Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Кормилната рейка май умря :(


tuningmania

Recommended Posts

Здравейте,

 

Днес нещо не ми е ден. Петък (миналата седмица) си дадох 4-те оригинални алуминиеви джанти, на "един майстор" да им оправи драскотините (така си купих колата), че да мога да си ги занеса после на пясъкоструйка и прахово боядисване. Днес се оабдих на "майстора" да видя до къде е стигнала работата. Каза ми: "Идвай да ги взимаш - готови са!". Паля аз "Octavia"-та и се изстрелвам! Отивам при него и какво да видя - по-дълбоките драскотини си седят. Питам го аз: "Готови ли са джантите?". ТОЙ: "Да!". "А тези драскотини?" - питам аз. Те ще се покрият от праховото боядисване. Казах: "ОК, аз нищо не разбирам!" платих си като Поп - 60 лева (по 15 лева на джанта) и тръгнах към пясъкоструйката и праховото боядисване! Свалям джантите и майстора (май е истински) ми каза, че НЯМА КАК да се покрият тези драскотини! Боята си върви по релефа на джантата! Все едно - идваше ми да се върна и да огъна поне две джанти в главата на първия "майстор". Но май не съм такъв човек. Затова и ще си патя! Все едно.. втория майстор каза, че след като мине джантите на пясъкоструйка, ще ги даде за 20 лева общо, да ми китнат драскотините и после направо ще ги боядиса. Съгласих се. Дано да станат добре. Идния Понеделник ще са готови. Та да се върнем на заглавието на темата.. тръгвам си аз от пясъкоструйката и праховото боядисване.. и на 3-тия завой се чу кофти металически звук. Повтаряше се при всяко завъртане на волана. Спрях веднага и отворих капака. Веднага отвъртях капачката на хидравличната течност! Изненада - почти празно! Обадих се на Приятел, да иде до "Еура Тек" и да ми донесе 1 литър масло за хидравликата. Дойде след половин час, долях 200 грама някъде и на 3-то навиване на волата стурженето изчезна. Кеф! Но за кратко. След 3 километра пак изчегърта. Долях още 200 грама и прибрах колата пред блока.. добре, че бях близо. Видях, че левия прахов маншон на кормилната щанга е мокър целия и при навит десен волан от него направо шурти хидравлична течност. Някой да знае какво ме чака от тук - на сетне?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

предполагам че ремонт (рециклиране) те чака, ако не се лъжа имаше добри майстори някъде в ТУ и цената беше около 300 лв.

Новата рейка не ми се мисли колко струва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някаде в ТУ е 11 ти блок, ако искаш и телефони на хората кажи. Дават 1 година гаранция като цената мисля че беше 150-180лв. Която включва демонтаж ремонт монтаж в рамките на 1 ден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята рейка сдаде багажа на 6-тата година. В ЕТ поискаха 1500 лв за замяна с нова демек 1500:6=250 лв. на година. В ТУ ми я ремонтираха преди година за 230 лв. Засега нямам проблеми, дано да изкара още. Освен това хората в ТУ не са типичния "майстор" работят съвестно и с мерак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,аз съм патил от тези майстори,но пък до тук всички сте доволни. Аз имах една Омега преди и ми оправяха кормилната кутия. Оправиха я,есичко точно,гаранция обаче след известно време (2-3 месеца) ми се вдърви волана. Отивам аз при тях и им казввам какво се е случило и те ми казах да отида на другия ден-щяло да струва около 80-100лева,тъй като гаранцията не го поема.Тругвайки си от ТУ,отидох да ми напълнят климатикас фреон и тръгвайки си от сервиза волана беше отново лек .Питам майстора "бе пич,кво направи",а той ми каза,че просто видял някво бушонче което било изгоряло и го сменил (бушона на Сервотромника) та това е от мен:)

 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам подобен проблем и не мога да установя откъде идва проблема. При навиване на кормилото наляво или надясно се чува едно стържене и неприятно виене. Хидравлична течност си имам, макар и да не е сменяна скоро ( някои ако знае на колко време се сменя и изобщо дали се сменя да каже, много ще съм му благодарен)

Относно виенето - появява се май само когато потеглям или паркирам и то не винаги, само при определени положения. Когато карам колата или не го чувам, което е почти невъзможно или наистина го няма. Ще се радвам да чуя мнения по въпроса.

Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам подобен проблем и не мога да установя откъде идва проблема. При навиване на кормилото наляво или надясно се чува едно стържене и неприятно виене.

 

към _v_ :

Под навиване навярно имаш предвид крайно ляво и дясно положение.

Всички коли със серво ( с маслена помпа) правят така :D ! В крайните положения сработват ограничителите на налягане за да не гръмне рейката :mrgreen: , при което се чува неприятното стържене. Нормално е .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скърцането при мен се чува не когато навивам докрай, а и докато навивам, при самият процес на навиване на волана се чува. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно виенето - появява се май само когато потеглям или паркирам и то не винаги, само при определени положения. Когато карам колата или не го чувам, което е почти невъзможно или наистина го няма.

 

...с други думи в положение на най-голям товар на рейката. :)

Когато колата е на място се прилага най-голямо усилие за да се завъртят предните гуми. Отнася го рейката и маслeната помпа . Най-често съм чувал този шум в GOLF 3 . :) Не знам кое точно е причината за виенето- дали рейката , дали помпата , дали ремъка или старата спирачна течност , но мисля , че можеш да изкараш поне още 100 хил.км. ;)

 

п.п. пробвай да смениш ремъка на помпата, може да е станал вече "дървен" :) и при по-голямо натоварване леко да приплъзва ..., което е съпроводено и с потрепване на волана при въртене .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Днес минах през "Еура Тек".. 1500 лева е нова кормилна рейка.. и още 150 лева за демонтаж/монтаж. Самите "Еура Тек" ме пратиха в Техническия Университет. Ходих и питах как стоят там нещата - 280 лева (демонтаж/монтаж и ремонт) и съм готов. По път за "Еура Тек" обаче минах да питам в един друг сервиз, където правят кормилните рейки на мойте любими маршрутки (нещо пак ми се е докарала 29-ка, чудя се дали да не се върна в "играта"). И там ще ми струва 280 лева (демонтаж/монтаж и ремонт) и сега съм в дилема :( Дайте съвет (макар, че знам, че няма как да ми дадете). За "МЕИ"-то чувам от няколко места, че няма проблеми. За другия сервиз пък знам, че кормилна рейка на маршрутка, изкарва по 100 000км. след ремонт и няма проблем. Егати сложнотията :( Помежду другото.. Баща ми днес се обади в "Юнитрейд Х".. същата кормилна рейка при тях е 900 лева. Що за разлика в цените, спрямо "Еура Тек"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ако искаш звънни на тези тел. и питай: 02/9284702 и 0888 573710. Преди година там ми оправиха рейката на на вектрата за около 250 лв. и досега 40 хил. км. няма грижи. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз навремето, като поручвах въпроса слуховете бяха, че повечето сервизи извъшват монтаж/демонтаж, а самите рейки пак ги носят при хидравлиците от МЕИ за рециклиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - В Понеделник давам "Octavia"-та за ремонт на кормилната рейка. След дълго мислене, избрах един сервиз, в който ремонтират кормилните рейки на мойте Любими маршрутки :) Цената е 250 лева, и още 25 лева за реглаж на ходовата част :) Ходих иначе и до "Техническия Университет", цената е същата.. плюс/минус 10-ина лева. Близо до "Балкан Стар" в жк. Хаджи Димитър намерих още едни известни майстори.. специализирани за хидравлики.. цената при тях е 150 лева, но не предлагат демонтаж/монтаж :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 15 години по-късно...

Колеги ,моля за телефони на майсторите за рециклиране на кормилната рейка в ТУниверситет София и координати!За Шкода Октавия 1U2 хечбек 99г.дизел става въпрос

Редактирано от gpeeev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно в ТУ също не предлагат демонтаж и монтаж. Сваляш я някъде, носиш им я и ти я рециклирт. За съжаление аз имам сериозни съмнения в качеството на работата им напоследък и бих търсил друг вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.