Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Консумативи за Фабия


smirn0ff

Recommended Posts

здравейте,

искам да помоля всеки, който може да сподели колко са му излезли първа смяна на масло, на втора филтри и т.н.

много ми е интересно защото правя съпоставка за цените по обслужването на нов автомобил от различни марки. Също понеже смятам колата да я вземам на изплащане ме интересуват тези неща, и защото за 4г ще съм навъртял поне 70000км искам да си направя преценка ориентировъчно колко отгоре, без бензина разбира се, ще ми струва удоволствието ;)

Става въпрос за бензинов мотор 1.4 на Фабия(от старата)... понеже има останали бройки(хечбек) на доста добра цена ги заглеждам и ми е интересно. Няма проблем да давате мнения и да сте притежатели на други видове бензинови и дизелови двигатели :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма ли хора в този форум, които карат шкоди? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как да няма - има, ама си карат Шкодите, нямат време да пишат, затова. :mrgreen:

 

Сега сериозно - аз съм с Октавия Съни Тур Комби 1,9 TDI и на мене за смяна масло и там какъвто филтър трябва да се смени с него (аз не разбирам) за първа година и 10540 навъртяни километра ми взеха 202 лв. и стотинки. Работата им отне един час, записах се 4 дена предварително по телефона. В сервиза бяха много любезни, колата беше на такова място, че можех да гледам какво и правят изодзад. В интерес на истината им я закарах с мръсни пластмаси на двигателя, върнаха ми я избърсана, като нова. Видях как и оглеждаха ходовата част и всяка от четирите гуми поотделно, както и един човек се качи в нея - вече беше свалена от стенда и спряна току до мене - с някакъв модул и кабел, поседя в нея за около 5 мин, после я изкараха и паркираха и ми казаха, че е готова. Преди да платя, отворих капака на двигателя, я, супер чисто. :mrgreen: Платих на касата, от където ми дадоха ключовете и талона, с фактурата барабар. По спомен тези пари бяха за смяна масло и филтър, труд и общ преглед на колата ( не ГТП, на такъв трябва да мина на 22540 км. - така са ми записали ). В колата ми бяха оставили една полупълна бутилка Кастрол от 1 л.

 

Дано съм ти бил полезен.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да ти кажа за моята Фабия - първата смяна е по-евтина от втората и излиза около 160 лева. Цената може да варира в зависимост от това какво масло си избереш. Иначе за другите неща колегата pow е споделил достатъчно. Един съвет (знам че е рано но да си кажа :D ) - след като я вземеш следи нивото на маслото, през първите 5000 е много вероятно да глътне известно количество. Освен това след всяка смяна още на място проверявай нивото на маслото, защото понякога сипват повече от необходимото и става неприятно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Фабия Комби 1,4 TDI-PD - първа смяна на масло и маслен филтър на 15 000 км. - 160 лв. Преди това доливане на около 200 - 300 ml на 5000 км.

В момента е на 20 000 км - освен маслото и масление филтър съм сменил двете предни лампи на късите (изгоряха като по команда) Н7 - 20 лв., задна лампа на габаритие (имах и не помня цената) и филтъра на купето - Филтрон 16 лв. Доливал съм и охлаждаща течност G12 - 10 лв. литъра от ЕТ (на промо).

Друго не съм пипал, зимните гуми не ги броя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дам придобих някаква представа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-принцип ако ще я вземаш от ЕТ втора ръка - не би ли трябвало да са сервизирани преди продажабат?

Аз съм с Фабия 1.9 SDI 2000 г.

Иначе по темата - моята я взх на 90 000 км (уж) и затова тръгнах да сменям всичко за да ми е спокойно, а именно:

 

Накладки - 55лв

ремък климатик - 16

ангренажен ремък с ролки - пълен комплект - 220

въздушен филтър - 10.58

филтър климатик - 25

5 литра Mobil Super Diesel 10W40 1+4 = 16.90/64.80 = вземам един повече, че да имам да доливам по-малко

Маслен филтър - 11.25

горивен филтър - 13.75

 

Единственно не смених маслото на скоростната кутия тогава и антифриза - направих го по-късно.

 

и вече майтор колкото се разберете.

Сега тези цени са малко слаби - определено маслото евче е по скъпо - за другите разликата е минимална, но нагоре.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

загледал съм се в нова 1.4MPI 16V 101hp хечбек 25000лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като купувах моята ми казаха че това 16V моторче вървяло само с А98Н бензин. Иначе с това купе ще е пушка.

 

Върви си перфектно и с 95 ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази,за която ти говоря е 25 395лв!!!Освен ако не си твърд противник на DIESEL манията!

не съм противник на дизела... колко гори градско и извънградско по книжка това чудо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази,за която ти говоря е 25 395лв!!!Освен ако не си твърд противник на DIESEL манията!

не съм противник на дизела... колко гори градско и извънградско по книжка това чудо?

6,4 градско и 4,1 градско мисля, че беше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smirnOFF, ако се ориентираш към дизел и не държиш на чисто нова кола мога да ти предложа моята Фабия 1,4 TDI-PD, която е на една година и 2 мес. и на 20 000 км. Разхода й е 4,7/100 лятно време и 5,7/100 зимно (предимно градско), извън града може да се свали и под 4/100 ако ти стиска да караш с не - повече от 90-100 км/ч.

Ако проявяваш интерес пиши на ЛС, да не разводняваме темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако проявяваш интерес пиши на ЛС, да не разводняваме темата.

 

Най-добре ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
smirnOFF, ако се ориентираш към дизел и не държиш на чисто нова кола мога да ти предложа моята Фабия 1,4 TDI-PD, която е на една година и 2 мес. и на 20 000 км. Разхода й е 4,7/100 лятно време и 5,7/100 зимно (предимно градско), извън града може да се свали и под 4/100 ако ти стиска да караш с не - повече от 90-100 км/ч.

Ако проявяваш интерес пиши на ЛС, да не разводняваме темата.

 

А нещо като цена да кажеш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смирнофф, аз съм с такъв двигател(виж долу), само че е комби. Разходът съм го свалял под 4.5 с натоварена кола. На градско ми дава около 7, но си я настъпвам. Ако говорим обаче за поддръжка е по-скъпо от бенззин. Със сигурност пък 240 Нм не са за пренебрегване. вчера карах едно Мурано с 3.5 ДВГ(бензин) и въпреки 234к.с. ускорението не ме впечатли. Собственикът на Мурано-то, обаче се впечатли как на сух асфалт Фабията не ще да отлепи до 3-та скорост(щото върти гуми). :mrgreen:

Как то съм писал и по-рано, ако е за лично ползване бих си взел SDI.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смирнофф, аз съм с такъв двигател(виж долу), само че е комби. Разходът съм го свалял под 4.5 с натоварена кола. На градско ми дава около 7, но си я настъпвам. Ако говорим обаче за поддръжка е по-скъпо от бенззин. Със сигурност пък 240 Нм не са за пренебрегване. вчера карах едно Мурано с 3.5 ДВГ(бензин) и въпреки 234к.с. ускорението не ме впечатли. Собственикът на Мурано-то, обаче се впечатли как на сух асфалт Фабията не ще да отлепи до 3-та скорост(щото върти гуми). :mrgreen:

Как то съм писал и по-рано, ако е за лично ползване бих си взел SDI.

 

Искаш да кажеш че едно SDI 64к.с е по добро от TDI-PD 101к.с.Питам защото и аз се колебая какво да взема.Има ги и двете и трябва да избера.За SDI-то искам да попитам не е ли малко мудно(тромаво)все пак е комби и като пусна климатика да не вземе да спре по пътя :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сравнение с TDI-то си е направо мъртвец ама аз карам SDI и не се оплаквам.Разхода е приличен, непретенциозен към гориво мотор.ОБАЧЕ ако си с тежък десен крак ти трябва TDI (служебната е такава и разликата във вървенето е огромна). :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кво ще рече мудно.? Тая кола не е за състезания верно некой и друг кон ще и дойдат добре. Ама при среден разход не повече от 5,5 на сто със си с двете ръце за СДИ. Мойта е такваз и добре се справя със 180км/ч по магистралата. Това че пилиш гуми на светофара не е голяма разлика. И едно уточнение смятам че е достатъчно пъргава за размера си кола с този двг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами карах до последно Фиат Брава 1.9Д 65к.с.и да кажа честно че беше мъртвец.Двигателя беше убит още в завода.За това питъм как е СДИ-то особенно комби с климатик.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото,което му требе на SDI-то е 6-та предавка,а може и 7-ма,че да мирише още по-малко дизела! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип Валдо бих се съгласил, ама ако се сложи 6та според мен ще сменяме съединители доста по-често... Не мога да ти кажа защо мисля така, но го мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.