Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Много проблеми... и надявам се решения.


anttonev

Recommended Posts

Здравейте. Казвам се Антон.

Подариха ми Forman 1.3 lx 93 година.

Като за първа кола си е доста прилично возило.

Първоначално не я харесах много, нооооо в последствие много ми допадна. Преди карах Mazda 626 и без да се обиждате, нещата при 626 някак по-лесно се разглобяваха, поставяха и сменяха. С ключето на парното щях да се обеся ритуално след като го разглобих, изчистих, сглобих(това беше най-трудната част) и видях че съм изместил с една позиция квадрата... Ноооо както и да е.

 

За сега колата върви доста прилично, но е придружена с някои проблемчета, дето искам да ги отстраня, ако е възможно. Много обичам да си ровичкам по колата и то си е направо като половин секс :lol: ...

Като за начало на нашето познанство ще си кажа проблемите:

 

1) Паля, изключена от скорост, давам СЪВСЕМ леко газ и оборотите падат, все едно я хващат за гърлото и я душат, държейки си крака така това се оправя след около секунда.

 

2) Няма значение дали е студена или топла, като натисна рязко газта и гасне.(Като е топла почти гасне, но на студен двигател умира на място). Като наскам плавно няма проблем.

 

3) На 1,2 и трета като карам и пусна газта и след това реша че искам пак да ускоря, и натисна газта, прави "хлъц", демек, вдигат се оборотите, падат почти до 0-та и после пак се качват и чак тогава почва да ускорява.

 

4) Топла или не, но запалена и с натиснат съединител всичко е тип-тип. Пусна ли го се чува едно мнооого гадно стържене, прекъсващо, прави го, после за миг спре да стърже и за миг застъргва и така до края на света(или поне докато не го управя).

 

5) Като тръгваш на 1-ва и натиснеш идвам газта, колкота да не изгасне колата при отпусна съединител, и като че ли изпада в някакво състояние, подобно на 1) но докато не дадеш още мааалко газ не се оправя.

 

За сега толкова. Още веднъж се извинявам че така започваме, но ми е мачно да я гледам така и ми се ще час по-скоро да я оправя.

Благодаря ви предварително за отговорите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КАрбуратор ли е? Прилича на ускорителна помпа. Брал съм ного ядове на Ладата, когато се случваше да покарам на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стърженето дето го чуваш (номер 4) трябва да е лагер на съединителя. Оправя се с нов лагер(може да помислиш над варианта да смениш феродовия диск и притискателния също така). Ако можеш да се оправиш сам - действай, ако не можеш и си от София, казвай да те пращам при моя майстор :) . Поздрави и успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблеми 2) и 3) и на мен ми приличат на ускорителна помпа.

Проблем 1) не би трябвало да е от това (ускорителната помпа не работи при СЪВСЕМ бавно подаване на газта)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , като начало мини на една диагностика да проверят системата на запалване и карбуратора дали са в норми и после човъркай карбуратора . На ускурителната помпа ако не е спукано платното ще е запушена дюзата ... и в двата случая проблема се решава с нови части , а това дето бързо връща смукача може да си го оправиш като натегнеш леко / 1/4 или 1/2 оборот / реглажното ботче на смукача ... разгледай в раздела "Литература" има материали за карбуратора и ще ти стане ясно кое е т.к. е трудно за обяснение точното му местоположение , а това с лагера на съединителя се решава със смяната на амбряжа , но ако не буксува не го пипай като му дойде времето сменяш комплект и готово , а до тогава пускай музика по - яко ;)

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, на първо място - добре дошъл във форума и честита ти Шкода! Да си те радва и вози дълго! Ех, що ли и на мен не ми подари някой една Шкодичка.... може и Октавия, не възразявам :lol:

Сега по същество: ето ТУК има детайлно описание на карбуратора и системата за подаване на гориво. Не се бъркай, че файлът е за Фелиция - това е старата Фелиция с Фаворитов/Форманов мотор ;)

А ето ТУК можеш да разгледаш устройството на съединителя - гледаш моделите с двигател различен от AEF или AEE.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по т.3 аз съм го забелязал това и при мен , че се получава особенно когато съм на скорост и пусна педала на газта и придръпва

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз май не разбирам проблем 3) :roll:

Там не се споменава за натискане на съединителя или изключване от скорост...

Как така оборотите ще падат почти до нула :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добро посрещане. :D

Относно последното питане - на скорост е и не съм натискал съединителя.

Съединителят е сменян преди 3000 км, ама може би не са сменяни всички карантии, щом стърже лагера.

 

Фабрично колата има ли пискало, ако си оставил фаровете включени и отвориш вратата при изгасен/работещ двигател?

И още нещо - отпред зад левия фар, от позицията на шофЕра има едно палче, на което са прерязани кабелите... Имате ли представа, къде е било свързано, защото срязани кабели не се виждат?

Аз понеже съм завършил Киров(електротехникум) и обичам ел. предизвикателствата, и ми се ще да й управя поне ел. инсталацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно съединителя - има части менте, на мен ми се разсвири лагер на съединител точно 70км(!!!) след смяната :mrgreen:. Съветвам те да не го отлагаш много, а да го смениш. Както казах, мога да ти предложа майстор, ако си нямаш, разбира се. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А стърженето дали не е от лагера на първичния вал на скоростната кутия? Струва ми се, че е логично да е от там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабрично колата има ли пискало, ако си оставил фаровете включени и отвориш вратата при изгасен/работещ двигател?

На "пискалото" му се вика "зумер" и ето тука темата беше вече разисквана. ;)

И още нещо - отпред зад левия фар, от позицията на шофЕра има едно палче, на което са прерязани кабелите... Имате ли представа, къде е било свързано, защото срязани кабели не се виждат?

"палче с кабели"?! дай по-подробно описание къде е точно това... :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е помпичката за реглаж на височината на фаровете от купето , ама тя не е с ток , а нещо подобно на антифриз и веднъж протекла или се заменя с ел. машинка на принципа "направи си сам от дърво салам" или тичаш за нов кит от магазина срещу скромната сума от около 100 кинта ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е това. Исках да кажа, утре ще го снимам де, че това е палче, по всичко изглеждащо, че е служило, да писка като е отворен или не добре затворен предният капак.

А зумерче не намерих. Може ли някой снимчица да пусне... :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eто за това ви говорих: 890203_t.jpg

а това зеленото е кабелчето му 890205_t.jpg

 

А от тук ли се налива маслото в ск. кутия?

890210_t.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това на първата снимка е датчик за отворен капак на алармата или на бивша аларма , а масло в скоростите се налива през отвора на привода на километража... това което си снимал е отдушника на скоростите ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тапичката ли говориш или за отвора?

 

За тапичката ... отвора е предназначен за датчика на Хол при инжекционните мотори , а това дет ти трябва ще го откриеш като хванеш жилото на километража и тръгнеш по него надолу и ще го откриеш малко над дясното вътрешно каре .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото на ск. кутия от къде се източва?

То не е сменяно от бог знае колко. Трябва ли да се смени? Какво попринцип е най-подходящо? А за двигателя кое е най-подходящо? На 230000 км. е.

Свалих стартера, че ми задържаше бендикса и какво да видя... :(

втулките са изядени и вместо окръжности са станали на елипси... и на разни места и стържело... :cry: и мамата си джаса.

Зъбите на зъбното колело са станали на всичко друго, но не и на зъби.

Утре ще ходя при един стругар да мъдриме нещо... :cry:

 

И поне нещо хубаво - мисля да направя да се пали с бутон. :P

Слагаш си ключа, въртиш до контакт и после натискаш бутона "START ENGINE"(ако намеря такъв ще е добре), задържаш, докато е нужно и колата пали. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, поздравления за колата!

Това с бутона едно време го правеха на соц автомобилите и не е много яко според мен. А на новите (БМВ да речем) колата се пали с такъв бутон, но ключът не се върти, а само се слага. И колата се гаси от същия бутон. Както си решиш де:)

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото се източва от пробка на диференциала намираща се под лявото вътрешно каре , а това да слагаш стартера на бутон е голяма глупост поради факта , че контактната клема има защита да не можеш да пуснеш стартера при работещ двигател ... ако нещо не и работи по - добре я смени / към 10 лв. и е цената / ;)

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалете клипчето и, ако можете ми кажете, защо не изгасва лампичката на "акумулатора"? Без подаване на газ, оборотите се вдигат сами. :lol:

И защо като гася мотора, пак светва тази лампа?

Откраднаха ми номера и не мога да отида на диагностика. :evil:

Благодаря ви за отговорите.

 

http://rapidshare.de/files/39049480/100_3193.mov.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.