Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фабията ми харчи масло!


емил

Recommended Posts

Имам фабия на 180000 км.харчи по 3-4 литра масло от смяна до смяна-някакво немско според майстора.Някой имал ли е такъв проблем и как се решава?От ЕТ казаха да сложа Шел-пълна синтетика,ако не помогне нов двигател-1.2 не подлежи на ремонт/според тия от ЕТ/.Вярно ли е че не се сменят сегменти и т.н?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

до колкото знам двигателя е капсулован,така че нищо чудно щом от ЕТ ти казват за маслото опитай.много си навъртял предполагам си TAXI

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да такси е наскоро го купих,според предишния собственик нямала проблеми.Но сега разбирам че е имала същия проблем още в гаранция и затова на 20-30 хил.и е сменен двигателя- този и е втори.Друго което казват,,майсторите,, е че всички 1,2 фабии харчат масло,просто собствениците не си казват.Не знам просто така чъх,но при мен е нешто страшно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом колата ти харчи 10W40 (полусинтетика), ако й сложиш 5W40(пъпна синтетика), разхода на масло ще ти се увеличи, защото пълната синтетика е още "по-тънка". Личният ми съвет е - при тези километри и с този харч на масло - слагай минерално, т.е. 15W40. Разхода на масло със сигурност ще намалее. Ако и това не помогне, значи със сигурност си го загазил с мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

до колкото знам двигателя е капсулован,така че нищо чудно щом от ЕТ ти казват за маслото опитай.много си навъртял предполагам си TAXI

 

:roll: ... странно - за пръв път чувам за капсулован двигател , който не подлежи на ремонт. Ако е така следва двигателя да се сменява като консуматив ( примерно като маслен филтър) и следва да е доста НЕСКЪП! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм че има Фабий дето хаправ по 1 литър,но чак пък толкова.......

Моята си хапрва по 200-300гр на смяна-нормално! :mrgreen:

Има и Октавий дето по литър хапват.

За бензин 1.2 незнам как ще да стоят нещата.

Пробвай както те посъветва колегата с минерално?Дано имаш успех! ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

до колкото знам двигателя е капсулован,така че нищо чудно щом от ЕТ ти казват за маслото опитай.много си навъртял предполагам си TAXI

 

:roll: ... странно - за пръв път чувам за капсулован двигател , който не подлежи на ремонт. Ако е така следва двигателя да се сменява като консуматив ( примерно като маслен филтър) и следва да е доста НЕСКЪП! :D

Всичките три цилиндрови мотори могат да се отварят само в лабораторни условия (в завода производител). Сори за офтопика. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех 15W50 Шел утре отивам да го сменям.Ако не стане умирам.От ЕТ искат 4-5000 за нов/май не оборудван/и то 1.2.За 1.4 трябва да се плаща още тъй като се сменя компютър.......Ужас.За втора употреба искат 1500-1700 ,но къде е гаранцията?ИДЕИ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100% слагай минерално масло!

ще започне да ти харчи много по-малко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След една седмица ште ви кага резултата.Доверих се на Michell ;) и на логиката а не на ,,майсторите ,,от ЕТ.След 1000-2000 км.ще се види.Плюс това ,това е най-евтиния начин да се отитам да се справя с проблема-40 лв.масло и филтър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След една седмица ште ви кага резултата.Доверих се на Michell ;) и на логиката а не на ,,майсторите ,,от ЕТ.След 1000-2000 км.ще се види.Плюс това ,това е най-евтиния начин да се отитам да се справя с проблема-40 лв.масло и филтър.

ами да ти кажа говорих миналата събота с човек, който със сигурност разбира от масла и двигатели, защото се занимава с това от дъъъълги години, и той каза, че когато двигателя поостарее започва да "лапа" масло и единствения начин да го спреш е да слагаш минерално масло.Също каза че над едни километри трябва задължително да се слага минерално масло, ако не искаш да си носиш един бидон масло в багажника. Моят Фаворит го карам с минерално на Кастрол и от смяна до смяна (10000км) не съм досипал и капчица!

Майстора каза че ако си сложа "синтетика" 100% ще започне да ми "лапа" доста повече ...

мисля че това е решението на твоя проблем, все пак двигателя ти е на 180000км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

до колкото знам двигателя е капсулован

 

няма такава екстра.

 

gogata:

Всичките три цилиндрови мотори могат да се отварят само в лабораторни условия (в завода производител). Сори за офтопика.

 

пак казвам: няма такава екстра. картера си е на винтове както и всичко друго. емиле аз карам 1.2 и влачи като муле и на мах., върви м-у 3000 и 6000обр. за сега съм на 100000хилки и още е карам с кастролче тхт и нямам доливане при смяна на 15000-20000хил. км. търси проблема в нещо друго ако моторетката не хлопа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Течове нещо има ли? При такъв разход отзад ще има син пушек. А сутрин като палиш ще си в облак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами да ти кажа говорих миналата събота с човек, който със сигурност разбира от масла и двигатели, защото се занимава с това от дъъъълги години, и той каза, че когато двигателя поостарее започва да "лапа" масло и единствения начин да го спреш е да слагаш минерално масло.Също каза че над едни километри трябва задължително да се слага минерално масло, ако не искаш да си носиш един бидон масло в багажника. Моят Фаворит го карам с минерално на Кастрол и от смяна до смяна (10000км) не съм досипал и капчица!

Майстора каза че ако си сложа "синтетика" 100% ще започне да ми "лапа" доста повече ...

мисля че това е решението на твоя проблем, все пак двигателя ти е на 180000км

 

най-добре отиди на една "петролска" бензиностанция, която е между Слатина и Дружба по пътя. Тя е единствената голям , която има и автомивка с четки!

Там отиди на смяната на маслата и човека(с бяла коса е) ще ти обясни с какво масло да си караш колата!

Има и всякакви "оръдия на труда" да ти изкара старото масло и да ти налее ново и е наистина добър!

На мен ми каза дори че и гарнитурата на картера е за смена и ме накара да вляза в канала да я видя!!!

Отиди и виж ;)

 

ПП извнинявам се за правописните грешки , ама то се разбира от какво е... :)

 

Същите тия имат и голям център покрай "Патиланци" в Младост

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

15W50 e най-голямата боза,която може да сложиш на двигателя си!Едно време сложих на 120-ката и след 1000 км го махнах :!: Пък ако ще харчи 3-4 литра,не въждам смисъл да го сменяш!Винаги ти е ново маслото! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

zna4i az nqmam 6koda no dalgo vreme sam rabotil v et na4etoh se tuk na kup gluposti za kapsolovani dvigateli i laboratorii sqka6 6te remontirate sovalka :) istinata e ne se remontira tozi dvigatel ne 4e e kapsolovan i ne vie nujen skafandar i sterilna sreda a prosto zavoda proizvoditel ne predlaga kato rezervni 4asti remontni butala i segmenti v euratek smenqhme dvigatelq no moje da se nabiqt rizi v bloka i da se izpolzvat standartnite butala taka si4ko si stava 6es a ina4e 1.2 12 klapana e nai nespolo4liviq motor tva si e fakt

 

Mod. edit Stenly - Моля пиши на кирилица!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

zna4i az nqmam 6koda no dalgo vreme sam rabotil v et na4etoh se tuk na kup gluposti za kapsolovani dvigateli i laboratorii sqka6 6te remontirate sovalka :) istinata e ne se remontira tozi dvigatel ne 4e e kapsolovan i ne vie nujen skafandar i sterilna sreda a prosto zavoda proizvoditel ne predlaga kato rezervni 4asti remontni butala i segmenti v euratek smenqhme dvigatelq no moje da se nabiqt rizi v bloka i da se izpolzvat standartnite butala taka si4ko si stava 6es a ina4e 1.2 12 klapana e nai nespolo4liviq motor tva si e fakt

 

Колега, единствения „проблем“ на трицилиндровите мотори са противотежестите (не съм сигурен дали не беше балансиращ вал всъщност) :) Без специална апаратура просто няма как да балансирате мотора след като сте го отворили за смяна на сегменти или нещо друго подобно. Това е и причината завода производител да не предлага резервни части и такива агрегати да се пращат за ремонт при тях. Това имах предвид под "лабораторни условия". Като работещ в ЕТ би трябвало по-добре да знаеш това. Поздрави!

 

П.П. Добре дошъл!

П.П.2. Кирилицата :idea: ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

nesam ti kolega pak i da q nasam taq fabiq i v moita laboratoriq 6te q napravq pu6ka :D balansira6t val ima koito se namira pod kolqnoviq zacepen e s veriga koqto ne e problen da se prezacepi pravi se seko pat kato se smenq angrenaja ima specqlen instrument za verigite ako be6e kolega 6te6e da go znae6 ne laji mom4eto neiskam da se zaqjdam prosto iskah da pomogna

 

 

Mod. edit Stenly - Моля пиши на кирилица!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано не съм закъснял с идеята... Имах Вектра 1.7 D, която накрая имаше доста сериозен апетит към маслото. Така или иначе бях решил да я продавам и (при продажбата не го скрих тоя факт) реших проблема (поне за 20 000 км.) така - налях 15W40 и сложих т.нар. "руското..." - присадка за уплътнение - продават я в Шел-овете. Иначе е известна под името "Универсален модификатор". При мен помогна. От 2 - 2.5 л. на 10 000 км (пробег м/у две смени) падна на 0.300 - 0.500 л. на 10 000 км. Ефект имаше безспорен. Освен това стигнах до извода, че приказките за всички тефлонови, графитни и т.н. уплътнители не са само рекламни глупости. При смяна на картера (бях го халосал доста здраво в бордюр и се сцепи) с майстора установихме, че всички (видими) метални части на мотора отвътре бяха някак си естествено мазни и хлъзгави - от полепналия по тях модификатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.