Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Fuel pressure regulator


Krankenstein

Recommended Posts

http://www.topspeed.bg/product.php?iid=45

някой случайно да е запознат в какво се изразява ефектът от тази екстра?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За нормална кола ефекта от екстрата е ~0.

 

Това е ръчно регулируем регулатор за налягане на горивото (малко тъпо звучи на български) - на регулатора си има манометърче и виждаш какво ти е налягането на горивото в момента, въртиш една гайка/болтче и променяш налягането нагоре или надолу. Предполага се че като се вдигне налягането на бензина се вдига дебита на системата/инжекторите/ и по този начин се обогатява сместа. Има смисъл да се прави ако двигателя е претърпял и други намеси - сгъстяване, валове, пълнене, празнене .... В края на описанието пише че има щуцер за бууст/вакуум, иначе казано може да се използва и при коли с прихудително пълнене, където обикновен регулатор не върши работа. Защо? Защото нормалния регулатор дава налягане 3 бара, примерно, инжекторите при налягане на горивото 3 бара имат дебит ХХХ. Имаме турбокомпресор, който до 3000 1/мин (почти) не прави надналягане и моторът си работи като атмосферен. При 5000 1/мин турбокомпресорът дава надналягане 1 бар, т.е. налягането във всмукателния колектор, там където пръскат инжекторите вече не е атмосферното а е с 1 бар нагоре, т.е. реално инжекторите работят с налягане на горивото 2 бара и дебитът намалява до УУУ. Оттам сместа обеднява и моторът се чупи. За да се избегне това, се слага едно щуцерче на регулатора за налягане от тази страната на мембраната, така че да действа с/у пружинката на регулатора. Пуска се едно маркуче от смукателния колектор до щуцерчето. Така вече регулатора дава налягане на горивото не постоянни 3 бара /над атмосферното/, ами постоянни 3 бара над налягането във смукателния колектор, т.е. инжекторите си работят винаги на 3 бара и могат да се управляват успешно.

По същия начин може да се ползва и за карбуратори, слага се на пътя на обратния бензин.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашо, благодаря за обстойния отговор - на мен ми казаха "разбирачи", че се използва само при инжекциони, но се чудя дали няма да е необходимо и при двойка хоризонтални Вебери за осигураване на по-добро захранване с гориво, или ще е достаръчно да се сложи електрическа помпа с по-голям дебит?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сашо, благодаря за обстойния отговор - на мен ми казаха "разбирачи", че се използва само при инжекциони, но се чудя дали няма да е необходимо и при двойка хоризонтални Вебери за осигураване на по-добро захранване с гориво, или ще е достаръчно да се сложи електрическа помпа с по-голям дебит?

шкодовата помпа си е достатачна и без тоя "кран" ще пълни още по добре

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кой е казал, че става въпрос за шкодов мотор? :P :mrgreen: между другото съм се снабдил и с електрическа помпа от ЗАЗ, понеже доколкото знам оригинално на 130РС блока няма дори предвидено място за механична бензинова помпа, задвижвана от вала ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По същия начин може да се ползва и за карбуратори, слага се на пътя на обратния бензин.

 

на мен ми казаха "разбирачи", че се използва само при инжекциони
- Еми правилно са ти казали. Не знам как ви хрумна че такова нещо може да има при карбуратори. Фабрично мехенчина помпа за карбуратори прави не повече от 0.3 бара налягане, което е предостатъчно за да им пълни пополавъковата камера. Представяш ли си каква лейка ще стане от един карбуратор ако се надуе дори с 1 бар, което е обичайното налягане за моно инжекцион.

 

но се чудя дали няма да е необходимо и при двойка хоризонтални Вебери за осигураване на по-добро захранване с гориво, или ще е достаръчно да се сложи електрическа помпа с по-голям дебит?
- То дори да сложиш електрическа помпа /но не от ЗАЗ разбира се/ пак налягането трябва да бъде ограничено на много под 1 бар.

 

И като цяло все повече се чудя защо продължава да става въпрос за карбуратори при някой проект при положение, че изработката и настройката на един MS e доста по-лесна и перспективна от търсенето на специални карбуратори и сложната им настройка после която също не е еднократна.

 

доколкото знам оригинално на 130РС блока няма дори предвидено място за механична бензинова помпа
- Е как пък да няма да има дупка като блока си е стандартния блок - най-много да не е изрязана отливката там при фрезоването или пък да има капачка.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как пък да няма да има дупка като блока си е стандартния блок - най-много да не е изрязана отливката там при фрезоването или пък да има капачка.

 

еми май не е много стандартен, поне това, което съм виждал на снимките. Хашек има такъв блок и може най-добре да каже

 

И като цяло все повече се чудя защо продължава да става въпрос за карбуратори при някой проект при положение, че изработката и настройката на един MS e доста по-лесна и перспективна от търсенето на специални карбуратори и сложната им настройка после която също не е еднократна.

 

ами защото гоним автентичност и духът на времето, ако искам просто бърза кола ще си купя някоя инжекторна стрийт бегачка от 90-те, която със сигурност ще е по-бърза и ще ми излезе по-евтино от реставрация на 130РС

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sorry za latinicata:

 

1. Bloka na 130RS nyama otvor za gorivna pompa, kakto i originalnia razpred. val nyama privod za zadvijvaneto i.

 

2. ZAZ pompa ne ti vyrshi rabota t.k. nyama dostatychen debit - izprobvano!.. pri ~100km/ch kolata zabiva.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много благодаря за отговорите, изясни се въпроса... включително последния пост на Хашек ми даде ценен "жокер" за лесно различаване на оригинален състезателен вал.

Миро, ако решиш може да заключваш темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.