Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Чисто нова Октавия 1 - първи впечатления..


Петрунов

Recommended Posts

Колеги, в четвъртък си взех чисто новата Октавия 1 от ЕураТек - МНОГО съм доволен и вече съм горд собственик. Искам да си споделя първите впечатления, а и евентуално да дадете малко акъл.

 

Искам да подчертая, че още не съм чел сервизната книжка - чаках почивните дни да имам малко време.

 

 

Ще започна с добрите неща - много съм доволен от избора, колата вози добре и изобщо не съжалявам, че смених БМВ-то с нея. Първоначално мислех, че като сляза от 150 коня на 101 коня, ще ми е много бавно, но изненада - дизела след 2к оборота дърпа така, както старата петица не може да ме изстреля никога :o много ме радва това.

 

Огледалата за задно виждане са перфектни, чисто новите скорости се сменят сами, седалката ми е удобна, въпреки че имам само около 230 км навъртяни :)..

 

Ел. стъклата се свалят и качват много бързо, като ако натиснеш бутона до край и го пуснеш си продължават сами - както съм свикнал. Същото важи и за отключването на вратите от вътре - като дръпнеш ръчката и вратата се отключва - нещо на което съм свикнал от бумера. Пак както съм свикнал - стъклата се движат даже когато не съм на контакт. 8)

 

Колата ме подсеща, като не съм си сложил колана, но не досажда до безкрайност.

 

Карах вчера в най големите задръствания цял ден, и разхода ми е около 8/100 :D

 

И на последно място - ключът много ми харесва, голям и сгъваем и има малка емблемка на шкода, която ме радва много :]

 

Сега идва ред на странностите.

Колата за 27 000 лева НЕ ДОЙДЕ оборудвана с пожарогасител и аптечка, който струват 50 кинта в ЕураТек.. :(

 

За инструменти - има само крик и ключ за болтовете на джантите - нищо друго - но това е разбираемо.

 

Големият шок беше, че колата нямаше стелки и трябваше да купувам допълнително........ още по интересното е, че никой не ми го беше казал това и първите 100 км ги навъртях с найлони под краката - малко ми развалиха кефа точно на първия ден :(

 

Оказа се, че имат подлакътник и веднага ми беше монтиран - след слагането на подлакътника установих, че е почти невъзможно да се отвори пепелникът отзад :roll: почти си обърнах ноктите.. - това много ме изненада, защото е очевидна недомислица. Въпросния подлакътник ми затруднява достъпа и до закачалката на предпазния колан (но ще го преживея).

 

В багажника, като се повдигне кората над резервната гума, няма никакъв начин да бъде закачена/закрепена по някакъв начин, така че човек да може спокойно с две ръце да си извади нещата - трябва с една ръка да я държиш вдигната през цялото време :roll:

 

Сега идва ред на две странности, които много ме тормозят и тепърва ще установя от какво са - когато седя вечер на светната лампа в купето, след няколко минути (около 10) лампичката премигва за секунда. Предната вечер седях дълго на лампа и забелязах премигването 2-3 пъти. Някой има ли представа какво го предизвиква ? Не съм сигурен дали е нормално или дефект някакъв..

 

Другото което е още по странно - докато се движа чувам звук отзад, все едно, че возя нещо в багажника, което се е лашнало и изхлопва. Въпросният звук се чува рядко, и по веднъж - туп - и това е. До толкова е фантомен, че не съм сигурен дали не си го въобразявам.

 

Склонен съм да предположа, че може да чувам и горивото в резервоара - направи ми впечатление, че като спра мааалко по-рязко и го чувам доста отчетливо как се плиска отзад (хем на пълен резервоар).

 

 

Това е всичко за сега :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

евала колега за новата кола ! на 28 от 14 правим мини срещата така че ако искаш ела ! пред националния исторически музеи на 28.04 от 14.00 ! тъкмо ще покажеш колата и ще си побърим !

 

иначе добре дошъл ОФИЦИАЛНО при нас ! smile187

много безавариини км с колата и много т да те радва

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В багажника, като се повдигне кората над резервната гума, няма никакъв начин да бъде закачена/закрепена по някакъв начин, така че човек да може спокойно с две ръце да си извади нещата - трябва с една ръка да я държиш вдигната през цялото време :roll:

При О1 е така. При О2 са го направили да се закачва на кората отгоре :roll:

 

Сега идва ред на две странности, които много ме тормозят и тепърва ще установя от какво са - когато седя вечер на светната лампа в купето, след няколко минути (около 10) лампичката премигва за секунда. Предната вечер седях дълго на лампа и забелязах премигването 2-3 пъти. Някой има ли представа какво го предизвиква ? Не съм сигурен дали е нормално или дефект някакъв...

Това е системата, която ти гаси косуматор ако го забравиш през нощта. На сутринта лампата няма да свети. Нормално е.

 

 

Другото което е още по странно - докато се движа чувам звук отзад, все едно, че возя нещо в багажника, което се е лашнало и изхлопва. Въпросният звук се чува рядко, и по веднъж - туп - и това е. До толкова е фантомен, че не съм сигурен дали не си го въобразявам.

 

Склонен съм да предположа, че може да чувам и горивото в резервоара - направи ми впечатление, че като спра мааалко по-рязко и го чувам доста отчетливо как се плиска отзад (хем на пълен резервоар).

Много си напълнил резервоара. Нормално е да чуваш звука от думкането на плискащото се гориво. (въпреки, че той е сравнително тих) :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега идва ред на две странности, които много ме тормозят и тепърва ще установя от какво са - когато седя вечер на светната лампа в купето, след няколко минути (около 10) лампичката премигва за секунда. Предната вечер седях дълго на лампа и забелязах премигването 2-3 пъти. Някой има ли представа какво го предизвиква ? Не съм сигурен дали е нормално или дефект някакъв...

Това е системата, която ти гаси косуматор ако го забравиш през нощта. На сутринта лампата няма да свети. Нормално е.

 

Само да поясня - лампата ми не загасва, а само премигва бързо и почти неусетно, правилно ли си ме разбрал като си написал горното? Ако това е системата, която я загася, тогава защо светва отново веднагически?

 

евала колега за новата кола ! на 28 от 14 правим мини срещата така че ако искаш ела ! пред националния исторически музеи на 28.04 от 14.00 ! тъкмо ще покажеш колата и ще си побърим !

 

иначе добре дошъл ОФИЦИАЛНО при нас !

много безавариини км с колата и много т да те радва

 

поздрави

 

Благодаря, ако не изкочи нещо ще дойда, тъкмо да се запозная с някои другари по кола, че нямам познати със шкода :)

 

 

А, междудругото, забравих да спомена още нещо, което не харесвам - ел. стъклата отпред като се спуснат додолу не се прибират тотално във вратата, а стърчат малко отгоре и ръбят ако се облягаш там :(. Ако стъклото се притисне с ръка се прибира още малко, но пак си стърчи.

 

Иначе всичко по колицата е идеално, само една музика и липсва, но ще се погрижа още първия работен ден да отскоча до Авител.

 

Поздрави,

Веско

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито,да си я караш безаварйно и с удоволствие.И все пак разбирам че си взискателен и те дразнят някои дреболйки,затова е трябвало можеби да се спреш на Октавия 2 , където тези неща дето те дразнят са наред. Все пак Октавия 1 е мислена преди повече от 10 год. Не им обръщай мн.мн.внимание на тези дреболйки,колата е мнооооого яка,карай си я със здраве :!: :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега идва ред на две странности, които много ме тормозят и тепърва ще установя от какво са - когато седя вечер на светната лампа в купето, след няколко минути (около 10) лампичката премигва за секунда. Предната вечер седях дълго на лампа и забелязах премигването 2-3 пъти. Някой има ли представа какво го предизвиква ? Не съм сигурен дали е нормално или дефект някакъв...

Това е системата, която ти гаси косуматор ако го забравиш през нощта. На сутринта лампата няма да свети. Нормално е.

 

Само да поясня - лампата ми не загасва, а само премигва бързо и почти неусетно, правилно ли си ме разбрал като си написал горното? Ако това е системата, която я загася, тогава защо светва отново веднагически?

 

Правилно съм те разбрал. Просто това го виждаш на близо 20-тата минута. Лампата гасне след около 2 часа.

 

На багажника ако се вгледаш го прави още по-бързо и от купето (премигването)

 

А заедно с премигването - долу в краката ти (шофьора) под волана се чува "цък" - релето за време.

 

 

Малко не по темата - направи си следния експеримент: извади ключа от запалването, отвори вратата на шофьора и пусни фаровете (габаритите). После наблюдавай как отпадат едно по едно нещата - първо - индикацията за отворена врата на таблото, после зумера, после лампата на самата врата (долу ниско) и накрая ще видиш примигването на плафона.

И за мен логиката е странна, но не съм го ровил да разбера "немския начин на мислене" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито,да си я караш безаварйно и с удоволствие.И все пак разбирам че си взискателен и те дразнят някои дреболйки,затова е трябвало можеби да се спреш на Октавия 2 , където тези неща дето те дразнят са наред. Все пак Октавия 1 е мислена преди повече от 10 год. Не им обръщай мн.мн.внимание на тези дреболйки,колата е мнооооого яка,карай си я със здраве :!: :D

 

Благодаря за пожеланията и за детайлните обяснения на

Bobi Doctora. За Октавия 2 - хубава работа ама трябва да останат и пари за бензин :lol:

 

Иначе мисля, че и преди 10 години е можело да сложат закачалка на багажника за кората и да я направят да си прибира докрай прозореца.. според мен по-скоро нарочно са я направили с тези недостатъци навремето - все пак произвеждат и Аудита и Фолксвагени и сигурно не са искали Шкодата да им ги конкурира като марки по онова време.

 

Друго адекватно обяснение не намирам - тези детайли не биха оскъпили колата ни най-малко.

:?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе мисля, че и преди 10 години е можело да сложат закачалка на багажника за кората и да я направят да си прибира докрай прозореца.. според мен по-скоро нарочно са я направили с тези недостатъци навремето - все пак произвеждат и Аудита и Фолксвагени и сигурно не са искали Шкодата да им ги конкурира като марки по онова време.

 

Не е съвсем така. Ако ти кажа на А4 ('99 г.) какви недомислици от тоя сорт има - ще се хванеш за главата. Просто модата е била такава.

 

Още малко в страни от темата - ама е интересно. Като я купих Марта (зелената от подписа ми) естествено беше да се похваля пред приятелите след няколко дни. Един от тях (заклет шкодомразец :mrgreen: ) я похвали естествино, но побърза да и намери кусурите. Като един от тях каза: "пуф тия мигачи бе... Ама тия от Шкода още не им дойде акъла в главата. Направили са я и тая да чука както 120L и фаварита". Въобще не му давах обяснения за вграденото реле в копчето на аварийните както е и при VW GOLF IV и A4. Ама и аз съм злопаметен. Преди 2-3 години пичът се сдоби с А4. Седнахме, повози ни. Нищо ново и безкрайно интересно за мен. Безспорно хубава кола. Но търпеливо чаках да пусне мигач :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: . И го боднах: "Ама тъпи германци бе - да изкопират "чукащата" система на мигачите от чехите..." :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама не я сравнявайте Шкодата с другите от Фолксваген груп,защото Шкодата е по-хубаво изработена/всичко е направено с националното самосъзнание на чеха/като имам време ще ви обясня някои работи,много е дълга темата./Блоковете например, на някои от Фолксваген груп се леят по широкия свят :D /

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така си е ШКОДА си е наи-качествена от целия концерн ! тестовете на АУТОБИЛД го доказват , а също така има и едно друго сравнение доколко клиентите са доволни от автомобилите си пак е на аутобилд и шкода се ползва всяка изминала година с по - голямо доверие от шофьорите ! процента на доверие на шкода е много по голям от 2рия в концерна VW следвана от SEAT и накрая AUDI :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за придобивката!

Както Боби ти е казал за плафона - така е - има система за спирането на подаване на ел. захранването при удар, която е свързана и с релето за време, за което Боби споменава. Това за стъклата...баси - или не ми е правило впечатление или го няма на моята... Кората на багажника при мен е някак си разделена на части и се прегъва /не е едно цяло/ и с малко усилие си седи облегната на гърба на седалките, но не ми се е налагало често да правя тая операция ;) За изхлопването отзад - нямам идея...

Важното е, че плюсовете за много повече от минусите! Каквато и кола да си вземеш - винаги ще има нещо, което да не ти хареса, но това си е в реда на нещата според мен :mrgreen:

Още веднъж - честито и наздраве!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавията е много хубава наистина, малко съжалявам че взех от първите бройки на 2 вместо доизкосурената 1ца... но ще почакам фейслифта и може би нова октавия... или малко да паднат цените на скаута, че за тия парички съм си харесал един Тигуан.

Иначе никой не може да каже че АУДИ тата са лоши като возене, азработка и т.н. идеята на списанията и на личните впечатления е че изработката и всичко по една ауди като цяло е на нивото или малко по-високо от Шкода но пък като цената можеше да е маааалко по-добре. Както и да е Ауди също много напредват, вече ги водят сериозна конкуренция на Мерцедес и БМВ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "Петрунов" - Не се сещам на каква кола го видях това - когато стъклото се пусне до долу, същото остава да стърчи около един сантиметър, колкото да ТИ убива на ръката. Ако пак се натисне бутона, стъклото се прибира изцяло. Пробвай, може при последните "Octavia 1" да е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.