Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с акумулатор


skoda 120L

Recommended Posts

Значи проблема е следния вчера се качих на колата завъртам ключа и едвам едвам завърта :( ясно че си че е акумулатора но си помислих че може да е бензина защото и той беше на края :oops: сипах малко но още по мудно стана въртенето и я оставих с надеждата че днес ще е по топло и ще запали защото един път имах същия номер на най големия студ и си мислех че му е студено но днес пак не иска :evil: свалих акумулатора качих го в нас и като замерих с мултицет показа 9.83 :( има ли няква надежда ако сложа да се зарежда и колко време горе долу ще му трябва :? мерси предварително за всички отговори

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обслужваем ли е или не?

Ако е обслужваем, трябва да провериш нивото на електролита.

Ако е необходимо доливане, само с дестилирана вода.

Трябва да имаш белег за нивото, ако нямаш, трябва да покрие с около 5 мм горния край на плочите.

Ако имаш тестер за плътността на електролита, измери го - там на скалата си пише колко е оптимално.

Накрая трябва да се зареди със свестно зарядно, като капачките трабва да са отвити.

Edit: Зареждането трябва да се прави задължително в добре проветрено помещение.

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обслужваем ли е или не?

Ако е обслужваем, трябва да провериш нивото на електролита.

Ако е необходимо доливане, само с дестилирана вода.

Трябва да имаш белег за нивото, ако нямаш, трябва да покрие с около 5 мм горния край на плочите.

Ако имаш тестер за плътността на електролита, измери го - там на скалата си пише колко е оптимално.

Накрая трябва да се зареди със свестно зарядно, като капачките трабва да са отвити.

Успех

Ами извинявай колега но това за дали е обслужван не го разбрах :oops: но един приятел ще ми даде да измеря плътността на електролита и виждам че за няколко часа е дигнало волтажа на 10,50 :) а зарядното имам от един познат май е собствено производство но нз колко време да го държа да се зарежда :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Необслужваемите акумулатори са с електролит във вид на гел или сух електролит.

При тях не се налага, а и не е възможно да се долива вода/електролит, и съответно нямат капачки.

Обслужваемите акумулатори имат капачки на всяка клетка.

Нормално е да се зарежда около 10 часа с ток 3.5-5.5 ампера.

Ако зарядното не прекратява заряда автоматично, не бива да се оставя зареждането да продължи повече от 15 часа Edit: без надзор.

В противен случай електролита може да заври :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

шкодата пали само ако акума е поне 12.5V виж ЗАРЕЖДАНЕТО КОЛКО волта е ??!!

 

Ами то май собствено производство от някой защото е една метална кутия която явно преобразува от 220 волта на по малко и бръмчи лекичко значи моя акумулатор обслужваемите е ще видя да го пусна за около 10 часа пък ще видиме какво то ще да става :? мерси много за отоговорите :):D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, мога да ти услужа със зарядно. Ако не се оправиш с това, дето е homemade :mrgreen: , свиркай. ;) Всъщност, то няма ли някакъв датчик, по-който да се ориентираш кога да спреш да зареждаш, защото 10ч. може да са му малко. С мойто мъчихме акумулатора на Алфата на братчеда близо 14ч. и вече няколко месеца си е пушка :P .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Необслужваемите акумулатори са с електролит във вид на гел или сух електролит.

 

Не е съвсем вярно. За сух електролит за пръв път чувам.

Необслужваеми акумулатори има и с гел, и с нормален електролит. Т.е. нямат капачки. При тях изпарението на електролита е сведено до минимум, чрез някакви способи, най-често чрез калциево покритие на плочите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма значение че зарядното е правено, а не купено. Пусни го на 4А примерно(ако има възможност за регулиране) после с един волт метър се мери колко волта е и така. Гога тоя "някакъв датчик се казва волтметър" Ако докато зарежда не покаже повече от 13В се съмнявам да става за нещо тоя акумулатор. Нормално е да е над 14В.

 

 

абе измери зареждането!!!

Иване да нямаш предвид да измерва на колата дали му работи регулатора на напрежение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пробваи да го заредиш около 20 часа,гледай като започне да балбука електролита и го изключи,а за необслужваемите акомулатори до колкото знам се наричат графитни и те нямат опция за зареждане.те работят накакъв определен период от време и след това край с тях,демек можеш да си оставяш колата на фарове през нощта :) ,но цената им е около 400-500лв.вижте не казвам че е така,просто съм чувал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма значение че зарядното е правено, а не купено. Пусни го на 4А примерно(ако има възможност за регулиране) после с един волт метър се мери колко волта е и така. Гога тоя "някакъв датчик се казва волтметър" Ако докато зарежда не покаже повече от 13В се съмнявам да става за нещо тоя акумулатор. Нормално е да е над 14В.

 

 

абе измери зареждането!!!

Иване да нямаш предвид да измерва на колата дали му работи регулатора на напрежение.

 

Ми за съжаление няма нищо за регулиране и правене и ако карам с него май ще трябва през час да ходя с мултицета :lol: да меря за да не го презаредя или да не го заредя напълно :roll: ако нещо се откажа ще ползвам услугата на gogata но шърво май ще пробвам с мойто дръвце 8) само да вмъкна една един коментар сега го измерих и беше 11.14 без да е зареждан :P и ще видя ако утре си е 12 нз дали въобще да го зареждам :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Необслужваемите акумулатори са с електролит във вид на гел или сух електролит.

При тях не се налага, а и не е възможно да се долива вода/електролит, и съответно нямат капачки.

Обслужваемите акумулатори имат капачки на всяка клетка.

Нормално е да се зарежда около 10 часа с ток 3.5-5.5 ампера.

Ако зарядното не прекратява заряда автоматично, не бива да се оставя зареждането да продължи повече от 15 часа.

В противен случай електролита може да заври :!:

 

пак се изказа неподготвен.

 

колега щом мери гъстотата на електролита най-добре го излей промий и зареди с нов. при зарядка ако зарежда с голям ток закачи една лампа 21вата последователно да свалиш заряда за поне 24 часа и после пробвай. ако пак нестане нов, но ще знаеш че си пробвал каквото може.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в кое точно не съм подготвен?

Може би заради сухия електролит (dry cell)?

Истина е, че не се използват в автомобилите, но са си необслужваеми акумулатори (май по-добре да не ги бях споменавал всъщност). Ние в нашата фирма използваме точно такива.

Или в нещо друго съм неподготвен... :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един куп предположения, да не кажа глупости се изписаха по тази тема...

ikonoma е прав, има необслужваеми акумулатори, заредени с електролит, които всъщност отдавна са масови на пазара. За разлика от стандартно обслужваемите, при тези просто няма отделни тапи на клетките, а цял, общ капак, който на повечето марки/модели се сваля след прорязване на лепенката от горната страна на акумулатора. Местата за прорязването се напипват много лесно. След което с една права отверка се подлоства от коя да е от късите страни на акумулатора и капака се надига. Под него ще се разкрият отворите на клетките, така както се виждат при стандартните акумулатори. И ето ти от необслужваем, аку-то става обслужваемо - може да се измери електролита, да се долива дестилирана вода и т.н. Такъв тип акумулатор е възможно да се зарежда и без сваляне на този капак, защото отдушниците са достатъчно широки, но аз винаги го свалям с цел по-добро наблюдение над процеса на зареждане.

 

...Ако зарядното не прекратява заряда автоматично, не бива да се оставя зареждането да продължи повече от 15 часа.

В противен случай електролита може да заври :!:

Електролита започва да кипи далеч преди достигането на тези 15 часа заряд! Началния процес на кипене се наблюдава още след първите 2-3 часа заряд, а около 9-10-тия час кипенето вече е ясно изразено. Което не е никакъв проблем, а нормален процес по време на зареждане. Акумулатор с електролит, който не кипи по време на заряд или не се зарежда правилно или (най-често) изобщо не се зарежда. Проблема в кипенето е друг - при продължителен заряд, ако отворите на клетките не са подсигурени, ще има загуба на електролит и в края на зарядния процес ще се наложи доливане на дест. вода. За това на:

- стандартните акумулатори с винтови капачки - капачките се развиват и се оставят в леглата си под лек наклон. Загубата на електролит е сведена почти до 0, от друга страна аку-то "диша" нормално;

- необслужваеми акумулатори с общ капак - капака се изважда от леглото му, след което се поставя обратно, но без да се щраква до изходно положение. Резултата е аналогичен на горното.

 

Колегата с проблемния акумулатор - твоето аку е почти мъртвец, но можеш и да успееш да го събудиш. Принципа на зареждане е следния - преди заряд проверяваш нивото на електролита. Всеки акумулатор има някакъв белег, който трябва да е покрит с електролит. Ако има нужда от доливане, най-лесният и масов начин е доливане на дестилирана вода. Продава се в почти всички бензиностанции. След това мериш електролита - "стъкленицата" също се продава на тези места. След това пускаш аку-то да се зарежда. В твоят случай - поне 12 часа. След това, без да спираш процеса на зареждане (никога не го прекъсвай) мериш отново електролита. Не е лошо да замериш и волтажа с мултицет. Ако всичко е ОК, можеш да спреш заряда. Ако има напредък, но аку-то не е заредено на макс, продължаваш със зареждането. Можеш да го оставиш още 12 часа. Не е проблем, като го наглеждай от време на време. Ако и след вторите 12 часа аку-то не е заредено на макс, разкачи го от системата, около половин час за да спре окончателно процеса на кипене, слагай го на колата, пробвай да караш с него (няма да е за дълго) и бягай за нов акумулатор.

 

Между другото, подобна тема, но с далеч по-добри съвети и разяснения има вече някъде из форума. Предполага търсачката щеше да си свърши работата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя е падал 5 пъти на минимума(едвам мигат мигачите) :mrgreen: ,защото имах проблем с алтернатора(решен 8) ) ,но не съм го мерил на колко волта е бил преди да го включа.Всеки път се е зареждал между 10 и 12 часа със старо зарядно,но не "home made".Зареждан е по почти подобен начин какъвто е описал mishelle,чрез развиване не капачки и т.н... и сега нямам проблем с него 8)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "Mishelle" - Поздравления за подробните разяснения smile162

Все още смятам, че това което написах на "skoda 120L" в първия ми пост е вярно, и му върши идеална работа на първо време.

Предполагам, че под кипене имате предвид кавитацията(мехурчетата), които се наблюдават по време на нормален заряд.

Температурата в този случай е сравнително ниска - не повече от 50-60 градуса целзий. Тези мехурчета са от водород и кислород, което е доста опасна смес. Това ме подсеща, че съм забравил да спомена, че заряда трябва да се прави на добре проветрено място!

Тов ще го добавя към отговора си, за тези, които четат темата след време.

Иначе, на два пъти ми се е случвало да видя врял(кипял) акумулатор, и гледката е доста притеснителна...

Първия път беше в акумулаторно помещение на телефонна централа, а втория - във военна машина с повреден реле-регулатор. При този процес температурата е много висока, и наистина става въпрос за истинско врене/кипене.

Поздрави на всички :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи някъде около 10 часа му трябваше за да кипи и и е гото сега напрежението с мултицет е 12.60 но още не съм мерил за гъстота един познат ми каза че ще ми даде да замеря но ако и утре не стане ще е по натам като сложа акумото ще пиша какво е станало мерси много на всички за съветите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

Съжълявам, че трябва да ти го кажа, но тоя акумулатор е мъртвец :cry: Нормално трябва да дава поне 2.2 волта/клетка или 13.2 волта. Говорим за напълно зареден! Според мен имаш заминала клетка.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

Съжълявам, че трябва да ти го кажа, но тоя акумулатор е мъртвец :cry: Нормално трябва да дава поне 2.2 волта/клетка или 13.2 волта. Говорим за напълно зареден! Според мен имаш заминала клетка.

 

Поздрави

 

А още един път ако го пусна да се зареди дали ще му стане нещо или от това по зле няма на къде :cry: той акумулатора е в нас не е на колата това забравих да кажа :oops: тогава не е ли добре 12.60 :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опита да го презаредиш само ще доскапе и другите клетки. Зареждай го грубо към 14h (общо с това до сега!) и каквото сабя покаже. А това че не е в колата не е от голямо значение. И там и в къщи все трябва да показва повечко!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опита да го презаредиш само ще доскапе и другите клетки. Зареждай го грубо към 14h (общо с това до сега!) и каквото сабя покаже. А това че не е в колата не е от голямо значение. И там и в къщи все трябва да показва повечко!

 

мерси много за съветите колега ще направя така пък ще видиме :cry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.