Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Багажник за таван на фабия


stambe78

Recommended Posts

Здравейте, Моля ако някой е монтирал надлъжни греди(багажник) за таван на фабия комби да ми помогне за начина на монтаж.Въпросите, които не са ми ясни са: лайсната по дължина на колата трябва да се отрежат парченца или може да сепробият дупки в нея за да минат шпилките на багажника. Гайкате за тези шпилки явно трябва да се завият отвътре, но дали ще трябва да се сваля целият таван или ще успея като извадя гумите на вратите и дръжките отвътре да завия гайките? И дали може след монтажа да се появи теч в купето? Отгоре дали не трябва да се намажат гайките със силикон? Пробвах да намеря подобна тема с търсачката, но не успях, ако има някъде във форума моля да ми кажете линка.

Благодаря !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчай си оригинален багажник за Fabia-та от ЕТ и не се занимавай с глупости!

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпростният багажник е оригинален и е чисто нов само че ми го донесоха от ЧЕХИЯ,а ако не е закупен от тях еуратек отказват да го монтират.Тук багажникът струва 240лв.+100лв за монтаж а там струва 50евро с безплатен монтаж.Багажникът е произведен в германия ако не се лъжа на него пише HAAS.И еуратек отказват да кажат начинът на монтаж ,така че ако някои знае как може да ми подскаже нещо.

Благодаря

Между другото багажникът е точно като този на миролюбов със червената октавия по горе само че моят шкодак е фабия 1.9sdi комби и между другото много съм доволен от нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли нещо упътване, въобще болтове слагат ли се? Не съм монтирал такова нещо, но ако можеш пусни някоя снимка на закрепването (местата) за да помислим някоя идея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към багажника върви една книжка но на нея не пише нищо конкретно относно монтажа.Тя е по точно инструкция че може да се товари 75 кг и така тататък.снимка нямам но ще се опитам да обясня .От багажника стърчат неподвижни шпилки 6мм дълги около25мм и към комплекта вървят и гаики.Като махна черната лайсна по дължина на колата се виждат фабрично пробити дупки които пасват с багажника и е залипено водоустойчиво тиксо върху тях против течове.Мислех че под тези дупки ще има заварени гаики в които да се завие багажника но такива няма, и варианта е само да се завият гаиките отдоло.

Ако някой има други идеи можем да коментираме.

А който не вярва че еуратек отказва може да звънне да пита.

Благодаря за отговорите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Здрасти,

 

Извинявай за късното писание, но сега прочетох поста. Преди 3 години ми се наложи да си набавя надлъжни греди на Фабията. Поръчах ги в ЕТ и там ми ги монтираха, като удоволствието струваше около 400 лв. Крайният резултат не беше меко казано "плачевен". Останах с чувството, че монтьорите поставят такова нещо за пръв път в живота си. Монтажът траеше около една седмица и крайният резултат беше съпроводен с огъната ламарина на тавана (от пренатягане на болтовете може би) и спукана кора на средната колонка. Когато си прибрах автомобила ми дадоха и опаковката на надлъжните греди. В нея имаше подробно упътане за монтаж на чешки. Но бях се ядосал толкова много, че го изхвърлих веднага след като видях подробно "творението" на майсторите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Преди около 2 месеца си купих такива рейки втора употреба. Момчето ги свали пред мен от една "италианка" и в последствие си ги монтирах сам на паркинга пред блока за 3-4 часа /видях как става номера/.

Конкретно на въпроса:

Свалят се четирите дръжки над вратите на тавана и уплътненията на вратите в горния край държащи тавана. След това с малко Йога се стига до предните две шпилки и средната. От едната страна махнах и сенника, но се оказа излишно. Въпроса със задните две шпилки е по- болезен... от към багажника свалих петте бели кори държащи тавана, след което завиването беше детска игра.

По интересен е проблема с течовете:

При демонтажа забелязах, че лайсните на италианката са с правоъгълни отвори и срязани гумени уплътнения. На мястото бяха сложени цилиндрични кубчета от алуминиева сплав с отвор, които действат като дистанционери /силно се надявам, че чехите са ги сложили в комплекта за монтаж/. По този начин усилието се предава в канала под лайсната, където е усилено а не върху тавана, който има опасност да се деформира при натоварване. Лично аз взех надупчените лайсни с дистанционерите, а дадох моите цели лайсни. Ако не го бях видял никога нямаше да се досетя за важността на тези елементи. Освен всичко друго те уплътняват дупките на тавана и няма как да стане теч. Лично аз за всеки случай лепнах и по една двойнозалепваща лента от тези за лайсни на вратите между дистанционерите и тавана. Течове не съм констатирал, а доста дъждове се изваляха последните месеци...

Надявам се да съм бил полезен и не досадно подробен. Успех с монтажа. Ако има нещо неясно- питай :smt017 smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема с течовете е голям, Еуратек направо ми отказаха монтаж на Ф2 - просто си ми казаха, че не могат да дадът гаранция.

 

Решение 2 - за комбитата Ф2, който така предведливо нямат дупки за монтаж на външни релси, има измислени напречни който не искат дупки за захващане. Струват около 320 лв, има ги в магазина до р-т Капри на Плиска, после видях и в студентски град че ги има, в подобен магазин за кутии, багажници, рейки и т.н.

 

Поне според мен, няма сми да слагаш надлъжни рейки, слагай направо напречни - и без това ти трябват напречни - за ски, за кутии, за колела ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 години по-късно...

Питам някой монтирал ли е на комби напречни греди, от които не е имал проблеми?

 

Не мога да разбера, защо от Шкода са спестили петите за захващане на напречни греди при Фабия 2 комби.

Това при положение, че има комбита без надлъжни греди.

 

Понеже и ние се сдобихме с комби без надлъжни греди (така повече ни харесва) сега се чудя какви греди да слагам.

Някак ми изглеждат ненадежни механизмите за захващане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питам някой монтирал ли е на комби напречни греди, от които не е имал проблеми?

 

Не мога да разбера, защо от Шкода са спестили петите за захващане на напречни греди при Фабия 2 комби.

Това при положение, че има комбита без надлъжни греди.

 

Понеже и ние се сдобихме с комби без надлъжни греди (така повече ни харесва) сега се чудя какви греди да слагам.

Някак ми изглеждат ненадежни механизмите за захващане.

 

Такива напречни греди съм монтирал на Fabia 1 комби без надлъжни рейлинги на покрива.

За съжаление на този модел фабрично не са предвидени никакви удобства за монтаж на товарни греди и затова захващането е с L-образни планки към ръба над вратите, като в моя случай се наложи и частично разлепване на гуменото уплътнение, за да влезе под него планката и да се пристегне към тавана. Така направено закрепването е достатъчно здраво и надеждно. При монтажа трябва да се съобрази разстоянието между предната и задната греда, което стандартно е около 75см (на такова разстояние са отворите на дъното на пластмасовите багажници).

 

Предполагам, че на F2 без надлъжни рейлинги системата за монтаж ще е подобна на гореописаната. Важно е гредите, които ще се монтират да са точно за този модел и купе на автомобила, за да са с точната дължина и профил на накрайниците, който да съвпада с профила на тавана на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.