Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Интересно явление при Октавия 2


izov

Recommended Posts

Непрекъснато ми се налага да минавам по павираната част на Цар Симеон в София и поради факта, че настилката е супер зле аз карам супер бавно. Сега за явлението - като карам 1 минута на втора с около 15 км/ч и изведнъж чудото се случва - скоростта се заковава на 15 км/ч, оборотите се заковават на 900 и колата си върви сама, без подаване на газ (мога спокойно да си махна крака от педала) и точно с тази скорост и обороти. Много е интересно и полезно :D Някой има ли идея на какво се дължи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам на какво се дължи, само мога да допълня, че явлението се наблюдава и при Октавия 1. Лично на моята, в един дълбок сняг на писта Витошко лале, колегата vasilisa направи така, че предните гуми си се въртяха, не съм заглеждал оборотите, докато аз и той седяхме отпред до колата и в нея нямаше никой друг. Ама е проклетник колегата vasilisa - направи го тогава този номер и до днес отказва да ми разкрие тайната му.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че обяснението е супер просто - двигателя има достатъчен въртящ момент на празен ход за да поддържа тази скорост на движение на втора предавка, което е много полезно при каране на сняг и лед когато трябва да "пълзиш по корем".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явлението го има и при Румстър :mrgreen: , само дето не знам доколко е полезно за двуделния маховик :roll: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен друго ми направи впечатление! 1.9SDI-то тръгва без газ,без проблеми върви с висока предвка при ниски обороти,а при 2.0 ТDI 140PS не е така!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Всеки читав дизел "бута" колата без газ.. както на 1-ва предвка, така и на 2-ра, 3-та, 4-та, 5-та и 6-та ако има :) Аз на "Octavia"-та мога да тръгна от място и да стигна до последната 5-та предавка без да подам никаква газ на колата. Май наистина не било полезно за дву-масовия маховик, но няма сила на света, която може да ме накара да давам газ на павета примерно..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами при мен и на безиновото Поло и преди това на безиновото Ауди беше така ,нали компютъра управялва оборотите,няма как да е иначе :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мойта бензинка го може (на всички скорости):D

Изобщо всеки автомобил с компютърно регулиране на празния ход има шанс да го постигне (по-слабичките само на равно :lol: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на Фаворита редовно го правя това в задръстванията на първа и втора, като пъплим по светофарите. Включвам не подавам въобще газ и с плавно отпускане на съединителя колата си тръгва и си поддържа скорост без газ, мога след като съм включил на първа да сменя и на втора пак без газ и колата пак си върви и поддържа малко по-висока скорост.

Пробвал съм и на трета, ама започва да се мъчи малко двигателя и не го практикувам това с третата:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на О2 също си е така...нормално си е... :) Явление щеше да е ако примерно при 30-40км/ч на втора предавка при по-продължително каране без използване на темпомат се случваше това... :D:P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто двигателя има доста голям въртящ момент при ниски обороти. Покрай нас до гаража ми има един наклон около 25 градуса с дължина 30-40 м. и го катеря без газ всеки ден. Бензинката го неможе това. И на втора съм опитвал, пак се справя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принудителен празен ход

 

Това служи за спиране притока на горивото при спускане на наклон с включена предавка, над определени обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това си е.На автомобилите оборудвани с катализатор първите няколко минути празния ход им е по-висок за да се загрее катализатора.За това като включите от 1ва-втора колата ускорява без газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То, че го има си го има без съмнение.

Но понятието принудителен празен ход е това, което написах аз. Означава колелата да въртят двигателя при спиране на скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

първите няколко минути празния ход им е по-висок

На това му викат "бърз" празен ход. Малко двигатели могат да работят стабилно на нормалните обороти за празен ход, ако са студени(дори и с по-богата смес).

То затова си служи и смукача при по-старите - по-богата смес и по-високи обороти.

Обаче за да се повишат оборотите на празен ход се иска много малко допълнителна енергия, и тя е недостатъчна за поддържане на скорост.

Освен това, ако не е механичен смукача, този режим прекъсва при най-малкото влияние(например пипане на газта).

Тука се говори за загрят двигател, и ако няма кой да регулира оборотите(компютъра в случая), няма да стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм правил много пъти опити - от 1ва до 5та без никаква газ от моя страна, но до 3та се движи в рамките на нормалното движение после пак става но по бавно, т.е. не е удобно за градски условия че изоставам и почват да ме псуват.... въпреки това личното ми а и на специалисти мнение е че макар двигателя да го позволява това го натоварва, както и тръгването например от 2ра с газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен има нещо подобно, когато запаля колата (счита се че е студена) тръгвам без подаване на газ и на пулусъединител ако може така да го нарека, защото иначе се изтрелва. В такова положение превключвам на 2-ра и колата си държи нормални обороти :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека и аз да се изкажа - тъй като всички TDI-та са с компютърно управление на двигателя (Fly-by-wire - ако ви харесва ;) ) програмата си следи оборотите да не падат под определен минимум - точно тия 900 об/мин. Когато се засече, че двигателя пада под 900 оборота компютъра започва да подава повече гориво докато ги достигне, като подава толкова повече колкото по-надолу са оборотите. Разбира се и това си има граница и макар дизела да е с доста въртящ момент ако пусна съединителя на първа рязко съм го гасил няколко пъти.

 

Това няма нищо общо с температурата - току-що запалена колата дърпа, както и когато си стигне 90-те градуса и съм я карал един час - все си тегли да не пада под 900 оборота.

 

Така че "явлението" е напълно НОРМАЛНО, въпреки, ама си е интересно, още повече за хората свикнали с по-стари коли ;) (като мен например - от Фелиция 1.3 карбуратор на 1.9 TDI - имаше ииизвеееееестна разлика)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.