нестабилността.

Подхвърлят се идеи за рязане на пружини, за смяна на пружините, за ладови амортесьори и други. Но в крайна сметка извод няма.

Аз лично съм планирал напролет да резна пружините с 2 витки и се надявам с летите джанти и изнасянето с фланците да има чувствително подоберние.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моделите 105/120 имат поначало някакъв проблем с аеродинамиката при висока скорост - има тенденция към повдигане и оттам още по-голямо олекване на предница. Но мен повече ме притеснява друго, което е валидно за всички задномоторни шкоди - тенденцията за недозавиване при бързо вземане на остри завои. Моят 110R също страда от това, дори рапида на Хашек, който имах удоволствието да тествам веднъж, като се има предвид, че той е с моднато окачване доколкото е възможно това за шосеен модел - все пак не говорим за рали-бегачка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моделите 105/120 имат поначало някакъв проблем с аеродинамиката при висока скорост - има тенденция към повдигане и оттам още по-голямо олекване на предница. Но мен повече ме притеснява друго, което е валидно за всички задномоторни шкоди - тенденцията за недозавиване при бързо вземане на остри завои. Моят 110R също страда от това, дори рапида на Хашек, който имах удоволствието да тествам веднъж, като се има предвид, че той е с моднато окачване доколкото е възможно това за шосеен модел - все пак не говорим за рали-бегачка

 

Интересно е това за аеродинамиката.

Би трябвало ако проблема е такъв да може да се реши с конструктивна промяна на предната броня и най-вече на престилката. Това се среща сравнително рядко (говоря за тези "предни спойлери") дори и по чешките тунинг сайтове. Основното което правят колегите в Чехия е да слагат други (спортни) амортесьори и пружини и широки джанти/гуми. Забелязал съм също, че сравнително често се маха и предната броня. Това би трябвало да влошава аеродинамиката но пък олекотява цялата конструкция. Това е решаващо като целим повече бързо ускорение за сметка на по-висока скорост.

А иначе има една доста разпространена идея в шкодовите среди за слагане на торби с пясък или релси или други тежести в багажника. Много нелепа идея според мен. Предполагам че в известна степен коригира "недозавиването" но ставаш по-тежък ускоряваш по-бавно и си трошиш предницата. Струва ли си?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро, това тук сме го обсъждали многократно - изводът е: не си струва, освен ако не върши и друга полезна работа, като газова бутилка например. Централно разположен мотор би подобрил значително нещата, но сам се сещаш за сметка на какви огромни компромиси и трудности. Все пак ако решиш - по молба на Коцето съм снимал как е направено това на 130РС-а и ще ти предоставя материала :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не. Със сигурност не се интересувам от средно разполагане на мотора и други подобни екзотики. Търсим така да се каже по-достъпни варианти.

Интересно е също че при шкодата е много силно изразено повдигането на предницата при старт. Т.е. тръгваш рязко и за момент виждаш само небето. Мисля си че с по твърди амортесьори и ниски пружини и това ще се подобри. Изобщо се работи в тази посока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забелязал съм също, че сравнително често се маха и предната броня. Това би трябвало да влошава аеродинамиката но пък олекотява цялата конструкция.

Предполагам, че махането на бронята се прави по-скоро за по-добра (екзотична) визия. Не мисля, че тези 4-5 кила са от голямо значение, освен ако не се прави кола за гонки. Още повече, че предницата и без това е доста лека.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще кажа и аз две приказки по темата:

 

- всички нормални коли, които не са с гладък под с дифузори олекват при висока скорост - това е неизбежно, може да се коригира в някаква степен със поставяне на антикрила и смъкване на предницата(разбирай предната броня или престилка) много ниско до пътя, което да спре потока на възух под колата, за пример погледнете германския, британския и т.н. пистов шампионат, където карат нормални коли, адаптирани за писта - състезателно каране с висока скорост;

 

- проблемът с недозавиването, който Митко споменава, според мен няма нищо общо с разпределението на масите и леката предница. Такъв проблем имат типично колите с тежка предница - повечето съвременни коли на предно предаване /типично разпределение на масите напред:назад 60:40 - голф, астра.../, както и например големите класически коли със голям преден мотор и задно предаване /американските коли, волга, варшава, схванахте идеята/, при тях също предницата е осезаемо по-тежка от задницата и това води до недозавиване. Ще дам и още един пример, за да ми повярвате - в света има една кола която като компановка е почти точно копие на шкода - това са поршетата от фамилията 911. Някой да е чувал 911 да недозавива заради леката предница :lol:

Принципно леката предница /тежката задница/ трябва да води до презавиване, което при нормално каране и в ръцете на неопитен шофьор е силно нежелателно. Всички знаем легендата за предното предаване - "предницата изтегля при всякаква ситуация" :lol:, е истина е че кола на предно предаване се управлява интуитивно по-лесно, особенно в критични ситуации.

Та с две думи какво мисля аз - смятам че недозавиването няма нищо общо с леката предница и не е предопределено от конструктивните особености на модела, по-скоро е заводска застраховка с/у презавиване, което би било много по-опасно при кола с толкова тежка задница. Тази застраховка е резултат от конкретната настройка /setup/ на колата - геометрия и твърдост на окачването и като такава би трябвало да се коригира пак чрез промяна на геометрията и твърдостта на окачването.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. забелязвам че много от колегите карат с гадни високи гуми напомпани на 2-3 бара е как да завива

2. идеалния размер за предни е 185 55 р 14 за дъжд на 1.5 бара карах малко със такива ефекта е поразителен без да преовеличавам на един ляв завои се оказах на пасажерската седалка :!:

3. ако ще карате агресивно наклона на долния носач трябва да се пипне но това става само на 1000мб друг варянт е да се преместят дупките на основата на долния носач така че той да мръдне навън

4. свясно окачване тва от лада малко си е таш...ак ама става

5. акумулатора отпред

 

 

anastas

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та с две думи какво мисля аз - смятам че недозавиването няма нищо общо с леката предница и не е предопределено от конструктивните особености на модела, по-скоро е заводска застраховка с/у презавиване, което би било много по-опасно при кола с толкова тежка задница. Тази застраховка е резултат от конкретната настройка /setup/ на колата - геометрия и твърдост на окачването и като такава би трябвало да се коригира пак чрез промяна на геометрията и твърдостта на окачването.

 

Поздрави

 

това ми звучи доста трудно за постигане, но моята кола също не е критерий - сменен преден мост с широк от модела с рейка, оттам доста по-широка предна следа от задната. Не знам как точно влияе това на проблема с недозавиването, но ми се е случвало при опит да вляза по-агресивно в остър завой предницата ми да се плъзга като на лед. Забелязах, че и 100с-ката има такава склонност, въпреки, че моята си беше напълно "сток", но "тестът" пък беше на мокра и доста хлъзгава настилка

 

p.s. забелязал съм, че Фелицията и Жигулата се държат по коренно различен начин в такива ситуации, като по-скоро проявяват тенденция към презавиване и преобръщане, което сигурно е нормално предвид различната конструкция. Но известно време съм карал и задномоторни фиати 750 и 900 кубика ("спорт" :lol: ), обаче там не забелязах негативни като при шкодата особености в завой, освен склонноста към саморазпадане на купетата им :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз продължавам да си мисля, че недозавиването не е основния проблем. По скоро се борим с прекаленоте повдигане и нестабиилността при по-висока скорост.

Със сигурност комплектите от спортни пружини и амортесьори са добро решение, но и цената им е доста сериозна (а и както се оказва и доставката не е много сигурна). Преместването на акумулатора отпред е добра идея, но си мисля че е по-скоро символично става въпрос за 5 кг от задния на предния мост. Определено обаче си мисля че стабилността в завоите особенно върху хлъзгава настилка ще се подобри значително с по тежка предница.

Като че ли за сега за отпред най-достъпни си остават обикновенните шкодови или ладови амортесьори в комплект с по-ниски пружини (рязани или други), по-ниски и широки гуми и джанти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз продължавам да си мисля, че недозавиването не е основния проблем. По скоро се борим с прекаленоте повдигане и нестабиилността при по-висока скорост.

 

ми борете се, 110Р няма такъв проблем :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз продължавам да си мисля, че недозавиването не е основния проблем. По скоро се борим с прекаленоте повдигане и нестабиилността при по-висока скорост.

 

ми борете се, 110Р няма такъв проблем :P

 

Добре сте си вие с яките бегачки :)

Аз като направя това, което съм планирал напролет пак те чакам на пистата на Бояна за една бърза проверка на статуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на Бояна ще се предам без бой - лятото минавам на 185х14" валяци и Фелата предполагам вече няма да дърпа толкова на драг, ама ела ми пак на завойчетата над Банкя да та почна smile153 ...така че гледай дотогава да оправиш (д)Ефекта на недозавиване :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро не си прав за акумулатора - вуду ви подведе с тия 5кг - дори и акумулатор 44Ah тосет малък е поне 10кг. и олекването на 10кг от задницата и съответно натоварване с 10кг отпред определено ще има положително влияние.

 

Предните и не само амортисъори на Шкодата /оригиналните, които са еднопосочно действащи, т.е забавят само разтягането/ са пълен ташак. А с рязане на пружините отпред ефекта може да е и отрицателен. За да има подобрение трябват пружини които са си по-къси фабрично + съответните истински амортисъори за тях като едното трябва да е в комплект с другото предвид променения ход на амортисъорите, с две думи трябва някакъв кит специално за тази цел, а не произволна сбирщина от промени видяни и чути някъде.

 

И относно недозавиването - какво ти недозавиване - тя както си е фабрично изработена с по-висока скорост в завой изобщо не може да влезе предницата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз планирам смяна на предните амортисьори с газови от Лада, но в разговор с Хашек разбрах, че трябва да се подсили окачването им отдолу с допълнителни планки, иначе имало опастност от скъсване при по-рязко движение. Та който реши да прави подобно подобрение, да го има предвид

 

Жоро не си прав за акумулатора - вуду ви подведе с тия 5кг - дори и акумулатор 44Ah тосет малък е поне 10кг.

 

Вуду явно ще да е доста яко копеле, щом акумулатора му се струва наполовина по-лек - вече няма да посмея да се заяждам с него :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека и аз да се вмъкна в темата като споделя малко практически опит.

120-ката която си купих преди няколко месеца е с ладови пружини озад (задницата се повдига и част от тежестта пада напред от което предницата леко слиза надолу) и газова бутилка 60л. отпред, изнесени лети джанти, фланци и гуми 185/60/13. Колата се държи доста добре в завоите и го няма това пързаляне на предницата при рязко завиване. Ако вляза много брутално с цел да приплъзне може би ще успея, затова мисля да резна пружините с витка и половина и да си реша проблема окончателно. На предишната 120-ка първо сложих лети джанти (Електрон) и веднага се усети че колата е по стабилна, след това резнах 2 витки и що-годе се получи, но проблема не изчезна напълно. При Рапида само рязане на предните пружини и заспа. Вярно че там имам по брутален размер на гумата (205/45/15) и джантите са изнесени навън, а и задното окачване там си казва думата.

От мен толкова, надявам се да съм бил полезен и УСПЕХ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моделите 105/120 имат поначало някакъв проблем с аеродинамиката при висока скорост - има тенденция към повдигане и оттам още по-голямо олекване на предница. Но мен повече ме притеснява друго, което е валидно за всички задномоторни шкоди - тенденцията за недозавиване при бързо вземане на остри завои. Моят 110R също страда от това, дори рапида на Хашек, който имах удоволствието да тествам веднъж, като се има предвид, че той е с моднато окачване доколкото е възможно това за шосеен модел - все пак не говорим за рали-бегачка

 

проблема с недозавиването е в сгрешения мото трапец който при задномоторните всъшност е успоредник . решението е просто - изместване на мястото в което кормилния накрайник е свързан с шенкела с 2 - 3 см на вътре . ефекта е поразителен , колата се държи по различен начин и на сухо и на мокро . друг недостаък (според мен )е че шенкелите не са достатъчно наклонени - това може да се коригира с реглажа на предницата .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека и аз да се вмъкна в темата като споделя малко практически опит.

120-ката която си купих преди няколко месеца е с ладови пружини озад (задницата се повдига и част от тежестта пада напред от което предницата леко слиза надолу)

 

Mиро, с тия дълги пружини в комбинация с мокрото окачване отзад не се ли получава ефект "\ /", обратен на рапидовото "клякане" при сухото окачване? Аз по едно време бях сложил пружини от 120 японка на мястото на оригиналните 110Р, които оригинално са по-къси и ефектът "\ /" беше силно изразен. Освен това много трудно беше пружините да се вкарат в леглата им без разглобяване на окачването и напрежението в/у него беше твърде голямо.

 

решението е просто - изместване на мястото в което кормилния накрайник е свързан с шенкела с 2 - 3 см на вътре

 

това как се постига на практика, че не мога да си го представя? ако ми помогнеш да го осъществя ще съм ти много благодарен, понеже съм фен на бързите завои :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.